Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
-
vanhavakanssi
- Jane Marple
Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022
En voisi paremmin vastaa, kun Barba vastasi.
Linkistä Helsinki Ship Yardin panoraamakuvaa Hernesaaresta.
https://helsinkishipyard.fi/fi/helsinki/
Linkistä Helsinki Ship Yardin panoraamakuvaa Hernesaaresta.
Paitsi mistä olet saanut tiedon, että T olisi ollut Hernesaaressa muutamaa päivää aiemmin? Siis mihin nähden aiemmin? Kuten totesin tynkä-välituomiossa ei ollt mitään ajankohdasta tuon ihan irrallisen maininnan osalta.Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:04 pm _______
Mä en ole käynyt Hernesaaressa aikoihin.
Vanhavakanssi.
Tee ajelu ja käy katsomassa löytyykö sieltä valvontakameroilta katveessa oleva kohta, josta voisi ajaa auton mereen.
(Mulla on turhan pitkä matka)
Tuo, että on seikkaillut siellä muutamaa päivää aikaisemmin ja tuollainen kohta löytyisi, vahvistaisi se suunnitelmallisuutta.
Tutkijat ovat tietenkin jäljittäneet puhelimestaan kaikki liikkeensä poissa kotoa joltain ajalta.
Viimeksi muokannut Talvi24, Su Heinä 21, 2024 2:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tikkanen 17.12.22 oikeustieteellisessä päivystyksenssä pian kiinni oton jälkeen:Cadi John kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:40 pmMiss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 12:53 pmMilloin se Munkkiniemessä sitten satutti itsensä? Muistan aiemmista keskusteluista Munkkiniemen.”T oli aiemmin satuttanut itseään ollessaan Hernesaaressa ja oli ajatellut (silloin?) hukuttautuvansa. Se oli ollut aamupäivällä ja siellä oli ollut kylmä."
______
Paikka paikoin on valvontakameroita mutta oliko tarkoitus hukuttautua auton kanssa vai ilman? Löylyn lähettyvillä on kivikkoa jossa voi kompuroida mutta hei, kuka tätä nyt uskoo. Höpöhöpö juttua tekijältä. Aika vaikea hukuttautua jos ei laita painoa kroppaan ja hyppää vaikka sillalta.
”Mistä fyysiset vammat olivat tulleet? Olin keskiviikkona, 3 päivää sitten (oma lisäys: siis 14.12 ja 3 vrk / päivää lauantaihin nähden). Munkkiniemen uimarannalla ja kaaduin siellä. Kertoi hoitaneensa haavoja mm. Fucidin-salvalla. Sanoi, ettei ollut huomannut, miten paljon pinnallisia jälkiä olikaan.”
Patologi tutki Tn pinnalliset vauriot:
” … kaatuessa voisi tulla jotain samanlaisia vammoja, mutta kaikki vammat eivät ole voineet tulla yhdellä kaatumisella. Vauriot olisivat voineet tulla kamppailu-tilanteessa. Patologi ei voinut vetää lähempiä (närmare) johtopäätäksiä vammojen laadun perusteella, paitsi mustelmasta vasemman reiden sisäpuolella, joka oli puremajälki. Kaikki mustelmat sopivat ajalliseti tapahtuma-aikaan. T:llä oli haavoja kasvoissa ja raapimajälkiä keholla … Hiertymäjälkiä polvissa. …"
_______
Milloin sitten olikaan ollut Hernesaaressa? Ehkä kauemman aikaa sitten. Jos ollut siellä ollessaan jossain masennuksensa syövereissä, niin on saattanut hukuttautuminenkin mielessä käydä. Mutta ne jotka aikovat tosissaan tehdä itsemurhan, tekevät ja onnistuvat siinä Itsemurha-ajatukset on sitten erikseen.
