Kaivopuistossa juhannuksena skuutilla kaatunut 14-vuotias on kuollut

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
jiitu
Remington Steele

Re: Kaivopuistossa juhannuksena skuutilla kaatunut 14-vuotias on kuollut

Viesti Kirjoittaja jiitu »

No niin. Jälleen kerran tällainen onnettomuus. Elää pitää ja vahinkojahan voi sattua kaikille, mutta jostain syystä niitä vaan sattuu enemmän tietynlaisille.

Ja ei se ole se ikä, joka yksin asiaa määrittelee. Itse hemmetti lensin purjelentokoneella yksin ekaa kertaa vain siinä vuotta vanhempana ja nyt kuusivuotiaani painaa menemään kartingautolla seittämää kymppiä ja pysyy näpeissä muuten aika paljon paremmin kuin jollain satunnaisella aikuisella, jolta ajokorttikin löytyy.

Kyse on siitä, että tietää mitä tekee, tunnistaa riskit ja treenaa askel askeleelta. Ei ota hölmöjä riskejä harkitsematta. Ja tämä tulee kasvatuksesta enemmän kuin iästä. Minulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, jos 14-vuotias ajelee skuutilla. Mutta jos on oma lapseni, niin jos lähtee ilman kypärää, tai sujahtelee suojatielle miten sattuu, niin ei tartte toiste lähteä.

Jollan porukalla on sitten vähän vapaampi asenne tähän.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

jiitu kirjoitti: Pe Heinä 12, 2024 11:15 pm No niin. Jälleen kerran tällainen onnettomuus. Elää pitää ja vahinkojahan voi sattua kaikille, mutta jostain syystä niitä vaan sattuu enemmän tietynlaisille.

Ja ei se ole se ikä, joka yksin asiaa määrittelee. Itse hemmetti lensin purjelentokoneella yksin ekaa kertaa vain siinä vuotta vanhempana ja nyt kuusivuotiaani painaa menemään kartingautolla seittämää kymppiä ja pysyy näpeissä muuten aika paljon paremmin kuin jollain satunnaisella aikuisella, jolta ajokorttikin löytyy.

Kyse on siitä, että tietää mitä tekee, tunnistaa riskit ja treenaa askel askeleelta. Ei ota hölmöjä riskejä harkitsematta. Ja tämä tulee kasvatuksesta enemmän kuin iästä. Minulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, jos 14-vuotias ajelee skuutilla. Mutta jos on oma lapseni, niin jos lähtee ilman kypärää, tai sujahtelee suojatielle miten sattuu, niin ei tartte toiste lähteä.

Jollan porukalla on sitten vähän vapaampi asenne tähän.
Ja mistään et voi tietää josko päättää 17-18v sitten hypätä Bemarinsa rattiin ja kaahata 240km/h puuta päin viisi teiniä mukanaan. Niinhän se on että joillekkin näitä vaan sattuu ja niitä sattuu liikaa. Jatkuvasti on näitä bensalenkkareita. Teinit tekevät kaikkea tyhmää, jopa varhaisteinit.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

liinamaa kirjoitti: Pe Heinä 12, 2024 9:48 pm Aivan vitun ihme kommentteja, että 14-vuotiaat ihan normaalisti pyöriskelevät jossain Kaivarissa pitkin öitä. Itsekin ehdin 2000-luvulla olemaan tuossa iässä ja silloin ei öisin keskustassa pyörineet kuin ne kakarat, joiden vanhemmat joko osti niille viinat että saivat itse ryypätä rauhassa tai muuten vain laiminlöivät koko kasvatusvastuunsa. Normiperheiden lapset liikkui korkeintaan jossain kotien lähipihoilla.
Klo 21 on sinulle yö? Minulle se on aina ollut iltaa. Aivan kelpo aika katsella vähän kaupunkia ja elää. Missähän pumpulissa siellä pyöritään? Ei siihen mitään päihteitä (kuten viinaa) tarvi. Oliko penska muka päihtynyt? Eipä tainnut olla.
Vastaa Viestiin