"Profeetta Lehtinen" - lapsikaappaukset ja muut rikokset
-
MillaJokinen
- Aloitteleva Besserwisser
Re: Mies ja nainen epäiltynä useiden lapsien kaappauksesta Ulvilassa
Koulusta vissiin tehtiin useita, mutta huolesta perheen lapsia kohtaan, miehen väkivaltainen käytös perhettä kohtaan. Näitäkään perhe ei tuon jutun mukaan halunnut selvittää, mikä on outoa. Luulisi että puolustautuisivat, jos pitävät perättöminä. En kuitenkaan millään jaksa uskoa äidistå esitettyjä väitteitä, mutta en nyt tietänkään ihan varmaksi voi sanoa. Silti epäilen että raiskausjutut lahkon panettelua. Mutta väkivaltaa oli. Ja päiväkoti määrättiin varoittamatta suljettavaksi. Janakkalan Sanomista löytyy juttu, maksumuurin takaa.
-
Sanahelinäkeiju
- Susikoski
Jos kyseessä on sama mies (tästä ei siis itsellä varmuutta, nimi, lapsien määrä ja liikkeestä lähtemisen vuosi täsmäävät kyllä) niin ainakin liikkeestä lähtemisen aikaan mies on esittänyt niin radikaaleja ajatuksia, ettei liike ole niitä hyväksynyt, mutta siitä huolimatta yritti niitä kielloista huolimatta tulla julistamaan.
Älä mene Länsiselliin.
-
Rokkikoira
- Scooby-Doo
Avaisitko vähän mitä ajatuksia?Sanahelinäkeiju kirjoitti: Ke Heinä 10, 2024 8:19 pm Jos kyseessä on sama mies (tästä ei siis itsellä varmuutta, nimi, lapsien määrä ja liikkeestä lähtemisen vuosi täsmäävät kyllä) niin ainakin liikkeestä lähtemisen aikaan mies on esittänyt niin radikaaleja ajatuksia, ettei liike ole niitä hyväksynyt, mutta siitä huolimatta yritti niitä kielloista huolimatta tulla julistamaan.
Sanahelinäkeiju vastasi ja olin tulossa kysymään että mikä se lahko oli mutta näköjään poisti viestin.Rokkikoira kirjoitti: Ke Heinä 10, 2024 9:02 pmAvaisitko vähän mitä ajatuksia?Sanahelinäkeiju kirjoitti: Ke Heinä 10, 2024 8:19 pm Jos kyseessä on sama mies (tästä ei siis itsellä varmuutta, nimi, lapsien määrä ja liikkeestä lähtemisen vuosi täsmäävät kyllä) niin ainakin liikkeestä lähtemisen aikaan mies on esittänyt niin radikaaleja ajatuksia, ettei liike ole niitä hyväksynyt, mutta siitä huolimatta yritti niitä kielloista huolimatta tulla julistamaan.
Tunsin myös tämän perheen.
Olimme ennen naisen kanssa hyviä ystäviä. Yhtäkkiä yhteydenpito lakkasi. Olen monesti miettinyt häntä, hänen tilanteensa on jäänyt vaivaamaan. Tuli tunne, että jotain kummallista oli meneillään perheessä.
Alkuun kaikki tuntui olevan hyvin, mutta mielestäni miehen käytös muuttui vuosien varrella. Hänet tunsin myös mukavana, kohteliaana ja ystävällisenä, mutta myöhemmin arvelin, että mies ei enää halua minun pitävän yhteyttä vaimoonsa. Yritin kysyä kuulumisia ja ehdottaa tapaamisia, mutta enää pariin vuoteen en kuullut heistä mitään.
Tämä nainen oli todella hyväsydäminen, hyvä työssään ja hyvä äiti. Huomasin, että hän omaksui helposti miehensä mielipiteitä.
Raiskausjutut kuulostavat kyllä täysin absurdeilta.
Ajattelin heidän olevan jossain lahkossa, mutta emme puhuneet asiasta ja meillä oli aina paljon muuta juteltavaa.
Toivon todella, että asiat menisivät parhain päin, ja toivon äidille ja lapsille kovasti voimia.
Olimme ennen naisen kanssa hyviä ystäviä. Yhtäkkiä yhteydenpito lakkasi. Olen monesti miettinyt häntä, hänen tilanteensa on jäänyt vaivaamaan. Tuli tunne, että jotain kummallista oli meneillään perheessä.
