Vielä toteutumattomat enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Kaarma
Martin Beck

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Ignatz kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 9:53 pm
Kaarma kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:38 pm
Still love kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 8:07 pm

On tutkittu paljonkin. Kirjallisuuttakin löytyy aiheesta valtavasti, esim. kirjastosta eri hakusanoilla (yliluonnollinen, selittämätön, enneuni, selvänäkö jne.)
Esimerkiksi niinkin tunnettu ihminen kuin Freud, on aikanaan tutkinut unia ja enneunia.
Ai katos! Oon joitakin freudin opuksia lukenut, tosin ei taitu englanti itsellä. Jos satut tietämään Suomen kielellä olevia kirjoja aiheesta, kerro toki. Oon suht paljon uniopuksia lukenut, mutta ehkä en ole vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Toki suunnittelen myös opiskeluja enkun suhteen, heh.
Freudilta löytyy Unien tulkinta (Die Traumdeutung) suomeksi. Sivuja on yli 500 ja ainoa kommentti koskien enneunia löytyy viimeiseltä sivulta: ”Entä mitä uni kertoo tulevista? Siinä ei tietenkään ole pohtimista.” Siis jäitä hattuun.
Freud tais olla huumorimiehiä.
Oliko se Freudin tytär joka oli astrologi?
kadut omansa muistaa
Still love
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Still love »

Kaarma kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 10:27 pm
Ignatz kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 9:53 pm
Kaarma kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:38 pm

Ai katos! Oon joitakin freudin opuksia lukenut, tosin ei taitu englanti itsellä. Jos satut tietämään Suomen kielellä olevia kirjoja aiheesta, kerro toki. Oon suht paljon uniopuksia lukenut, mutta ehkä en ole vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Toki suunnittelen myös opiskeluja enkun suhteen, heh.
Freudilta löytyy Unien tulkinta (Die Traumdeutung) suomeksi. Sivuja on yli 500 ja ainoa kommentti koskien enneunia löytyy viimeiseltä sivulta: ”Entä mitä uni kertoo tulevista? Siinä ei tietenkään ole pohtimista.” Siis jäitä hattuun.
Freud tais olla huumorimiehiä.
Oliko se Freudin tytär joka oli astrologi?

Kyllä Freud esimerkiksi selitti eräälle miehelle tämän näkemän unen tarkoituksen, jota Freud ei voinut tietää etukäteen ja joka piti paikkansa.

Yksi parhaita lukemiani opuksia suomeksi on Kuudes aisti. Neuropsykiatri Diane Hennacy Powell kirjoittajana. Runsaasti esimerkkejä enneunista ja niiden eri tutkimuksista. Kirjassa kerrotaan myös ruumiista irtaantumisesta. Kokemuksia, esimerkkejä ja mahdollisia syitä yliluonnollisen lisäksi avattu myös neurologian että psykiatrian kannalta. Samoin siinä on käsitelty jonkin verran kuolemanrajakokemuksia. Kirjastosta löytyy näköjään myös tuo kirja.

Eri hakusanoja käyttämällä löytyy runsaasti kirjoja kirjaston valikoimasta, vaikkapa enneuni -sanalla.
Kaarma
Martin Beck

Näin erikoista unta Jani jarvasta. Olimme seikkailemassa ja varastimme kanootin, seuraamme liittyi kolmas henkilö.
Oltiin jossain kämpässä narkkaamassa ja joku omi minut. Poliisikin pysäytti ja toisaalla kanootilla seilattiin toisella järvellä, tien toisella puolella. Jotain jäi järveen. Pitäkää siis kanooteistanne kiinni!
kadut omansa muistaa
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Näin tänään unen, jonka toivon olevan enneuni sille, että uni ei enää toistu tai vaivaa... :shock:

Olen nähnyt viimeisen viiden vuoden aikana säännöllisesti samanlaista ahdistavaa unta. Jonkinlainen painajainen ehkä, koska uni on ahdistava ja pelottava. Unessa minun talossani on paljon lisähuoneita, joihin en koskaan uskalla mennä. Tiedän omistavani koko talon mutta talossa on noin 200 neliötä tilaa, jonne en uskalla mennä. Talon pohjapiirustus on aina samanlainen. Tiloihin pitää mennä samojen ovien kautta.

