Tampere: Aviomies murhasi vaimonsa 9.2.2024 - Elinkautistuomio!

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mortal
Alokas

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Mortal »

Eikö tästä pitäny eilen kuulua?
Mortal
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mortal »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ti Helmi 13, 2024 3:35 pm Leipälä, Tapio Kalevi (s. 15.9.1979) vangittiin todennäköisin syin epäiltynä murhasta 9.2.2024 Tampereella.
Tutkinnanjohtajana asiassa on rikoskomisario Markku Laakso Sisä-Suomen poliisilaitokselta.
Syytteen nostamisen määräpäivä on 11.6.2024.
Kuinka usein näissä paukkuu päivämäärät yli?
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Joku taho on voinut hakea jatkoja tutkinnalle, mikä kylläkin pitäisi jossakin näkyä.
Saattaa olla että oikeutta on käytykkin, mutta juttu ei kiinnosta ketään, koska valkonaamat keskenään.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Voiko joku ystävällisesti jeesata ja kertoa tän yvonnen sukunimen niin mun ei tarvi kahlata koko ketjua. Tiiän että sen löytää tästä ketjusta kun olen sen facenkin aikanaan katsonut mut jos joku voi auttaa..
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Millavaan kirjoitti: La Kesä 15, 2024 12:12 pm Voiko joku ystävällisesti jeesata ja kertoa tän yvonnen sukunimen niin mun ei tarvi kahlata koko ketjua. Tiiän että sen löytää tästä ketjusta kun olen sen facenkin aikanaan katsonut mut jos joku voi auttaa..
Yvonne Maija Leipälä e. Ojala
Oikeus ennen kaikkea

Re: Tampere: aviomies syytteessä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Tuore liitto päättyi kuolemaan – vaimonsa murhasta syytetty mies tuodaan oikeuteen
Miestä syytetään lisäksi kahdesta raiskauksesta, laittomasta uhkauksesta ja perättömästä vaarailmoituksesta.

PIRKANMAAN käräjäoikeudessa käsitellään tiistaina murhaa, jossa syytettynä on 44-vuotias tamperelaismies.
Rikoksen uhri oli miehen puoliso, 43-vuotias nainen. Rikos tapahtui pariskunnan kerrostaloasunnossa Meesakadulla, Tampereen Niemenrannassa.
Sosiaalisessa mediassa viime kesänä julkaistun hääkuvan perusteella pari ehti olla naimisissa vain puolisen vuotta ennen kohtalokasta perjantai-iltaa, 9:ttä helmikuuta.
Aiemmin toista sukunimeä käyttänyt epäilty on syyllistynyt aiemminkin useisiin rikoksiin. Mies on tuomittu aiemmin muun muassa huumerikoksista.

KÄRÄJÄOIKEUS käsittelee miehen tekoja tällä viikolla peräti kolmena päivänä, sillä miestä syytetään murhan lisäksi muun muassa kahdesta raiskauksesta.
Epäilty henkirikos tuli ilmi, kun naapuri teki ilmoituksen kerrostalon pihalla sekavasti käyttäytyneestä miehestä. Poliisi otti miehen kiinni ja löysi tämän vaimon asunnosta kuolleena.

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 19071.html
Oikeus ennen kaikkea

Miehen syytetään murhanneen vaimonsa Tampereen Niemenrannassa – Yle seuraa käräjiä
44-vuotiaan miehen epäillään murhanneen vaimonsa yksityisasunnossa Tampereen Niemenrannassa.

Pirkanmaan käräjäoikeudessa käsitellään tänään Tampereen Niemenrannassa tapahtunutta epäiltyä murhaa.
44-vuotiaan miehen epäillään murhanneen 43-vuotiaan vaimonsa yksityisasunnossa helmikuussa.
Tällä viikolla Pirkanmaan käräjäoikeudessa käsitellään myös kahta epäiltyä raiskausta, laitonta uhkausta sekä perätöntä vaarailmoitusta, joissa vastaajana on sama mies.

Tämä tiedetään ennen käräjäkäsittelyn alkua
Poliisi otti epäillyn miehen kiinni perjantai-iltana 9. helmikuuta Niemenrannassa sen jälkeen, kun hätäkeskukseen oli tullut ilmoitus sekavasti käyttäytyneestä miehestä.
Saman tehtävän aikana poliisi löysi kiinniottopaikan lähellä sijainneesta asunnosta kuolleen naisen.
Poliisi on kuvaillut tekotapaa raa'aksi ja julmaksi.
Mies vangittiin 13. helmikuuta todennäköisin syin murhasta epäiltynä.
Hänellä on lukuisia aiempia rikostuomioita. Niihin sisältyy muun muassa varkauksia, pahoinpitelyjä ja huumausainerikoksia.

https://yle.fi/a/74-20096091
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Toivottavasti saatais elinkautinen, viiltelyä niin kuin muissakin vastaavissa tapauksissa on ollut onko kyseessä ollut sitten nainen tai mies.
Oikeus ennen kaikkea

