Urheilutoimittaja Tapio Suominen - elämä ja kuolema
-
Jaakko Terävä
- Sofia Karppi
Re: Urheilutoimittaja Tapio Suomisen rötöstelyt
*pltmtxtvp*tm
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
-
Schimanski
- Adrian Monk
Re: Urheilutoimittaja Tapio Suominen - elämä ja kuolema
Onko jossain ihan virallisesti poliisin toimesta tai edes epävirallisesti median toimesta mainittu että junan alle hypännyt oli Tapio Suominen?Pad kirjoitti: To Heinä 25, 2024 3:24 pmLuulen, että lompakko on löydetty jossa on ollut jonkinlainen henkilöllisyystodistus.sörsse kirjoitti: To Heinä 25, 2024 2:56 pm Eli ei varmaan ole vaatteista ainakaan tunnistettu?
Olisiko pää ollut tallella ja korvarengas vielä korvassa kiinni, tuskinpa mitään DNA- testiä kuitenkaan on vielä tehty, kun ei se mistään DNA:n puhelinoperaattorin asiakaspalvelusta ole kysyttävissä.
Ainoa tieto minkä minä olen nähnyt on päivitetty poliisin toimesta tänään aamupäivällä ja sen mukaan henkilöä ei ollut tuolloin vielä tunnistettu.
Sitä en sinänsä epäile etteikö kyse olisi juurikin Tapio Suomisesta kun niin monet asiat natsaavat yhteen.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Ei se voi olla kukaan muu kuin Tapsa. Parolassa ei keskiviikkoaamuna tapahtunut kuin tämä yksi mieshenkilön kuolemaan johtanut tapaturma. Tapsa kuoli lehtitietojen mukaan tapaturmaisesti Parolassa keskiviikkoaamuna. Hän on itse kertonut kirjassaan viisi vuotta sitten, että on suunnitellut aiemmin elämässään itsemurhaa nimenomaan hyppäämällä junan alle Parolassa. Poliisi ei asiaa tule tietenkään vahvistamaan, koska tapaukseen ei liity rikosta. Tai siis liittyy, Tapsan tekemä raideliikenteen vaarantaminen, mutta koska hän on kuollut, siitä ei käynnistetä edes esitutkintaa. Eiköhän hänet ole juuri henkilöpapereiden tai vastaavien perusteella alustavasti jo tunnistettu, mutta virallista DNA-tunnistusta joudutaan totta kai hetki odottamaan.Schimanski kirjoitti: To Heinä 25, 2024 4:20 pmOnko jossain ihan virallisesti poliisin toimesta tai edes epävirallisesti median toimesta mainittu että junan alle hypännyt oli Tapio Suominen?Pad kirjoitti: To Heinä 25, 2024 3:24 pmLuulen, että lompakko on löydetty jossa on ollut jonkinlainen henkilöllisyystodistus.sörsse kirjoitti: To Heinä 25, 2024 2:56 pm Eli ei varmaan ole vaatteista ainakaan tunnistettu?
Olisiko pää ollut tallella ja korvarengas vielä korvassa kiinni, tuskinpa mitään DNA- testiä kuitenkaan on vielä tehty, kun ei se mistään DNA:n puhelinoperaattorin asiakaspalvelusta ole kysyttävissä.
Ainoa tieto minkä minä olen nähnyt on päivitetty poliisin toimesta tänään aamupäivällä ja sen mukaan henkilöä ei ollut tuolloin vielä tunnistettu.
Sitä en sinänsä epäile etteikö kyse olisi juurikin Tapio Suomisesta kun niin monet asiat natsaavat yhteen.
