Hailakan punainen Mazda

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
mikkihirmu
Agentti Scully

Hailakan punainen Mazda

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Olen ollut hyvin aktiivisesti n. 11 kk sitten löytämäni Murha-infon sivustolla ja saanut tutustua hyvin erilaisiin mielipiteisiin.
Paljon on puhuttu puolesta ja vastaan ,milloin tekijä on ollut huppumies ,milloin uhrin vaimo .
Olen myös itse yrittänyt tuoda esille omaa näkemystäni useammalta kantilta ja yksi ,joka on ollut päällimmäisenä mielessäni on
ollut tuo tekemäni autokauppa keväällä 9.5-06 ,jolloin myin kyseisen Mazda 323 sedan Vm-91 autoni eräälle Ulvilalaiselle miehelle ,josta olen käyttänyt viesteissäni vain etu ja sukunimen kirjaimia T ja V.
Kaikki tänne M-info sivustolle kirjoittamani viestit sivuavat jossain määrin tätä tehtyä autokauppaa ja veitseä jota tarvitsin auton kunnostuksessa. Veitsi oli hyvin samanlainen joka löytyi Tähtisen tien asunnon takkahuoneesta murhan jälkeen. Myös veitsen kahvaosassa
olleet sulamis ja raapaisujäljet näyttivät täällä foorumillakin julkaistuissa kuvissa yhteensopivilta.

Olen jo aiemmin kertonut ,että yritin muutama vuosi sitten päästä Porin laitokselle tunnistamaan veitsi,mutta silloin asian torppasi nuorehko naispoliisi ja viime kesän heinäkuussa nimelläni antamani vihje Lounais-Suomen Poliisin vihjesivustolle .
Imoituksen jälkeen ilmoitin syksyllä myös kahteen eri otteeseen ,että olisin halukas tulla tunnistamaan veitsen ,mikäli se olisi mahdollista.
Tämäkin asia torpattiin mm. vetoamalla siihen ,että asia ei ole avoinna ja kun siitä on jo niin pitkä aikakin.
Kirjoitin keväällä myös Krp:n eräälle johtajalle ,ja kerroin hänellekin että olisin halunnut nähdä veitsen.
Hän sanoi ,että he tekevät kyllä kaikkensa auttaakseen asiassa ,mutta koska vastuu tutkinnasta on Porissa ,he eivät voi auttaa asiassa muutoin jos ei sieltä apua pyydetä.

Päätin nyt sitten vihdoin tehdä niin ,että lähdin käymään Porissa 21.5-24ja pääsin siellä erään tutkintaa tekevän henkilön juttusille ja kerroin hälle millä asialla olen ja annoin hälle laatimani kirjeen vietäväksi laitoksen päällikölle.
En nyt avaa enempää mitä kirjeessäni kerroin ,mutta asia on nyt kuitenkin heidän tiedossaan.
Kirjeen vastaanottanut tutkija vakuutti palaavansa asiaan.
Sitä odotellessa hyvää Kesää kaikille
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Re: Hailakan punainen Mazda