-
neiti marple
- Nikke Knatterton
Mereenajosta; video 2018/10
Paljon samaa
Ja mikä sattumien summa; kuvaajana Tikkanen (ansioitunut poliisin tekninen kuvaaja).
https://yle.fi/a/3-10436863
Paljon samaa
Ja mikä sattumien summa; kuvaajana Tikkanen (ansioitunut poliisin tekninen kuvaaja).
https://yle.fi/a/3-10436863
Karua tosi-kertomusta akuutin psykiatrian hoidosta. Kiirettä ja pulaa lääkäreistä ja hoitajista varmasti on. Siltikin, miksi ei vaikkapa kirjallisena käteen annettava ohje, jossa myös huomioitu, että jos ei mene niin kuin tavalliseti, niin ota yhteyttä - tiettyyn numeroon. Säästyisi moni ihhimillien kärsimys. Mahdoitko antaa aikanaan hoitaneeseen yksikköön palautetta?SuBuTeX kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 12:16 pmNo ei kyllä ainakaan itellä poistunu ennen kun tajusin vasta piiiiitkän ajan jälkeen mennä lääkäriin pyytään lääkkeet.Murhasta Tuli Totta kirjoitti: La Heinä 20, 2024 7:21 pm Päihdepsykoosi on kemiallisesti (yleensä itse) aiheutettu tila. Sekin on ohimenevä ja laukeaa, kun ihminen saa nukuttua, syötyä ja päihteet pikkuhiljaa poistuvat aivokemiasta.
Asia ois hoitunu jo paljon aiemmin jos psykiatrisella ois ees kysytty jotain sen perus kolmen päivän aikana, eiku piikki perseeseen ja nuku ja sit potkitaan ulos. Toisaalta ymmärrän et sen oletettiin menevän ohi sillä mutta meni melkein vuosi siitä silleen et hyvä et muistan ees koko ajasta muuta kun jatkuvan pelon. Onneks ymmärsin mennä lääkäriin.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Puhelimen voi aina jättää kotiin. Ja on viisastakin, jos suunnittelee jotain, joka ehkä on laitonta.Paitsi mistä olet saanut tiedon, että T olisi ollut Hernesaaressa muutamaa päivää aiemmin? Siis mihin nähden aiemmin? Kuten totesin tynkä-välituomiossa ei ollt mitään ajankohdasta tuon ihan irrallisen maininnan osalta.
Tutkijat ovat tietenkin jäljittäneet puhelimestaan kaikki liikkeensä poissa kotoa joltain ajalta.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Pahoittelen viestini muotoa. Minä käytän tuota ”kädetyhdessä” emojita sanan ’Please’ -tilalla.
Ehkä käytän sitä väärin ja se sai aikaan äskeisen myrskyn.
Tuon olisi siis tietenkin selkeällä suomenkielellä kuulunut alkaa: ”vv kiltti, olisitko ystävällinen ja kävisitkö, jos sinulla on aikaa ja intoa….”

) teen itse kuvauskierroksen.
Tuon olisi siis tietenkin selkeällä suomenkielellä kuulunut alkaa: ”vv kiltti, olisitko ystävällinen ja kävisitkö, jos sinulla on aikaa ja intoa….”
Mutta unohtakaa. Pääsen itse stadiin tiistaina ja jos luoja suo (= puolisoniVanhavakanssi.
Tee ajelu ja käy katsomassa löytyykö sieltä valvontakameroilta katveessa oleva kohta, josta voisi ajaa auton mereen.
(Mulla on turhan pitkä matka)
Olen aiemmin pohtinut (ehkä yksityisviestissä) juurikin sitä, miten kaksosraskaus saattaa olla toiselle kaksosista "haasteellinen" eli toinen elinvoimaisempi puolisko saattaa "saada" enemmän elintilaa ja syntyä ehkä "painavampana" kuin toinen. Tästä on muistaakseni tehty tutkimuksiakin, siis kaksosista (ei ainoastaan identtisistä, sillä heidänkin syntymäpainonsa ovat usein erilaiset).Barba Tenus S kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 11:51 amKiitos ylläolevan yksityiskohdan tuomisesta ketjuun. Olin kokonaan unohtanut seikan ja sen tärkeyden.thinker2 kirjoitti: La Heinä 20, 2024 11:44 pm Taustatietoja kerätään hyvin kattavasti äidin raskausajanjaksosta alkaen
Ketjussa aiemmin laajemmin pohditut vanhempien keskinäiset suhteet liittyvät aiheeseen. Myös mahdollinen isän päihteiden käyttö ennen syytetyn äidin raskautta tutkitusti tuo oman vivahteensa sikiön kehitykselle.