Alkuun kaikki tuntui olevan hyvin, mutta mielestäni miehen käytös muuttui vuosien varrella. Hänet tunsin myös mukavana, kohteliaana ja ystävällisenä, mutta myöhemmin arvelin, että mies ei enää halua minun pitävän yhteyttä vaimoonsa. Yritin kysyä kuulumisia ja ehdottaa tapaamisia, mutta enää pariin vuoteen en kuullut heistä mitään.
Tämä nainen oli todella hyväsydäminen, hyvä työssään ja hyvä äiti. Huomasin, että hän omaksui helposti miehensä mielipiteitä.
Raiskausjutut kuulostavat kyllä täysin absurdeilta.
Ajattelin heidän olevan jossain lahkossa, mutta emme puhuneet asiasta ja meillä oli aina paljon muuta juteltavaa.
Toivon todella, että asiat menisivät parhain päin, ja toivon äidille ja lapsille kovasti voimia.
-
Rokkikoira
- Scooby-Doo
↑↑
Ehdin lukea vastauksen myös. Ei siinä ollut sen kummempaa kuin, että piti itseään Jumalan valittuna.
2019 erosivat lahkosta. 2020 lopulla ryhmäpäiväkoti Janakkalan seudulla lopetettiin. 2023 muuttivat pkseudulla/pkseudulle ja perustivat Helsinkiin uuden päiväkodin, joka tosin ei ehtinyt vielä kuin tehdä tappiota. Mutta raiskaussyytteet koskevat vuosia 2021-2022 - itseä kiinnostaa, missä nämä silloin luurasivat ja mitä puuhasivat?
Edit: ryhmis loppuikin 2021 lopulla eikä 2020. Eli vuosi 2022 mennyt varmaan sitä selvitellessä ja tulevaisuutta suunniteltaessa. Todella hämmentäviä nämä raiskaussyytteet silti. Mihin liittyy.
Ehdin lukea vastauksen myös. Ei siinä ollut sen kummempaa kuin, että piti itseään Jumalan valittuna.
2019 erosivat lahkosta. 2020 lopulla ryhmäpäiväkoti Janakkalan seudulla lopetettiin. 2023 muuttivat pkseudulla/pkseudulle ja perustivat Helsinkiin uuden päiväkodin, joka tosin ei ehtinyt vielä kuin tehdä tappiota. Mutta raiskaussyytteet koskevat vuosia 2021-2022 - itseä kiinnostaa, missä nämä silloin luurasivat ja mitä puuhasivat?
Edit: ryhmis loppuikin 2021 lopulla eikä 2020. Eli vuosi 2022 mennyt varmaan sitä selvitellessä ja tulevaisuutta suunniteltaessa. Todella hämmentäviä nämä raiskaussyytteet silti. Mihin liittyy.
-
Sanahelinäkeiju
- Susikoski
Jep, poistin yhden kommenttini. En tiennyt aiemmin mikä lahko oli kyseessä kun ketjuun aloin kirjoittaa. On kuitenkin eri asia kommentoida asiaa julkisella nettifoorumilla kuin puhua asiasta paremmin tietävien kanssa puhelimitse.
Koska asia vielä koskee myös alaikäisiä lapsia, niin en näe mielekkääksi levittää tietoja sen enempää, he ovat kärsineet mitä ilmeisimmin ihan tarpeeksi - ja kyllä, tiedän miten ärsyttävä tämä kommentti on, varsinkin kun itsekin olen tästä kiinnostunut.
Koska asia vielä koskee myös alaikäisiä lapsia, niin en näe mielekkääksi levittää tietoja sen enempää, he ovat kärsineet mitä ilmeisimmin ihan tarpeeksi - ja kyllä, tiedän miten ärsyttävä tämä kommentti on, varsinkin kun itsekin olen tästä kiinnostunut.
Älä mene Länsiselliin.
^
Jos siellä lahkossa ei uskottu tämän miehen olevan Jumalan valittu ja syntyi riitaa, niin miksi he suuttuivat kun nämä erosivat? Luulisi et olisivat olleet tyytyväisiä kun lähtivät. Vai toivatko nämä rahaa lahkolle enemmän kuin muut?
Myös häiritsee, että jos niillä oli lapset keväällä huostassa, niin eivät käyneet heitä katsomassa kunnes huhtikuussa veivät luvatta. Mitä tekivät sen muutaman kuukauden ajan?
Nämä lapset ja nainen olisi saatava erilleen tuosta isästä lopullisesti. Tiedä vaikka puuhailisi jotain sivuhaaraa tuolle lahkolle.
