Piia Ristikankare 15v katosi pe 7.10.1988 Piikkiössä (ketju 2)
Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)
No jos Heikki oli syyllinen, se tuskin enää koskaan paljastuu.
Onhan tämä uusi kirje kyllä mielenkiintoinen, olisiko tosiaan jollain alkanut poltella pelko persiissä.
Onhan tämä uusi kirje kyllä mielenkiintoinen, olisiko tosiaan jollain alkanut poltella pelko persiissä.
Miksi nyt kohistaan...ehkä ihimiset eivät ole tienneet tuollaisesta. En minä ainakaan.agee kirjoitti: Su Elo 11, 2024 7:35 pm Vai Kaarina -kirje? Anna mun kaikki kestää
Nyt sitten seuraavat viikot täällä scherlokit pohtii kirjoitusasua ja sitä että mistä postilaatikosta se on lähetetty.
Kysymys kuuluu, että miksi siitä nyt kohistaan, kun kirje oli tullut keväällä jo toimitukseen? Ja mistä niistä tietää, kuka tahansa sellaisen voi kirjoittaa ja lähettää kumihanskat kädessä![]()
Vanhakansa on tiennyt muttei sisällöstä ja Yggdrasil teoreettisesti arvellut sellaisesta. (Nämä heinäkuussa.)
Ja toki tälle kirjeelle myös annetaan huomiota, kuten toisellekin.
Edit. Voi myös olla että kirjeestä ei ole saanut tarkemmin puhua julkisuudessa ennen kuin nyt.
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
En ole erityisen viisas, mutta:Morfiinitar8 kirjoitti: Ma Elo 12, 2024 2:03 pm Te viisaat ihmiset varmaan ymmärtte mikä olisi Heikki Ristikankareen motiivi murhaan. Rehellisesti sanottuna olisipa ovela mies jos etsisi syyllistä ja onkin itse syyllinen.?????
1) Ei välttämättä ole motiivia: ehkä Piia olisi kuollut kotona enemmän tai vähemmän vahingossa. Voitaisiin kai puhua myös tuottamuksellisuudesta.
"Yli 80 lasta surmattu 2000-luvulla
Lapsi joutuu Suomessa henkirikoksen uhriksi suhteellisen harvoin, mutta tekoja paljastuu silti joka vuosi. Kun lapsi surmataan, tekijänä on useimmiten lapsen oma äiti. Toiseksi yleisin tekijä on lapsen oma isä."
https://yle.fi/a/3-11330594
2) "Rehellisesti sanottuna olisipa ovela mies jos etsisi syyllistä ja onkin itse syyllinen.?????"
Ei olisi epäilyttävää, että isä suhtautuisi tyttärensä katoamiseen hällä väliä -henkisesti?
Mitä te dorkat dorkailette?
Olen ymmärtänyt, että Piialla oli ajoittain kiivas luonne. Ei ihme, jos samantyyppistä reagointia löytyi hänen isältään. 15-vuotiaiden teinien elämään kuuluu muutenkin suuret tunnemyrskyt. Ovet ovat varmaankin paukkuneet. Alkoholistin avioeroperheessä ehkä jopa keskimääräistä enemmän. Joidenkin lähteiden mukaan Piian käsi on ollut paketissa aikaisemmin samana kesänä. Ehkä kotona on käyty käsirysyä murrosiän kuohuissa?Ross Sullivan kirjoitti: Ma Elo 12, 2024 6:03 pm 1) Ei välttämättä ole motiivia: ehkä Piia olisi kuollut kotona enemmän tai vähemmän vahingossa. Voitaisiin kai puhua myös tuottamuksellisuudesta.
-
Salomonin Tuoma
- Sabrina Duncan
Samaa mieltä, oli tekijä kuka hyvänsä, ei ole ollut motiivia murhata ketään. Niin kuitenkin uskon että henki on lähtenyt ja ruumis on pitänyt kätkeä.Ross Sullivan kirjoitti: Ma Elo 12, 2024 6:03 pmEn ole erityisen viisas, mutta:Morfiinitar8 kirjoitti: Ma Elo 12, 2024 2:03 pm Te viisaat ihmiset varmaan ymmärtte mikä olisi Heikki Ristikankareen motiivi murhaan. Rehellisesti sanottuna olisipa ovela mies jos etsisi syyllistä ja onkin itse syyllinen.?????
1) Ei välttämättä ole motiivia: ehkä Piia olisi kuollut kotona enemmän tai vähemmän vahingossa. Voitaisiin kai puhua myös tuottamuksellisuudesta.
"Yli 80 lasta surmattu 2000-luvulla
Lapsi joutuu Suomessa henkirikoksen uhriksi suhteellisen harvoin, mutta tekoja paljastuu silti joka vuosi. Kun lapsi surmataan, tekijänä on useimmiten lapsen oma äiti. Toiseksi yleisin tekijä on lapsen oma isä."
https://yle.fi/a/3-11330594
2) "Rehellisesti sanottuna olisipa ovela mies jos etsisi syyllistä ja onkin itse syyllinen.?????"
Ei olisi epäilyttävää, että isä suhtautuisi tyttärensä katoamiseen hällä väliä -henkisesti?
Vaikka Piia ei ollut kastettu Jehovantodistaja, hän kävi kuitenkin kokouksissa, kuten on kerrottu hänen pyöräilleen valtakunnansalille.
Sekin minua vaivaa, että tyttö olisi lähtenyt yökylään Jehovantodistajaystävän luokse ilman vaihtovaatteita ja meikkipussiaan.
Ja sitten vasta Sunnuntaina ihmetellään että eipäs tyttö tullutkaan kokoukseen.
Siihen aikaan tuossa uskonnollisessa yhteisössä pukeutumiskoodi on hyvinkin tiukka, ja kokouksiin otetaan tietty rekvisiitta mukaan.
Lauantaina olisi puhelinlangat laulaneet ystäväperheen suuntaan että onkos se meidän tyttö teillä. Kun niin suutuspäissään lähti ettei edes tutkittavaa Vartiotornia ottanut mukaansa.
Piia on julkaistuissa kirjeissään ystävälleen maininnut tupakan kokeilun, joka on nuorelle hyvinkin normaalia. Mutta Jt yhteisössä se on ollut hyvin kiellettyä ja tuosta tavasta on silloin erotettu- sekin on täällä tullut aiemmin esiin että hän ei kuitenkaan ollut kastettu joten erottamiskäytäntöä ei häneen olisi sovellettu.
Taidan jaaritella jo täällä moneen kertaan pyöriteltyjä asioita- jos kirjeiden tekijää ei löydetä, katoaminen jäänee selvittämättömäksi.
Jammu tykkäs teineistäkin.
Radio dei ex-criminals 13.8.2024 rosita hagertin haastattelu.
Tiktokissa kans video.
Radio dei ex-criminals 13.8.2024 rosita hagertin haastattelu.
Tiktokissa kans video.
"Jos sulla on neljä ovea, 1 on varattu missä KUSKI, toisen tukkii penkki niin mikä estää ulospääsyn?
Jos painat 200kg 15v niin vaikeaa on päästä ulos ihan mistä vaan tosin nainen jää jumiin kameran eteenkin.
Aamun puzzle.
Voisiko aamun puzzlen saada suomeksi?"
Kuski sana jäänyt pois, auttaako?
Jos painat 200kg 15v niin vaikeaa on päästä ulos ihan mistä vaan tosin nainen jää jumiin kameran eteenkin.
Aamun puzzle.
Voisiko aamun puzzlen saada suomeksi?"
Kuski sana jäänyt pois, auttaako?
-
Morfiinitar8
- Aloitteleva Besserwisser
Tuli mieleen, että paljon on naisia, jotka eivät ole olleet monta vuotta vankilassa. Johtuuko siitä, että kaikkia ei älytä epäillä tappajaksi vai eivätkö he ole tarpeeksi julmia kuten myrkyttäjät ja kuristajat. Myrkkyihin ei aina kuole, voi saada vain myrkytysoireita. Kuristajankaan kaikki uhrit eivät ole kuolleet kuristamiseen. Eräs mieshenkilö ei pitänyt poliiseja viisaana ensimmäiseksi mainitusta asiasta johtuen. Kerran joku tuntematon henkilö kertoi kyseessä olevan poliisin virkavirheen, koska erästä ryöstöstä epäiltyä ei oltu viety vankilaan vangiksi. Vai johtuiko siitä, että häntä ei voitu todistaa syylliseksi. Ryöstöstä luin paikallisesta lehdestä. Ryöstö on tapahtunut 1990 luvun alussa. Tekijöitä on ollut kaksi. Sitten on myös rikoksia joista ei ole tehty rikosilmoitusta. Pitäisikö olla ruumiin polttaja, että poliisi tulee hakemaan kotoa asti vankilaan. En näin vanhana naisena sortuisi ruumiin polttoon, koska en ole sytyttänyt tulipaloa eikä minulla ole syttynyt tulipaloa vahingossa.
-
Vanhakansa
- Hetty Wainthropp
Minua on alkanut kiinnostaa tämä Jammun auto ja täällä siitä käyty keskustelu, mutta voisiko joku ystävällinen sielu tiivistää mulle keskustelun kannalta olennaiset asiat ja ehkä lisätä vastauksen pariin kysymykseen?
Minua siis kiinnostaa ennen kaikkea se etupenkki, joka oli "rikki". Eikö penkki noussut ylös vai oliko siinä ehkä verhoilu hajonnut ja olisi joutunut istumaan pelkillä jousilla? Tietääkö kukaan, minkä väriset penkin verhoilut olivat ja mistä ne oli tehty, esim keinonahkaa, kangasta, tms?
Kysymykseni voivat vaikuttaa vähän epäolennaisilta ja omituisilta, mutta kyllä niiden esittämiseen ihan hyvä syy on. Pahoittelen etukäteen, jos jo käyty keskustelussa läpi, olen lukenut foorumia vähän vasemmalla silmällä viime aikoina. Lisäksi esitän nämä kysymykset nyt vähän siksikin, että jos ilmenisi joku, joka tietää vähän enemmän, kuin on tähän asti kertonut.
Minua siis kiinnostaa ennen kaikkea se etupenkki, joka oli "rikki". Eikö penkki noussut ylös vai oliko siinä ehkä verhoilu hajonnut ja olisi joutunut istumaan pelkillä jousilla? Tietääkö kukaan, minkä väriset penkin verhoilut olivat ja mistä ne oli tehty, esim keinonahkaa, kangasta, tms?
Kysymykseni voivat vaikuttaa vähän epäolennaisilta ja omituisilta, mutta kyllä niiden esittämiseen ihan hyvä syy on. Pahoittelen etukäteen, jos jo käyty keskustelussa läpi, olen lukenut foorumia vähän vasemmalla silmällä viime aikoina. Lisäksi esitän nämä kysymykset nyt vähän siksikin, että jos ilmenisi joku, joka tietää vähän enemmän, kuin on tähän asti kertonut.
-
Myrskyluodon Maija
- Nikke Knatterton
Joo siis, minun nyt 70vuotias tuttavani, oli ystävänsä kanssa nuorena 15vuotiaana tyttösenä liftannut useat kerrat ja ainakin kahdesti olivat Jammun valkoisen auton kyytiin liftanneet. Sen jälkeen eivät enää halunneet/uskaltaneet mennä kun Jammun puheet oli niin rivoja: "tytöillä on kolmas silmä märkänä siellä", ja Jammun katse peruutus peilissä oli pelottavan "pistävä".Vanhakansa kirjoitti: Ti Elo 13, 2024 9:00 pm Minua on alkanut kiinnostaa tämä Jammun auto ja täällä siitä käyty keskustelu, mutta voisiko joku ystävällinen sielu tiivistää mulle keskustelun kannalta olennaiset asiat ja ehkä lisätä vastauksen pariin kysymykseen?
Tuo "pelkääjän" puolen penkki heilui ja oli ikäänkuin irti paikoiltaan miten sattuu ja jotenkin vinossa.
Voin kysellä muistaako istuimien materiaalia, väriä tms. Toki voin kysellä muitakin kysymyksiä jos tulee mieleen jotain? Mutta sen verran usein tästä on puhuttu, että luulen, että olisi jo kertonut minulle kaiken mitä muistaa tästä. Toki joku tuollainen materiaali, tuoksu tai joku muu epäolennaiselta tuntuva asia voi joskus jälkikäteen tulla mieleen. Mutta tästä tosiaan on jo aikaa niin ehkei muista enempää.
Niin ja kyytiin olivat hypänneet toisen kerran Lusin suoralta ja toisen kerran Mäntymotellin kohdalta. Koulujen kesälomien aikaan.
.
-
Myrskyluodon Maija
- Nikke Knatterton
Kerro vaan jos on jotain mielen päälläMorfiinitar8 kirjoitti: Ti Elo 13, 2024 7:47 pm Tuli mieleen, että paljon on naisia, jotka eivät ole olleet monta vuotta vankilassa. Johtuuko siitä, että kaikkia ei älytä epäillä tappajaksi vai eivätkö he ole tarpeeksi julmia kuten myrkyttäjät ja kuristajat. Myrkkyihin ei aina kuole, voi saada vain myrkytysoireita. Kuristajankaan kaikki uhrit eivät ole kuolleet kuristamiseen. Eräs mieshenkilö ei pitänyt poliiseja viisaana ensimmäiseksi mainitusta asiasta johtuen. Kerran joku tuntematon henkilö kertoi kyseessä olevan poliisin virkavirheen, koska erästä ryöstöstä epäiltyä ei oltu viety vankilaan vangiksi. Vai johtuiko siitä, että häntä ei voitu todistaa syylliseksi. Ryöstöstä luin paikallisesta lehdestä. Ryöstö on tapahtunut 1990 luvun alussa. Tekijöitä on ollut kaksi. Sitten on myös rikoksia joista ei ole tehty rikosilmoitusta. Pitäisikö olla ruumiin polttaja, että poliisi tulee hakemaan kotoa asti vankilaan. En näin vanhana naisena sortuisi ruumiin polttoon, koska en ole sytyttänyt tulipaloa eikä minulla ole syttynyt tulipaloa vahingossa.
Ehdottomasti samaan kannustaisin!
"Vanhakansa"
Pistä jonnekkin datsun/nissan foorumille kyselyä n.-68 datsun valkoisesta bluebirdistä sattuuko jollain olemaan peltiosia myynnissä.
Jos pistät ilmoitukseen liian paljastavaa kyselyä ei joku vanhajäärä ota yhteyttä jos pelkää nimensä tulevan yleiseen tietoon ja nettikiusatuksi.
Kyseinen auto saattaa olla liikenteessäkin edelleenkin kesäautona eri värisenä eli trafin ilmoitus väristä ei pidä paikkaansa tai seistä jonkun navetan takana tai näissä tiktokissakin olevissa maalaisautopurkaamoissa jotka kasvanu umpeen.
Alustanumeron vaihtokin on voitu tehdä ja tämä jammun luovuttaja on vielä jossain pellon laidassa ilman alustanumeroa, olen nähnyt auton käytetyn vuosia leimalla vaihdetulla alustanumerolla eli mahdollista tämäkin.
Värin vaihto oli yleistä ennen eikä tarvinnut ilmoitella mihinkään.
Tämä siis jos kilvet ei tiedossa tai poistettu kilvistä.
Datsuni maahantuojalla voi olla tiedot tallessa arkistossa maahantuoduista valkeista ~68 bluebirdeistä ajalta jotain.
Youtubessa näkyy oman paikkakunnan historiasta tehty video, siellä näkyy valkea bluebird ja rekkari eli etsimällä voi auto löytyä ihan mistä vain tai siis kilvet johonkin haettuun autoon.
Pistä jonnekkin datsun/nissan foorumille kyselyä n.-68 datsun valkoisesta bluebirdistä sattuuko jollain olemaan peltiosia myynnissä.
Jos pistät ilmoitukseen liian paljastavaa kyselyä ei joku vanhajäärä ota yhteyttä jos pelkää nimensä tulevan yleiseen tietoon ja nettikiusatuksi.
Kyseinen auto saattaa olla liikenteessäkin edelleenkin kesäautona eri värisenä eli trafin ilmoitus väristä ei pidä paikkaansa tai seistä jonkun navetan takana tai näissä tiktokissakin olevissa maalaisautopurkaamoissa jotka kasvanu umpeen.
Alustanumeron vaihtokin on voitu tehdä ja tämä jammun luovuttaja on vielä jossain pellon laidassa ilman alustanumeroa, olen nähnyt auton käytetyn vuosia leimalla vaihdetulla alustanumerolla eli mahdollista tämäkin.
Värin vaihto oli yleistä ennen eikä tarvinnut ilmoitella mihinkään.
Tämä siis jos kilvet ei tiedossa tai poistettu kilvistä.
Datsuni maahantuojalla voi olla tiedot tallessa arkistossa maahantuoduista valkeista ~68 bluebirdeistä ajalta jotain.
Youtubessa näkyy oman paikkakunnan historiasta tehty video, siellä näkyy valkea bluebird ja rekkari eli etsimällä voi auto löytyä ihan mistä vain tai siis kilvet johonkin haettuun autoon.
IPV-916, IID-7, MRU-67, UMY-45, EKA-58
kaikki nämä valkeat bluebirdit löyty google kuvahaulla.
Jos jollain rekkaritietoihin ilmainen pääsy ni äkkiäkös katsoo onko jammun tai vaimon omistuksessa ollut.
https://www.google.com/search?q=myyd%C3 ... ribution=1
Jos jollain rekkaritietoihin ilmainen pääsy ni äkkiäkös katsoo onko jammun tai vaimon omistuksessa ollut.
-
Vanhakansa
- Hetty Wainthropp
Esimerkillistä internetin käyttöä, mutta Traficomin sivuilta ei enää näe kuin nykyisen ja edellisen omistajan tiedot. Noita vanhempia omistajatietoja pitäis anoa kansallisarkistosta ja ne on sitten jotain 50 euroa per rekkari.kyr-12 kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 8:52 am IPV-916, IID-7, MRU-67, UMY-45, EKA-58
Mutta siis tämä bluebird havainto Jammusta poimimassa teinejä kyytiin on jostain 60/70-lukujen taitteesta? Kiinnostavahan se on, mutta itse tosiaan kiinnostuneempi Jammun Ford Granadasta, jolla hän ilmeisesti liikkui Piian katoamisen aikaan, ainakin -89 alussa liikkui. Tosin tälläkin palstalla on kerrottu, että se Granada on poistunut tieliikennekäytöstä jotain 20 vuotta sitten.