Twitterissä oli just viime viikolla videopätkä kun pari kolme idän ihmettä katko/väänsi Puolan rautaisen raja-aidan..melko massiivinen oli kuitenkin aita..en tiedä tuliko luoti otsaan..Donald McRonald kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 2:02 pm Voimapihtejä on näköjään käytetty. Alla ja päällä on langat menneet nätisti poikki ja nipun keskellä olleet langat venyneet poikki kun pihdit ovat niitä ensin heikentäneet.
Tuota muovista suojaa on käytetty pihtien tukena. Väittäisinpä vielä että pihtien käyttäjä seissyt samalla puolella kuin mistä kuva otettu. Se kauimmaisena oleva lanka on pahiten repeytynyt.
IMG_1002.jpeg
E: Kuva: Yle
Matkapuhelinmasto kaadettu Janakkalassa - sekä muita infran vahingoittamisia
-
Saimaanorppa
- Martin Beck
Re: Matkapuhelinmasto kaadettu Janakkalassa - tutkitaan törkeänä tuhotyönä
-
viivahattu
- Watson itse
Koska niidenkin linjojen ylläpito ja huolto ovat kallista lystiä, joka ei kannata olemattomilla käyttäjämäärillä.
Todellakin lankaverkot on jo purettu monin paikoin,meilläkin tolpat odottaa kasassa noutajaansa,lankaverkkojen keskuksetkin jo purettu,ei lankaverkkoja enää kukaan kuntoon voi saada!
Oliskohan kannattanu miettiä asioita vielä sillon kun se verkko OLI olemassa?
Nyt aletaan itkemään monen vanhan hyvän kestävän perään kun niitä ei enää ole,itse olemme kehitystä ja hrlppoutta tahtoneet.
Eikös tuommoset harusvaijerit katkea ihan akku rälläkälläkin ja niitä alkaa olee jo jokaisella...
Tätä olen jo odottanutkin että koska alkaa tapahtuu.
Nyt aletaan itkemään monen vanhan hyvän kestävän perään kun niitä ei enää ole,itse olemme kehitystä ja hrlppoutta tahtoneet.
Eikös tuommoset harusvaijerit katkea ihan akku rälläkälläkin ja niitä alkaa olee jo jokaisella...
-
viivahattu
- Watson itse
Käsittääkseni hevoskärryjäkään ei ihmeemmin ole minnekään varastoitu siltä varalta, että polttoainevarastot pääsisivät ehtymään. Eikä taida Suomen puolustusvoimilla olla myöskään keihäitä ja kilpiä missään varastossa siltä varalta, että rynkyistä loppuu luodit ja tykeistä kranaatit. Ihan turha menneiden vuosikymmenien vanhentuneen teknologian perään on ruveta itkemään heti, jos yksi linkkimasto jossakin kaadetaan. Yhtä lailla ne lankalinjat saisi ryssä halutessaan poikki, ja minkä perään sitten haikailtaisiin, savumerkkienkö?Tessu kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 3:43 pm Todellakin lankaverkot on jo purettu monin paikoin,meilläkin tolpat odottaa kasassa noutajaansa,lankaverkkojen keskuksetkin jo purettu,ei lankaverkkoja enää kukaan kuntoon voi saada!
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
Katkeaa myös rälläkällä, mutta tämä Janakkalassa ei ole katkaistu rälläkällä. Jäljet eivät täsmää siihen.Tessu kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 3:43 pm - -
-
Olinko eka
- Olivia Benson
Jos on tekijöillä ollut luuri mukana niin ainakin linkittynyt tuohon mastoon aika vahvasti.
Kaippa ovat käyttäneet vielä google mapsia paikalle suunnistamiseen
Kaippa ovat käyttäneet vielä google mapsia paikalle suunnistamiseen
Niissä vaijereissa on kuitenkin kova jännitys, että sen puoleen saa olla aika varovainenVieno neito kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 2:32 pmTuskinpa vaijerin katkaisemiseen mitään suurta tietoa vaaditaan. Mastojen sijainnitkaan eivät ole suuria salaisuuksia.Ghost hunting kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 2:09 pm On mennyt jokin aika ton tuhotyön tekemiseen, lisäksi on pitänyt tietääkin jotakin.
Jos pelkästään yksi vaijeri on katkaistu, ei se kovin vaarallista ole tekijälle. Jos masto sen seurauksena kaatuu, kaatuu se juuri toiseen suuntaan.Mutta kuka jaksaa tällästä tehä, tuolla kun hölmöilee niin voi käydä tekijällekin vahinko.