Ja sitten kaksosten synnyttyä tulee myös kilpailua esim, äidinmaidosta/-hoidosta. Tässkin voisi olla mahdollista tämänsuuntainen vaikutus Tn elämän alussa.
Oho, aika hurjaa, että noinkin voi käydä. Jonkin kohdalla voi ilmeisesti kyseessä olla ensipsykoosikin?taotao kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:05 pmTärkeä nosto. Onhan näitä, jotka päihdepsykoosin jälkeen sairastavat loppuelämän psykoosisairautta. Eivät palaudu psykoosistaan. Ne mitä tiedän, ovat liittyneet kannabikseen ja psykedeeleihin.
Toki heillä ehkä ollut se geneettinen alttius psykoosisairauteen siellä taustalla.
Lääkekannabista käyttävät esim. neurologit MS-potilaidensa kivun hoitoon.
"Psykedeelit on vuodesta 1971 alkaen luokiteltu huumausaineiksi. Nyt niiden lääketieteellinen tutkimus on elpymässä. Voiko psykedeeleistä löytyä hoito mielen ongelmiin?" (3/2021)
Yle uutinen 2022 (mielenkiintoinen juttu):
Psilosybiini on useissa sienilajeissa esiintyvä psykedeeliyhdiste.
"Kanadalaisyhtiö rekrytoi tutkimukseensa 50 alkoholiongelmasta kärsivää suomalaista. Psykedeelien tehosta riippuvuuksien hoidossa on jo alustavaa näyttöä."
Pari kurssikaveria teki syventäviä opintoja farmakologian laitokselle ja niihin liittyen keräsivät sopivia sieniä.
https://yle.fi/a/74-20004397?utm_medium ... mail-share
>> Ehkä lääkekannabis ja psilosybiini ovat hoidoissa käytettävinä - tutkimuksissa sopiviksi ja turvallisksi todettuina annoksina?
-
vanhavakanssi
- Jane Marple
Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:55 pm Pahoittelen viestini muotoa. Minä käytän tuota ”kädetyhdessä” emojita sanan ’Please’ -tilalla.
Mutta unohtakaa. Pääsen itse stadiin tiistaina ja jos luoja suo (= puolisoniVanhavakanssi.
(Mulla on turhan pitkä matka)) teen itse kuvauskierroksen.
---------
Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:47 pmPuhelimen voi aina jättää kotiin. Ja on viisastakin, jos suunnittelee jotain, joka ehkä on laitonta.Paitsi mistä olet saanut tiedon, että T olisi ollut Hernesaaressa muutamaa päivää aiemmin? Siis mihin nähden aiemmin? Kuten totesin tynkä-välituomiossa ei ollt mitään ajankohdasta tuon ihan irrallisen maininnan osalta.
Puhelimensa oli ollut ainakin mukana pe 16.12, jolloin asioi apteekissa, Prismassa ja poliisilaitoksella. Puhelimen avulla varmaan liikkeensä tienneet. T oli myös täysin poikkeuksellisesti vastannut tuolloin pe vain yhteen puheluun, jonka Vn tytär soitti hänelle vaiheessa, jolloin oli jo tehnyt asioinnit ja käynyt poliisilaitoksella, mutta oli vasta lähdössä kotiin. Mihinkään muuhun puhelimen soittoon hän ei tainnut vastata surman jälkeen. Niin kuin ei päästänyt läheisiä ja omaisia sisälle ovikellon soidessa. He joutuivat menemään sisälle Vn tyttären ja pojan omilla avaimilla.