Jos siellä lahkossa ei uskottu tämän miehen olevan Jumalan valittu ja syntyi riitaa, niin miksi he suuttuivat kun nämä erosivat? Luulisi et olisivat olleet tyytyväisiä kun lähtivät. Vai toivatko nämä rahaa lahkolle enemmän kuin muut?
Myös häiritsee, että jos niillä oli lapset keväällä huostassa, niin eivät käyneet heitä katsomassa kunnes huhtikuussa veivät luvatta. Mitä tekivät sen muutaman kuukauden ajan?
Nämä lapset ja nainen olisi saatava erilleen tuosta isästä lopullisesti. Tiedä vaikka puuhailisi jotain sivuhaaraa tuolle lahkolle.
-
Myrskyluodon Maija
- Nikke Knatterton
Rokkikoira kirjoitti: Ti Heinä 09, 2024 11:46 pm Lapset ovat 13-16 vuotiaita. Sen mitä olen heitä nähnyt vanhempiensa seurassa niin ovat olleet todella pidättyväisiä ja liikkuneet vain porukassa. Siitä oli kyllä riemu, ilo ja lämminhenkisyys kaukana.
Ja veikkaampa, että vanhempien tarkoituksena ei ole pakoilla, vaan oikeasti luulivat, ettei tuosta seuraa mitään, kun ei viimeksikään seurannut. Eivät tajunneet että ulkomaille lähtö on eri asia kuin pääkaupunkiseudulle lähtö.
Mistä me tiedetään vaikka te kaikki tähän keissiin kirjottelevat Alokkaat olisittekin juurikin näitä lahkolaisia... Kummasti ilmestynyt paljon alokkaita tähän juttuun ja väitätte tietävänne yhtä sun toista perheestä ja kysyttäessä kuitenkaan itse lahkosta ette vastaa, ettekä mitään pukahda.
Niin mikä se teidän lahko nyt olikaan? Selviää se jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
-
Qiakfuiqkdo
Kyseessä oleva uskonlahko, josta perhe on eronnut on nimeltään branhamilaisuus. Tiedän, sillä olen kyseessä olevan perheen vanhin lapsi. Perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja perättömiä rikosilmoituksia alkoi tulemaan heti uskonlahkosta eroamisen jälkeen vuodesta 2019 eteenpäin. Lasuja on 21 minusta ja kahdesta sisaruksestani. Kaikki perättömiä, olen jokaisen lukenut ja väitteet ovat aivan absurdeja ja tuulesta temmattuja. Väite, että emme olisi sosiaalitoimeen kanssa tehneet ollenkaan yhteistyötä on valheellinen. Olemme olleet yhteistyössä sossun kanssa, mutta sosiaalitoimea ei meidän lasten tai vanhempien mielipiteet paljoa kiinnosta. Totuus on se, että ilmoitukset ovat perättömiä, tehtailtuna sukulaisteni toimesta, joiden kanssa en ole tekemisissä ollut pitkään aikaan, enkä myöskään halua olla. Sukulaiseni siis kuuluvat tähän branhamilaisuuteen. Yhtäkään ilmoitusta meistä ei tullut ennen sitä, kun erosimme uskonlahkosta. Tämä jo itsessään kertoo siitä, että lasut on tehty kiusatarkoutuksessa.
Haluan asiaa kommentoida tänne ketjuun, sillä täällä on aika paljon pääteltyä spekulaatiota, joka ei pidä paikkaansa.
Minulla tai sisaruksillani ei ole koskaan ollut ongelmia koulussa tai missään muallakaan. Mun keskiarvo oli 8. luokan todistuksessa 9.9, joka kertoo jo itsessään siitä että ongelmia oppimiskyvyn tai muunkaan vastaavanlaisen kanssa ei ole.
Haluan asiaa kommentoida tänne ketjuun, sillä täällä on aika paljon pääteltyä spekulaatiota, joka ei pidä paikkaansa.
Minulla tai sisaruksillani ei ole koskaan ollut ongelmia koulussa tai missään muallakaan. Mun keskiarvo oli 8. luokan todistuksessa 9.9, joka kertoo jo itsessään siitä että ongelmia oppimiskyvyn tai muunkaan vastaavanlaisen kanssa ei ole.
