Urheilutoimittaja Tapio Suominen - elämä ja kuolema
-
Schimanski
- Adrian Monk
Re: Urheilutoimittaja Tapio Suominen - elämä ja kuolema
Lindqvist sanoo Suomisen kokeneen, että Suomen mielenterveysresurssien tilanne huononi koko ajan. Suomisen elämäkerrankin tavoitteena oli nostaa mielenterveyden haasteet julkiseen keskusteluun. Suominen antoi sairaudelle kasvot.
– Pitäisi miettiä sitä kautta, että kuinka mielenterveyden resursseja voitaisiin parantaa niin, että apua saisi paremmin ja hoitoon pääsisi helpommin. Niistä kuitenkin leikataan koko ajan.
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/24 ... 04a9fe81b5
– Pitäisi miettiä sitä kautta, että kuinka mielenterveyden resursseja voitaisiin parantaa niin, että apua saisi paremmin ja hoitoon pääsisi helpommin. Niistä kuitenkin leikataan koko ajan.
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/24 ... 04a9fe81b5
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Suomessa on moni muukin asia kuin mielenterveystyö mennyt viimeisen 30 vuoden aikana viemäriin. Rahaa kuluu koko ajan enemmän ja sille saadaan koko ajan vähemmän vastinetta. Suomen terveydenhuoltojärjestelmä on jo pitkään ollut kuolemanspiraalissa, jota ainakaan tämä toteutettu sote-uudistus ei oikaise. Eli sikäli Tapsan huomio osuu ihan kohdalleen, mutta ratkaisut asiaan eivät ole niin helppoja. Tai jos olisivat, niin kaipa ne olisi jo tehty.
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
Kyllä on laillista peliä.Sverdlov kirjoitti: To Heinä 25, 2024 12:30 pm Selostajalegenda Tapio Suomisen viimeiset vuodet olivat kiireisiä, vaikka hän oli työkyvyttömyyseläkkeellä. Urheiluselostusten lisäksi Suominen suorastaan haali uusia tehtäviä: visailujen juontamisia Tampereella, messujen juontotehtäviä ja dekkarin kirjoittamista.
Tämäkö nyt onkin laillista peliä?
TYökyvyttömyyseläkeläinen voi työskennellä.
Työnteko ja opiskelu työkyvyttömyyseläkkeellä
https://www.kela.fi/kuntoutustuki-ja-ty ... a-opiskelu
Rekkakuski saattaa vielä omalla toiminnallaan estää itsemurhan, jos onnistuu jollain ihmeellä vaikka kurvaamaan ojaan tai muuten väistämään. Junankuljettaja ei pysty mitään tekemään.Pad kirjoitti: To Heinä 25, 2024 4:49 pm Rekkakuskeilla se on piirun verran vaarallisempaa. Junan alle hyppäämisessä kuolee todennäköisemmin vain hyppääjä. Rekan alle ajamisessa voi vahinkoa tulla myös sille rekkakuskille ja muille liikenteessä oleville.
Nehän on harvassa ne junakuskit joille ei tällainen itsemurhaaja olisi osunut kohdalle. Joku joskus sanoi että sellaista junakuskia ei edes ole joka onnistuisi koko työuransa tekemään junan ohjaamossa ilman itsemurhaajan kohtaamista.
-----------
Mitä Tapio Suomiseen tulee niin surulliseksi vetää miehen kohtalo. Aikanaan oli paras jalkapalloselostaja mikä Suomen maasta löytyi, eikä vieläkään ole parempaa studioisäntää arvokisoihin löytynyt kuin Suominen oli.
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
Tapio Suominen taisi olla viime ajat aika heikossa kunnossa noin henkisesti.
Nuo työkeikat ovat keväältä kun viimeksi on hommia tehnyt.
Taisi olla huhtikuulla jokin Veikkausliigan matsin selostus.
Sen jälkeenkin oli pyydetty selostamaan mutta oli kieltaytynyt koko kesän ajan työkeikoista vedoten terveydellisiin syihin.
Kesällä teki jonkun lyhyehkön tietovisakeikan Turussa.
Mutta sekin oli ilmeisesti ihan kova koettelus josta selvisi juuri ja juuri.
On kirjoitellut jotain dekkaria, joka ilmeisesti on mennyt painoon.
Myyntimäärät tulevat varmaan olevan isoja tämän tapahtuman vuoksi. Tuskin Tapion dekkaria olisi kovin montaa myyty ilman kuolemaa.