-
Jaakko Terävä
- Sofia Karppi
*pltmtxtvp*tm
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
Surullista jos pitää päättää elämänsä tuolla tapaa. Ei ole junakuskin työ helppoa
Rekkakuskeilla se on piirun verran vaarallisempaa. Junan alle hyppäämisessä kuolee todennäköisemmin vain hyppääjä. Rekan alle ajamisessa voi vahinkoa tulla myös sille rekkakuskille ja muille liikenteessä oleville. Enkä nyt puolustule junan alle hyppääviä. Itsekäs teko se on, sairauden vahvalla vaikutuksella.waxl kirjoitti: To Heinä 25, 2024 4:28 pm Surullista jos pitää päättää elämänsä tuolla tapaa. Ei ole junakuskin työ helppoa
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
Kevyet mullat Tapsalle, äänen muistaa aina ja se tuo mukanaan muitakin hyviä muistoja. Näinköhän sitten Olympialaiset, se että ei saa olla siellä hommissa, laukaisi deepit joista ei ollut enää paluuta. 
Tuollaisella itsarilla pilaa monen muunkin elämän. Ainakin kuski traumautuu.
Sinänsä tämä kertoo varsin hyvin mitä tämä kaksisuuntainen mielialahäiriö pahimmillaan on. Ihminen kokee olonsa niin helvetilliseksi, että ei näe enää mitään muuta ulospääsyä kuin itsemurhan. Voi vaan yrittää kuvitella mikä fiilis silloin päässä on. Siinä ei enää kykene ajattelemaan mitään junakuljettajan traumatisoitumista tai mitää muutakaan.
Varmasti tapiolla oli lääkitys ja eihän jatkuvasti voi pitää miestä osastollakaan. Onko ottanut lääkkeet tai onko vetänyt samalla brenkkua. Joka tapauksessa hoitotasapaino on ollut jostain syystä huono.
Sinänsä tämä kertoo varsin hyvin mitä tämä kaksisuuntainen mielialahäiriö pahimmillaan on. Ihminen kokee olonsa niin helvetilliseksi, että ei näe enää mitään muuta ulospääsyä kuin itsemurhan. Voi vaan yrittää kuvitella mikä fiilis silloin päässä on. Siinä ei enää kykene ajattelemaan mitään junakuljettajan traumatisoitumista tai mitää muutakaan.
Varmasti tapiolla oli lääkitys ja eihän jatkuvasti voi pitää miestä osastollakaan. Onko ottanut lääkkeet tai onko vetänyt samalla brenkkua. Joka tapauksessa hoitotasapaino on ollut jostain syystä huono.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Katkaistaan nyt tältä "varmalta" tiedolta sen verran siipiä, että näitä kuitenkin tapahtuu suunnilleen yksi viikossa joka vuosi. Jos Suomessa traumatisoituisi perin pohjin 50 veturinkuljettajaa vuodessa, niin kaipa siihenkin hommaan vähän tiheämmin hakuja olisi. Osa veturinkuljettajista ottaa asian hyvinkin raskaasti, varsinkin ensimmäisellä kerralla, osa on kokenut näitä uransa aikana vaikka kuinka monta ja pystyy suhtautumaan siihen niin, että eivät he mitään sille mahda, jos joku päättää heidän junansa alle hypätä. Hätäjarru, töötti pohjaan ja silmät kiinni, sillä lailla heitä ohjeistetaan noissa tilanteissa tekemään ja eihän siinä mitään muuta voikaan tehdä. Tuskin se mukavaa yhdenkään kuljettajan mielestä on, mutta toivon mukaan oli tällä kertaa puikoissa joku, joka ei asiaa ota niin raskaasti.Carelin kirjoitti: To Heinä 25, 2024 5:53 pm Tuollaisella itsarilla pilaa monen muunkin elämän. Ainakin kuski traumautuu.
-
Yxkaksvaan
- Roger Murtaugh
Junakuskillehan tuo on huomattavasti helpompaa kuin rekkamiehelle joka joutuu katsomaan kuolemaa ikäänkuin silmästä silmään.
Veturikuski voi painaa katseensa alas koska ei voi ohjata kuitenkaan veturia pois raiteelta yms.
