Piia Ristikankare 15v katosi pe 7.10.1988 Piikkiössä (ketju 2)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Myrskyluodon Maija
Nikke Knatterton

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Myrskyluodon Maija »

vanhavakanssi kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:05 pm Ketjussa oli pitkään esitetty varmana tietona ihan viime kuukausiin asti, että Jammu oli Piian katoamisen aikaan vankilassa. Marko Niemen bonusjaksossa 26.6.2024 ilmenee, että Jammu olikin vapaalla jalalla.

Ei siis mikään ihme, että uudet spekulaatiot asian suhteen nousevat esille.
No tämä on kyllä aivan järkyttävää, että vasta nyt selvinnyt tämmöinenkin asia. Piikkiön kauttahan se Jammukin varmasti kuitenkin ajellut..
vanhavakanssi
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Myrskyluodon Maija kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:32 pm
vanhavakanssi kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:05 pm Ketjussa oli pitkään esitetty varmana tietona ihan viime kuukausiin asti, että Jammu oli Piian katoamisen aikaan vankilassa. Marko Niemen bonusjaksossa 26.6.2024 ilmenee, että Jammu olikin vapaalla jalalla.

No tämä on kyllä aivan järkyttävää, että vasta nyt selvinnyt tämmöinenkin asia. Piikkiön kauttahan se Jammukin varmasti kuitenkin ajellut..
---------

Exvaimo asui Piikkiössä!
Myrskyluodon Maija
Nikke Knatterton

vanhavakanssi kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 3:06 pm
Myrskyluodon Maija kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:32 pm

---------

Exvaimo asui Piikkiössä!
Miten onkin itseltäni päässyt unohtumaan näinkin tärkeitä asioita, vaikka pääasiallisesti tätä Piia keissiä nimenomaan olen käynyt täällä minfoilemassa, tosin siitä on aikaa kun luin ketjut läpi- Kertaus on opintojemme äiti, täytyy lukea uudestaan siis.

Ja tuo yle areenan Bonus jaksokin mennyt täysin ohi- Just äsken kuuntelin sen nyt sitten nyt olen taas ihan ymmyrkäisenä. Huh! On siellä Piikkiössä ollu sitten siihen aikaan niin suuria vaaroja, että ihme, että Piia eli noinkin pitkään (okei, huonoa aihe ironialle, mutta...!!!)

Ps. Jotenkin saisivat näkyvimmin laittaa Yle areenalle infoa aina jos tulee uusia bonus jaksoja, kun nyt ne löytyy vasta jos osaa mennä etsimään.
Puliveivari
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

damfin kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:06 pm
Puliveivari kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:34 pm
damfin kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 10:14 am

Ei tuo seutu tosiaan mitään Helsingin keskustaa ole, mutta kyllä tuolta väliltä itsekin olen aikoinaan liftaavia tyttöjä kyytiin poiminut Mikkelistä Helsinkiin ajellessani.
Usein iltahämärässä yksin ajellessa liftarista sai edes jotain juttuseuraa matkalle, ja samalla teki liftarille palveluksen.
Loogisinta ja kustannustehokkainta on ehdottomasti ajaa Mikkelistä Helsinkiin Piikkiön kautta :)
Siis sinäkään et ole seurannut ketjua sen vertaa että olisit perillä siitä että tuossa keskusteltiin Lusin suoran - mäntymotellin alueesta, mutta päätit kuitenkin tulla pätemään tietämykselläsi :roll:
No miten se poikkeaa siitä Mikkelistä? Eihän tuo muuta pointtia mihinkään. Huh Huh tätä maantiedon tuntemusta.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Puliveivari kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 3:34 pm
damfin kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:06 pm
Puliveivari kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 1:34 pm

Loogisinta ja kustannustehokkainta on ehdottomasti ajaa Mikkelistä Helsinkiin Piikkiön kautta :)
Siis sinäkään et ole seurannut ketjua sen vertaa että olisit perillä siitä että tuossa keskusteltiin Lusin suoran - mäntymotellin alueesta, mutta päätit kuitenkin tulla pätemään tietämykselläsi :roll:
No miten se poikkeaa siitä Mikkelistä? Eihän tuo muuta pointtia mihinkään. Huh Huh tätä maantiedon tuntemusta.
No kerrohan meille maantietoa tuntemattomille suorin reitti Mikkelistä Helsinkiin... sellainen joka ei kulkisi Mäntymotellin ja Lusin suoran ohitse? :roll:

Pointti josta keskustelu alkoi oli onko Mäntymotellin/Lusin suoran alueelta kymmeniä vuosia sitten voinut löytää tyttöjä kyytiin poimittavaksi, johon kerroin että itse Mikkelistä Helsinkiin kulkiessani olen poiminut noilta seuduilta liftareita kyytiin... sitä en tiedä miksi sinä tuon Piikkiön tuohon pohdintaan yhdistit.
Myrskyluodon Maija
Nikke Knatterton

Eipäs nyt viisastella ja nokitella, niin saadaan keissi ratkottua :D
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Myrskyluodon Maija kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:28 pm
kyr-12 kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 6:52 am Harvinainen auto 2 ovisena vai sekoittuuko nyt joku johonkin muuhun.
Tarkistin, siis kysyin asiasta ja kyllä se oli tuollainen kuvassa oleva auto. Eteen ei voinut istua kun penkki oli jotenkin vinksallaan- se oli omaa mielikuvaani että autosta olisi ollut sen vuoksi vaikea päästä ulos, kun oletin että auto oli kaksi ovinen. Muilta osin kertomus pitää paikkansa. Ja Mäntyharjusta kesäisin kävivät riennoilla ja liftarit oli ihan tuttu näky siihen aikaan kyllä. Mutta en nyt tästä jankkaa enempää, oikaisin vain tuon asian.
2 ovisena olen nähnyt ainoastaan ulkomaalaisessa esitteessä.
On erittäin harvinainen 2 ovisena ja helppo jäljittää jos näin on, siksi mainitsin.

https://www.nissan-global.com/EN/HERITA ... 300dx.html
Myrskyluodon Maija
Nikke Knatterton

kyr-12 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 5:45 pm
Myrskyluodon Maija kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:28 pm
kyr-12 kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 6:52 am Harvinainen auto 2 ovisena vai sekoittuuko nyt joku johonkin muuhun.
Tarkistin, siis kysyin asiasta ja kyllä se oli tuollainen kuvassa oleva auto. Eteen ei voinut istua kun penkki oli jotenkin vinksallaan- se oli omaa mielikuvaani että autosta olisi ollut sen vuoksi vaikea päästä ulos, kun oletin että auto oli kaksi ovinen. Muilta osin kertomus pitää paikkansa. Ja Mäntyharjusta kesäisin kävivät riennoilla ja liftarit oli ihan tuttu näky siihen aikaan kyllä. Mutta en nyt tästä jankkaa enempää, oikaisin vain tuon asian.
2 ovisena olen nähnyt ainoastaan ulkomaalaisessa esitteessä.
On erittäin harvinainen 2 ovisena ja helppo jäljittää jos näin on, siksi mainitsin.

https://www.nissan-global.com/EN/HERITA ... 300dx.html
Hyvä havainto joka tapauksessa ja hyvä että sain oikaistua- en halua jakaa tarkoituksella väärää infoa.
Foxie
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Foxie »

Myrskyluodon Maija kirjoitti: To Heinä 18, 2024 7:49 pm Auto oli merkiltään joku mitä kutsuttiin siihen aikaa "luupääksi", se oli valkoinen ja autosta oli kartanlukijan puoleinen istuin jotenkin irti tai vinossa tms. kuitenkin niin, ettei siinä voinut istua vaan kyytiin tulijoiden piti aina mennä takapenkeille ja sieltä pääsy ulos oli hankalaa juurikin tuon rikkinäisen penkin takia.
kyr-12 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 5:45 pm 2 ovisena olen nähnyt ainoastaan ulkomaalaisessa esitteessä.
Mä en kyllä alkuperäisestä viestistä saanut millään mielikuvaa, että auto olisi ollut kaksiovinen.
Myrskyluodon Maija kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:28 pm Tarkistin, siis kysyin asiasta ja kyllä se oli tuollainen kuvassa oleva auto. Eteen ei voinut istua kun penkki oli jotenkin vinksallaan- se oli omaa mielikuvaani että autosta olisi ollut sen vuoksi vaikea päästä ulos, kun oletin että auto oli kaksi ovinen.
En osaa sanoa kuinka moni palstan kirjoittajista on ollut "Luupään" kyydissä takapenkillä saatika sitten itse ajanut sellaista. Minä olen.