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

mikkihirmu kirjoitti: Ke Touko 29, 2024 9:01 pm Päätin nyt sitten vihdoin tehdä niin ,että lähdin käymään Porissa 21.5-24ja pääsin siellä erään tutkintaa tekevän henkilön juttusille ja kerroin hälle millä asialla olen ja annoin hälle laatimani kirjeen vietäväksi laitoksen päällikölle.
En nyt avaa enempää mitä kirjeessäni kerroin ,mutta asia on nyt kuitenkin heidän tiedossaan.
Kiitos sinulle asiallisista kirjoituksistasi täällä murhainfon Ulvila-osiossa. Kiitän myös rohkeudestasi toimittaa vihjetietosi Porin poliisille. Samaa siviilirohkeutta toivon myös muilta henkilöiltä, joilla on mahdollista rikoksiin liittyvää vihjetietoa. Kannattaa toimittaa tiedot poliisille, sillä ilman tietoa on viranomaisten vaikeaa toimia. Itselleen saa hyvän mielen, kun tietää toimineensa oikein ja yrittäneensä parhaansa, vaikka käsillä oleva rikos ei koskaan ratkeaisikaan.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: Ke Touko 29, 2024 10:24 pm
mikkihirmu kirjoitti: Ke Touko 29, 2024 9:01 pm Päätin nyt sitten vihdoin tehdä niin ,että lähdin käymään Porissa 21.5-24ja pääsin siellä erään tutkintaa tekevän henkilön juttusille ja kerroin hälle millä asialla olen ja annoin hälle laatimani kirjeen vietäväksi laitoksen päällikölle.
Kiitos sinulle asiallisista kirjoituksistasi täällä murhainfon Ulvila-osiossa. Kiitän myös rohkeudestasi toimittaa vihjetietosi Porin poliisille. Samaa siviilirohkeutta toivon myös muilta henkilöiltä, joilla on mahdollista rikoksiin liittyvää vihjetietoa. Kannattaa toimittaa tiedot poliisille, sillä ilman tietoa on viranomaisten vaikeaa toimia. Itselleen saa hyvän mielen, kun tietää toimineensa oikein ja yrittäneensä parhaansa, vaikka käsillä oleva rikos ei koskaan ratkeaisikaan.
Älä epäile. Mikkihirmun vihje on hyvin perusteltu ja osoitettu korkea-arvoiselle poliisille. Kyllä varmasti johtaa tutkimuksiin. Ja tämä voi hyvin olla juuri se puuttuva palanen joka ratkaisee jutun. Uskon että näemme pian uutisia huppiksen pidätyksestä ja oikeudenkäynnistä ja siitä kuinka paha saa palkkansa ja murhaaja joutuu vankilaan.
mikkihirmu
Agentti Scully

Eikös joku ollut näkevinään ,muistaisin , hailakan ,eli virttyneen värisen punaisen Volvon ,joka olisi ollut malliltaan saman muotoinen porrasperä kuin minun myymäni hailakan punainen Mazdakin.

Löysin tämän vastaavan mallisen Mazdan netistä ,mitä myymäni autokin edusti ,eli Mazda 323 sedan Vm.-91. Tosin tämä näyttää olevan pari vuotta vanhempi,mutta oletan sen olleen ,vaikka olikin punainen ,varustettu samanlaisella takalasin kromilistalla kuin näyttää tässäkin olevan.
https://www.nettiauto.com/mazda/323/14095168
Se auto mikä tunnistettiin Volvoksi , saattoi todellakin olla juuri T.V;lle myymäni Mazda. Harmi vaan jos on niin ,että näkijä oli sekoittanut sen volvoksi.
Tosin yhdennäköisyys varsinkin takaa päin nähtynä pimeässä olisi ymmärrettävää että epähuomiossa on kuvitellut näkevänsä Volvon.
[/quote]

Samoin tässäkin takalasin kehyslista näyttäisi olevan kromattu. Malli on siis sedan. Miksi sitä ei olisi ollut punaisessakin,koska malli oli sama.
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/mazda/323/121069302
Eiköhän tämäkin osaltaan vahvista nähdyn auton olleen juurikin Mazda 323 sedan ja vuosimallihan oli -91. eikä suinkaan Volvo ,jota etsittiin tiemmä aika laajalti,eikä sitä koskaan löytynyt.
Mazdaakaan ei ole enää olemassa koska Trafin sivuilta löytyi maininta romutuksesta jo v. -12
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

mikkihirmu kirjoitti: Su Kesä 02, 2024 10:42 pm Eikös joku ollut näkevinään ,muistaisin , hailakan ,eli virttyneen värisen punaisen Volvon ,joka olisi ollut malliltaan saman muotoinen porrasperä kuin minun myymäni hailakan punainen Mazdakin.

Löysin tämän vastaavan mallisen Mazdan netistä ,mitä myymäni autokin edusti ,eli Mazda 323 sedan Vm.-91. Tosin tämä näyttää olevan pari vuotta vanhempi,mutta oletan sen olleen ,vaikka olikin punainen ,varustettu samanlaisella takalasin kromilistalla kuin näyttää tässäkin olevan.
https://www.nettiauto.com/mazda/323/14095168
Se auto mikä tunnistettiin Volvoksi , saattoi todellakin olla juuri T.V;lle myymäni Mazda. Harmi vaan jos on niin ,että näkijä oli sekoittanut sen volvoksi.
Tosin yhdennäköisyys varsinkin takaa päin nähtynä pimeässä olisi ymmärrettävää että epähuomiossa on kuvitellut näkevänsä Volvon.

