Saksanpaimenkoira raateli miehen pahasti Äänekoskella

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
mikko1979
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Naisen mukaan hän hallitsi saksanpaimenkoiransa. Koiran tietäneet ihmiset pitivät suurta lemmikkiä arvaamattomana ja jopa ”hulluna”.

SAKSANPAIMENKOIRA raateli miehen rajusti illanvieton päätteeksi kaksi vuotta sitten lokakuussa Äänekoskella.

Koiran omistanut 24-vuotias nainen sai Keski-Suomen käräjäoikeudelta tuomion vamman­tuottamuksesta. Naista syytettiin myös eläimen vartioimatta jättämisestä, mutta käräjillä syyte hylättiin.

Tästä syystä käräjäoikeus tuomitsi naisen vamman­tuottamuksesta.

Nainen sai rangaistukseksi 50 päiväsakkoa, mikä tarkoitti hänen tuloillaan 500 euroa. Hänet määrättiin myös korvaamaan miehelle kivusta, särystä ja muusta tilapäisestä haitasta 2 500 euroa sekä pysyvästä kosmeettisesta haitasta 500 euroa viivästyskorkoineen.

SYYTTÄJÄ ei tyytynyt tuomioon, vaan vaati hovioikeudelta rangaistuksen koventamista ja tuomitsemista myös eläimen vartioimatta jättämisestä.

Hovioikeuden mukaan käräjäoikeuden määräämä sakkorangaistus oli riittävä.

*Lainausta lyhennetty. Pykälä21*tm

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010567828.html
aivoriihi
David Starsky

Re: Saksanpaimenkoira raateli miehen pahasti Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Onneksi ei ollut kissa, joka raateli miehen pahasti Äänekoskella.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Anom
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Anom »

aivoriihi kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 3:12 pm Onneksi ei ollut kissa, joka raateli miehen pahasti Äänekoskella.
Silloin sen olisi saanut rääkätä ja kiduttaa kuoliaaksi. Ja kiinnipitämiseen olisi tarvittu ainakin neljä poliisia, jos kissa olisi ollut sillä tuulella. :lol:
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Anom kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 4:12 pm
aivoriihi kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 3:12 pm Onneksi ei ollut kissa, joka raateli miehen pahasti Äänekoskella.
Silloin sen olisi saanut rääkätä ja kiduttaa kuoliaaksi.
Näinhän se näyttaa menevan, useiden minfolaisten mukaan :cry: .
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

^^^
Kissoja EI SAA rääkätä! :evil:
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Hoviin asti piti mennä, vaan turhaa näemmä sekin, ennen kuin tämäkin tuli julkisuuteen.
X X X X X
Papa Legba
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Papa Legba »

Suojeliko saksari mahdollisesti emäntänsä siveyttä ja kunniaa?
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Nyt on pakko kommentoida ison, leikkaamattoman uroskoiran omistajana muutamaa asiaa.

Koirasta et voi koskaan mennä takuuseen. Omani on 6-vuotias, ja suhtautunut aina lempeästi lapsiin ja narttukoiriin. Muta aisssaaatana kun tulee vieras mies taloon. Vaikka koira on äärimmäisen lempeä lapsia kohtaan, en ikinä jättäisi edes chihuahuaa pienen lapsen kanssa kahden. Omistaja on aina vastuussa. Aina.

Koirani rähisee niskavillat pystyssä yllätysvierasmiehille, mutta pelkää enemmän kuin tulija. Tiedän tämän, otan sen huomioon enkä ikinä aseta koiraani sellaiseen tilanteeseen, jossa sillä on tukala olla tai sen pitäisi tehdä joku päätös. Minä olen perheen pää, ei koira.

Tässä on kuitenkin ollut potentiaalinen riski aggressiivisuuden eskaloitumiseen. Siksi olen perehtynyt aiheeseen ihan toden teolla.

Lehtijutussa saksanpaimenkoiraa hoitanut henkilö kertoi, että koira oli terävä, eli ns valpas ja hyökkäysvalmis. Omani ei ole. Se on pelokas vässykkä, ja peloon syytä en tiedä. Vain kuolleen ruumiini ylil joku kohtelisi sitä kaltoin. Koiraa, joka päästää pierun ja pelästyy ääntä paeten omaa rupsuaan toiseen huoneeseen.

Joten olen havainnut, että jos itse esimerkiksi yöllä olen heräänyt jonkun känniääliön kolisteluun, olen itse ollut valmistautumaton, uninen, itse ollut tietämätön tulijasta -ja koira reagoi minuun. Se reagoi minun tunnetiloihini.

Jos olen rauhallinen, huomioin koiran ja sanon ettei ole hätää, se rauhoittuu.

