Video: Mies riehui terä­aseen ja pesä­pallo­mailan kanssa Jyväskylässä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
vanhellsing

Re: Video: Mies riehui terä­aseen ja pesä­pallo­mailan kanssa Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

K9Wifey kirjoitti: Su Heinä 21, 2024 5:47 pm ^
Mitä on kilju?
Naapurilla sellainen käymispönttö ja kovasti se siihen sokeria, viinihiivaa (?) ja erilaisia hedelmiä ostelee - käymisprosessiin siis. Sitten tulee ovelle tuomaan maistajaiset.

Kerran hän on lähestulkoon onnistunut tekemään juotavaa, mutta vaikka niitä muitakin experimenttoos oon maistanut niin en minä niistä kyllä oo seonnut.

Oonko siis juonut kiljua?
Kilju on vettä, sokeria ja hiivaa(yleensä jotain turbohiivaa millä käy muutamassa päivässä), jotain mehukattia saatetaan laittaa mausteeksi. Sitten on kotiviini, mitä käytetään pidempään ja haetaan hyvää makua alkoholin lisäksi. Aika veteenpiirretty viiva on sitten kiljun ja kotiviinin välillä, enkä osaa määritellä naapurisi juomaa, ehkä enemmän kotiviiniä jos maistiaisiakin on tuonut ja hedelmiä käytetty siihen käymisprosessiin. Kilju yleensä sellaista harmaata, väri siis siitä hiivasta.
K9Wifey
Adrian Monk

Re: Video: Mies riehui terä­aseen ja ^pesä­pallo­mailan kanssa Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

^

Kiitos vh; luulen, että oon kuitenkin juonut sitä [hiivatin] kiljua, koska naapuri toi sen mulle Mehukatti-pullossa. Tosin se erä oli niin omituisen makuista, että...

Tämän tapauksen 'sankarilla' oli varmaan vain toive pääsystä hoitoon. Samoin kuin naapurin kiljumestarin. Ei kyllä uhannut muuta kuin omaa henkeään (hyppy partsilta alas) - tuntui, että ei kiljumestari oikeastaan sitä edes ajattele vaan haluaa päästä muutamaksi päiväksi lepäämään lihapatojen ääreen.

Ja tuo on niin väärin! Samalla, kun tämäkin ketjun 'sankari' pääsi vasta äärimmäisen teon kautta niin samoin myös kiljumestari. Sitten viedään akuuttipaikat oikeasti niitä tarvitsevilta, saati viranomaisten ajan väärinkäyttö vain toteuttaakseen omaa agendaansa.

Ja Kiljumestari palasi kotiinsa jo parin täyshoitopäivän jälkeen, kun siellä ei tarjoiltu kiljua.

Kiljukeskustelu jatkukoon täällä: https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=21717 Appelsiinikilju
-NILS-
Kummisetä
Michael Knight

Re: Video: Mies riehui terä­aseen ja pesä­pallo­mailan kanssa Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Nätisti hoiti Suomen poliisi tilanteen: pahansisuinen örkki laitetiin pötkölleen pehmeälle nurmimättäälle, otettiin astalot pois ja vietiin hoitoon.
Siellä suuressa ameriikassa tuossa äkäpussissa olisi ollut enemmän reikiä kuin Joht. U.Turhapuron paidassa.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Vastaa Viestiin