Sitäkin mietin, että onko jollekulle metallin kerääjälle tullut mieleen, että johdot olisivat kuparisia, ja siksi kaadettu. Eniten kyllä uskon itäisen naapurin järjestämään kaatoon
Voi voi, kun päättyi elämän koi
Vaikkei sillä väliä ole, niin voiko tuosta kuvasta varmaksi päätellä?Donald McRonald kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 4:01 pm Katkeaa myös rälläkällä, mutta tämä Janakkalassa ei ole katkaistu rälläkällä. Jäljet eivät täsmää siihen.
Akkurälläkällä jos yhden säikeen katkaisee kerralla, niin eikai se niin erilaiselta näyttäisi? Katkeavat kuitenkin siististi, jännityksestä johtuen.
Tietty voi olla akkupihditkin.
Jos on ollut Elisan liittymä.Olinko eka kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 4:04 pm Jos on tekijöillä ollut luuri mukana niin ainakin linkittynyt tuohon mastoon aika vahvasti.
Jos taas ei, niin ei linkity, ellei ulkolainen ja roumaus.
Mutta eiköhän se viereinen naapurin kallen torni ole niin lähellä, ettei väliä.
Vaikea sanoa. Rälläkkää itse veikkaisin. Pihdeillä katkaistaessa voisi luulla että vaijeri olisi eri näköinen?jaakok kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 4:15 pmVaikkei sillä väliä ole, niin voiko tuosta kuvasta varmaksi päätellä?Donald McRonald kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 4:01 pm Katkeaa myös rälläkällä, mutta tämä Janakkalassa ei ole katkaistu rälläkällä. Jäljet eivät täsmää siihen.
Akkurälläkällä jos yhden säikeen katkaisee kerralla, niin eikai se niin erilaiselta näyttäisi? Katkeavat kuitenkin siististi, jännityksestä johtuen.
Tietty voi olla akkupihditkin.
Ainoastaan tuo yks vaijerin pää on erilainen luultavasti katkennut itsestään kun muut säikeet on katkaistu. Katkeamisjälki tuossa yhdessä on ns. epäsiisti verrattuna muihin.
Vaikkei ole väliä, niin kyllä ne pihditkin sopivalla terällä suhteellisen siististi katkaisevat, kun on jännityksen alla vaijeri.Jasonnn kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 4:17 pm Vaikea sanoa. Rälläkkää itse veikkaisin. Pihdeillä katkaistaessa voisi luulla että vaijeri olisi eri näköinen?
Ainoastaan tuo yks vaijerin pää on erilainen luultavasti katkennut itsestään kun muut säikeet on katkaistu. Katkeamisjälki tuossa yhdessä on ns. epäsiisti verrattuna muihin.
Itse asiassa jopa rautasaha katkeisee tuollaisen yllättävän hyvin siististi.
Vaikea sanoa.
Kuvien kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Tietty tällainen pyroleikkuri (avoimella kidalla) olisi käyttäjälleen turvallisin vaihtoehto. Työturvallisuus ennen kaikkea:
Leikkaa mitä vain, pihassa ja puutarhassa.
Tuollaiseen vappupallo kiinni, niin ei jää edes tähteitä todisteeksi.
Kuvan kokoa rajattu
-NILS-
Leikkaa mitä vain, pihassa ja puutarhassa.
Tuollaiseen vappupallo kiinni, niin ei jää edes tähteitä todisteeksi.
Kuvan kokoa rajattu
-NILS-
-
Puhelinkortti
- Javier Pena
Radiopuhelin pelaa kyllä...Private dick kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 3:00 pmMiten meinaat saada apua jos itsellesi tulee sydänkhtaus tai muu vakava tapaturma. Lankapuhelimet kun ei enää toimi.Puhelinkortti kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 12:06 pm Noista älypuhelimista on tullut senluokan riesa, että mun puolesta saisi jokaisen matkapuhelinmaston pistää nurin. Tekisi hyvää puhelimiinsa koukkuun jääneille![]()
Rautanaama-vihervassarit rautaa naama täysi ja töitä nähnytkään veikkaan tekijöiksi...Venäjä taustalla tukemassa näitä pellejä.
Millä kanavalla soitat, jos hätä sattuu maalla?
Merellä sentään vielä VHF päivystää, vaan kuinka kauan...