Ja tämäkin vielä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009650618.html
"Olen ollut 13 vuotta parisuhteessa, joista kymmenen vuotta olen ollut naimisissa, miehen kanssa. Kolmisen vuotta sitten päädyimme avaamaan meidän suhteemme. Siirryimme ensiksi suljetusta suhteesta avoimeen suhteeseen. Siihen liittyi se, että meidän halut olivat todella eripariset. Me ei löydetty niiden suhteen yhteistä näkemystä, seksiin liittyen, Nuorgam avaa."
=> Eli Emmi on (jutun mukaan) mennyt 21-vuotiaana kimppaan ja saanut lapset nykyisen miehensä kanssa, oletusarvo on että ovat toistensa ensimmäiset ja ainoat vakavat parisuhteet. Nyt halut ovat kuitenkin eripariset, eli jompikumpi haluaa huomattavasti enemmän ja/tai toista ei haluta ollenkaan. Korona kriisiytti suhteen, minkä jälkeen he katsoivat parhaaksi avata sen.
"Minun kumppanini oli pettänyt minua jo vuosia siihen mennessä. Parisuhteessa voi olla sellainen järjestely, että molemmat tai toinen osapuoli voi harrastaa seksiä muiden kanssa, mutta siitä ei puhuta. Me tultiin siihen tulokseen, että meillä oli ikään kuin ollut tällainen järjestely, ilman sanallistamista. Me ruvettiin sanallistamaan tätä. Silloin me otettiin pieni askel ja siirryimme avoimeen suhteeseen."
=> Eli Emmin mies oli jo vuosia iloisesti pettänyt menemään, eikä kumpikaan ollut halunnut/kyennyt puhumaan asiaa halki saati ottamaan eroa. Oliko mies etsinyt ulospääsyä suhteesta, kuitenkaan sitä osaamatta kypsästi tehdä?
Onko tämä polysuhteilu nyt joku hutera tapa testata omaa viehätysvoimaa?
"Olemme naimisissa, olemme toistemme kumppaneita ja olemme vanhempia yhdessä. Me ei olla tällä hetkellä romanttisessa tai seksuaalisessa suhteessa kumppanini kanssa. Se on täysin ok."
=> Eli kummallakin ovat eroottiset tunteet toisiaan kohtaan jo kuolleet ja elävät kämppäkavereina. Irti eivät kuitenkaan osaa päästää vaan yhdessä pysytellään syystä tai toisesta.
Vittu tuo läski on sekaisin, lesbous oli seuraava askel kun saamelaislarppaus ei yksistään tuonut tarvittavaa ihailua kommunistipiireissä