Syytetty äänessä
Mies kertoo tutustuneensa naiseen loppuvuonna 2019. Mies väittää kokeneensa henkistä väkivaltaa suhteessa.
– Vuosien saatossa jollain tavalla mä myös hyväksyin ne asiat. Se oli semmoinen noidankehä.
Mies myöntää epäilleensä naista pettämisestä.
Tapahtumapäivänä hän ei kertomansa mukaan ollut työkuntoinen.
Mies sanoo menneensä Meesakadun asunnolle, jossa hän keskusteli naisen kanssa. Riitaa asunnolla ei syntynyt, mies kertoo.
Mies väittää sanoneensa naiselle tuolloin, että lähtee suhteesta. Hän puhuu itkuisena.
Mies sanoo joutuneensa alistetuksi suhteessa.
– Mä oon vuosina kantanut näitä kaikkia sisälläni, mitä oon kohdannut. Niin paljon epärehellisyyttä ja henkistä väkivaltaa... En tiedä, mulla vain pimeni päässä. Mä en kestänyt enää.
– Mä halusin vain, että kaikki loppuu. Se kipu, se väkivalta, se kaikki.
Puolustaja kysyy, mitä mies silloin teki.
– Mä tapoin hänet, mies vastaa.
Murhasta syytetyn miehen mukaan nainen ”lysähti yhtäkkiä kasaan”. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun mies oli viiltänyt naisen kaulan auki.
Mies puhuu itkuisena ja mongertaen.
Puolustus kysyy, oliko mies kohdistanut naiseen väkivaltaa ennen henkirikosta.
– En muistaakseni.
Henkirikoksen jälkeen mies poistui kertomansa mukaan olohuoneeseen. Hän soitti läheiselleen, joka ei vastannut.
Tämän jälkeen mies otti tarkkaavaisuushäiriön hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä suonensisäisesti.
– Sitten mulla meni ihan kokonaan... En mä pysty selittää, mulla meni kaikki niin nopeasti päässä.
Vielä tämän jälkeen mies palasi makuuhuoneeseen ruumiin luokse. Hän viilsi tämän ranteet ja nilkat. Sitten hän kertomansa mukaan halasi ruumista ja juoksi ulos asunnosta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1227 ... 6a96812919

Jumalauta mikä itsesääliä täynnä oleva paskiainen. Ei pysty edes itselleen myöntämään, että ihan itse on syyllinen vaikeuksiinsa.
Kyllä niin toivon elinkautista!
Oikeusolla
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Oikeusolla »

DesertFox kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 3:48 am
Demppa kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:00 pm
Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 7:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Samaa olin juuri tulossa kirjoittelemaan - näyttää omaan silmään, että olisi ainakin joskus aikaisemmin vedetty ja ihan kunnolla, ei tuo ulkonäkö ihan parilla kolmella kokeilukerralla tule.
Juu no eipä ollut Yvonne narkkari..Sattui sairastamaan syöpää,mistä tuo ulkoinen olemus hänellä kärsineen näköinen.Tämä on ihan faktatietoa,kun olin hänen ystävänsä.Tämä spekulointi on turhaa,jollei tunne ihmisiä.Voisi kyllä puhua hiukan kunnioitavampaan sävyyn kuolleesta ihmisestä.Moni ihminen tekee elämässään vääriä valintoja.Ikävä kyllä toisinaan moni joutuu maksamaan siitä hiukan liian kovan hinnan nytten myöskin.
Vääriä valintoja? Jotkut naiset ovat vaan niin tyhmiä, etä ne yrittää rakastaa alkoholistit, narkkarit, mtongelmaiset terveeksi. Osa naisista hakee ns. jännämiestä eli jännitystä elämään.
Eivät tyydy kilttehin, kunnollisiin miehiin.
Niiden kanssa kun elämä on heidän mielestään liiankin tasaista.

Lopputulokset ovat kaikkien nähtävissä, melkein joka viikko joku näistä naisista pääsee hengestään.
Oikeusolla
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Oikeusolla »

Poistettu piitkät lainaukset
-NILS-

Tyypillinen narsisti narkkari, joka pään selvittyä tajuaa mitä tuli tehtyä. Sitten alkaakin itsesäälissä rypeminen ja itku. Hakee sääliä ja oikeutusta teolleen. Tyypillinen narkkari.

Täytyy olla todella tyhmä nainen, joka tuollaiseen rakastuu. Tiesi varmasti äijän taustat. Meni vielä naimisiinkiin tuon sekopää-rikollisen kanssa.
Kacadu
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Kacadu »

Nainen halusi päästä siitä eroon. Nainen ei vastannut puhelimeen. Avasiko oven vai oliko tuolla avain sinne?

Tässä on kyllä jälleen kerran tehty monia asioita väärin, uhri on kyllä oikeasti koittanut päästä kehvelistä eroon ja lehdestä luemme loput. Todellakin kammottavaa.

