Tampereen Linnainmaalla neljän henkilön murhayritys - tekijä surmasi itsensä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Järppä90
Sofia Karppi

Re: Tampereen Linnainmaalla neljän henkilön murhayritys - tekijä kuollut

Viesti Kirjoittaja Järppä90 »

Pimeyden kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 12:49 amTuota minä ihmettelen, että miten tekijä on ehtinyt puukottaa itsensä hengiltä, kun siellä on ollut kuitenkin pelastushenkilökuntaa runsaasti paikalla.
Siellä on varmaan yritetty pelastaa niiden lasten henkiä etunenässä, ja Linnainmaan pelastuslaitoksella ei loppujen lopuksi ole montaa ambulanssia. Luultavasti Hervannasta ja keskustasta on hälytetty lisävoimia, mutta niillä kestää vähän kauemmin tulla Linnainmaalle. Tämä on tosiaan joukkopuukotus näköjään ollut, ja jos olis tapahtunut julkisella paikalla, niin mediahuomio olis X tuhat, ja tekijän nimikin jo tiedossa
Lempo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Lempo »

Pimeyden kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 2:17 am
brainstormy kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 2:01 am
Pimeyden kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 1:41 am
En mä mitään ole keksinyt. Ja nimenomaan sanottiin, että tämä tappaja oli hengissä, kun sinne meni ensiavut sun muut. Ja lasten kaulat oli viilletty. Itsehän en ole paikalla ollut, mutta henkilö joka oli, kuuluu perhepiiriin ja siksi olen näistä jonkun verran tietoinen. Sitä en sitten tiedä onko asiassa liioiteltu, kun kerrottu. Mutta niinkuin tuolla aikaisemmin sanoin, niin minun on vaikea käsittää sitä, että tappaja olisi pystynyt hengen itseltään ottamaan, kun siellä oli jo apu paikalla.
Eli oliko siellä paikalla siis muitakin kuin tekijä ja uhrit? Eipä tullut aiemmin mieleen tuommoinen vaihtoehto.
EiEi, kun tarkoitin, että kun ensiapu ja poliisit tulivat paikalle. Nytpä minua alkoi itseänikin kiinnostamaan tämä sen verran paljon, että tarkistan huomenna, että OLIKO se tekijä hengissä, kun sinne mentiin ja kuoliko hän todella sinne asuntoon vai olenko ymmärtänyt aivan täysin väärin vai onko asiaa väritetty. Tämä henkilö, joka sinne paikalle ensimmäisten joukossa meni on siis lähisukulainen ja saan kyllä tästä tarkempaa tietoa ilman, että jutut paisutellaan tässä suvun kesken mahdottomiksi.
Miten tämä lähisukulainen tiesi tulla paikalle ensimmäisten joukossa? Oliko joku uhreista soittanut sille ja pyytänyt apua? Eikö poliisi ollut tuossa vaiheessa vielä paikalla? Meneekö ensihoito paikalle ennen poliisia, vaikka paikalla on elossa vielä neljää murhaa yrittänyt tekijä? Paljon on hämärää tässä tapauksessa, mutta ehkäpä se selviää... tai sitten ei.
Pimeyden
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Pimeyden »

Lempo kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 5:19 am
Miten tämä lähisukulainen tiesi tulla paikalle ensimmäisten joukossa? Oliko joku uhreista soittanut sille ja pyytänyt apua? Eikö poliisi ollut tuossa vaiheessa vielä paikalla? Meneekö ensihoito paikalle ennen poliisia, vaikka paikalla on elossa vielä neljää murhaa yrittänyt tekijä? Paljon on hämärää tässä tapauksessa, mutta ehkäpä se selviää... tai sitten ei.
Tää lähisukulainen oli siellä työtehtävässä. Hänen ryhmänsä saapui paikalle, kun tekijä oli KUULEMMA vielä elossa (tämän tarkistan vielä).
Pimeyden
Armas Tammelin

Pimeyden kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 5:34 am
Tää lähisukulainen oli siellä työtehtävässä. Hänen ryhmänsä saapui paikalle, kun tekijä oli KUULEMMA vielä elossa (tämän tarkistan vielä).
Ja tarkennan vielä, että kyseessä on minun perhepiiriini kuuluva henkilö eli MINUN lähisukulaiseni, joka on Tampereella pelastusalan töissä.
Hepola
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Hepola »

Ja tarkennan vielä, että kyseessä on minun perhepiiriini kuuluva henkilö eli MINUN lähisukulaiseni, joka on Tampereella pelastusalan töissä.
Kiitos sinulle kun jaat tietosi täällä meidän ihmettelevien kanssa, arvostan. Ihmettelen, että jotkut alkaa heti epäilemään ja syyttelemään valehtelusta. Eli kun vihdoin tulee joku asiasta oikeasti tietävä.
Jaajaa123
Alokas

Viesti Kirjoittaja Jaajaa123 »

Mistä lähtien pelastuslaitos on mennyt sisään ennen poliisia tälläisissä tapauksissa?
Lempo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Lempo »

Pimeyden kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 5:45 am
Pimeyden kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 5:34 am
Aaa.,ok, ymmärsin, että uhrien lähisukulainen.
Kiitos tiedosta, vaikka käsittääkseni ensihoidolla salassapitovelvollisuus. Edelleen ihmettelen, jos potentiaalinen murhaaja mahdollisesti elossa, että päästetään ensihoito siinä vaiheessa kohteeseen ennen poliisia.
Pimeyden
Armas Tammelin

