Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Kerran olin jonkin isomman vuokra-asuntoja välittävän firman toimistossa ja satuin kuulemaan virkailijan ja romanin välisen keskustelun joka tapahtui puhelimitse. Vaikka kuulinkin vain puhelimeen vastanneen osapuolen kommentit, piirtyi tällainen kuva: romani vaati vuokra-asuntoa kaupungin suosituimmalta alueelta. (Ei kyllä minun suosimastani, kun oli keskustassa, mutta jostain syystä ihmiset nyt tykkää sinne keskustaan änkeä.) Virkailija vastaili kommentteihin että kaikki joutuvat jonottamaan näitä asuntoja, ja kyseessä ei ole rasismi.

Tämä tapahtui joskus vuosituhannen alkupuolella, että herkässä käytössä se rasismikortti on sitten ollut jo aikapäivää sitten.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Ifigeneia kirjoitti: Su Heinä 07, 2024 9:49 am Kerran olin jonkin isomman vuokra-asuntoja välittävän firman toimistossa ja satuin kuulemaan virkailijan ja romanin välisen keskustelun joka tapahtui puhelimitse. Vaikka kuulinkin vain puhelimeen vastanneen osapuolen kommentit, piirtyi tällainen kuva: romani vaati vuokra-asuntoa kaupungin suosituimmalta alueelta. (Ei kyllä minun suosimastani, kun oli keskustassa, mutta jostain syystä ihmiset nyt tykkää sinne keskustaan änkeä.) Virkailija vastaili kommentteihin että kaikki joutuvat jonottamaan näitä asuntoja, ja kyseessä ei ole rasismi.

Tämä tapahtui joskus vuosituhannen alkupuolella, että herkässä käytössä se rasismikortti on sitten ollut jo aikapäivää sitten.
Tämä on ihan arkipäivää. Jos heidän käsittämättömiin vaatimuksiinsa ei suotuta, vastapuoli on heti rasisti. On sanottava, että en harkitsisi ottavani vuokralaiseksi mustalaisia mistään hinnasta. Vaikka tämä kyseinen vuokralainen olisikin rauhallinen ja asiallinen, ne lieveilmimöt hänen mukanaan ovat aina riskinä. Miksi kukaan ottaisi sellaista riskiä? Kun on markkinoilla muitakin vuokralaisehdokkaita. Siksi mustalaiset ylipäätään asuvat näissä kaupungin vuokra-asunnoissa, koska heille on pakko antaa sieltä kämppiä, Yksityisten ei onneksi vielä tarvitse.

Yhdenvertaisuuslaki on mennyt niin pitkälle, että esim. liikkeenharjoittajat eivät saa valita asiakkaitaan, ainakaan näkyvästi. Ravintoloihin heidät on pakko päästää, kampaamoihin ja kosmetologeille, kauppoihin ja joka paikkaan. Yksityinen vuokranantaja saa sentään vielä valita itse, kenelle avaimet luovuttaa, samoin kuin työnhakuprosessissa työnantajalla on mahdollisuus karsia ehdokkaita omien mieltymystensä mukaisesti -joskin tässäkin asiassa lainsäädäntö on melko tiukka, jos tästä etnisestä karsinnasta jää kiinni.

En vaan voi ymmärtää sitä, että jos perustan firman, kannan vastuun tuloksesta ja työstä, mutta en saa valita, mitä urakkaa otan vastaan. Sanon ihan suoraan, että toimin sellaisella alalla, jossa välillä mustalaisilta tulee pyyntöjä. Joitain kertoja olen suostunut, yli 10 vuotta sitten, ja niiden kokemusten pohjalta mun kalenteri on nykyään "aina täynnä". Miksi siis asettaa itsensä turhaan altiiksi kaikelle paskalle, josta vähäisimpänä se, että laskut jäävät maksamatta? Siihen sitten kaikki saatanan huutelut ja uhkailut päälle. Ei kiitos.

