Olet sä aikamoinen arjensankari.Millavaan kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 1:26 pm Itse suhtaudun hyvin erilailla. Tampereella vielä asuessani tein usein vielä iltakierron eli kiersin ratinan, koskarin ja Sokoksen edustan ovatko kaikki päässeet turvallisesti johonkin siltä päivää.
Omassa nuoruudessani sitä saattoi vielä auttaakin sammunutta ihmistä, joista 99% oli siihen aikaan niitä leppoisia rapajuoppoja. Vähän kun ravisti olkapäästä tai koputteli kengänpohjia pystyi arvioimaan, oliko ukko vielä elävien krijoissa.
Nykyään, kun rehellisiä juoppoja ei enää keskustassa ole käytännössä lainkaan, en menisi ravistelemaan. Nämä piri/subu/peukkupäät omaavat riukuvarrestaan huolimatta välillä yliluonnolliset voimat, käyttäytyvät kuin psykopaatit ja kantavat kaikenlaista teräasetta sun muuta likaista ruiskua puolustutuakseen. Koskaan et voi olla varma mistään.
Pidän todella epämiellyttävänä tätä uutta häken linjausta, jossa apua soittava sivullinen joutuu ensihoitajan rooliin. Käskyä tulee: tarkista hengittääkö, käännä kyljelleen, avaa hengitystiet, katso onko suussa jotain, laita oma takkisi pään alle jne. Vittu ei kiitos. Soitan juuri siksi, että ammattilaiset tulisivat paikalle.
Kaksi aivan karmivaa kokemusta siitä, että olen yrittänyt auttaa. Toisessa tilanteessa vielä pakotettiin oikeuteen todistamaan jotain saatanan jengiä vastaan.
Joten MIlla, jatka sä vaan hyvin valitulla tielläsi. Itse en auta enää ikinä ketään, vaan menen kulman taakse ja soitan häkeen. Jos ei ole siis läheisestä ihmisestäni kyse.
Hyvä, että tää Ratinan uhri pääsi itse tilanteesa pois eikä haavoittunut vakavasti. Tuo veitsisankarien kopittaminen on kuin tyhjentäsi järveä kauhalla. Tyyppi saa sakot tai ehdollista ja ostaa heti vapauduttuaan uuden veitsen.