Maiju kirjoitti: Pe Kesä 21, 2024 2:51 pm
Talvi24 kirjoitti: Pe Kesä 21, 2024 2:23 pm
Oleellista on keskittyä ketjun tapaukseen.
Ok, taidat olla ensimmäinen ihminen jonka ”kohtaan”, joka ei juhli juhannusta. Voihan sitä viettää juhannusta - juhlimatta. Ehkä suomalaisessa sanastossa juhannuksena juhlimisella on oma merkityksensä. Keskikesän, yöttömän yön juhlahan se on.
Kukin tyylillään. Hyvää viikonloppua kuitenkin!
(Olen kyllä tavannut henkilöitä, jotka eivät (juhli)/ vietä joulua.
Olet sinä uskomaton. Ensin muistutat keskittymään ketjun tapaukseen, sitten kaksoisviestien ja itsesi määräämiesi sääntöjen yläpuolelle asettaen samaan hengenvetoon kyseenalaistat minut ja elämänvalintani: Jokaisella on oikeus viettää tai olla viettämättä juhannusta tai muita juhlia omalla tavallaan ilman, että sitä vähätellään tai kyseenalaistetaan. Toivoisin, että anonyymillakin palstalla osoitettaisiin enemmän kunnioitusta niin uhreille kuin kaikille keskustelijoille välttäen manipulatiivista ja hyökkäävää käytöstä.
Viimeiset kymmenet sivut osoittavat, ettei näin kuitenkaan ole. On uskomatonta kuinka asiallisia, perustellusti argumentoivia keskustelijoita saa kohdella kuten täällä tapahtuu. Toisaalta merkillistä, että tunnelma on muotoutunut samaan suuntaan kuin itse tapauksessa: ahdistava, epätodellinen, epäennakoitava, epälooginen, kilttejä alistava, kontrolloiva, valheellinen, valtasuhteiltaan epätasapainoinen, mielikuvaperusteinen versus tosiseikat jne.
OT:hen vastaus OT:na - ei liity ketjun tapaukseen sinänsä
Eihän nyt tietysti yhtään kevennystä saisi edes Juhannusaattona kirjoittaa, eihän. Enpä muistanut kirjoittaa olevan OT. Pitää yrittää jatkossa musitaa.
Perin outuoa, että koit vähättelynä tai kyseenalaistamisena ihmettelyni liittyen juhannuksen veittoon. Olin pelkästään yllättynyt. Taisin muuten kirjoittaa, että k
ukin tavallaan … Se, miten tuonkin koit - oli täsysin sinusta itsestäsi lähtöisin olevaa juttua ja jotkut omat asiasi varmaankin vaikuttamassa.
— Mutta tämäpä tästä OT:n jatkosta.
Anonyymillakaan palstalla
ei tarvitse jokaisessa viestissä muistaa erikseen kirjoittaa osanottoja uhrin omaisille jne, kun ne on sanottu jo.
Luulen ja toivon, etteivät uhrin omaiset tätä palstaa lue.
Onko niin, että jostain (omista kokemuksistasi lähtöisin?) -
näe jotain kummallista manipulatiivista ketjussa. Minä en ole sellaista nähnyt - ja nyt väitettäsi pikaisesti miettiessäni ei kyllä tule sellaista ollenkaan mieleen.
Luulen, että manipulointi ei tällaisessa ketjussa ole ollenkaan helppoa ja ettei jäisi huomaamatta.
Ai niin, ellet nyt tarkoita niitä paria kertaa, kun ketjussa on parin ihmisen toimesta yritetty ”manipuloidako”? - minut Tikkaseksi

Sellaistako tarkoitit. Tai kun yksi ketjulainen on pariin kertaan leimannut minut psykiatriksi (ei ehkä Tikkaseksi kuin toisella kertaa)
Tällaistakö tarkoitit manipuloinnilla:
— Voisihan tuo ehkä manipulointia olla siinä mielessä, että yritystä taisi olla saada muita ketjussa olijoita epäilemään minun suhteeni, luulemaan noiden mukaisesti, että olisin ollut psykiatri (Tikkanen), olemaan minua ”vastaan”.
— Enpä ole. Voisin olla iältäni Tn vanhempi. En vähäisessäkään määrin pääkaupunkilainen. Ja olen ihan toisella erikoisalalla urani tehnyt.
Onhan sitten ollut mm.
epäasiallista sukupuolittamista - ainakin minuun, ehkä joihinkin muihin kohdistuneena.
Minulla on käsitys, että
sinä olet osallistunut noihin kahteen mm. hihitellen sukupuolittuneesti. Mietityttää, miten nuori ihminen tekee noin - nykyaikana. Sinä peräät kunnioitusta toislle kirjoittajille. Oliko em. omlta osaltasi kunnioittavaa käytöstä. EI ollut!
Joo, ja kyllä olihan noissa
aineksia vaikka kunnianloukkaussyytteeseen - mutta mitäpä noista. Elämässä on niin paljon tärkeämpiä asioita.
Onneksi en jää "tuleen makaamaan" noissakaan asioissa, kun on tullut elämässä nähtyä yhtä sun toista.
Eikä tarvitse sikäli vastata, kun tiedän, ettet tietnkään olisi osannut ajatella mitenkään tuota mahdollisesti manipulatiiviseksi. Et tietenkään. Kuten et pitää omaa osuuttasi hihittelijänä - epäasiallisena. Et tietenkään.
Toisen kappaleesi teksti - ei tunnu olevan tästä ketjusta olevaa asiaa. En ole havainnut tuollaista. Ikäänkuin olisi mielikuvasi / kuvitelmasi ihan jostain muusta. Kyllä täällä on ollut
jokaisella oikeus kirjoittaa.
Jokainen tarkastelee asioita luonnollisesti omasta näkökulmastaan lähtien ja omat kokemukset vaikuttavat - sen lisäksi, että in ns. kirjatietoa mukana.
Jään miettimään, miksi ”kiusaat” itseäsi olemalla ketjussa, jos koet sen noin? Kai sitä voisi ihminen peremminkin aikansa viettää juuri nyt pidennettynä viikonloppuna auringon paistaessa - kuin roikkumalla itselleen vastenmieliseksi kokemassaan ketjussa.
Maijun viestissä ja minun vastauksessani -
ei taida olla varsinaisesti ketjun tapaukseen liittyvää. Ymmärrän, jos yp poistaa nämä.