Hans Assmann - Bodomin tekijä, vai myytti?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noita sattuu, eli kait ymmärsit sen, että tarkoitin 0,50 m enkä senttejä.

No olen kuitenkin asian pähkäillyt ja päätynyt siihen, että onnettomuusteoria on hassaympaa ja mitä suurimmassa määrin, joten se siitä.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Noita sattuu, eli kait ymmärsit sen, että tarkoitin 0,50 m enkä senttejä.

No olen kuitenkin asian pähkäillyt ja päätynyt siihen, että onnettomuusteoria on hassaympaa ja mitä suurimmassa määrin, joten se siitä.
No en kyllä tajunnut että tarkoitit puolta metriä?

No, laitoin tuon nollien poiston pelkkänä kevennyksenä, viittasin siihen kun markan nallekarkki muuttui yhdessä yössä pennin arvoiseksi, kaikkihan sen muistaa...niin no, entiset nuoret :shock:

No niin mutta vielä kerran tuohon mittaan: siellä on se sama tila mennä ja tulla kuin ennenkin, polun leveneminen ei siihen ole vaikuttanut.

Puiden määrää ja etäisyyttä ei voi arvioida kuin vanhoista kuvista, mutta tilaa siinä on ollut minun mielestäni. Kahden koivun paksuuntuminen yli 40 vuoden aikana on ainoa tekijä mikä sitä reittiä on kaventanut.

Sitten on kokonaan eri juttu, onko siitä joku ajanut vai ei. Mutta mahdollista se on ollut.
Hessu52
Watson itse

Olet papillon oikeassa, että on siinä voinut ohi ajaa, mutta samalla on ajanut ohi myös teltasta, jolloin vastassa on ollut se jämäkkä mänty, tai vaihtoehtona heittäytyminen päätytöyrään yli n. puolentoista metrin syviselle alatasanteelle.

Telttaan siinä paikassa ei ole voinut osua, ainakaan kovalla vauhdilla, eikä hiljaisella vauhdilla olisi ketään saanut hengiltä.

Tämän vielä kirjoitin tästä aiheesta, mutta nyt se saa olla kohdallani loppu, joten mistä kiinnostavasta aiheesta seuraavaksi käymme kättä vääntämään, miten olisi keskiniemen kulkija, sillä sitä ei kaiketi ole kaluttu vielä loppuun?

Tämä keskiniemen kulkijahan ei mitenkään mielestäni liity koko murhaan, eikä häntä olisi pitänyt ottaa ollenkaan lukuun oikeudenkäynnissä, sillä todisteita hänen olemassa olostaan murhaniemessä ei ole.

Muutenkin ulkopuolisen murhaajan olemassa olo on hyvin hataralla pohjalla, sillä lintubongareiden murhaniemellä näkemää hahmoa, ei kukaan koskaan nähnyt poistuvan niemeltä.

Täytyy ottaa kuitenkin huomioon Espoon käräjäoikeuden päätös, jossa Nils Gustafsson tuomittiin syyttömäksi Bodomin murhiin, koska näyttää vahvasti siltä, että niemellä oli ulkopuolinen tekijä.
papillon
Perry Mason

^Samaa mieltä Hessu, turha kirnuta ei näillä näkemyseroilla selvää tule.
Paikanpäällä täytyisi jatkaa jos jatkaa.
Kello kuuden kulkija ansaitsee oman otsakkeen, jollei sitä jo ole?
Ei tosiaankaan välttämättä liity murhatöihin, ei nähty tulevan murhaniemestä, sieltä päin tosin, mutta saattoi kulkea täysin huomioimatta koko telttaläjää, rantapolkua pitkin, suoraan uimarannalle, yli keskiniemen, OK näkökenttä, sitten mielestäni " Teemun Peltotielle " se suunta sopisi OK- Ja Jutut Paranee tarinoihin.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Urho kirjoitti:Höpö, höpö. Vieno Assmann kutsui yrittäjä Antti Oksasen taloa, joka sijaitsi Muuralassa lähellä Espoon asemaa, DDR-kolhoosiksi, mikä lienee johtunut siitä, että tavallisen kokoisessa omakotitalossa asui viisi perhettä, joista Hansin lisäksi yhden perheen isäntä oli puolansaksalainen. Paino lienee siis ollut sanalla kolhoosi :D