Mulle välittyy tästä saksanpaimenkoiracasesta sellainen tunne, etä nainen on ehdollistanut koiraansa ja tukenut sen suojeluviettiä väärillä keinoilla.

Oman kokemukseni mukaan saksanpaimenkoirat ovat aivan helvetin lojaaleita ja myös viisaita koiria. Naapurissani asuu sellainen, ja se on oman koirani paras kaveri. Se aistii tunnetilat, antaa siimaa leikeissä jos toinen on väsynyt ja jopa salli kissani vierailun koska sekä minä että oma omistajansa oli kissan hyväksynyt.

Jos taas kissa olisi pölähtänyt pihaan ilman varoitusta, siitä ei todennäköisesti olisi mitään jäljellä.

Joten eläinrakkaana ja asiaan perehtyneenä on pakko todetä, että saksanpaimenkoira oli väärässä kodissa. Se tekee ihan mitä tahansa omistajansa eteen. Miksi sillä oli sellainen tunne, että sen piti tehdä niin kuin se teki? Miksi?`Ei koiran pitäisi olla vastuussa turvallisuudesta, vaan ihmisen pitäisi. Aina, kun koira tekee itsenäisen päätöksen voin sanoa, ettei se ole omistajansa hallinnassa.

Itse teen kaikkeni luodakseni koiralleni turvallisen ympäristön ja viestiäkseni sille, että hätää ei ole. On toiminut tämän kanssa 6 vuotta.

Toivottavasti en koskaan joudu testaamaan tilannetta, jossa tarvitsen apua. Mielestäni se on väärin koiraa kohtaan.

Saatte vapaasti olla eri mieltä, tämä on vain mun pohdintaani ja olen jo valmiiksi surullinen tämän saksanpaimenkoiran tilanteesta, koska sen vaistot otti vallan siitä syystä, että omistaja ei ollut tilanteen tasalla. Se ei ole koiran syytä, koskaan!
Countess Bathory
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Countess Bathory »

K9Wifey kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 4:39 pm ^^^
Kissoja EI SAA rääkätä! :evil:
Ei tietenkään kissoja saa rääkätä.
Ei mee huonosti mut ei mee Hyvinkää
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

SAKSANPAIMENKOIRA raateli miehen rajusti illanvieton päätteeksi kaksi vuotta sitten lokakuussa Äänekoskella.
Eli omistaja vetänyt perseet, alkanut elämöimään ja koira tulkinnut oudosti mölisevää emäntää niin, että hän on vaarassa, kun riitelee vieraan kanssa.
Neppari
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Neppari »

Sipltä täyttä asiaa :!:
Sipi kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 6:40 pm Nyt on pakko kommentoida ison, leikkaamattoman uroskoiran omistajana muutamaa asiaa.

Koirasta et voi koskaan mennä takuuseen. Omani on 6-vuotias, ja suhtautunut aina lempeästi lapsiin ja narttukoiriin. Muta aisssaaatana kun tulee vieras mies taloon. Vaikka koira on äärimmäisen lempeä lapsia kohtaan, en ikinä jättäisi edes chihuahuaa pienen lapsen kanssa kahden. Omistaja on aina vastuussa. Aina.

Koirani rähisee niskavillat pystyssä yllätysvierasmiehille, mutta pelkää enemmän kuin tulija. Tiedän tämän, otan sen huomioon enkä ikinä aseta koiraani sellaiseen tilanteeseen, jossa sillä on tukala olla tai sen pitäisi tehdä joku päätös. Minä olen perheen pää, ei koira.

Tässä on kuitenkin ollut potentiaalinen riski aggressiivisuuden eskaloitumiseen. Siksi olen perehtynyt aiheeseen ihan toden teolla.

Lehtijutussa saksanpaimenkoiraa hoitanut henkilö kertoi, että koira oli terävä, eli ns valpas ja hyökkäysvalmis. Omani ei ole. Se on pelokas vässykkä, ja peloon syytä en tiedä. Vain kuolleen ruumiini ylil joku kohtelisi sitä kaltoin. Koiraa, joka päästää pierun ja pelästyy ääntä paeten omaa rupsuaan toiseen huoneeseen.

Joten olen havainnut, että jos itse esimerkiksi yöllä olen heräänyt jonkun känniääliön kolisteluun, olen itse ollut valmistautumaton, uninen, itse ollut tietämätön tulijasta -ja koira reagoi minuun. Se reagoi minun tunnetiloihini.

Jos olen rauhallinen, huomioin koiran ja sanon ettei ole hätää, se rauhoittuu.

Mulle välittyy tästä saksanpaimenkoiracasesta sellainen tunne, etä nainen on ehdollistanut koiraansa ja tukenut sen suojeluviettiä väärillä keinoilla.

