Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Heinä 08, 2024 11:12 pm
Kuulostaako tuo teistä uskottavalta? Että olisi jättänyt ikkunoiden pesun siihen viimeiseen hetkeen, siivoojan jälkeen tehtäväksi? Jotta sitten itse olisi saanut vielä mahdolliset roiskeetkin itse pyyhkiä pois lattioista.
Jos näin oli, ei voi Tikkasta kehua aikatauluttamisesta ja organisoinnista. Aikomus kuitenkin selkeästi oli, kun tiistaina(?) kävi lasolit ostamassa.
Minä olen kyllä, useaan otteeseen ihmetellyt eikö hoitava osannut käyttää järjestelmää, eikö hän välittänyt puuttua monilääkitykseen, vai eikö hän yksinkertaisesti pystynyt tekemään Tikkasen pyörityksessä yhtään mitään, jolla Tikkasen väärinkäyttö olisi voitu ajoissa pysäyttää.
Mitä ihmeellistä tuossa on? Se on hänen, niin kuin kaikkien lääkäreiden tehtävä: tsekata mitä lääkkeitä potilas käyttää, jotei synny ”tappavia mixejä” ….ironisesti ilmaistuna.
Eipä tiedetä Tn aikeista, mutta olisi tainnut olla ainut mahdollisuus tuo pe 16.12 pestä ikkunat. Tosin hänen kuntonsa mietityttää. Miten olisi siinä kunnossa selvinnyt isosta urakasta. Tosin vain kaksi pestävää pintaa ikkunoissa.
Suunnitelmaan tuli odottamaton muutos, joka johti myös glögi-juhlien perumiseen eikä ikkunoiden pesulla ollutkaan sitten niin kiirettä.
Miksi ihmeessä luulet, ettei hoitava olisi osannut käyttää järjestelmä? Mitä järjestelmää tarkoitat? Ketjussa on ollut tieto, että esim PKV- lääkkeistä eReseptiä kirjoittaessa ohjautuu systeemi automaattisesti johonkin eRec-keskukseen, jossa jtk kootut tiedot noista. Eli lääkäri näkee ne aina. On aivan kärryillä siitä, missä mennään.
Olet lukenut hoitavan todistelun vt:stä. Ehkä sinun olisi hyvä lukea se taas kerran. Siellä taidi olla 2 eri trkstiä häneltä, jos en väärin muista. Hän on kertonut, mitä oli Tn lääkitykseen tehnyt ja mitä on yrittänyt tehdä. T palasi kuitenkin monilta osin entiseen.
Hoitava psykiatri oli tehnyt koko ajan parhaansa T hoitamisessa. Ei hän olisi näillä spekseillä pystynyt estämään henkirikosta.
Ei siellä ole ollut mitään tappavia mixejä. Tavallisia lääkkeitä. Hoitava ei tiennyt Tn käyttävän väärin lääkkeitään. Eikä se näkynyt Tikkasesta päälle päin. Vuosia lääkkeitään väärin käyttäneenä T oli niin koukussa, ettei tainnut itselleenkään tunnustaa riippuvuuttaan. Oli niin koukussa, ettei pystynyt mitenkään kuvittelemaan ilman noita lääkkeitä olemista. EI kyennyt puhunut hoitavalle riippuvuuksistaan.