60-luvun Datsun Bluebird on yllättävän pieni auto erityisesti takapenkiltään. Takavetoisena kardaaniakseli tekee vielä todella muhkean kummun keskelle takapenkkiläisten jalkatilaa. Muistan todella elävästi kuinka hankalaa ehjästäkin "Luupäästä" on poistua takaovista. Mikäli kartanlukijan penkin selkänoja on vieläpä retkahtanut hieman taaksepäin, oikeasta takaovesta ei kuljeta ulos eikä sisään sitten millään. Ei edes 15-vuotiaat teinitytöt. Laitetaan vielä kuskin penkki aivan taka-asentoon, niin johan on takapenkiltä ulos lähteminen erittäin hankalaa.
Tessu
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Tessu »

En juu ole luupäätä Suomessa koskaan nähny 2-ovisena.
Mistä tää Luupaa nyt sitten on kuvioon tullu,eikös se pitäny joku Volvo olla kun joku nähny,vai sekoitanko muuhun kadonneeseen?
Jos Datsuni tuohon aikaan liikkeellä ei varmasti montaa enää ole ollu,olis varmasti huomiokin kiinnittyny.
Foxie
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Foxie »

Tessu kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 7:04 pm Mistä tää Luupaa nyt sitten on kuvioon tullu, - - -
Kokonaista kaksi sivua sitten oli kertomus Jammusta, liftaritytöistä sekä "Luupäästä".
Myrskyluodon Maija kirjoitti: To Heinä 18, 2024 7:49 pm Missään nimessä Jammu ei houkutellut autoonsa vain pikkulapsia, vaan tyypillisemmin juurikin teinityttöjä. Tosin tämä tapahtui yleinsä Lusin suoralla ja siitä etiäpäin Mikkelin suuntaan jonkun matkaa mm.Mäntymotellin kohdalla. Lahden suunnalta siis aina tuli ja otti kyytiin. Tuttavani oli teinityttösenä (nyt n.70v) Jammun kyydissä pariin otteeseen ystävänsä kanssa, mutta lopetti menemästä Jammun kyytiin, koska puheet oli niin iljettäviä (seksuaalis sävytteisiä) ja katse pelottavan pistävä. Peruutuspeilin kautta kyttäili tyttöjä ja puhui näitä ällöttäviä höpinöitään. Auto oli merkiltään joku mitä kutsuttiin siihen aikaa "luupääksi", se oli valkoinen ja autosta oli kartanlukijan puoleinen istuin jotenkin irti tai vinossa tms.
- - -
Mistä sitä tietää vaikka olisi ollutkin itse Jammu kyseessä, mutta kaiketi kaukaa haettua ja jotain vihjeitä pitäisi olla enemmän.
"Luupää" liittyy nyt siis Jammuun, hänen mahdolliseen vankilomaansa Piian katoamisaikana sekä Jammun ex-vaimoon Piikkiön seudulla.
Tessu kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 7:04 pm - - - eikös se pitäny joku Volvo olla kun joku nähny,vai sekoitanko muuhun kadonneeseen?
Poliisi-TV:lle lähetetyssä kirjeessä mainittiin valkoinen Volvo rekisterinumeroineen.
Jammu-liftaritytöt-"Luupää" -akseli on täysin toinen linja.
Tessu kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 7:04 pm Jos Datsuni tuohon aikaan liikkeellä ei varmasti montaa enää ole ollu,olis varmasti huomiokin kiinnittyny.
Mjoo... 80-luvun lopulla 60-luvun puolivälin Datsun Bluebird. Ei mun käsittääkseni ole mikään täysin outo näky nähdä liikenteessä 20+ vuotta vanhoja autoja. Kiinnittävätkö ihmiset tällä hetkellä jotenkin erityistä huomiota 2000-luvun alkuvuosien autoihin?

