USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Hank Voight

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Collie kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 12:33 am
Eli et lukenut sitä uutisjuttua, mutta otit kantaa kuitenkin. Etkä ilmeisesti vieläkään lukenut sitä, kun sulla 'ei ole mitään hajua'.

Käsittääkseni korkeimman oikeuden tuomarit voidaan yrittää poistaa saman 'impeachment' menetelmän kautta kuin presidentit, senaattorit, liittovaltion tuomarit ja muut vastaavat.
Yritä nyt jo päästää irti tuosta lainauksestani. Se on jo todellakin tullut selväksi, että et halua ymmärtää sitä sellaisena miksi sen tarkoitin. Ei sitä tarvitse enää viidettä kertaa tiedottaa.

Ja kuten minäkin totesin, niin on tosiaan korkeimman oikeuden tuomarikin mahdollista syrjäyttää, ainakin teoriassa. Sitä vaan ei ole ainakaan ainakaan sitten 1800-luvun jälkeen tapahtunut, enkä tiedä onko edes yritetty. Eli olisi kiva tietää, että mitä se käytännössä vaatisi, että jotain tuomaria alettaisiin kampeamaan sivuun.
Hank Voight

Jaa-a, saas nähdä pitääkö mun veikkaus, että vielä tämän viikon aikana Biden ilmoittaa jättävänsä leikin kesken. Vahvasti siltä näyttää.

Uskaltaako joku muu veikata?
acp
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja acp »

Hank Voight kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 11:07 pm Jaa-a, saas nähdä pitääkö mun veikkaus, että vielä tämän viikon aikana Biden ilmoittaa jättävänsä leikin kesken. Vahvasti siltä näyttää.

Joo, jättää leikin kesken, syrjäytetään.

Veikkasin tuossa pari päivää sitten, että vaaleja ei tule. Jo debatin aikaistaminen kertoo jostain tulevasta?
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 6#p1652636
Tenderloin
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tenderloin »

On tätä sirkusta kyllä viihdyttävää seurata. Riippumaton media on tehnyt täyskäännöksen yhdessä yössä Joe-sedän suojelusta täyteen ajojahtiin jossa jokainen pieninkin sanamuotokömmähdys lauseessa uutisoidaan. Nyt on alettu ihmettelemään miksi Biden ei pidä lehdistötilaisuuksia eikä ota kysymyksiä toimittajilta. Moni on ihmetellyt samaa viimeiset neljä vuotta mutta jostain syystä esimerkiksi CNN on nostanut asian vasta nyt tikun nokkaan.

Aivan kuin media olisi aivan hiljattain saanut luvan (keneltä?) lähteä Joe-sedän perään vaikka ajokoirat ovat haistaneet veren viimeiset neljä vuotta.

Onko tosiaan niin että demokraatit ovat vasta nyt huomanneet että heillä on ongelma, vai onko asia ollut vain tabu ja virtahepo olohuoneessa tähän asti? Onko eletty denialismissa ja onko Bideniä suojeltu vain siksi koska hän on hyvien puolella ja oranssi mies paha?

Biden julistaa miten hän on pomo ja puolueen ehdokas eikä häntä kukaan syrjäytä. Kuulostaako tutulta? Jostain syystä tällä kertaa kyseessä ei kuitenkaan ole uhka demokratialle eikä kukaan pelkää valtaan takertumista tai demokraattisen prosessin vaarantumista.