Bodomin lähellä, Korsbackan mutkassa, oli "miljonääri" Hedmanin omistama mökki, josta on bodomjarvi.com sivulla kuva nimellä ddr-talo tms. Tiedusteltuani kuvan talosta sivuston ylläpidolta joskus vuonna 2004, sain vastaukseksi , että ovat kuulleet vanhoilta oittaalaisilta Hansin asuneen siinä. Valitettavasti tämä asia jäi pitkien vastausaikojen johdosta tarkemmin selvittämättä, ja kun selvisi se Hansin osoite Espoossa, niin asia vaipui unholaan. Vasta vuoden 2006 huhtikuussa saatuani kiinni sen Kirurgin edessä päivystäneen Opelin omistajan veljen, sain kuulla, että Hans tosiaan asui siinä Korsbackan mutkassa olevassa mökissä. Saman asian vahvisti ihan em. keskustelusta tietämättä vielä toinen veli ja tämän vaimo, joka kertoi varsin tarkasti Hansin oudosta käytöksestä oittaalaisia kohtaan. Tämä asia olisi todennäköisesti tullut julkisuuteen viime vuoden keväällä Bodomin varjon julkistamisen yhteydessä, mutta Palon sairauden nopea eteneminen muutti tilanteen.

Mitään pohjaa millekään DDR-tukikohdasta puhumiselle en kuitenkaan ole löytänyt.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

MEG kirjoitti:
Urho kirjoitti:Höpö, höpö. Vieno Assmann kutsui yrittäjä Antti Oksasen taloa, joka sijaitsi Muuralassa lähellä Espoon asemaa, DDR-kolhoosiksi, mikä lienee johtunut siitä, että tavallisen kokoisessa omakotitalossa asui viisi perhettä, joista Hansin lisäksi yhden perheen isäntä oli puolansaksalainen. Paino lienee siis ollut sanalla kolhoosi :D

Bodomin lähellä, Korsbackan mutkassa, oli "miljonääri" Hedmanin omistama mökki, josta on bodomjarvi.com sivulla kuva nimellä ddr-talo tms. Tiedusteltuani kuvan talosta sivuston ylläpidolta joskus vuonna 2004, sain vastaukseksi , että ovat kuulleet vanhoilta oittaalaisilta Hansin asuneen siinä. Valitettavasti tämä asia jäi pitkien vastausaikojen johdosta tarkemmin selvittämättä, ja kun selvisi se Hansin osoite Espoossa, niin asia vaipui unholaan. Vasta vuoden 2006 huhtikuussa saatuani kiinni sen Kirurgin edessä päivystäneen Opelin omistajan veljen, sain kuulla, että Hans tosiaan asui siinä Korsbackan mutkassa olevassa mökissä. Saman asian vahvisti ihan em. keskustelusta tietämättä vielä toinen veli ja tämän vaimo, joka kertoi varsin tarkasti Hansin oudosta käytöksestä oittaalaisia kohtaan. Tämä asia olisi todennäköisesti tullut julkisuuteen viime vuoden keväällä Bodomin varjon julkistamisen yhteydessä, mutta Palon sairauden nopea eteneminen muutti tilanteen.

Mitään pohjaa millekään DDR-tukikohdasta puhumiselle en kuitenkaan ole löytänyt.
Juuri näin "paino lienee siis ollut sanalla kolhoosi"

"Mitään pohjaa millekään DDR-tukikohdasta puhumiselle en kuitenkaan ole löytänyt"

- näin toteaa Urho - "Assmann asiantuntija". Täytyy tunnustaa, että itsekin joskus epäilin, HA ta Bodomin murhaajaksi. Mutta sitten tuli tämä ...