Nuo työkeikat ovat keväältä kun viimeksi on hommia tehnyt.
Taisi olla huhtikuulla jokin Veikkausliigan matsin selostus.
Sen jälkeenkin oli pyydetty selostamaan mutta oli kieltaytynyt koko kesän ajan työkeikoista vedoten terveydellisiin syihin.
Kesällä teki jonkun lyhyehkön tietovisakeikan Turussa.
Mutta sekin oli ilmeisesti ihan kova koettelus josta selvisi juuri ja juuri.
On kirjoitellut jotain dekkaria, joka ilmeisesti on mennyt painoon.
Myyntimäärät tulevat varmaan olevan isoja tämän tapahtuman vuoksi. Tuskin Tapion dekkaria olisi kovin montaa myyty ilman kuolemaa.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
"Siinä teille on Rapidin vartti!" Yksi legendaarisimmista hehkutuksista suomalaisen jalkapalloselostamisen historiassa (Rapid Wien - HJK elokuussa 2014), vaipunut unholaan lähinnä siksi että kyseessä oli seurafutis eikä maaottelu. Totta kai myös "Gijonin ihmeen" selostus on klassikko.Eriksson kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:23 pm Mitä Tapio Suomiseen tulee niin surulliseksi vetää miehen kohtalo. Aikanaan oli paras jalkapalloselostaja mikä Suomen maasta löytyi, eikä vieläkään ole parempaa studioisäntää arvokisoihin löytynyt kuin Suominen oli.
Minua yllättää, että Tapiolla on/oli näinkin suuri fanittajajoukko, jos täällä olevia muisteloita on uskominen.
Itse olen aina pitänyt häntä lähinnä b-luokan sulkapallopelien varaselostajana, joka kissamaisen hiipivällä äänellä yritti dramatisoida pelin kulkua kiinnostavammaksi, mutta kuten sanottu, se on ollut/ on vain oma mielipiteeni.
Itse olen aina pitänyt häntä lähinnä b-luokan sulkapallopelien varaselostajana, joka kissamaisen hiipivällä äänellä yritti dramatisoida pelin kulkua kiinnostavammaksi, mutta kuten sanottu, se on ollut/ on vain oma mielipiteeni.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Anteeksi vain, mutta sitten sinä et kyllä ymmärrä urheiluselostamisesta yhtään mitään. Kuka tahansa pystyy huutamaan ja mesoamaan mikrofoniin. Minulle Tapio Suomisen suuruus oli juuri nimenomaan siinä "kissamaisen hiipivässä äänessä", joka ei kohonnut, ellei siihen ollut aihetta. Tämä osoitti ainakin minulle asiantuntemusta ja ammattitaitoa, joihin harva selostaja kykenee. Ja studioisäntänä Suominen vasta loistikin. Hän ei siinä hommassa ollut pelkästään niitä näitä höpisevä mukava heppu, vaan tinkimätön journalisti, joka ei kaihtanut tiukkojakaan kysymyksiä. Ilkeä hän ei kuitenkaan ollut vain päästäkseen pätemään, vaan niille tiukoille kysymyksille oli aina perustelut.sörsse kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:49 pm Minua yllättää, että Tapiolla on/oli näinkin suuri fanittajajoukko, jos täällä olevia muisteloita on uskominen.
Rapidin vartti! Oli hieno veto, mutta Tapsan selostuksella täyttä timanttia.viivahattu kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:34 pm"Siinä teille on Rapidin vartti!" Yksi legendaarisimmista hehkutuksista suomalaisen jalkapalloselostamisen historiassa (Rapid Wien - HJK elokuussa 2014), vaipunut unholaan lähinnä siksi että kyseessä oli seurafutis eikä maaottelu. Totta kai myös "Gijonin ihmeen" selostus on klassikko.Eriksson kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:23 pm Mitä Tapio Suomiseen tulee niin surulliseksi vetää miehen kohtalo. Aikanaan oli paras jalkapalloselostaja mikä Suomen maasta löytyi, eikä vieläkään ole parempaa studioisäntää arvokisoihin löytynyt kuin Suominen oli.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Suomisen mielenterveysongelmat ja alkoholismi tuli minulle aikoinaan ihan puskan takaa, mutta niinhän ne tietysti tuppaa tulemaan kun harva niitä mainostaa niin kauan kun pakka pysyy edes jotenkin kasassa ja inkkarit kanootissa. Suominen oli oman ammattikuntansa parhaimmistoa silloin kun pää sen salli.Eriksson kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:23 pm
Mitä Tapio Suomiseen tulee niin surulliseksi vetää miehen kohtalo. Aikanaan oli paras jalkapalloselostaja mikä Suomen maasta löytyi, eikä vieläkään ole parempaa studioisäntää arvokisoihin löytynyt kuin Suominen oli.