Huomenna saadaan taas lukea referaatteja Bidenin tuoreesta tv-haastattelusta. Popcornit esiin.
Screenshot_20240705_235735_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240705_235735_Samsung Internet.jpg (59.66 KiB) Katsottu 1093 kertaa
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Hank Voight kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 11:07 pm Jaa-a, saas nähdä pitääkö mun veikkaus, että vielä tämän viikon aikana Biden ilmoittaa jättävänsä leikin kesken.
Eli seuraavan 44 tunnin ja 27 minuutin?!? Voin lyödä vetoa ettei ilmoita. :)

PS. Minfon kello on tunnin väärässä näköjään. :idea:
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

– Muuten, olen ylpeä siitä, että olen, kuten sanoin, ensimmäinen varapresidentti, ensimmäinen musta nainen... joka palvelee mustaa presidenttiä.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Videot Joe Bidenista herättävät huolta – katso itse

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010541134.html
siiantaika
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Hank Voight kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 11:07 pmJaa-a, saas nähdä pitääkö mun veikkaus, että vielä tämän viikon aikana Biden ilmoittaa jättävänsä leikin kesken. Vahvasti siltä näyttää.

Biden on niin vahvasti dementoitunut, että hän jumittaa tässä yhdessä ajatuksessa eikä päästä siitä irti.

Kaksi skenaariota:

Biden luopuu ehdokkuudesta lehdistöilmoituksella eikä esiinny enää julkisuudessa.

Biden vaipuu koomaan.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Voiko näitä vanhoja ukkoja edes kunnolla verrata keskenään, kun Trump ei uskalla tv-haastatteluun?
Biden kertoo tv-haastattelussa penkin alle menneestä väittelystä: ”Minulla oli kamala olo”

2:26 • Päivitetty 6:31

Yhdysvaltain presidentti Joe Biden kertoo ABC Newsin tv-haastattelussa olleensa viimeviikkoisessa vaaliväittelyssä lopen uupunut kovan flunssan ja pitkittyneen aikaerorasituksen vuoksi.

– Olin sairas, minulla oli kamala olo, hän sanoo haastattelussa.

– Yritimme selvittää, mikä on vialla. Minut testattiin, jotta selviäisi onko minulla jokin infektio, tiedäthän, virus. Ei ollut. Minulla oli vain todella paha flunssa, hän sanoo Yhdysvalloissa aamukolmelta Suomen aikaa esitetyssä haastattelussa.

Kyseessä on Bidenin ensimmäinen tv-haastattelu huonosti sujuneen, Donald Trumpia vastaan käydyn vaaliväittelyn jälkeen.

Biden: Olen vakuuttunut, että olen pätevin voittamaan Trumpin

– Olen vakuuttunut kahdesta asiasta: Olen pätevin voittamaan hänet, ja tiedän miten asiat hoidetaan, Biden sanoi.

ABC News tarjosi myös Trumpille mahdollisuuden vastaavanlaiseen haastatteluun, mutta hän kieltäytyi.
https://yle.fi/a/74-20098351
Biden on kova ukko jos flunssassa ja jetlagissa selviytyi noin hyvin vaaliväittelyssä flunssatonta Trumpia vastaan vielä tuossa iässä.
siiantaika
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

URSA kirjoitti: La Heinä 06, 2024 8:54 am Biden on kova ukko jos flunssassa ja jetlagissa selviytyi noin hyvin vaaliväittelyssä flunssatonta Trumpia vastaan vielä tuossa iässä.
Biden siis vetosi jetlagiin käytyään melkein kaksi viikkoa aikaisemmin päiväretkellä Italiassa. Hänelle kehittyi siis jetlag pelkästä lennosta Italiaan, koska hän ei oikeasti viettänyt aikaa siellä eli ei sopeutunut paikalliseen aikavyöhykkeeseen eli ei kärsinyt aikaeroväsymyksestä (lat. jet lag).

Trumpin aikaan kyllä mikä tahansa vitsikin kävi läpi tarkan factcheckingin ja jokaisesta retorisestakin heitosta vedettiin häpeäpaaluun.
Anoteus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Anoteus »

Biden ei käsittääkseni ole vielä rikkonut lakia, kuten kleptomaster Trump
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Biden ei pystynyt toipumaan aikaerorasituksesta sitkeän ja kovan flunssan takia. Jokainen monta viikkoa flunssassa kituuttanut tietää, millaista se on ja itse tauti ei välttämättä edes näy päällepäin, jos ei ole nuhaa ja yskää. Huonoa onnea mutta Biden osoitti kestävyytensä.