Oman kokemukseni mukaan saksanpaimenkoirat ovat aivan helvetin lojaaleita ja myös viisaita koiria. Naapurissani asuu sellainen, ja se on oman koirani paras kaveri. Se aistii tunnetilat, antaa siimaa leikeissä jos toinen on väsynyt ja jopa salli kissani vierailun koska sekä minä että oma omistajansa oli kissan hyväksynyt.

Jos taas kissa olisi pölähtänyt pihaan ilman varoitusta, siitä ei todennäköisesti olisi mitään jäljellä.

Joten eläinrakkaana ja asiaan perehtyneenä on pakko todetä, että saksanpaimenkoira oli väärässä kodissa. Se tekee ihan mitä tahansa omistajansa eteen. Miksi sillä oli sellainen tunne, että sen piti tehdä niin kuin se teki? Miksi?`Ei koiran pitäisi olla vastuussa turvallisuudesta, vaan ihmisen pitäisi. Aina, kun koira tekee itsenäisen päätöksen voin sanoa, ettei se ole omistajansa hallinnassa.

Itse teen kaikkeni luodakseni koiralleni turvallisen ympäristön ja viestiäkseni sille, että hätää ei ole. On toiminut tämän kanssa 6 vuotta.

Toivottavasti en koskaan joudu testaamaan tilannetta, jossa tarvitsen apua. Mielestäni se on väärin koiraa kohtaan.

Saatte vapaasti olla eri mieltä, tämä on vain mun pohdintaani ja olen jo valmiiksi surullinen tämän saksanpaimenkoiran tilanteesta, koska sen vaistot otti vallan siitä syystä, että omistaja ei ollut tilanteen tasalla. Se ei ole koiran syytä, koskaan!
Tähdet kertovat
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Tähdet kertovat »

Papa Legba kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 5:46 pm Suojeliko saksari mahdollisesti emäntänsä siveyttä ja kunniaa?
Näin varmaan meidän ihmisten ajattelun kannalta, mutta koira todennäköisesti toiminut nuoren päihtyneen naisen reviirin siivoojana ja vahtina. Sipillä oli hyviä huomioita myös siitä, miten koira käyttäytyy. Päin helvettiä tuossa on mennyt varmaan jo pidemmän aikaa, kun kulman "kolleja" todistajiksi saakka jo useampia ja silti viinan kanssa läträtään ja koira ns. joutuu ottamaan itsestään ja juopoista sosiaalisen vastuun. Pihamaalle jätetään päissään kolleja odottelemaan noinkin dominoivan eläimen "vilpitöntä vastaanottoa", kun sen ulos livahduksenkin omistaja ilmeisesti huomaa, vasta kun alkaa pihakalusteet kolisemaan ja kollin ulvontaa kuulumaan jne.
Koirat pois näiltä omistajilta, ne lisäävät vain tämmöistä dominanssia koirissa. Jos se pihalle lymyilemään jäänyt kolli olisikin ollut veitsi taskussa ja penis kädessä avutonta (päihtynyt) naista seurannut pervo, niin koirahan olisi sankari, eikö vain?
”puhaltelevat, huutavat ja ympäriinsä huitovat ihmiset aiheuttavat meille pörriäisille valtavasti imago-ongelmia"
1101
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja 1101 »

lonesjucca kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 7:08 pm
Eli omistaja vetänyt perseet, alkanut elämöimään ja koira tulkinnut oudosti mölisevää emäntää niin, että hän on vaarassa, kun riitelee vieraan kanssa.
Kieltämättä edellä mainittu tilanne piipahti pienessä mielessä. Eikä olisi ensimmäinen kerta historiassa. Ei edes omassa tuttavapiirissäni.
loaded
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja loaded »

Varmasti omistajassa ollut vikaa niin tässä kuin noiden butt-koirienkin tapauksessa. Mutta saksanpaimenkoirissa on myös paljon luonnevikaisia. Muistaakseni nainen väitti käyneensä koiran kanssa kouluttajalla. Tästä ei kuitenkaan taida olla mitään todistetta?
JohanPomppas
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

^^Minä taas epäilen, että muija on mennyt pesemään vittuaan, valmistautuakseen "kuumaan yöhön" tuon jätkän kanssa. Jätkä taas jäänyt polttamaan tupakan, aikeenaan mennä sitte mulkunpesulle myöhemmin. Joko koira päässyt emännällä ulos ovesta, koira osannut aukaista oven itse (monet osaa) tai tää pureskelluksi joutunut on itse aukassu oven ja päästänyt sessen ulos ja härkkinyt koiraa itse, saaden sen ärsyyntymään. Muijan syy tosin, että tuo kaiken maailman mulkunjatkeita kotiinsa, jos tietää ettei koira vieraista pidä.
Vastaa Viestiin