Nukahdin tänään päiväunille samalla kun katselin erään tubettajan pelivideoita. Olen alkanut seuraamaan tätä tubettajaa vasta noin kuukausi sitten. Hän pelaa videoissa yleensä jonkinlaisia kauhu- tai ongelmanratkaisupelejä. En tiedä nykypäivän peleistä mitään ennen tätä.

Olin unessani tämän tubettajan kanssa juuri tässä talossani. Selitin hänelle, kuinka talossa on satoja neliöitä tyhjää tilaa mutta en vaan uskalla mennä ovista niihin tiloihin. Unessa pyysin häntä mukaani vaikka häntäkin hieman pelotti. Menimme taloon ja avasimme yhdessä ovia, joiden takana ei ollutkaan mitään pelottavaa. Ainoastaan samoja tyhjiä huoneita. Pääsimme kierroksella aika pitkälle ennenkuin heräsin.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

▪︎ Aha, joo...?
Kuinka unen voi todeta enneuneksi, jos ja kun se ei vielä ole edes toteutunut?

Mun ei kannata liiemmälti uniani julistaa.
Suomessa kun on olemassa pakkohoito.
8)
X X X X X
Still love
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Still love »

Pidin aiemmin enneunia huuhaana, ennen kuin joskus luin näiden tutkimuksista. Aikanaan ensimmäinen vielä toteutumaton enneuni (unen näköhetkellä), jonka kuulin ja pystyin varmentamaan todeksi, ja jota en pystynyt koskaan kyseenalaistamaan, oli tasapainoisen ja täysjärkisen lähisukulaisen näkemä uni.

Henkilö näki eräänä yönä unta, että eräs hänelle läheinen ihminen ei voi hyvin. Hän oli tuolloin satojen kilometrien päässä läheisistään, ja oli nähnyt tämän muutama päivä ennen hyvissä voimissa. Unennäkijä heräsi yökahdelta unen jälkeen ja oli vakuuttunut, että läheisellä ei kaikki hyvin, koska tunne siitä oli niin voimakas unen vuoksi.
Hän soitti heti läheisen ihmisen kanssa samassa tilassa asuvalle, ja pyysi tätä käymään katsomassa läheistään. Puhelun saanut kertoi, että oli itse asiassa alle pari tuntia sitten nähnyt henkilön ja kaikki oli ok.

Unta nähnyt oli jatkanut unia ja herännyt pian jälleen samaa unta nähtyään. Soittanut uudelleen, ja nyt luurin toisessa päässä oli ajateltu, että kai sitä pitää käydä katsomassa, koska soittaja tunnettiin varsin rauhallisena ja tasapainoisena ihmisenä, tällainen ei ollut lainkaan hänen tapaistaan.

Muistaakseni unen henkilö pystyi ainakin vaivalloisesti vastaamaan kysymyksiin, mutta tällä oli kuumetta ja soiton saanut vakuuttui tällä hetkellä niin paljon soitoista, että tilasi ambulanssin. En muista, menikö niin, että ensin yritti häken kautta, josta torppasivat. Joka tapauksessa soitti tutulle henkilölle suoraan , joka ajoi lanssia (firmansa kautta). Tämäkin oli vähän ihmetellyt asiaa, mitään radikaalia hälyttävää ei ollut esimerkiksi ekg:ssa jne. , mutta olivat päätyneet siihen, että no käytetään varalta päivystyksessä.