Itse äänestäisin pressaksi ennemmin vanhaa ukkoa, joka huomaa virheensä ja korjaa ne, ja sekoilee sanoissa vain pelkän änkytystaipumuksen takia, mutta on asioiden suhteen täysin kartalla, kuin vanhan ukon joka on sekaisin asioissa ja ihailee yhä edelleen Putinia.
Medborgare
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

URSA kirjoitti: La Heinä 06, 2024 11:31 am Biden ei pystynyt toipumaan aikaerorasituksesta sitkeän ja kovan flunssan takia. Jokainen monta viikkoa flunssassa kituuttanut tietää, millaista se on ja itse tauti ei välttämättä edes näy päällepäin, jos ei ole nuhaa ja yskää. Huonoa onnea mutta Biden osoitti kestävyytensä.

Ai nyt se onkin sitten se flunssa kuitenkin?

Seniilin Bidenin sekoilut näkyivät selkeästi jo edellisissä vaaleissa.
Silloin YLE mm. naureskeli "äärioikeiston" väitteille Bidenin seniiliydestä.

Kyllä tuon nyt näki ihan hyvin jo silloin.
Bidenhan ei USA:ta hallitse, vaan on nukkehallitsija, joten tuo on saattanut silloin hyvin sopiakin kuvioihin.

Eivät vaan sitten ole löytäneet parempaa bulvaania tähänkään päivään mennessä.
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181
Hank Voight

Huutaja Jaana kirjoitti: La Heinä 06, 2024 3:33 am
Eli seuraavan 44 tunnin ja 27 minuutin?!? Voin lyödä vetoa ettei ilmoita. :)

PS. Minfon kello on tunnin väärässä näköjään. :idea:
Saatatpa olla oikeassa. Etenkin Minfon kellosta, mutta myös Bidenista.

En tosiaan osannut ottaa huomioon, että eihän sitä perkele saa millään ulos kisasta, ellei itse niin päätä. Mä kun olen ajatellut, että nyt kun ei ole vielä ehdokasta virallisesti valittu, niin muillakin olisi sananvaltaa. Mutta eipä taida olla.

Nythän tilanne on se, että likimain kaikki olisivat valmiita tuuppaamaan Bidenin ulos. Osa sanoo suoraan, osa vain ajattelee. Ja Biden pitää kiinni ehdokkuudesta kuin koira puruluusta. Kuulemma itse Jumalan pitäisi asiaan puuttua, ennen kuin hän edes harkitsisi :shock:
feverlag

Viesti Kirjoittaja feverlag »

Bidenin ei missään nimessä anneta vetäytyä vaaleista, ei missään tapauksessa,
Biden on lähes ainoa jonka varjolla Trumpista saadaan presidentti, koska USA tarvitsee ja haluaa Trumpin nyt syntipukiksi seuraaviin siirtoihin, joita ovat
"rauhanneuvottelut" Putinin ja Kiinan kanssa,

Kohta näemme hymyilevien kiinan, venäjän johdon ja Usan ei valtiojohdon vaan Trumpin kättelemässä suuressa ystävyydessä.
Ukraina uhrataan ja myös eurooppa tulee olemaan kusessa, mutta myös sekin on osa suunnitelmaa.

USA ei ole mikään demokratia enää, ollut sataan vuoteen, ja vaalien tuloksen päättää se kuka siellä omistaa 95% kaikesta mediasta. Ja lopulta ne ehdokkaatkin ovat käytännössä saman tahon edustajia, ainoa ero on se että miltä heidän pitää näyttää ulospäin, hyvis vai pahis.
Nyt tarvitaan "pahista" eli Trumpia koska seuraavat tapahtumat tulevat olemaan melko järkyttäviä, ehkä niille vielä aidoille demokratioille.
Vastaa Viestiin