Jos itse olisin mustalainen ja haluaisin saada hyvän vuokra-asunnon hienolta paikalta, tekisin itsekin jotain muuta asian eteen kun huutaisin ja esittäisin vaatimuksia. Ensimmäisenä hankkisin koulutuksen, sitten vakituisen työpaikan, lemppaisin ne lakerikengät ja rahtihameet ja opettelisin puhumaan tavallisella äänenvoimakkuudella. Huolehtisin luottotiedoistani, katkaisisin yhteydet rikollisiin sukulaisiini, maksaisin veroni, katsastaisin autoni ja lopettaisin uhoamisen. Noin alkuun. Melko samat vaatimukset ovat myös muiden kuin mustalaisten kohdalla, jotka haluaisivat asumaan omistamaani asuntoon. Mustalaisten kohdalla ne vaatimukset vaan ovat rasismia. Heidän mielestään varmaan rasismia on sekin, ettei pankki anna heille puolen miljoonan lainaa omaa asuntoa varten.
Andikos
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Andikos »

Tulipa tässä mieleen ku yks mustalaisukko oli eräässä anniskeluravintolassa ja siellä sattui olleen myös metsuri lomareissulla ni mustalainen kaivo persetaskustaan aseen ja peloissaan ampui samalla ittiään perseeseen keskellä tanssilattiaa, ois ollu mielenkiintoista nähdä myös jatko jos olis saanu aseen käteen kunnolla mitä ois tapahtunut. Tämä sama mustalainen ampuieräässä toisessa baarissa miestä selkään joka kuoli. Tästä alkoi tapahtumasarja jota lehdet nimitti mustalaissodaksi ku ammutun sukulaiset, ei mustalaisia, sattui olemaankin vähän ärhäkämpää porukkaa. Tapahtui 90-luvun ihan alussa ja varmaan löytyy netin syövereistä vieläkin juttuja ja kuvia kyseisestä tapahtumasarjasta ja nämä kaikki sattui samalla paikkakunnalla Lapissa. Ite en oo ainakaan nähnyt murhainfossa että olis käsitelty näitä tapahtumia. Onko kellään muulla tietoja näistä tapahtumista, olis mukava kuulla.
Kosto on parasta kylmänä, jääkylmänä.
Salainen_Tietolähde
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Salainen_Tietolähde »

Missäs päin tällainen iloinen tapahtuma on tapahtunut? Siis, että ei hevosmiesoletetun sukulaiset toimineet esimerkillisellä tavalla
Andikos
Lauri Hanhivaara

Kemijärvellä tapahtui. Mustalaismökki tais joutua tulituksen kohteeksi ainaki kertaalleen ja yhen kaljapaarin edustalla oli tulitaistelu missä heimolaiset otti osumaa ja pienempää kähinää oli muuallakin.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Andikos kirjoitti: Ke Heinä 10, 2024 4:34 pm Kemijärvellä tapahtui. Mustalaismökki tais joutua tulituksen kohteeksi ainaki kertaalleen ja yhen kaljapaarin edustalla oli tulitaistelu missä heimolaiset otti osumaa ja pienempää kähinää oli muuallakin.
Pidän ihmeenä, että osuivat toisiinsa.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Sipi kirjoitti: Ke Heinä 10, 2024 6:52 pm
Andikos kirjoitti: Ke Heinä 10, 2024 4:34 pm Kemijärvellä tapahtui. Mustalaismökki tais joutua tulituksen kohteeksi ainaki kertaalleen ja yhen kaljapaarin edustalla oli tulitaistelu missä heimolaiset otti osumaa ja pienempää kähinää oli muuallakin.
Pidän ihmeenä, että osuivat toisiinsa.
Mustalaiset ovat uusi prosenttijengi. Vain alle yksi prosenttia laukauksista osuu kohteeseen.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Ei ne ammu tappaakseen, ampuvat sinne tänne siksi jotta näyttäävät muiden silmissä hurjilta.
Jopa mustalainen osuu jos haluaa sinne mihin pitää.
Torrakka kädessä olevan mustalaisen pistää tonttiin helposti paitsi jos koko manne suku on vieressä nämä kun ei tunne 1:1 matsia.
1:10 ja puukot tunnetumpia jonka jälkeen luikitaan karkuun kun torakat mongertaen älämölyä.
L'amourha
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Andikos kirjoitti: Ti Heinä 09, 2024 8:18 pm Tulipa tässä mieleen ku yks mustalaisukko oli eräässä anniskeluravintolassa ja siellä sattui olleen myös metsuri lomareissulla ni mustalainen kaivo persetaskustaan aseen ja peloissaan ampui samalla ittiään perseeseen keskellä tanssilattiaa, ois ollu mielenkiintoista nähdä myös jatko jos olis saanu aseen käteen kunnolla mitä ois tapahtunut. Tämä sama mustalainen ampuieräässä toisessa baarissa miestä selkään joka kuoli. Tästä alkoi tapahtumasarja jota lehdet nimitti mustalaissodaksi ku ammutun sukulaiset, ei mustalaisia, sattui olemaankin vähän ärhäkämpää porukkaa. Tapahtui 90-luvun ihan alussa ja varmaan löytyy netin syövereistä vieläkin juttuja ja kuvia kyseisestä tapahtumasarjasta ja nämä kaikki sattui samalla paikkakunnalla Lapissa. Ite en oo ainakaan nähnyt murhainfossa että olis käsitelty näitä tapahtumia. Onko kellään muulla tietoja näistä tapahtumista, olis mukava kuulla.
Nuo on hesareista 19.11.1990 ja 10.02.1991, nujakka käytiin 17.11.1990.
Kemijärven baaritappelu.jpg
Kemijärven baaritappelu.jpg (218.58 KiB) Katsottu 3349 kertaa
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
Andikos
Lauri Hanhivaara