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:^ Täytät palstan awa turhilla lainauksilla...
Väärin, lainaukset ovat joskus tarpeellisia. Jos viitsit lukea forumin kesksteluja vuoden taaksepäin, huomaat kuinka väärässä eräät, paskan jauhajat ovat olleet. Toki tämän huomatessaan sanomisiaan ovat "viilanneet".

Totuus tulee vääjäämättä ja totuutta ei voi viestejä - hullun lailla "vierittämällä" - pois pyyhkäistä. Valitettavasti näin on papillon. Tämä sinulle ihan ystävällisesti - lue palstaa alkuajoilta ja tulet ymmärtämään ..?

- awa -

Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Urho kirjoitti:Höpö, höpö. Vieno Assmann kutsui yrittäjä Antti Oksasen taloa, joka sijaitsi Muuralassa lähellä Espoon asemaa, DDR-kolhoosiksi .....

Hans tosiaan asui siinä Korsbackan mutkassa olevassa mökissä. Saman asian vahvisti ihan em. keskustelusta tietämättä vielä toinen veli ja tämän vaimo, joka kertoi varsin tarkasti Hansin oudosta käytöksestä oittaalaisia kohtaan. .....
awa kirjoitti: - näin toteaa Urho - "Assmann asiantuntija". Täytyy tunnustaa, että itsekin joskus epäilin, HA ta Bodomin murhaajaksi. Mutta sitten tuli tämä ...

- hymm -
awa vetää omalaatuisia johtopäätöksiä. Eihän tuossa Urho väitä etteikö HA voisi olla tekijä. Hänhän on ottanut selville, että HA tosiaan asui jossakin siinä lähistöllä olevassa mökissä. Niin millä reissuilla HA lienee ollut silloin kun asusteli tuossa mökissä.

Kyllä Urho on epäillyt HA:ia tekijäsi, samoinkuin Stenbäck, joka jopa uskoi vahvasti tekijän olevan juuri Assman. Palo ei ole ollut mielipiteensä kanssa yksin. Minun epäiltyjeni luettelossa on 4 henkilöä. Kaksi voin mainita: HA, kioskimies, ..... ja x ja y. Siitä nelikosta löytynee tekijä. Todisteita tuskin enää on, mutta joku saattaa tietää oikean tekijän, mutta ei ole ainakaan toistaisesti kertonut. Luulen kyllä, että tietoa on jossakin.
Hessu52
Watson itse

Aivan varmasti tietoa on ollut ja on edelleenkin olemassa, mutta tietyistä syistä niistä ei ulkopuolisille huudellla.

Minulle jäi sellainen käsitys, että Urho hylkäsi Asmann teorian jossain vaiheessa, ennen kuin menetti hermonsa yksinkertaisiin kirjoittajiin, ja järjesteli itselleen ikuisen bannin.

Ei Assmann olisi ehtinyt tehdä surmia, vaikka akentti (hah, haha ) mukamas olisikin ollut, sillä kuljetukset ynnä muut, olisivat vieneet hiukkasen enemmän aikää, jota Assmannilla ei todissteiden mukaan kaiketi ole ollut.

Pelkkä myytti, tämä akentti Assmannin tarina, sanon minä.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Aivan varmasti tietoa on ollut ja on edelleenkin olemassa, mutta tietyistä syistä niistä ei ulkopuolisille huudellla.

Minulle jäi sellainen käsitys, että Urho hylkäsi Asmann teorian jossain vaiheessa, ennen kuin menetti hermonsa yksinkertaisiin kirjoittajiin, ja järjesteli itselleen ikuisen bannin.

Ei Assmann olisi ehtinyt tehdä surmia, vaikka akentti (hah, haha ) mukamas olisikin ollut, sillä kuljetukset ynnä muut, olisivat vieneet hiukkasen enemmän aikää, jota Assmannilla ei todissteiden mukaan kaiketi ole ollut.