Lempo kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 6:18 am

Aaa.,ok, ymmärsin, että uhrien lähisukulainen.
Kiitos tiedosta, vaikka käsittääkseni ensihoidolla salassapitovelvollisuus. Edelleen ihmettelen, jos potentiaalinen murhaaja mahdollisesti elossa, että päästetään ensihoito siinä vaiheessa kohteeseen ennen poliisia.
Nyt tässä on sellainen tilanne, että kerron tänne enää vain sen, että oliko tekijä oikeasti elossa vai ei, kun sinne sisään mentiin (tarkistan tiedon). Tietenkin poliisit menee ensin, mutta muut tulee sisälle heti myös, kun on nähty mikä katastrofi siellä on ja uhrit hengenvaarallisesti haavoittuneet. Minun tietoni tekijästä on se, että hän on heilunut siellä vielä veitsen kanssa, kun on menty sisään. Hän on sitten saanut itseltään hengen jossakin viereisessä huoneessa. Kuulostaa niin sekavalta, että todellakin haluan tietää, että onko tämä totta vai ei vai olenko käsittänyt jotain väärin. Sen ymmärsin, että tilanne on ollut täysin kaoottinen... tietenkin on ollut, jos tuo tekijän heiluminen pitää paikkansa ja muutenkin.
Jaajaa123
Alokas

Viesti Kirjoittaja Jaajaa123 »

Nyt tässä on sellainen tilanne, että kerron tänne enää vain sen, että oliko tekijä oikeasti elossa vai ei, kun sinne sisään mentiin (tarkistan tiedon). Tietenkin poliisit menee ensin, mutta muut tulee sisälle heti myös, kun on nähty mikä katastrofi siellä on ja uhrit hengenvaarallisesti haavoittuneet. Minun tietoni tekijästä on se, että hän on heilunut siellä vielä veitsen kanssa, kun on menty sisään. Hän on sitten saanut itseltään hengen jossakin viereisessä huoneessa. Kuulostaa niin sekavalta, että todellakin haluan tietää, että onko tämä totta vai ei vai olenko käsittänyt jotain väärin. Sen ymmärsin, että tilanne on ollut täysin kaoottinen... tietenkin on ollut, jos tuo tekijän heiluminen pitää paikkansa ja muutenkin.
Kyllä tämä nyt aika isosti niin sanotulta p*skalta haiskahtaa. Tottahan toki poliisi päästää ensihoidon sisälle kun kohde heiluu veitsen kanssa siellä. En minä moisia ammatteja ole tehnyt, jotain joskus kuitenkin kuullut ja saatan olla väärässä mutta olen kuitenkin sitä mieltä että jos siellä veitsi heiluu, sillä tavalla että tekijä vielä itsensä sillä voi tappaa niin hieman epäilen että sinne pelastuslaitos sisään menee.

Toki kuten sanoin niin en minä toimi kyseisissä ammateissa enkä ole ollut paikalla niin paha sanoa.

Se kuitenkin sanottakoon että jos tosiaan totta puhut niin lähipiirissäsi tuskin sinuun enää luotetaan. Ja lähteelläsi varmasti hieman seliteltävää että miksi tälläiset asiat julkiselta foorumilta löytyy. ;)
Happydaddy79
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Happydaddy79 »

Aika epäuskottavalta tuntuu tämä tarina.
Tämän pystyn vahvistamaan että lapsilta kurkut viilletty auki ja tekijä menehtyi asunnon alakertaan. Alkupään viesteissä tuli jo aika tarkka tapahtuman kuvaus vaikka olikin mukamas "spekulaatiota"
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

^
No voitko Happydaddy79 laittaa tänne sen spekun mikä oli lähinnä totuutta tai ylipäätään kertoa kaikki eikä sieltä täältä.

Oliko tekijä mennyt lastenhuoneisiin viiltelemään nukkuvia lapsia? Oliko koko perhe nukkunut kun tämä hullu aktivoitui? Vai oliko iltaa jatkettu aamuun asti?
Sarinaa
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Sarinaa »

Ensin mesotaan että nyt faktoja tiskiin ja kun joku vihdoin lyö faktaa tiskiin niin kitistään että ei niitä faktoja saa kertoa :lol:

Jos tämä kirjoitettu nyt pitää paikkansa niin menee kyllä sekavaksi. Oletettavasti lapset on nukkunut yläkerrassa ja kurkut siis molemmilta viilletty auki? Nukkuivatko samassa makkarissa vai onko puukkomies kerennyt suhata kaikki huoneet läpi?
Metsästäkin jotain on etsitty, epätodennäköistä että uhri olisi sinne juossut, eikö loogisempaa olisi huutaa ja hakata naapureiden ovia ja ikkunoita ihan perkeleesti jos puukotuksen jälkeen on niin voimissaan että voi juosta, Oletettavasti tätä uhria ei kuitenkaan kukaan jahdannut jos tekijä löytyi sisältä kuolleena. Mitä siis etsittiin metsästä? Olisiko puukkomies psykooseissaan selittänyt että on piilottanut metsään esim aseita joilla lahtaa lisää porukkaa? Ja tietysti eniten kiinnostaa, oliko tämä puukkosankari kutsuttuna vieraana vai tosiaan aamuyöstä saanut sankari idean ja päästetty sisälle jollain verukkeella.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

No mutta suunnitelmallisuutta tässä on ainakin koska murhan yrityksenä tutkitaan eikä tapon.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Yhteyksiä asunnon omistajiin oli, mutta toivottavasti poliisi tutkii sitten kaikki koukerot tästä keissistä, mitään ei saa jättää puolitiehen vaikka tekijä kuolikin.
Ihan keikkien turvallisuuden nimissä.
NoKamala
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja NoKamala »

Erikoista kyllä, että tekijästä ei anneta vinkkiäkään, ihmetyttää mitä tämmöisen salailun takana on. Yleensä Suomessa puukolla lyödään/hakataan/pistetään, harvemmin yritetään viiltää kaula poikki, jos noin todella on
Vastaa Viestiin