WalkingDisaster kirjoitti: Ti Heinä 30, 2024 2:51 pm
Ja lakatkaa käyttämästä incel -termiä ottamatta selvää, mitä se tarkoittaa. Varsinkin tässä tapauksessa täyttä skeidaa.
Tähän yhteyteen ei kyllä vertaus oikein sovi.
Mutta inceleiden keskuudessa, kuten niin monessa muussakin yhteisössä, se julkisuuskuva muodostuu niiden ääriainesten perusteella.
Tahdonvastaisessa selibaatissa elävät miehet, jotka ovat osana nettiyhteisöä, useimmiten syyttävät naisia omasta tilanteestaan. Äänekkäin ja vihamielisin osa porukkaa fantasioi vaisiin kohdistuvalla väkivallalla ja pitää sitä oikeutettuna, koska heissä itsessään ei ole mitään vikaa vaan heidän selibaattinsa on tietysti vain naisten syytä. Koulujen Tracyt ja Chadit (Prom king/queen) ovat niitä pahimpia, koska he ovat komeita ja kauniita. Fyysisesti vaatimattomammat ja sosiaalisesti kyvyttömämmät incelit eivät ollenkaan tajua, miksei Tracyt halua tanssia heidän kanssaan. Vika on siis Tracyn. Ja Chadin, joka on saanut syntymässään epäreilut kortit -incelien kannalta. Tämä on niiden ääriajattelijoiden logiikka.
On kuitenkikn syytä muistaa, että enemmistö heistä tuomitsee väkivallan täysin. Aina luotettavan Wikipedian mukaan incelit ovat väkivallattomampia kuin ihmiset keskimäärin. Jos nyt nettivihaa ei lasketa väkivallaksi. Luulen, että tilaston on tehty netin ulkopuolisesta väkivallasta.
Väkivallattomia tai sitä vastustavia on myös suurin osa muslimeista, kuten suurin osa oikeistolaisista, kuten suurin osa ihmisistä ylipäätään.
Tässä Britannian tapauksessa on varmaan monta monessa. Lähtökohtaisesti mielenterveysongelmia, joiden päälle on kylvetty jokin ääriajatus hedelmälliseen maaperään. Poika on sitten oikeuttanut pienessä päässään tekonsa jonkun ideologian mukaan, jota hän ei itse välttämättä seuraavana päivänä edes muista. Sellainen mielikuva minulle tuli. Tuskin se ideologia on kuitenkaan inceleiltä omaksuttu, koska poika puukotti randomisti vähän kaikkia. Ääri-incel vahingoittaisi vain naisia, kuten nyt tämä yliopiston sisarkuntaan iskenyt pelle Jenkeissä.