Saattaahan se olla, että joku ajatuksissaan on näin tuumaillut, mutta ei ole sitten saanut sanoiksi asti....
Aiotko äänestää kunnallisvaaleissa?
Omasta mielestäni on. En oikein koe, että minulle sopisi mitkään roolit enkä edes taida osata olla muuta kuin mitä nyt olen.Katjushka kirjoitti:Onko m.info-persoonasi yksi yhteen sinä itse?
En ole.sorsake kirjoitti:Oletko koskaan osallistunut aktiivisesti politiikkaan (siis ollut järjestössä tms)?
Kaipaan moniakin asioita. Välitunteja, liikunnantunteja... Kaipaan jopa joitakin opettajia. Mutta wtf?? Olemisen helppoutta en kaipaa, koska peruskoulua en todellakaan tuolla tavalla kokenut. (No ehkä nyt aivan ensimmäiset luokka-asteet.) Mutta sanotaan vaikka, että neljännestä luokasta eteenpään siellä ei stressitöntä hetkeä ollut, mitä tulee opettajien vaatimuksiin. (No ehkä tämä johtuu vain luonteestani. Kaikesta suorittamisesta kun iskee aina kamala stressi. Väitän, että ilman stressaamista olisin suoriutunut tässä elämässä paremmin.)VoDKa kirjoitti:Sitä olemisen helppoutta sen suhteen, kun opettaja sanoo mitä tehdään ja miten tehdään. Muutenhan se helvettiä olikin.Bleddyn kirjoitti:Mitä kaipaat peruskouluajoiltasi?
Samassa paikassa missä ei välitetä siitä, jos joku joutuu kiusatuksi. En tarkoittanut nyt koulujuttujen suhteen sitä, että itse opiskelu ja koulu olisi ollut helppoa - en ollut kovinkaan aktiivinen tunneilla kävijä monestakin syystä. Mutta silloin oli helppoa siinä mielessä, että ainoa mitä lopulta vaadittiin, oli tunneilla käyminen ja kokeisiin osallistuminen - niiden avulla selviää sentään peruskoulun läpi, jos ei opiskelemaan pysty.antwerpen kirjoitti:Missä ihmeessä on ollut peruskoulu, jossa ei ole kasvatettu ihmisiä stressaamaan asioista?
Pahoin pelkään, että ne korvaavat menetelmät ei kyllä kaikilta osin ole vielä tuolla tasolla... Vaikka toivoa sopii, että niitä käytetään silloin kun mahdollista.Rattus kirjoitti: Mihin enää tarvitaan eläinkokeita, kun on onnistuttu kehittämään korvaavia, käytännöllisempiä ja tarkemman tuloksen antavia menetelmiä?
Soluviljelmät olisi ratkaisu, kehitystyö onnistunut ja tulos tarkempi, kuin mitä eläinkokeilla saadaan lähellekkään. Jostain syystä niitä ei vaan yleisemmin käytetä.sorsake kirjoitti:Pahoin pelkään, että ne korvaavat menetelmät ei kyllä kaikilta osin ole vielä tuolla tasolla... Vaikka toivoa sopii, että niitä käytetään silloin kun mahdollista.
En löytänyt etsimälläkään viitteitä, mutta mutulla sanoisin, että pohjoismaissa varmaan parhaimmat, ei Suomessa ainakaan. Enpä osaa sanoa ääripäitä, mutta olot taitaa paheta sitä mukaa kun siirrytään kehitysmaihin päin.Missä maailman maassa on eläimillä parhaat olot? Entä pahimmat?
Mikä saa sinut itkemään?