Joo kiitti lamurha leikkeistä ja varmaan myös ns sensaatio lehdistössä löytyy lisää juttuja ja kuvia, sen verran selvennän ettei metsuri liity tuohon isoon kahakointiin millään muulla tavoin ku että sama mustalaisukko oli osallisena molempiin hässäköihin ettei kukaan saa väärää käsitystä ku minä pöljyyttäin laitoin samaan pötkyyn kummatkin tapahtumat. Siinä ampumistapauksessa missä yksi valkolainen sai surmansa niin mustalainen ampui selkään aika läheltä kun valkolainen oli poistumassa baarista. Tämä toinen tapahtuma sattui eri räkälän pihalla. Tämä sama mustalaissuku on aiheuttanut paljon murhetta ympäri Suomea ja rikoksia laidasta laitaan esim. Ylen linna sarjassa ollut mustalaisakka on samaa sakkia sekä sitä YouTube ukko Jorea kurmuuttanut samoin ja paljon paljon lisää löytyy, mutta kannattaako paskakasaa kaivella ku haju vaan pahenee.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Otetaan vastaan toto-vetoja. Mikkelissä on huomenna sellaiset ravit missä mustalaiset ovat olemattomia sukuriitojaan ampumalla selvittäneet, laihoin tuloksin tosi. Osuneet tosin joskus sivulliseen.

Kummat huomenna juoksee kovempaa siellä, tummat vai hummat?
Toinen veikkauksen kohde olkoon, ammutaanko siellä?
Osumista ei kannata ottaa vetoja vastaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

kakkosurpo kirjoitti: Pe Heinä 12, 2024 7:53 pm Otetaan vastaan toto-vetoja. Mikkelissä on huomenna sellaiset ravit missä mustalaiset ovat olemattomia sukuriitojaan ampumalla selvittäneet, laihoin tuloksin tosi. Osuneet tosin joskus sivulliseen.

Kummat huomenna juoksee kovempaa siellä, tummat vai hummat?
Toinen veikkauksen kohde olkoon, ammutaanko siellä?
Osumista ei kannata ottaa vetoja vastaan.
:D Tähän veikkaukseen on pakko ottaa osaa. Oma veikkaukseni on, että kyllä siellä yksi välikohtaus tulee joko ampumalla tai puukolla.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Salainen_Tietolähde
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Salainen_Tietolähde »

Sipi kirjoitti: Su Heinä 07, 2024 3:04 pm Tämä on ihan arkipäivää. Jos heidän käsittämättömiin vaatimuksiinsa ei suotuta, vastapuoli on heti rasisti. On sanottava, että en harkitsisi ottavani vuokralaiseksi mustalaisia mistään hinnasta. Vaikka tämä kyseinen vuokralainen olisikin rauhallinen ja asiallinen, ne lieveilmimöt hänen mukanaan ovat aina riskinä. Miksi kukaan ottaisi sellaista riskiä? Kun on markkinoilla muitakin vuokralaisehdokkaita. Siksi mustalaiset ylipäätään asuvat näissä kaupungin vuokra-asunnoissa, koska heille on pakko antaa sieltä kämppiä, Yksityisten ei onneksi vielä tarvitse.