Juna pysähtyy sit kun pysähtyy eli ihan sama katsooko lattiaan vai tuulilasista kohdetta.
Itse junan kannalta ei ole mitään merkitystä koska junaa ei "ohjata".
Veturikuski voi painaa katseensa alas koska ei voi ohjata kuitenkaan veturia pois raiteelta yms.
Juna pysähtyy sit kun pysähtyy eli ihan sama katsooko lattiaan vai tuulilasista kohdetta.
Itse junan kannalta ei ole mitään merkitystä koska junaa ei "ohjata".
Kyllähän sitä melkein tippa tuli linssiin äsken kun kuuntelin hänen selostuksiaan vuosien varrelta. Monta hienoa hetkeä tarjonnut meille. Itse en häntä syyllistä junan alle menosta kun ei syvästi masentunut sitä ajattele eikä häneltä voi sitä odottaakaan, jotkut tarvisivat ihan vierihoitoa kun ovat niin itsetuhoisia.
Lepää rauhassa Tapio. Itse olen kanssa sitä ikäluokkaa jolle Tapsan selostukset ja studioisännöinnit tekivät hänestä legendan.
-
Yxkaksvaan
- Roger Murtaugh
Ymmärtääkseni Tapio oli saanut myös sähköhoitoa jonka vastetta pidetään yleisesti hyvänä.
Ajatellaan mikä määrä kaikenlaisia päihteitä maailmasta löytyy mutta silti mielenterveyden lääkehoito ei ole juurikaan kehittynyt edes vuosikymmenissä.
Ajatellaan mikä määrä kaikenlaisia päihteitä maailmasta löytyy mutta silti mielenterveyden lääkehoito ei ole juurikaan kehittynyt edes vuosikymmenissä.
No täällä ne kertoo mm. sen että IC-junassa on yleensä n.10 vaunua ja esim. 2-kerrosvaunut painaa n. 50 tonnia /kpl ja vetureista esim. "marsu" (Sr2) painaa hieman yli 80 tonnia joten aika pitkiä on teilläpäin IC- junat mikäli 3kt:n kokonaismassalla liikkuvat.työn sankari kirjoitti: To Heinä 25, 2024 3:53 pm Niin, mitäpä omat aivosi kertovat miten nopeasti esimerkiksi 3000 tonnia (3 miljoonaa kiloa) rautaa pyörien päällä pysähtyy vaikkapa satasen vauhdista? Olisiko se 10 metriä vai enemmän?
Mitä tulee ruumiin tunnistamiseen, sitä ei ainakaan suomen kaltaisessa valtiossa tehdä korvakorusta, vaatteesta, saati sen perusteella ketä lähistöllä asuu. Nyt voitte lopettaa tämän miettimisen ja mennä seuraaviin teitä askarruttaviin tuiki tärkeisiin asioihin.
Ja se (hätä)jarrutusmatka on n. 1 kilometri.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
- paneelimies
- Lauri Hanhivaara
Kun mieli hajoaa ei siinä mietitä mitä muut ajattelee.Carelin kirjoitti: To Heinä 25, 2024 5:53 pm Tuollaisella itsarilla pilaa monen muunkin elämän. Ainakin kuski traumautuu.
Eräs ystäväni joka kärsi masennuksesta ja tappoi itsensä sanoi minulle kerran, että mieti pahin kokemasi krapula koskaan (tiesi että aikanaan dokasin paljon), se henkinen darra, jossa pelko ja ahdistus on ihan helvetinmoinen ja yöt pyörit märissä lakanoissa ja välillä heräät huutamaan. Ajattele sitä olotilaa NYT, ja että se olo ei mene pois vaan se pahenee koko ajan ja se olo on sulla JOKA PÄIVÄ!
Tähän tapaukseen ei mulla ole sanoja.
Oli miten oli mutta näin on