Kuvan Rositalla hamekangasta poskienkin sisäpuolella
Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Enemmän täällä (maksumuuri): KeskipohjanmaaPitävätkö romaneihin liitetyt stereotypiat paikkansa? – Näin kertoo tutkimus ja näin vastaavat romanit itse
Kokkolalaiset Rosita Lindström ja Keijo Lindeman ovat sitä mieltä, että harvaan ryhmään kohdistuu niin paljon ennakkoluuloja kuin romaneihin. Pinttyneet uskomukset näkyvät arjen kohtaamisissa. Asia käy selvästi ilmi myös Roosa-tutkimuksesta.
Romaneista liikkuu monenmoista juttua, mutta totena kerrotut tarinat ovat joskus kudelmia puhtaista ennakkoluuloista.
Lännen Media selvitti, kuinka yleisesti esitetyt väitteet ja stereotypiat pitävät paikkansa ja löytyykö niille tukea Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n Roosa-tutkimuksesta. Kys...
...
Oli tehty hassunhauska nollatutkimus, jolla pyrittiin saamaan- ja saatiinkin - kantaväestö taas naurunalaiseksi ja rasisteiksi; kumman sitkeässä ovat ennakkoluulot ja asenteet... Mistä kummasta se voisi johtua?...ennakkoluuloja... Pinttyneet uskomukset näkyvät arjen kohtaamisissa... Romaneista liikkuu monenmoista juttua... puhtaista ennakkoluuloista
Onko Vermossa ammuskelu kovaa ruumiillista työtä??Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 6:34 am Tìittekös ketkä mustalaiset tekevät myös kovaa ruumiillista työtä? No hevosihmiset ja niitä riittää. Olen seurannut tiktokissa..
Ei vaan hevosten hoito tietenkinWildchild79 kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 10:03 amOnko Vermossa ammuskelu kovaa ruumiillista työtä??Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 6:34 am Tìittekös ketkä mustalaiset tekevät myös kovaa ruumiillista työtä? No hevosihmiset ja niitä riittää. Olen seurannut tiktokissa..
Kyllähän eläkkeellä on aikaa jotain konia vähän syöttää pöllityllä porkkanalla.Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 10:16 amEi vaan hevosten hoito tietenkinWildchild79 kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 10:03 amOnko Vermossa ammuskelu kovaa ruumiillista työtä??Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 6:34 am Tìittekös ketkä mustalaiset tekevät myös kovaa ruumiillista työtä? No hevosihmiset ja niitä riittää. Olen seurannut tiktokissa..
Tai varastanut työvaatteet pyykkinarulta?Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 11:55 am Ja taas näin mustalaisen työvaatteissa. Nimittäin porin linjojen työvaatteitteissa joten lienee bussikuski.
Aivan varmasti, hahaha! Viimeksi, kun minä näin mustalaisia työliiveissä (jota kaverin kanssa kovasti terassilta ihmettelimme), niin ei mennyt kuin alle 10min ja kytät kävi hakemassa koko porukan maijan kyytiin. Ei tainnut sittenkään olla ainakaan verokortti hommissa? Eikö sua Milla edes manne huoli? Aika helvetin huonosti taitaa mennä. Pahoittelut siitä.Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 11:55 am Ja taas näin mustalaisen työvaatteissa. Nimittäin porin linjojen työvaatteitteissa joten lienee bussikuski.
Saa muttei kansallispuvun tai etnisen taustan takia. Mutta jos syy on vaikkapa häiritsevä käyttäytyminen, epäily maksukyvystä tms niin silloin toki yrittäjällä on oikeus valita asiakkaansa.Millavaan kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 4:50 pm Mitä vittua mä just näin tiktokissa. Kotipizza hyllykalliossa kieltäydyttiin palvelemasta kansallispukuisia. Saako noin edes toimia? Toi on todellista syrjintää ja huonoa mainosta kotipizzalle vaikka se olikin toki vaan tämä kyseinen yrittäjä. Muistakaa laittaa boikottiin!