Yhdenvertaisuuslaki on mennyt niin pitkälle, että esim. liikkeenharjoittajat eivät saa valita asiakkaitaan, ainakaan näkyvästi. Ravintoloihin heidät on pakko päästää, kampaamoihin ja kosmetologeille, kauppoihin ja joka paikkaan. Yksityinen vuokranantaja saa sentään vielä valita itse, kenelle avaimet luovuttaa, samoin kuin työnhakuprosessissa työnantajalla on mahdollisuus karsia ehdokkaita omien mieltymystensä mukaisesti -joskin tässäkin asiassa lainsäädäntö on melko tiukka, jos tästä etnisestä karsinnasta jää kiinni.

En vaan voi ymmärtää sitä, että jos perustan firman, kannan vastuun tuloksesta ja työstä, mutta en saa valita, mitä urakkaa otan vastaan. Sanon ihan suoraan, että toimin sellaisella alalla, jossa välillä mustalaisilta tulee pyyntöjä. Joitain kertoja olen suostunut, yli 10 vuotta sitten, ja niiden kokemusten pohjalta mun kalenteri on nykyään "aina täynnä". Miksi siis asettaa itsensä turhaan altiiksi kaikelle paskalle, josta vähäisimpänä se, että laskut jäävät maksamatta? Siihen sitten kaikki saatanan huutelut ja uhkailut päälle. Ei kiitos.

Jos itse olisin mustalainen ja haluaisin saada hyvän vuokra-asunnon hienolta paikalta, tekisin itsekin jotain muuta asian eteen kun huutaisin ja esittäisin vaatimuksia. Ensimmäisenä hankkisin koulutuksen, sitten vakituisen työpaikan, lemppaisin ne lakerikengät ja rahtihameet ja opettelisin puhumaan tavallisella äänenvoimakkuudella. Huolehtisin luottotiedoistani, katkaisisin yhteydet rikollisiin sukulaisiini, maksaisin veroni, katsastaisin autoni ja lopettaisin uhoamisen. Noin alkuun. Melko samat vaatimukset ovat myös muiden kuin mustalaisten kohdalla, jotka haluaisivat asumaan omistamaani asuntoon. Mustalaisten kohdalla ne vaatimukset vaan ovat rasismia. Heidän mielestään varmaan rasismia on sekin, ettei pankki anna heille puolen miljoonan lainaa omaa asuntoa varten.
Tämä! Juuri tämä! Edellä mainituin teesein, kun tulisivat edes 2020- luvulle niin melkoinen ihme olisi kyllä. Sitä vain, kun pääsevät heti 18- vuotta täytettyään eläkkeelle, niin ei sieltä paljon duunia tekeviä löydy. Ihan sillain yhden vertaisuuden nimissä ajattelen äänen ja kysyn, että maksaako sossu kantasuomalaisille joka toinen vuosi Addun nappiverkkarit sekä pilotin? Samoin kuin nämä saavat rahtihameisiin ja muihin rytkyihin järkyttävät summat tukia vuosi tasolla? Samoin tekisin myös itse, jos olisin yrittäjä tai vuokranantaja, niin ei yhtään Hagerttiä tai Nymannia ei tulisi töihin tai vuokralle! Ja ei, en ole rasisti. Olen roturealisti.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Mikähän se alkuperäinen idis hamekankaiden sossukorvauksiin oikein lienee edes ollut? Onko joku kuvitellut että jos maksetaan heille hameet, niin he eivät sitten ainakaan varasta hamekankaita...?

Muistelisin että tälle foorumille joskus ihan nikkini alkuaikoina kirjoittelin ihkaomista kokemuksistani romaneista, korjaan mustalaisista kun kokemukset olivat huonoja, mutta muistelisin myös että kirjoitus poistettiin kun oli jossain ties missä ketjussa. Jokatapauksessa jutut meni näin:

Isäni kuoltua minulle tuli yhtäkkiä kirje että pitää lähteä poliisiasemalla käymään. Säikähdin tietysti helvetisti, kun ei mitään selitystä ollut oheistettu, että miksi pitää mennä. Perillä selvisi että mustalaiset olivat varastaneet isältäni rahaa (pankkikortti oli saatu haltuun?) ja omaisuutta (elektroniikkaa, jolle isä oli perso). Oli oikeudenistunto tulossa ja sitä varten sitten piti jotain paperihommia hoitaa. Eihän me veljeni kanssa tietenkään mitään takaisin saatu. (Ja kun me oltiin näitä perillisiä, niin tavallaan mustalaiset varastivat siis meiltä.)