Pelkkä myytti, tämä akentti Assmannin tarina, sanon minä.

Olen samaa mieltä siitä, että oli Hessun mainitsemat ja hyvin tuntemat
" yksinkertaiset " kirjoittajat olivat perussyy Urkin pillastumiseen, nimenomaan siitä syystä että nämä Hessun mainitsemat " yksinkertaiset " kirjoittajata ovat sitä tahallaan, sotkevat kirjoitteluja ja siitä ei Urho pitänyt.

Kun ei siihen sitten puututtu, Urkki meni.
Toki olisi ollut viisaampi vaihtaa koko hepulisakki Urkkiin, joka kenties palaa....tuskin mikään on sentään näissä piireissä ikuista, vaikka Hessu näin maalaileekin.
Täytyisi , kuten Loka taisi sanoa, nätisti jonkun pyytää Urhoa takaisin.

Sitten Hessu on varma asiastaan, siitä että Assman oli myytti....mahtaako siinä olla takana muuta kuin tuo oma usko, jälleen kerran?
Hessu52
Watson itse

Sariola pitää tekijöinä siis Assmannia, Gyllströmiä, tai X JA Y:tä.

No nuo kaksi ensinmainittuahan voitanee jättää pois laskuista, sillä poliisi on aukottomasti tutkinut molempien mahdollisuudet murhien tekoon, ja ne huonoksi havainnut, joten jäljelle jää enää X JA Y.

Minä voisin lisätä siihen vielä tsetan, koska Sariola ei kuitenkaan häntä ajattele, sillä olisihan se mahdotonta, että kaveri jolla on mennyt puukko millin päästä silmämunasta, olisi voinut tehdä surmat.

Keitä nuo Sariolan X ja Y sitten mahtanevat olla, toista, eli X:ää luulen P.P:ksi, joka sekin on mahdoton yhtälö ja myös tarkkaan poliisien toimesta tutkittu, mutta kuka on Y ?

Älä Sariola salaile tietojasi, tai luulojasi, sillä ei täällä kukaan muukaan niin tee.

Kenties jos epäiltysi on joku uusi tekijä, niin voisihan tuosta alkaa asiaa tutkia ja keskustelemaan tarkemmin.

Älä kuitenkaan ota noita aivan pähkähulluja päätelmiä jonkun vahingossa tekemistä surmista, joihin sitten on haettu lääkäri tutkimaan uhrien tilan ja kun lääkäri on ne huonoiksi havainnut, on kutsunut paikalle lopullisen siivoojan, joka sitten on lavastanut paikasta sellaisen, kuin se oli.

Rehellisesti teoriaa peliin, niin kuin muutkin, eikä leikitä millllään x,y,z,å,ä,ö, nimimerkeillä.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Sariola pitää tekijöinä siis Assmannia, Gyllströmiä, tai X JA Y:tä.

No nuo kaksi ensinmainittuahan voitanee jättää pois laskuista, sillä poliisi on aukottomasti tutkinut molempien mahdollisuudet murhien tekoon, ja ne huonoksi havainnut, joten jäljelle jää enää X JA Y.
`

Ainakin Gyllströmin kohdalla sopii olla eri mieltä kuin arvoisa nimimerkki Hesssu.
Kovasti poliist kioskiukkoa epäilivät, kaivoivat tontinkin niin syvältä että Vainion mukaan sieltä ei mitään löytynyt.

Oli vaimon alibi, kyllä, mutta taisi tämä vanhoilla päivillään siitä rivetä jonkin piirun.

Kaveri oli maantonkija, taisi kaivurinkin kanssa pelata, joten tuskin nyt omalle pihalleen mitäään olisi jemmannutkaan, vaikka kaivostakin oli puhetta.

