Sipi kirjoitti: Ke Heinä 31, 2024 3:30 pm
Kyllä on epätoivo huipussaan, kun yrittää lenkkeilijältä ryöstää rahaa. Kuka pitää lompakkoa jossain trikoissaan saati muuta omaisuutta? Kuka teistä juoksee setelinippu teipattuna hikiseen rintaan paidan alla?
Voi helvetti sentään.
Uhrin elämä järkkyy, turvallisuudentunne hajoaa ja lenkkeily loppuu tähän.
Tekijä ei tajua mistään mitään, "en mä tiedä mikä muhun meni/ en muista/ uli uli/ olin ihan sekaisin".
Olen harrastanut lenkkeilyä 30 vuotta ja ei minulla ainakaan ole ikinä lompakko tai rahaa mukana lenkillä puhelin on lähinnä sitä varten, että jos tulee joku hätätilanne itselle tai jollekin muulle voi soittaa apua. Puhelimeni viemisestäkään ei ole mitään hyötyä kenellekään, koska itselläni on siinä näppäinlukitus joka estää soittamasta puhelimella muualle kuin hätäkeskukseen tai tekemästä puhelimella mitään. Lisäksi puhelimessani on vielä varkauden esto ohjelma, jolla pystyy etänä seuraamaan missä puhelimeni liikkuu, aktivoimaan puhelimen kamerat tai mikrofonin, sekä viimeisenä keinona tyhjentämään puhelimen kaikesta sisällöstä ja lukitsemaan puhelimen käyttökelvottomaksi.
Eli jos joku vie puhelimeni pystyn reaaliajassa ottamaan kuvaa ja videoita varkasta ja vakoilemaan häntä, sekä raportoimaan poliisille sijainti tietoja.
Olen muutaman kerran miettinytkin jos joku yrittää ryöstää puhelimeni se ei ole mitenkään arvokas niin voin jopa antaa sen, koska tiedän, että voin sen jälkeen vakoilla ryöstäjää ihan niin paljon kuin haluan puhelimeni välityksellä. Hyvässä lykyssä saan selville missä ryöstäjä asuu, hänen perheenjäsenensä ja muita tietoja hänestä.
Vaikka varas vaihtaisi sim kortin pystyn vakoilemaan häntä silti eli sekään ei auta heti kun varas kytkee puhelimen päälle.