Meni jonkin aikaa, kun satuin olemaan sairauslomalla töistä, ja yhtäkkiä tulee mustalaisia autolla silloisen omakotitaloni tykö. Minulla oli rivitalon yksiö vuokralle tyrkyllä, ja ex-naapurini olivat mainostaneet asiaa mustalaisille, plus duunistani oli annettu osoitteeni (myöhemmin ilmoitin siellä että minun tietojani ei saa jakaa eteenpäin). Kyselivät sitä asuntoa. Minä kyselin ex-naapureiltani siellä rivitaloalueella, ja joku kehui että uskovaista väkeä, niin hyvät vuokralaiset. Vuokrasin sitten kämpän heille.

Jonkin ajan päästä soittaa yksi ex-naapurini vimmaisena minulle että nyt siellä sinun asunnossasi (26,5 neliötä) on yöpynyt 30 mustalaista, ja näitä on täällä kaikki paikat väärällään. Arkana ihmisenä säikähdin sitä messuamista, ja laitoin heti vuokralaisilleni kirjeen että ei saa niin paljoa ihmisiä kämppään änkeä.

Vasta myöhemmin olen tajunnut että ei kai se asunnon omistajalle kuulu vaikka kämpässä olisi sata vierasta. Eli kun olin siinä silloin vielä vasta parikymppinen, en tiennyt mistään mitään, ja olin tavallaan eri ex-naapureideni välissä kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista.

Lopulta ne mustalaiset sitten häipyivät, jättivät yhden kuukauden vuokran maksamatta ja repivät lämpömittarin seinästä (jäi lätkät jäljelle).

Noh, jos se nyt jotakuta huvittaa, niin vituiksihan sen kämpän kanssa meni ns. valkolaisenkin kohdalla. Nämä armaat ex-naapurini keksivät sitten että minulle pitää äkkiä hoitaa joku uusi vuokralainen. Nyt olivat menneet markkinoimaan asuntoani yhdelle perheelle jossa joku parikymppinen juippi tarvitsi asunnon. Tapasin tämän miehen ja hänen isänsä, isä sanoi että "jos tulee jotain, niin minä autan". Poika maksoi 3 kk vuokrat takuuna. Ne olivatkin sitten ainoat rahat mitkä sain. Näetsen itselleni tuli ero parisuhteesta ja ensin etsin toista kämppää talosta luopuessani, mutta päätin sitten että parempi kun muutan takaisin siihen rivariin. Sanoin vuokrasopimuksen irti, mistä nuori mies valitti ja sanoi että minun pitäisi järkätä hänelle uusi asunto. Hän asui siinä sitten puoli vuotta ja tosiaan sain vain 3 kk vuokrat.

Kun soitin isälleen että maksaako hän ne puuttuvat rahat, kun kerta lupasi auttaa, mies vaan muikeili että "apua on niin monenmoista". Soitin yhteen perintöfirmaan että olisiko saanut sitä kautta ne rahat, mutta osoittautui että olisin vaan itse joutunut maksajaksi ja mitään takeita ei ollut että saisin yhtään mitään.

Kun on itsekin nuori, niin sitä on vaan kaikenlaisten paremmin tietäjien käsikassarana.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Andikos
Lauri Hanhivaara

Sattuipa eilen illalla tuossa kun ohitin kävellessäni isohkon lauman mustalaisia ja sieltä kuului isoon ääneen ku keskustelivat keskenään, no niin nyt näyttää mustalais mieskin ihan räppineekeriltä, luultavasti jonkun pukeutuminen muistutti tällaista. Alkoi pirusti naurattaa ja mietin jos minä olisin sanonut samat sanat niin varmaan ois vähintään poliisiasia ollut ja sakkoja minulle, sekä maksaa korvauksia mustalaisille ja neekereille muutama tonni.
Vastaa Viestiin