Ikävää että tämä päätyi näin mutta elämä on mitä on eikä kaikilla tarinoilla ole kaunista loppua.
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Mistä lähtien itsemurha on ollut tapaturma?
"Suominen kuoli keskiviikkona 24.7. tapaturmaisesti Hattulan Parolassa."
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/69 ... 6a4246f656
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
-
Kuukiitaja_piip_piip
- Sofia Karppi
Et voinut asiaa paremmin sanoa, juuri näin. Suominen oli ihan ehdottomasti suomen parhampia, ellei paras, tuossa. Sen takia sillä oli faneja, kun me täysjärkiset ymmärsi kuinka hyvä hän oli työssään.viivahattu kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:57 pmAnteeksi vain, mutta sitten sinä et kyllä ymmärrä urheiluselostamisesta yhtään mitään. Kuka tahansa pystyy huutamaan ja mesoamaan mikrofoniin. Minulle Tapio Suomisen suuruus oli juuri nimenomaan siinä "kissamaisen hiipivässä äänessä", joka ei kohonnut, ellei siihen ollut aihetta. Tämä osoitti ainakin minulle asiantuntemusta ja ammattitaitoa, joihin harva selostaja kykenee. Ja studioisäntänä Suominen vasta loistikin. Hän ei siinä hommassa ollut pelkästään niitä näitä höpisevä mukava heppu, vaan tinkimätön journalisti, joka ei kaihtanut tiukkojakaan kysymyksiä. Ilkeä hän ei kuitenkaan ollut vain päästäkseen pätemään, vaan niille tiukoille kysymyksille oli aina perustelut.sörsse kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:49 pm Minua yllättää, että Tapiolla on/oli näinkin suuri fanittajajoukko, jos täällä olevia muisteloita on uskominen.
Jotenkin säälittävää sörsseltä, että kuollutta miestä noin alistaa vielä. Kertoo kuinka paska ihminen olet.
Viimeksi muokannut Kuukiitaja_piip_piip, To Heinä 25, 2024 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko niin nuori vai etkö ole oikeasti seurannut urheilua?sörsse kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:49 pm Minua yllättää, että Tapiolla on/oli näinkin suuri fanittajajoukko, jos täällä olevia muisteloita on uskominen.
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
"Tapaturman seurauksena tulee olla fyysinen ja ruumiillinen vamma. Paha mieli, järkytys, suru tai muu psyykkinen ilmiö ei (ainakaan vakuutusmielessä) ole tapaturma. Tapaturma tapahtuu aina (vakuutetun) tahtomatta. Omasta tahdosta johtuvat tapahtumat, kuten itsemurha tai sen yritys eivät siten ole tapaturmaisia." Google lähteenä
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Ainahan nämä junan alle hyppäämiset ovat virallisesti tapaturmia. Jopa VR:n ammattikielessä puhutaan "allejäännistä" vaikka tiedetään tasan tarkkaan, että murskaenemmistö on itsemurhia. On siellä joskus ihan aito tapaturmakin joukossa, eli esimerkiksi rataa ylittävä henkilö jää alle niin, että ei ole ainakaan ihan ilmiselvää, että se on ollut tarkoitus. Asiasta on VR:n ja medioiden välillä jopa eräänlainen sopimus, että media ei kirjoittele kissan kokoisin kirjaimin näistä "henkilövahingoista", koska yleensä yksi isoa mediajulkisuutta saava tapaus poikii nopealla aikataululla muutaman lisää. Tästäkin todennäköisesti seuraa ensi viikon loppuun mennessä ainakin pari junan alle hyppäämistä lisää, koska on ihan julkista tietoa, että Tapsa meni junan alle, vaikka sitä ei missään perinteisessä mediassa olekaan kirjoitettu.Nice shirt kirjoitti: To Heinä 25, 2024 8:27 pm Mistä lähtien itsemurha on ollut tapaturma?