Myöhemmin henkilön ollessa osastohoidossa, pari lääkäriä kertoi soiton saaneelle, että jos potilas olisi tuotu tuntia -paria myöhemmin hoitoon, ei mitään olisi ollut tehtävissä. He pitävät tilannetta ihmeenä. Potilaan tila oli romahtanut välittömästi päivystyksessä, ja jos hän ei olisi ollut siellä valmiina, henkiinjäänti olisi ollut lähes mahdotonta.

Kokenut päivystyksessä ollut lääkäri oli käynyt erikseen osastolla kysymässä puhtaasti uteliaisuudesta, että miten henkilö oli osattu toimittaa ajoissa hoitoon? Miten ambulanssin soittanut oli yhtäkkiä saanut päähänsä mennä tarkistamaan henkilön vointia nähtyään tämän hyvissä voimissa vain hetkeä ennen?
Soiton saanut oli kertonut kahdesta puhelusta ja että tarkastushetkellä, kun henkilö ei ollutkaan niin hyvässä kunnossa kuin hetki ennen, hän oli ajatellut, että uni oli totta.
Lääkäri oli kiinnostunut (uteliaisuudesta) siitä, kuka unen nähnyt oli, ja kuuli kuinka läheinen tämä oli unen henkilölle. Lääkäri oli kysellyt, miten henkilö oli osannut soittaa yöllä, taas hänelle oli sanottu, että unen takia. Kun kaikki taustat oli kerrottu (esim. että unta nähnyt oli ollut satojen kilometrien päässä) lääkäri oli sanonut, että ei oikein enneuniin uskonut, eikä sellaista väittämää ollut ennen tullut vastaan, mutta kai sen on oltava tässä tilanteessa totta, koska ei asialle voi olla muutakaan selitystä.
Satunnaisohikulkija
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Satunnaisohikulkija »

Ignatz kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 9:53 pm Freudilta löytyy Unien tulkinta (Die Traumdeutung) suomeksi. Sivuja on yli 500 ja ainoa kommentti koskien enneunia löytyy viimeiseltä sivulta: ”Entä mitä uni kertoo tulevista? Siinä ei tietenkään ole pohtimista.” Siis jäitä hattuun.
Kertovathan ne tietenkin tulevasta sen, mitä uneksijan alitajunta tulevaisuuteen projisoi. Riippuu uneksijan absorboimasta tiedosta, tietoa prosessoivasta ja järjestävästä mielestä sekä hänen intuitiostaan, kuinka paikkansa pitäviä prognoosit eli etukäteistietämiset (pro-gnosis) ovat.

Uniin tulevat asiat edustavat hyvin usein toiveita ja pelkoja. Myös enneunia nähdään asioista, joiden toivotaan tai pelätään tapahtuvan.
Satunnaisohikulkija
Harjunpää

Still love kirjoitti: La Heinä 06, 2024 1:22 pm Henkilö näki eräänä yönä unta, että eräs hänelle läheinen ihminen ei voi hyvin. Hän oli tuolloin satojen kilometrien päässä läheisistään, ja oli nähnyt tämän muutama päivä ennen hyvissä voimissa. Unennäkijä heräsi yökahdelta unen jälkeen ja oli vakuuttunut, että läheisellä ei kaikki hyvin, koska tunne siitä oli niin voimakas unen vuoksi.
Tämä on kouluesimerkki tapauksesta, jonka voi selittää luonnollisesti. Unen näkijä oli muutamaa päivää ennen nähnyt läheisensä, jota uni koski, ja sitten lähtenyt satojen kilometrien päähän. Unen näkijä on siis läheisensä tavatessaan nähnyt, kuullut, haistanut tai muuten aistinut uhkaavan vaaran merkkejä, mutta hänen tietoinen mielensä ei ole prosessoinut kyseistä tietoa. Alitajunta on kuitenkin lepovaiheessa yhdistellyt tietoja ja tullut siihen lopputulokseen, että läheinen on kuolemanvaarassa. Tietoisuus fyysisestä etäisyydestä tähän on vahvistanut huolen tunnetta.