Mainittakoon nyt vielä omakohtaisena kokemuksena. Ajelin vielä alkuvuodesta vuosimallin 2003 autolla - siis ollen 21 vuotta vanhalla. En kokenut ihmisten kiinnittävän mitään erityistä huomiota kulkupeliini. Vastaavia autoja tuli (ja tulee edelleen) todella paljon vastaan. Syksyllä 1988 vuosimallin 1967 Datsun Bluebird olisi ollut yhtä vanha kuin alkuvuodesta kuljettamani ajopeli. En usko, että olisi tuolloinkaan kiinnittänyt mitään ihmisten erityistä huomiota.
Mariangel
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Erikoisia kirjoituksia maantieteesen liittyen, ja sitten ollaankin ihan väärässä.

Damfin ei turhia hölise, sen olen huomannut. Anteeksi ot.

Kiinnostava seikka tuo Lusi. Eikös siellä nykyisin ole lentokoneiden varalaskupaikka?
Musta ruusu
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Foxie kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 6:47 pm
Myrskyluodon Maija kirjoitti: To Heinä 18, 2024 7:49 pm Auto oli merkiltään joku mitä kutsuttiin siihen aikaa "luupääksi", se oli valkoinen ja autosta oli kartanlukijan puoleinen istuin jotenkin irti tai vinossa tms. kuitenkin niin, ettei siinä voinut istua vaan kyytiin tulijoiden piti aina mennä takapenkeille ja sieltä pääsy ulos oli hankalaa juurikin tuon rikkinäisen penkin takia.
kyr-12 kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 5:45 pm 2 ovisena olen nähnyt ainoastaan ulkomaalaisessa esitteessä.
Mä en kyllä alkuperäisestä viestistä saanut millään mielikuvaa, että auto olisi ollut kaksiovinen.
Myrskyluodon Maija kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 2:28 pm Tarkistin, siis kysyin asiasta ja kyllä se oli tuollainen kuvassa oleva auto. Eteen ei voinut istua kun penkki oli jotenkin vinksallaan- se oli omaa mielikuvaani että autosta olisi ollut sen vuoksi vaikea päästä ulos, kun oletin että auto oli kaksi ovinen.
En osaa sanoa kuinka moni palstan kirjoittajista on ollut "Luupään" kyydissä takapenkillä saatika sitten itse ajanut sellaista. Minä olen.

60-luvun Datsun Bluebird on yllättävän pieni auto erityisesti takapenkiltään. Takavetoisena kardaaniakseli tekee vielä todella muhkean kummun keskelle takapenkkiläisten jalkatilaa. Muistan todella elävästi kuinka hankalaa ehjästäkin "Luupäästä" on poistua takaovista. Mikäli kartanlukijan penkin selkänoja on vieläpä retkahtanut hieman taaksepäin, oikeasta takaovesta ei kuljeta ulos eikä sisään sitten millään. Ei edes 15-vuotiaat teinitytöt. Laitetaan vielä kuskin penkki aivan taka-asentoon, niin johan on takapenkiltä ulos lähteminen erittäin hankalaa.
Jos sulla on neljä ovea, 1 on varattu missä, toisen tukkii penkki niin mikä estää ulospääsyn?
Jos painat 200kg 15v niin vaikeaa on päästä ulos ihan mistä vaan tosin nainen jää jumiin kameran eteenkin.
Aamun puzzle.
Korpisoturi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

"Jos sulla on neljä ovea, 1 on varattu missä, toisen tukkii penkki niin mikä estää ulospääsyn?
Jos painat 200kg 15v niin vaikeaa on päästä ulos ihan mistä vaan tosin nainen jää jumiin kameran eteenkin.
Aamun puzzle."

Todella selkeä ja älykäs näkökulma. Vielä kun ymmärtäisi, että mitä yrität mahdollisesti kertoa?
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

kyr-12 kirjoitti: Ma Heinä 22, 2024 4:49 am
Foxie kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 6:47 pm

Jos sulla on neljä ovea, 1 on varattu missä, toisen tukkii penkki niin mikä estää ulospääsyn?
Aamun puzzle.
Voisiko aamun puzzlen saada suomeksi?
Mitä te dorkat dorkailette?
Vastaa Viestiin