Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Heinä 09, 2024 2:35 pm
Mä epäilen, että olisi vapaana.
Kyllä niitä kriteerejä pitää vangittuna on riittämiin.
Myös se sun esiintuoma itsemurhariski.
Muistin kyllä, että oli mainittu aiemminkin, ja kommenttini oli vähän niin kuin suoraan siihen Neo7 pohdintaan ”omarangaistuksesta”.
Jotenkin en jaksa uskoa, että olisi sairaalassa.
Mahdollisen ”varttihulluuden”/ psykoosin aiheuttaneet tekijät (lääkkeet) on purettu ja tuomio tullee syyntakeisena.
Minun ajatukseni, eli ei fakta
Niinpä, jos ei ole vapaana, niin voisi olla vankilassa - jo kohentuneen kuntonsa vuoksi. Ehtisi siäkin puolta nähdä ennen tuomiota. Mutta toisaalta, jos mt-tutkimus päättyi noin 3.5.24 ja jos olisikin pidetty säilössä 17.6. asti - eli tuo ollut reilu kuukausi, niin silloin aiemmin oli pohdintaa, josko eivät tuoksi lyhyeksi ajaksi olisi vaihdetty sairaalasta vankilaan. Mutta sitten tuli taas 2 kk eteenpäin elokuun lopulliseen tuomioon.
Jos olisi päästettu (jalkapannan kanssa?) vapaalle odottamaan tuomiota, niin erikoista, jos tieto olisi saatu pidettyä salassa. - Mutta toisaalta tapauksessa on niin paljon pidetty salassa. Luulisi tuossa tapauksessa median saaneen jotain vihjettä vähintään. Jos, niin miten olisivat voineet olla hiljaa.
Niin lääkkeet oli kai purettu ihan kokonaan mt-tutkimukseen (jos olen ymmärtänyt oikein), mutta varmaan on sen jälkeen aloitettu uudestaan jo ennen mt-tutkimusta vaihdettuun lääkitykseen. <- tuo vaihe todennäköisesti vielä sairaalassa, nähty lääkkeiden vaikutusten stabiloituminen. Eli perusteet ollutkin varmaan pitää sairaalassa ainakin 17.6. asti.
Onko jossain ollut tietoa, että Tn psykoosi olisi aiheutunut käyttämistään lääkkeistä? Ilmeisesti vaan epäilet noin, irjoitatkin olevan omia ajatuksiasi. Tuohon on kuitenkin olemassa faktatietoa. Jos lääkkeensä olisi aiheuttanut, niin olisihan se ollut jo välituomioon kuuluvaa asiaa. Ei ollut surmaan mahdollisesti jollain tavoin vaikuttaneita tekijöitä tuotu esille muuta kuin, että mustasukkaisuus on ollut osaltaan vaikuttamassa, mutta ei jstk syystä motiiviksi asti. Sen perusteella ei taida olla lääkkeidensä aiheuttamaa psykoosinsa.