Samoin tässäkin takalasin kehyslista näyttäisi olevan kromattu. Malli on siis sedan. Miksi sitä ei olisi ollut punaisessakin,koska malli oli sama.
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/mazda/323/121069302
Eiköhän tämäkin osaltaan vahvista nähdyn auton olleen juurikin Mazda 323 sedan ja vuosimallihan oli -91. eikä suinkaan Volvo ,jota etsittiin tiemmä aika laajalti,eikä sitä koskaan löytynyt.
Mazdaakaan ei ole enää olemassa koska Trafin sivuilta löytyi maininta romutuksesta jo v. -12
Mikäs tämän Mazda-miehen yhteys nyt olikaan Jukka S. Lahteen, ja miksi hän olisi tämän murhannut? Eli siis miksi epäilet häntä tästä murhasta?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
mikkihirmu
Agentti Scully

No , olen sen kyllä monesti tuonut julki ,mutta ilmeisesti et ole näitä kirjoittamiani oikein lukenut tai ymmärtänyt ne ehkä väärin.

Alunperin epäilyni tätä k.o henkilöä kohtaan juontaa juurikin tästä kyseisestä Mazda 323 sedan mallisesta auton ostosta ,kuntoon saattamisesta ja myynnistä Tälle Ulvilassa ,silloin -06 asuneelle miehelle ,jonka nimen etukirjaimet ovat T.V.
Silloinen asuinpaikka oli Kulmalantiellä. Nykyinen osoite on Poliisin tiedossa ,joten en sitä tänne laita.

Ostin tuolloin keväällä -06 maalis-huhtikuun vaihteessa eräältä maanviljelijältä tämän Mazdan ,joka oli jo osittain heinäsuulissa heinien alla
ja poistettu liikenteestä. Ensisijaisesti en ollut tätä autoa ostamassa vaan häneltä tarpeettomaksi jäänyttä viljakairaa,jota hän oli ilmoittanut silloisessa S-K:n pärekorissa.
Sattumalta huomasin sen auton siellä suulissa osittain heinien alla ja uteliaana ihmisenä kysyin hältä ,että miksi se on tuolla henäkasan alla.
Mv. kertoi että hän ei saanut sitä katsastettua ja se on sinne jäänyt pois uuden tieltä.
Kysyin ,olisiko se myytävänä ja hän sanoi ,että mielellään hän sen myy,vaikka sen mittarissa ei ole kuin vasta 100 tuh. km. ja kun kertoi hinnan ,niin tein siinä samalla kaupat siitäkin.
Hain sen erään kaverini kanssa hinaamalla kotiini ja havaitsin siinä aika paljon ruostuneisuutta mutta päätin siitä huolimatta sen kunnostaa
Erittäin virttyneen jo oranssiin vivahtavan maalipinnan sain jotakuinkin punaisemman väriseksi vahaamalla ja sisätilojen istuimet ,laittamalla niihin uudet istuinsuojat.
Enemmän töitä teetti takapään kuntoon saattaminen . Takakontin sisusta oli aika pahasti ruostunut ja sen lisäksi siellä oli luultavasti tehtaan asettamia massalla kyllästettyjä huovan tapaisia lätkiä liimattuna ehkä vaimentamaan pellistä johtuvaa kuminaa.
Yritin niitä ensin irti tavallisella mora puukolla,mutta koska niitä lätkiä oli myös kontin kaarevissa osissa ,ei hommasta tahtonut tulla mitään.
Ajattelin sitten .että homma voisi sujua paremmin jos puukon sijasta yrittäisin jollain ohuemmalla teräaseella niitä lätkiä irroittaa ja
etsin autotallista sopivaa kalua ,mutta en löytänyt ja muistin siinä ,että keittiössä saattaisi olla sellainen jolla homma hoituisi ja
kuinka ollakaan kun menin keittiöön ja katselin kalua veitsi loorasta ,niin silmiini osui juuri samanlainen veitsi ,jonka näin
sitten S.K;n uutiskuvassa 2.12-06. ulvilassa tapahtuneen jälkeen, Jolloin muistan sanoneeni vaimolle,että ei kai pe...le tuo ole sama veitti.