Ja tämä manlet koittaa selittää olleensa itse uhri... huh huh. Esiintyy uhrina, jota alistettiin naisen taholta. Alistiko hän itse itseään? Uskomalla omiin kuvitelmiinsa? Tekohetkellä haki viisi eri tekovälinettä, koska luuli naisen kotona olevan poliisi ja vieraita muita miehiä... ja tämä mies muka on uhri?

Manlet on lisäksi syytteesä raiskauksista, jeppppp, tosi uhri tässä.
Mck
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Mck »

Kacadu kirjoitti: Ti Kesä 25, 2024 12:08 pm Nainen halusi päästä siitä eroon. Nainen ei vastannut puhelimeen. Avasiko oven vai oliko tuolla avain sinne?

Tässä on kyllä jälleen kerran tehty monia asioita väärin, uhri on kyllä oikeasti koittanut päästä kehvelistä eroon ja lehdestä luemme loput. Todellakin kammottavaa.

Ja tämä manlet koittaa selittää olleensa itse uhri... huh huh. Esiintyy uhrina, jota alistettiin naisen taholta. Alistiko hän itse itseään? Uskomalla omiin kuvitelmiinsa? Tekohetkellä haki viisi eri tekovälinettä, koska luuli naisen kotona olevan poliisi ja vieraita muita miehiä... ja tämä mies muka on uhri?

Manlet on lisäksi syytteesä raiskauksista, jeppppp, tosi uhri tässä.
Eiköhän tälle löydy pian uusi ystävätär, joka haluaa rakastaa tämän venkulan ehjäksi.
Oikeus ennen kaikkea

Loppulausunnot
Syyttäjä
Syyttäjän mukaan lopulta on kyse siitä, onko kyseessä tappo vai murha.
Syyttäjän mukaan tamperelaismiehen motiivi on tullut esille oikeudenkäynnin aikana. Mies on epäillyt vaimonsa pettävän häntä pitkin suhdetta, myös samalla viikolla kuin henkirikos tapahtui. Pettämisepäilystä on puhuttu myös henkirikosta edeltävinä hetkinä.
Syyttäjä tuo esiin, että syytetty on itse myöntänyt, että hänellä on ollut epäilyjä siitä, että vaimo olisi ollut uskoton.
Syyttäjän mukaan kuolemansyynlausunnosta selviää, että viiltoja on ollut enemmän kuin syytetyn muistelema kahdesta kolmeen viiltoa. Vammoja on syyttäjän mukaan ollut ainakin parikymmentä, osa niistä on aiheutettu siinä vaiheessa, kun nainen oli jo kuollut.
Syyttäjä kertoo, että rikospaikalta on löydetty useita teräaseita, joita on käytetty henkirikoksesta.
– Niitä on voinut olla jopa viisi.
Syytetty muistaa käyttäneensä kahta eri veistä.
Syyttäjän mukaan on selvää, että vammat on aiheutettu lyhyessä ajassa usealla teräaseella.
– Tekotapa on perustappoa törkeämpi. Tekoa on pidettävä erityisen raakana ja julmana, syyttäjä sanoo.

Puolustus
Syytetyn puolustusasianajajan mukaan on riidatonta, että syytetty mies on surmannut vaimonsa. Motiivina on ollut mustasukkaisuus, josta myös syytetty on itse kertonut.
Puolustus toteaa, että erityistä raakuutta on perusteltu viiltojen lukumäärällä ja sijainnilla.
Puolustus sanoo, että osa vammoista on tehty kuoleman jälkeen. Puolustuksen mukaan näitä vammoja ei tule ottaa huomioon teon julmuutta arvioidessa.
Puolustuksen mukaan tuomioistuimen tulee arvioida, montako iskua on tullut ennen kuolemaa ja montako sen jälkeen.
Puolustus huomauttaa, että surmaaminen on tapahtunut lyhyessä ajassa, eikä sitä ole pyritty pitkittämään. Puolustuksen mukaan surma oli pikaistuksissa tehty.
Puolustus sanoo, että kaikkia paikalta löytyneitä veitsiä ei välttämättä ole käytetty teossa. Niihin on voinut mennä esimerkiksi verta, jos veitset ovat olleet lähellä.
Näihin edellä mainittuihin seikkoihin viitaten, puolustus ei pidä tekoa erityisen raakana tai julmana.
Puolustus pyytää syytetylle mielentilatutkimusta.

Murhasta syytettyä miestä syytetään myös kahdesta raiskauksesta, vaaran aiheuttamisesta ja perättömästä vaarailmoituksesta. Näitä on tarkoitus käsitellä Pirkanmaan käräjäoikeudessa huomenna keskiviikkona.

https://yle.fi/a/74-20096091
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Ei vittu! "Raukkaparka" mies vielä rännitti. Tämän jälkeen mies otti tarkkaavaisuushäiriön hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä suonensisäisesti.

Kuoleman jälkeen? Vielä viillelty kymmeniä kertoja?
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Vastaa Viestiin