Luulen, että puhelin ollut mukana ke 14.12. Munkkiniemen uimarannallakin käydessään.
Mutta M H et vastannut yllä olevaan kysymykseeni, että mistä olit saanut tietoa siitä, milloin T oli ollut Hernesaaressa?
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Anteeksi mitä?Kukaan ei ole ilmoittanut olleensa loppuistunnossa, jota paskaa täällä monistat ympäriinsä.
Palstalla on muitakin. Jos haluaa tietoa, voi lähteä ihan itse lenkille Joku raja.
Ulrica itse ilmoitti suuntaavansa sinne.
Se on jo aikoja ennen kuin sinä edes olet kirjautunut tänne.
Jos joku sanoo sinne menevänsä, minä luotan ettei tuollaisesta valehtele.
Pidin häntä suht’ luotettavana kirjoittajana. Sääli, että häipyi.
En päässyt vielä kotiin vt:n ääreen.
Oletin tuon sinun tekstisi, jotenkin liittyvän tapahtuma-ajankohtaan. Ja siksi kysyin ’varmasti hernesaaressa’, koska loukaantumusjäljistä osa oli Munkasta, eikä tuosta käynyt ilmi ajankohtaa.
Oliko M. Holmesin tekemä aikajana ollut jo esillä? Jos ollut, on mennyt minulta ohi.Barba Tenus S kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:17 pmKas kun ei pyydetä Munkkiniemen rantaan kaatuilemaan, jotta nähdään tuliko vastaavat vammat.Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:04 pm Tuo, että on seikkaillut siellä muutamaa päivää aikaisemmin ja tuollainen kohta löytyisi, vahvistaisi se suunnitelmallisuutta.
Persettä ylös vaan muutkin. Miss Holmes tehnyt aikajanaa jne. Muiden vioro. Manun illalliset - niitä ei ole.
Mikä on tuo lainaustapa, kun ei näe ketä olet lainannut ja siten kenen kanssa keskustelua nyt kävit?Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 3:21 pmAnteeksi mitä?Kukaan ei ole ilmoittanut olleensa loppuistunnossa, jota paskaa täällä monistat ympäriinsä.
Palstalla on muitakin. Jos haluaa tietoa, voi lähteä ihan itse lenkille Joku raja.
Oletin tuon sinun tekstisi, jotenkin liittyvän tapahtuma-ajankohtaan. Ja siksi kysyin ’varmasti hernesaaressa’, koska loukaantumusjäljistä osa oli Munkasta, eikä tuosta käynyt ilmi ajankohtaa.
Minulta puolestaan käsittääkseni kysyit, oliko varmasti Hernesaari? Vastasin Ärtholmen = Hernesaari.
Enkä minä tuota ylläolevaa, lainaamaasi ole kirjoittanut. - > Kannattaisi varmaan lainata niin, että näkyy keneltä lainaus on (tulin nyt taas takaperin ketjua, joten ehkä se tuolta löytyy).
Minullakin kyllä jostain sama luulo, että 17.6. oikeuden loppuistunnossa olisi Ulrica ollut läsnä ja sieltä jotain tietoja ketjuun tuonut melko pian istunnon jälkeen. En minäkään epäillyt Ulrican valehdelleen. Sen jälkeen Ulricaa ei ole valitettavasti ketjussa näkynyt.
Viimeksi muokannut Talvi24, Su Heinä 21, 2024 3:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
neiti marple
- Nikke Knatterton
*******************Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 3:21 pmAnteeksi mitä?Kukaan ei ole ilmoittanut olleensa loppuistunnossa, jota paskaa täällä monistat ympäriinsä.
Komppaam Miss Holmesia; kyllä Ulrica sinne kertoi etukäteen menevänsä ja siellä olleensa.
Sen johdosta jotain ”ihme tiedon murusia” saatiin, jonka jälkeen Ulrica ” poistui keskuudestamme”.