Veitsi osottautui hyväksi työkaluksi näiden lätkien irroituksessa ja vaikka kuinka yritän muistella mitä sille veitselle sen auton myynnin jälkeen tapahtui,koska sitä ei enää meillä ollut,niin en ole päässyt muuhun johtopäätökseen kuin siihen ,että minun täytyi se unohtaa
se veitsi sinne auton peräosan sokkeloihin tai sitten jonkun on täytynyt sen meiltä varastaa.
Sitäkin olen kyllä ajatellut että olisinko sen hukannut roskiin ja olisi sitä kautta kulkeutunut kaatopaikalle,mutta se ei oikein vaikuta minun käytökseltäni,koska en koskaan ole tieteni heittä mitään työkalua roskiin. Mieluummin olen niitä yrittänyt säilyttää parhaani mukaan,joten tuntuu jotenkin epäuskottavalta ,että olisin sen roskiin hyljännyt.

Jos se kulkeutui tämän myymäni Mazdan mukana Ulvilaan silloi 9.5-06 ,onko aivan mahdoton ajatus löytyä se Tähtisen tien asunnon takkahuoneen lattialta. Juuri tämän tähden olen pyrkinyt Porin laitokselle jo kolmesti päästä tunnistamaan veitsi, mutta vielä se ei ole onnistunut.

Olen jokseenkin varma että veitsi on sama jolla irroitin Mazdan peräkontista niitä helekutin piukassa olleita huopalätkiä.

Kuten aiemmin olen kertonut tämä T.V. saapui pienellä mankimopolla siihen kohtaamispaikkaamme Tampereen tien vieressä olleeseen ent. Outokummun ,nykyisen Luvatan uuden valssaamon pysäköinti paikalle ,jossa tapasimme ja kuten edellä olen kertonut ,sanoin hälle olleeni töissä joskus -70 luvun alkupuolella tässä viereisessä paikassa töissä ,johon tämä T.V. vastasi ,että niin oli hänkin ,mutta sain potkut.

Tästä päätellen T.V;lläoli varmasti jonkinasteista kaunaa Lahtea kohtaan ,koska oli olettanut saavansa olla läheisessä tuyöpaikassaan eläkkeelle pääsyyn asti.

Eilen kirjoitin tästä Häke nauhasta ,mitä "vareksenpoika" ilm. oli kuullut jonkun ,olikohan "jakke"n kanssa siinä nauhan lopussa kuuluvasta moottoripyörän tai mopon äänestä.
Olettamukseni on että saattoi olla sama mankimopo jolla tämä T.V. tuli sinne kohtaamispaikalle.

Toivottavasti tämä selventää asiaa,miksi epäilen tekijäksi juuri tätä T.V;ä , vaikka en sulje pois tämän A.V;een osuuttakaan joka on luultavasti opastanut T.V;ä tähän surmaamiseen ja antanut T.V;lle tilaa ja aikaa tekeytymällä itse ikäänkuin olisi ollut tappaja.
Jos vielä haluat tietää asiasta lisää,kysy ihmeessä. Yritän vastata mahdollisimman totuudenmukaisesti,koska haluan myöskin että tämä juttu yhteisvoimin selvitetään.

Tässä vielä lähes identtinen kuva myymästäni Mazdasta. Huomioi kromattu lista takalasin ympärillä.
https://www.nettiauto.com/mazda/323/14305305
mikkihirmu
Agentti Scully

Asiani etenee toivottavasti ,niin ainakin kuulin.
Tänään kävin Porissa ihan muissa asioissa,mutta päätin poiketa myös P-laitoksella kysymässä mitä parin viikon takaiselle asialleni kuuluu.
Tutkija ei ollut paikalla mutta vastaanotossa ollut poliisi otti häneen puhelimitse yhteyden ja sain kuulla,että asiani etenee ja palaavat asiaan mahdollisimman pian, joten voin odottaa yhteydenottoa,ehkä piankin.
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

mikkihirmu kirjoitti: Ma Kesä 03, 2024 9:52 am No , olen sen kyllä monesti tuonut julki ,mutta ilmeisesti et ole näitä kirjoittamiani oikein lukenut tai ymmärtänyt ne ehkä väärin.

Alunperin epäilyni tätä k.o henkilöä kohtaan juontaa juurikin tästä kyseisestä Mazda 323 sedan mallisesta auton ostosta ,kuntoon saattamisesta ja myynnistä Tälle Ulvilassa ,silloin -06 asuneelle miehelle ,jonka nimen etukirjaimet ovat T.V.
Silloinen asuinpaikka oli Kulmalantiellä. Nykyinen osoite on Poliisin tiedossa ,joten en sitä tänne laita.

Ostin tuolloin keväällä -06 maalis-huhtikuun vaihteessa eräältä maanviljelijältä tämän Mazdan ,joka oli jo osittain heinäsuulissa heinien alla
ja poistettu liikenteestä. Ensisijaisesti en ollut tätä autoa ostamassa vaan häneltä tarpeettomaksi jäänyttä viljakairaa,jota hän oli ilmoittanut silloisessa S-K:n pärekorissa.
Sattumalta huomasin sen auton siellä suulissa osittain heinien alla ja uteliaana ihmisenä kysyin hältä ,että miksi se on tuolla henäkasan alla.
Mv. kertoi että hän ei saanut sitä katsastettua ja se on sinne jäänyt pois uuden tieltä.
Kysyin ,olisiko se myytävänä ja hän sanoi ,että mielellään hän sen myy,vaikka sen mittarissa ei ole kuin vasta 100 tuh. km. ja kun kertoi hinnan ,niin tein siinä samalla kaupat siitäkin.
Hain sen erään kaverini kanssa hinaamalla kotiini ja havaitsin siinä aika paljon ruostuneisuutta mutta päätin siitä huolimatta sen kunnostaa
Erittäin virttyneen jo oranssiin vivahtavan maalipinnan sain jotakuinkin punaisemman väriseksi vahaamalla ja sisätilojen istuimet ,laittamalla niihin uudet istuinsuojat.
Enemmän töitä teetti takapään kuntoon saattaminen . Takakontin sisusta oli aika pahasti ruostunut ja sen lisäksi siellä oli luultavasti tehtaan asettamia massalla kyllästettyjä huovan tapaisia lätkiä liimattuna ehkä vaimentamaan pellistä johtuvaa kuminaa.
Yritin niitä ensin irti tavallisella mora puukolla,mutta koska niitä lätkiä oli myös kontin kaarevissa osissa ,ei hommasta tahtonut tulla mitään.
Ajattelin sitten .että homma voisi sujua paremmin jos puukon sijasta yrittäisin jollain ohuemmalla teräaseella niitä lätkiä irroittaa ja
etsin autotallista sopivaa kalua ,mutta en löytänyt ja muistin siinä ,että keittiössä saattaisi olla sellainen jolla homma hoituisi ja
kuinka ollakaan kun menin keittiöön ja katselin kalua veitsi loorasta ,niin silmiini osui juuri samanlainen veitsi ,jonka näin
sitten S.K;n uutiskuvassa 2.12-06. ulvilassa tapahtuneen jälkeen, Jolloin muistan sanoneeni vaimolle,että ei kai pe...le tuo ole sama veitti.

Veitsi osottautui hyväksi työkaluksi näiden lätkien irroituksessa ja vaikka kuinka yritän muistella mitä sille veitselle sen auton myynnin jälkeen tapahtui,koska sitä ei enää meillä ollut,niin en ole päässyt muuhun johtopäätökseen kuin siihen ,että minun täytyi se unohtaa
se veitsi sinne auton peräosan sokkeloihin tai sitten jonkun on täytynyt sen meiltä varastaa.
Sitäkin olen kyllä ajatellut että olisinko sen hukannut roskiin ja olisi sitä kautta kulkeutunut kaatopaikalle,mutta se ei oikein vaikuta minun käytökseltäni,koska en koskaan ole tieteni heittä mitään työkalua roskiin. Mieluummin olen niitä yrittänyt säilyttää parhaani mukaan,joten tuntuu jotenkin epäuskottavalta ,että olisin sen roskiin hyljännyt.

Jos se kulkeutui tämän myymäni Mazdan mukana Ulvilaan silloi 9.5-06 ,onko aivan mahdoton ajatus löytyä se Tähtisen tien asunnon takkahuoneen lattialta. Juuri tämän tähden olen pyrkinyt Porin laitokselle jo kolmesti päästä tunnistamaan veitsi, mutta vielä se ei ole onnistunut.

Olen jokseenkin varma että veitsi on sama jolla irroitin Mazdan peräkontista niitä helekutin piukassa olleita huopalätkiä.

Kuten aiemmin olen kertonut tämä T.V. saapui pienellä mankimopolla siihen kohtaamispaikkaamme Tampereen tien vieressä olleeseen ent. Outokummun ,nykyisen Luvatan uuden valssaamon pysäköinti paikalle ,jossa tapasimme ja kuten edellä olen kertonut ,sanoin hälle olleeni töissä joskus -70 luvun alkupuolella tässä viereisessä paikassa töissä ,johon tämä T.V. vastasi ,että niin oli hänkin ,mutta sain potkut.

Tästä päätellen T.V;lläoli varmasti jonkinasteista kaunaa Lahtea kohtaan ,koska oli olettanut saavansa olla läheisessä tuyöpaikassaan eläkkeelle pääsyyn asti.

Eilen kirjoitin tästä Häke nauhasta ,mitä "vareksenpoika" ilm. oli kuullut jonkun ,olikohan "jakke"n kanssa siinä nauhan lopussa kuuluvasta moottoripyörän tai mopon äänestä.
Olettamukseni on että saattoi olla sama mankimopo jolla tämä T.V. tuli sinne kohtaamispaikalle.

Toivottavasti tämä selventää asiaa,miksi epäilen tekijäksi juuri tätä T.V;ä , vaikka en sulje pois tämän A.V;een osuuttakaan joka on luultavasti opastanut T.V;ä tähän surmaamiseen ja antanut T.V;lle tilaa ja aikaa tekeytymällä itse ikäänkuin olisi ollut tappaja.
Jos vielä haluat tietää asiasta lisää,kysy ihmeessä. Yritän vastata mahdollisimman totuudenmukaisesti,koska haluan myöskin että tämä juttu yhteisvoimin selvitetään.

Tässä vielä lähes identtinen kuva myymästäni Mazdasta. Huomioi kromattu lista takalasin ympärillä.
https://www.nettiauto.com/mazda/323/14305305
Ok, eli tämä henkilö oli yksi Luvatalta potkut saanut, ja ajattelet, että tuo veitsi olisi auton mukana mennyt hänelle?
Mutta muuten et tiedä hänen liikkeistään ko surmapäivänä tms?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
mikkihirmu
Agentti Scully

Näin on.mutta en asu Ulvilassa ,enkä lähelläkään Poria joten luonnollisesti minun on vaikea tietää häneen liikkeistään tuolloin 1.12-06.
Perustan näkemykseni vain tuohon autokaupan yhteydessä hävinneeseen veitseemme ,jonka muistan saman-näköiseksi kuin tuo ,joka löytyi Tähtisen tien asunnolta murhayönä. Varsinkin veitsen kahvaosassa oleva sulamisjälki ja varsiosassa olevat 2 kraapaletta.

Nyt on myöskin ehdolla tässä häkenauhan lopussa kuuluva moottorin ääni ,joka saattaa olla juurikin T.V;n omistaman tossumopon ääni.
Jotenkin muistan että tuolloin9.5-06 mennessäni viemään hälle sitä mazdaa hän saapui tapaamispaikkaamme pienellä Tossu mopolla ,joka oli luultavasti juuri Suzuki. Asia kyllä selviää aikanaan Trafin tiedoista.
Odotan pääsyä Porin laitokselle tunnistamaan sen veitsen ja otan samalla puheeksi tämän häkenauhan viime sekunneilla kuuluvan moottorin äänen.
mikkihirmu
Agentti Scully

mikkihirmu kirjoitti: Ke Kesä 05, 2024 11:43 am Näin on.mutta en asu Ulvilassa ,enkä lähelläkään Poria joten luonnollisesti minun on vaikea tietää häneen liikkeistään tuolloin 1.12-06.
Perustan näkemykseni vain tuohon autokaupan yhteydessä hävinneeseen veitseemme ,jonka muistan saman-näköiseksi kuin tuo ,joka löytyi Tähtisen tien asunnolta murhayönä. Varsinkin veitsen kahvaosassa oleva sulamisjälki ja varsiosassa olevat 2 kraapaletta.

Nyt on myöskin ehdolla tässä häkenauhan lopussa kuuluva moottorin ääni ,joka saattaa olla juurikin T.V;n omistaman tossumopon ääni.
Jotenkin muistan että tuolloin9.5-06 mennessäni viemään hälle sitä mazdaa hän saapui tapaamispaikkaamme pienellä Tossu mopolla ,joka oli luultavasti juuri Suzuki. Asia kyllä selviää aikanaan Trafin tiedoista.
Odotan pääsyä Porin laitokselle tunnistamaan sen veitsen ja otan samalla puheeksi tämän häkenauhan viime sekunneilla kuuluvan moottorin äänen.
Olen Kuunnellut useampaan kertaan häkenauhan kohdan 3.42 -3.43,jossa samalla htkellä Amanda vastaa äidilleen ja taustalla kuuluu
ikäänkuin mopon tai kevarin moottorin käynnistysääni. Kannatta sillä kohden laittaa volume mahdollisimman vioimakkaaksi,niin ääni avautuu hyvin kuultavaksi.
Helheim

Viesti Kirjoittaja Helheim »

mikkihirmu kirjoitti: To Kesä 13, 2024 10:04 am
mikkihirmu kirjoitti: Ke Kesä 05, 2024 11:43 am Näin on.mutta en asu Ulvilassa ,enkä lähelläkään Poria joten luonnollisesti minun on vaikea tietää häneen liikkeistään tuolloin 1.12-06.

Olen Kuunnellut useampaan kertaan häkenauhan kohdan 3.42 -3.43,jossa samalla htkellä Amanda vastaa äidilleen ja taustalla kuuluu
ikäänkuin mopon tai kevarin moottorin käynnistysääni. Kannatta sillä kohden laittaa volume mahdollisimman vioimakkaaksi,niin ääni avautuu hyvin kuultavaksi.
Kyllähän tuossa selvästi jotain kuuluu. Mutta niin kuin Niina Berg sanoi kirjassaan: omaan kuuloon ei voi aina luottaa. Halutaanko me vaan kuulla siinä se mopon ääni, koska se sopii teorioihin?

Sihvonen (2008) litteroi tuohon 3.42 kohtaan "radioliikennettä tms. keskustelua". Muilta en löytänyt ainakaan tämän kirjan sivuilta mitään merkintää tuosta kohtaa (muut kaksi litterointia Niemen tekemiä). Myös kohtaan 2:44 Sihvonen on merkannut samanlaisen "radioliikennettä hätäkeskuksesta"-merkinnän. Siinä kohtaa en kyllä erota yhtä selvää ääntä kuin "mopo-kohdassa".
Korpisoturi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Sellainen ”hauska” sattuma, että Kirkkonummen kolmoissurmaan liittyen poliisi etsi aikoinaan punaista Mazdaa.

Ehkä raakaan henkirikollisuuteen taipuvainen henkilö suosii Mazdaa :D
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
mikkihirmu
Agentti Scully

Helheim kirjoitti: Pe Kesä 21, 2024 4:20 pm
mikkihirmu kirjoitti: To Kesä 13, 2024 10:04 am

Kyllähän tuossa selvästi jotain kuuluu. Mutta niin kuin Niina Berg sanoi kirjassaan: omaan kuuloon ei voi aina luottaa. Halutaanko me vaan kuulla siinä se mopon ääni, koska se sopii teorioihin?

Sihvonen (2008) litteroi tuohon 3.42 kohtaan "radioliikennettä tms. keskustelua". Muilta en löytänyt ainakaan tämän kirjan sivuilta mitään merkintää tuosta kohtaa (muut kaksi litterointia Niemen tekemiä). Myös kohtaan 2:44 Sihvonen on merkannut samanlaisen "radioliikennettä hätäkeskuksesta"-merkinnän. Siinä kohtaa en kyllä erota yhtä selvää ääntä kuin "mopo-kohdassa".

Juupas juu. En tunne enkä tiedä minkä alan miehiä tämä e.m. Sihvonen on kun hän väittää äänen olevan radioliikennettä tmv.
Suoritin armeijassa ollessani -67 - -68 Radioviestittäjän ensimmäisen luokan tutkinnon ,johon kuului morsetusta otto ja anto 80/80 /min.
kalustokoe ja radioliikennekoe. Tuolloin käytössä oli vielä sodan jälkeisiä vanhoja putkiradioita joilla tehtiin yhteyskoe. Ne olivat muistaakseni Bertta nimisiä isokokoisia laatikoita ,jotka tosiaan pitivät omituista ääntä asemaa haettaessa.
En usko että enää tällä vuosituhannella olisi ollut HÄKE-keskuksen käytössä vastaavanlaisia,koska transistoriradiot syrjäytti putkiradiot lopullisesti jo viime vuosituhannella.
En ole koskaan kuullut transistoriradioista tuota Ulvilan Häke-talleenteessa ilmeneviä ääniä,joka on juuri kuin mopoa polkaistaisiin käyntiin.
Täytyy olla aika painavaa näyttöä ,että pystyy sanomaan äänen johtuneen radioliikenteestä vaikka olisi kuinka asiaansa vihkiytynyt mestari.
Harmi etten saanut yhteyttä tuohon nimim. "Jekka" ,joka kirjoitti 3 viestiä ja jätti ikäänkuin arvoituksen ilmaan ,sanoessaan ,että hän kuulee kyseisellä nauhalla selvästi mopon tai kevarin äänen välillä 3.43 - 3.47 .
Olisin halunnut häneltä vain tallenteen tuosta kohtaa muistitikulle ,miten hän kuulee nuo äänet, koska itse kuulen vain pienehköillä kuulokkeilla sen 1-2 sek kestävän käynnistys pärähdyksen .
Tässä vielä kopio Jekan kirjoituksesta:
Jekka kirjoitti: ↑Ti Kesä 04, 2024 9:59 pm
Katsoin tarpeelliseksi vielä palata edelliseen viestiini, jotta sen pääpointit eivät huku ketjussa sen jälkeen käytyyn muuhun keskusteluun.

Kuulohavaintoni merkityksellisimmät kohdat mielestäni ovat:

-2.46-2.50 uhrin viimeiset valitukset, lyöntiäänen kuuluminen, tekijän puheen kuuluminen (saatana) --> Anneli on jo uhrin viimeisten valitusäänten aikaan takaisin puhelimessa. Jo ennenkin on muiden asioiden perusteella (Annelin liikkuminen talossa) pystytty päättelemään, ettei Anneli ole todennäköisesti voinut tehdä tekoa. Mutta oikean kuolinkohdan löytyminen nauhalta antaa lisävahvistuksen ulkopuoliseen tekijään. Tämä kohta on tärkeä Annelin poissulkemisen kannalta.

-3.43-3.47 mopon/kevarin tms. kaasutus- ja höllennysääni --> Haluaisin korostaa, että kuulen tämän äänen selkeästi. Ääni ei ole auton ääni, ja moottoripyörän ääneksi se on liian korkea. Tämä yksittäinen kohta on tärkeä siltä kannalta, että se mahdollisesti antaa vihjeen tekijästä.

Latasin Naakan jakaman häke-tiedoston. Se on vastaava kuin MV-lehden arkistosta kuuntelemani, mutta äänet kuuluvat laitteillani vaimeammin ja ovat heikommin tunnistettavissa. Kannustan kaikkia kuuntelemaan MV-lehden versiota, ja erityisesti siitä näkökulmasta, että kuuletteko myös mopon äänen kohdassa 3.43-3.47. https://web.archive.org/web/20180910020 ... lu.mp4?_=1
Helheim

Viesti Kirjoittaja Helheim »

Sihvonen oli joku äänitutkija Tampereen yliopistolla (on varmaan vieläkin). Kyllähän tosta kohtaa voisi vetää jonkun "radioliikennettä" huomion. En osaa itse niin hyvin tätä alaa, että osaisin sanoa varmaksi. En voi myöskään sanoa täysin varmaksi, että taustalla tosiaan on mopo, vaikka sellaisenkin johtopäätöksen toki voisin tehdä. Summa summarum, tämä häkenauha on lopulta huono todistekappale, ellei lasketa mukaan aivan ilmeisimpiä asioita (Annelin, lasten, uhrin puhe ja selkeimmät ääniä kuten askeleet, ulko-ovi ym.).
Vastaa Viestiin