Enneunien olemassaolo on hyvä esimerkki siitä, kuinka kiehtova asia ihmismieli on.
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

Satunnaisohikulkija kirjoitti: Ma Heinä 08, 2024 1:14 am
Still love kirjoitti: La Heinä 06, 2024 1:22 pm Henkilö näki eräänä yönä unta, että eräs hänelle läheinen ihminen ei voi hyvin. Hän oli tuolloin satojen kilometrien päässä läheisistään, ja oli nähnyt tämän muutama päivä ennen hyvissä voimissa. Unennäkijä heräsi yökahdelta unen jälkeen ja oli vakuuttunut, että läheisellä ei kaikki hyvin, koska tunne siitä oli niin voimakas unen vuoksi.
Tämä on kouluesimerkki tapauksesta, jonka voi selittää luonnollisesti. Unen näkijä oli muutamaa päivää ennen nähnyt läheisensä, jota uni koski, ja sitten lähtenyt satojen kilometrien päähän. Unen näkijä on siis läheisensä tavatessaan nähnyt, kuullut, haistanut tai muuten aistinut uhkaavan vaaran merkkejä, mutta hänen tietoinen mielensä ei ole prosessoinut kyseistä tietoa. Alitajunta on kuitenkin lepovaiheessa yhdistellyt tietoja ja tullut siihen lopputulokseen, että läheinen on kuolemanvaarassa. Tietoisuus fyysisestä etäisyydestä tähän on vahvistanut huolen tunnetta.

Enneunien olemassaolo on hyvä esimerkki siitä, kuinka kiehtova asia ihmismieli on.
Tuossahan on ollut kyse telepatiasta. Itselläni on ihan todistetusti muutaman ihmisen kanssa telepatiaa. On niitä tuotakin hullumpiakin ilmiöitä maailmassa.
Mathilda9
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mathilda9 »

3 vuotta sitten jouluna näin tämän. Outo objekti lentää ilmassa, se on putkimainen, lieriö. Sellainen kissatunnelin mallinen. Katson sitä ja mietin mikä ihme se on, samassa tapahtuu valtava ja tuhoisa räjähdys ja paineaalto. Toinen vielä tapahtumaton mutta merkityksellinen uni on seuraava: ensimmäisellä kertaa olen sisällä matkustajana tässä valtavassa laivassa, ihmisiä on paljon ja tunnelma on hyvä, se on jonkinlainen disko missä olen kun yhtäkkiä laiva alkaa täristä ja kallistua jyrkästi toiselle puolelle. Sama laiva tuli uniini monta kertaa, seuraavilla kertoilla katsoin aina ulkopuolelta kuinka se kaatui, ja aina se kaatui kyljelleen. Toisinaan se eksyi ihmisasutusten keskelle, tuo valtava rahtilaivan tapainen ja tunnelma oli aina yhtä katastrofaalinen. Kun olen kertonut tästä unesta, on moni kertonut näkevänsä samaa unta. Kun moni ihminen näkee samaa unta, se kielii yleensä kollektiivisesta uhkasta. Olen nähnyt hyvin vahvasti enneunia aina, jotka ikävä kyllä sitten ovat toteutuneet, enkä voi olla miettimättä mahdollisuutta, että manifestoimmeko me unien näkijät nämä tapahtumat fyysiseen todellisuuteen, vai näemmekö vain niitä ennalta.
Kaarma
Martin Beck

Mikä on kissatunneli?
kadut omansa muistaa
Satunnaisohikulkija
Harjunpää

Kaarma kirjoitti: La Syys 21, 2024 1:56 am Mikä on kissatunneli?
Se on semmoinen kissojen lelu, jonka läpi ne voivat ryömiä.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Näin unen joku 5 vuotta sitten, jossa Neuvostoliitto oli perustettu uudelleen. Metalli- ja aseteollisuus olivat kaivosteollisuuden kanssa pääosassa. Suomi oli epäonnistunut valtio ja osa kansasta lähti paremman elämän perässä uuteen Neuvostoliittoon. Itse ajelin sivuvaunullisella uralmoottoripyörällä pitkin Pohjois-Savoa. Pakoputkesta tuli noin 2 metrin pituinen liekki, joka oli oikeaa helvetin tulta. Olin sopinut saatanan kanssa, että tuhoan ihmiselämää mahdollisimman paljon. Vastalahjaksi sain yliluonnollisia voimia ja suden, joka matkusti sivuvaunussa. Meininki oli aivan loistavaa. Lopulta sain kutsun takaisin kotiin helvettiin, mutta jouduinkin taivaaseen. Muutaman törkeän raiskauksen jälkeen virhe korjattiin, kun vaadin päästä helvettiin dokaamaan ja syömään sinappihunnutettua joulukinkkua.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Kaarma
Martin Beck

RL11/6 kirjoitti: Ma Syys 23, 2024 5:16 am Näin unen joku 5 vuotta sitten, jossa Neuvostoliitto oli perustettu uudelleen. Metalli- ja aseteollisuus olivat kaivosteollisuuden kanssa pääosassa. Suomi oli epäonnistunut valtio ja osa kansasta lähti paremman elämän perässä uuteen Neuvostoliittoon. Itse ajelin sivuvaunullisella uralmoottoripyörällä pitkin Pohjois-Savoa. Pakoputkesta tuli noin 2 metrin pituinen liekki, joka oli oikeaa helvetin tulta. Olin sopinut saatanan kanssa, että tuhoan ihmiselämää mahdollisimman paljon. Vastalahjaksi sain yliluonnollisia voimia ja suden, joka matkusti sivuvaunussa. Meininki oli aivan loistavaa. Lopulta sain kutsun takaisin kotiin helvettiin, mutta jouduinkin taivaaseen. Muutaman törkeän raiskauksen jälkeen virhe korjattiin, kun vaadin päästä helvettiin dokaamaan ja syömään sinappihunnutettua joulukinkkua.

https://www.reddit.com/r/ImaginaryMonst ... f_solomon/

näyttääkö joku tutulta?
kadut omansa muistaa
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kaarma kirjoitti: Ke Syys 25, 2024 3:35 pm
RL11/6 kirjoitti: Ma Syys 23, 2024 5:16 am Näin unen joku 5 vuotta sitten, jossa Neuvostoliitto oli perustettu uudelleen. Metalli- ja aseteollisuus olivat kaivosteollisuuden kanssa pääosassa. Suomi oli epäonnistunut valtio ja osa kansasta lähti paremman elämän perässä uuteen Neuvostoliittoon. Itse ajelin sivuvaunullisella uralmoottoripyörällä pitkin Pohjois-Savoa. Pakoputkesta tuli noin 2 metrin pituinen liekki, joka oli oikeaa helvetin tulta. Olin sopinut saatanan kanssa, että tuhoan ihmiselämää mahdollisimman paljon. Vastalahjaksi sain yliluonnollisia voimia ja suden, joka matkusti sivuvaunussa. Meininki oli aivan loistavaa. Lopulta sain kutsun takaisin kotiin helvettiin, mutta jouduinkin taivaaseen. Muutaman törkeän raiskauksen jälkeen virhe korjattiin, kun vaadin päästä helvettiin dokaamaan ja syömään sinappihunnutettua joulukinkkua.

https://www.reddit.com/r/ImaginaryMonst ... f_solomon/

näyttääkö joku tutulta?
Katsoin. Kaikki näyttivät tutuilta. Yksi noista näytti tutulta Kasarmitorin Alkon vakioasiakkaalta.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Vastaa Viestiin