-
Sanahelinäkeiju
- Susikoski
Jännästi käännät tämän päälaelleen, enpä huomaa kenenkään erityisesti ihannoineen tuota lahkoa. Minulla ei siitä ainakaan ole erityisen hyvää kerrottavaa. Ja lahkossa kasvaminen jättää jälkensä, miten ne sitten kussakin ovat taipuvaisia ilmenemään.Myrskyluodon Maija kirjoitti: To Heinä 11, 2024 12:00 amRokkikoira kirjoitti: Ti Heinä 09, 2024 11:46 pm Lapset ovat 13-16 vuotiaita. Sen mitä olen heitä nähnyt vanhempiensa seurassa niin ovat olleet todella pidättyväisiä ja liikkuneet vain porukassa. Siitä oli kyllä riemu, ilo ja lämminhenkisyys kaukana.
Ja veikkaampa, että vanhempien tarkoituksena ei ole pakoilla, vaan oikeasti luulivat, ettei tuosta seuraa mitään, kun ei viimeksikään seurannut. Eivät tajunneet että ulkomaille lähtö on eri asia kuin pääkaupunkiseudulle lähtö.
Mistä me tiedetään vaikka te kaikki tähän keissiin kirjottelevat Alokkaat olisittekin juurikin näitä lahkolaisia... Kummasti ilmestynyt paljon alokkaita tähän juttuun ja väitätte tietävänne yhtä sun toista perheestä ja kysyttäessä kuitenkaan itse lahkosta ette vastaa, ettekä mitään pukahda.
Niin mikä se teidän lahko nyt olikaan? Selviää se jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Älä mene Länsiselliin.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
↑↑
Arvostan, että tuut kertomaan asioista! Jos siis oikeesti oot se, ketä sanot olevasi.
Arvostan, että tuut kertomaan asioista! Jos siis oikeesti oot se, ketä sanot olevasi.
-
Qiakfuiqkdo
Olen tietoinen useista uutisista, joita on meidän vanhemmista ja meistä mediassa. Media esittää asiat suppeasti ja saa ne kuulostamaan ylidramaattisilta. Vapaaehtoisesti vanhempiemme kanssa lähdimme lomalle. Kyseesä ei ole mikään törkeä vapaudenriisto todellakaan. Se, että lähdimme ilman sosiaalityöntekijän lupaa johtuu siitä että emme ole päässeet käymään kotona, edes viikonloppuisin kertaakaan huostaanoton aikana, sossun luvalla. Olen vaatinut kymmeniä kertoja sitä, että pääsisimme edes viikonlopuiksi kotiin. Sosiaalityöntekijä ei ole ollut halukas edes selvittämään asiaa. Ja tähän vielä se, että sossu on vaihtunut sijoituksen aikana kolmeen kertaan, jos oikein muistan.
Pyrin kertomaan tilanteen suurpiirteisesti, jotta ihmiset ymmärtäisivät, eikä asioita spekuloitaisi liikaa. En tarkempia yksityiskohtia kerro, ihan meidän yksityisyyden vuoksi. Vaikka media kyllä on aika paljon meistä tietoja julkaissut. Olen siis tämän ”lapsikaappaus” tapauksen perheen vanhin lapsi.
Pyrin kertomaan tilanteen suurpiirteisesti, jotta ihmiset ymmärtäisivät, eikä asioita spekuloitaisi liikaa. En tarkempia yksityiskohtia kerro, ihan meidän yksityisyyden vuoksi. Vaikka media kyllä on aika paljon meistä tietoja julkaissut. Olen siis tämän ”lapsikaappaus” tapauksen perheen vanhin lapsi.
-
Qiakfuiqkdo
Joo, ymmärrän, että voi olla vaikea olla varma henkilöllisyydestä, mutta en oikeen pysty henkilöllisyyttä mitenkään tässä yhteydessä todistamaan, olen kyllä oikea henkilö. Oon hesarille lyhyesti asiaa kommentoinut, mutta niitä ne ei julkaise kun haluavat suojella meijän lasten yksityisyyttä.Amandalooni kirjoitti: To Heinä 11, 2024 12:12 am Arvostan, että tuut kertomaan asioista! Jos siis oikeesti oot se, ketä sanot olevasi.
Jos olet kuka sanot olevasi, niin jonkun lehden mukaan poliisi tutkii sinuun kohdistunutta pahoinpitelyä, minkä johdosta sinulle on haettu myös perheen ulkopuolista edunvalvojaa. Onko tämäkin täysin keksittyyn kiusantekoon perustuva tutkinta vai onko taustalla jotain enemmän?