Siihen vielä sitten tunnustus murhista, niin eipä häntä voi Hessumaisesti ohittaakaan, tuosta vaan, että ei ole mitään tekemistä murhien kanssa,. ei voi poissulkeakaan.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:Kaveri oli maantonkija, taisi kaivurinkin kanssa pelata, joten tuskin nyt omalle pihalleen mitäään olisi jemmannutkaan, vaikka kaivostakin oli puhetta.
Kerroppa papillon, miksi murhaaja olisi haalinut Gustafssonin kassiin tarpeetonta roinaa, vain kaivaakseen ne myöhemmin, oikein kaivinkoneella maahan?

Hieman ihmettelen. Olisi varmasti ollut helpompi ja viisaanpaa jättää, Gustafssonin kassi tavaroineen, ihan sinne missä ne murhien tekohetkellä olikin. Mutta joku tarkoitus noiden tavaroiden viemisellä oli - todennäköisesti ei kuitenkaan se, että murhaaja halusi haudata ne maahan, poliisilta piiloon. Syy tavaroiden katoamiseen on helppo arvata, aivan samaksi, kuin kenkienkin piilottaminen. Lavastusta ja harhauttamista kaikki tyynni.

- hymm -

papillon
Perry Mason

awa kirjoitti:
papillon kirjoitti:Kaveri oli maantonkija, taisi kaivurinkin kanssa pelata, joten tuskin nyt omalle pihalleen mitäään olisi jemmannutkaan, vaikka kaivostakin oli puhetta.
Kerroppa papillon, miksi murhaaja olisi haalinut Gustafssonin kassiin tarpeetonta roinaa, vain kaivaakseen ne myöhemmin, oikein kaivinkoneella maahan?

Hieman ihmettelen. Olisi varmasti ollut helpompi ja viisaanpaa jättää, Gustafssonin kassi tavaroineen, ihan sinne missä ne murhien tekohetkellä olikin. Mutta joku tarkoitus noiden tavaroiden viemisellä oli - todennäköisesti ei kuitenkaan se, että murhaaja halusi haudata ne maahan, poliisilta piiloon. Syy tavaroiden katoamiseen on helppo arvata, aivan samaksi, kuin kenkienkin piilottaminen. Lavastusta ja harhauttamista kaikki tyynni.

- hymm -
Kerropppa itse lisää vaan , vaikea tietää murhaajan ajatuksenjuoksua, saattoi se olla sitä hyvinkin lavastusta, murhaajan taholta, olet siinä oikeassa, kyllä.

Hyvinkin saattoi, vaikkapa kioskimies, viedä kassin missä saattoi olla ko. tavarat valmiina, saadakseen teon näyttämään ryöstömotiiviselta...olet oikeassa....sitten kun sitä ei omalta pihalta löytynyt, niin kenties se ohjasi epäilykset suosikkiisi, siihen kiiluvasilmäiseen karvanaamaan.

Kenet perhana vie olen juuri jossain nähnyt, joka vastaa kuvaustasi...ihan jetsulleen, stetsonit ja kaikki?

Hyvä awa.
:lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:Hyvinkin saattoi, vaikkapa kioskimies, viedä kassin missä saattoi olla ko. tavarat valmiina, saadakseen teon näyttämään ryöstömotiiviselta...
Vai että RYÖSTÖMOTIIVISELTA - voi hyvänen aika sentään - parhaat naurut pitkään aikaan ja keveri kirjoittelee moista soopaa ihan vakavalla naamalla.

RYÖSTÖMOTIIVIPA hyvinkin ja huikea oli ryöstösaalis - tosin kengänlonttoset, huolimattomasti kotinurkalleen hylkäsi.

Vai olet sinä papillon sitä mieltä, että murhaaja (kioskimies), joka jätti Gustafssonin henkiin, pakkaili tavarat ja ajatteli tekopaikan näyttävän tämän jälkeen ryöstömootiviselta !!

Mielenkiintoista .... jauhamista !!!

- hymm -
Viimeksi muokannut awa, Su Syys 28, 2008 9:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin