Skuuttien törmäys Espoossa 15.8.2024
Re: Skuuttien törmäys Espoon Leppävaarassa 15.8.2024 - yksi henkilö kuoli, törmääjä tavoitettu
Saa pari vuotta ehdollista,ei helpota omaisten suureen suruun.
Jos olisi omasta isästä kyse niin....
Re: Skuuttien törmäys Espoon Leppävaarassa 15.8.2024 - yksi henkilö kuoli, törmääjä tavoitettu
Näin se menee..Faija33 kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 11:00 pm Saa pari vuotta ehdollista,ei helpota omaisten suureen suruun.Jos olisi omasta isästä kyse niin....
Sakot joita ei tarvitse maksaa, ja ehtoollinen joka ei merkitse käytännössä yhtään mitään.
Tai sitten ei tule, ks. esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Teini, ja vielä mieluummin sieltä ne lähteet. Suomen kielessä sana esiintyy jo ajalla, jolloin englanti oli pieni luoteiseurooppalainen paikalliskieli, jota täällä ei kukaan osannut.
Itse asiasta sen verran, että onko ketjussa tai muualla ehkä tarkempaa tietoa, mikä tuo risteys oli ja törmääjien suunnista sieltä.
-
vanhellsing
↑
Ihan vitun sama, 15-17v lähi-idästä kotoisin oleva teini ajoi suomalaisen päälle skuutilla ja tappoi hänet. Jos oltaisin rajat pidetty kiinni niin tätä ei olisi tapahtunut, nussikaa rauhassa pilkkua jos se helpottaa.
Ihan vitun sama, 15-17v lähi-idästä kotoisin oleva teini ajoi suomalaisen päälle skuutilla ja tappoi hänet. Jos oltaisin rajat pidetty kiinni niin tätä ei olisi tapahtunut, nussikaa rauhassa pilkkua jos se helpottaa.
Poistettu teini-sanan jankkaamista lainauksista
-NILS-
Se on silti selvää että hengissä selvinnyt ja päälle ajanut oli teini. Mihin tuo kuolevalle vittuilu perustuu? Jonkun somesankari-rassukan Facebook/Twitter -propagandaan?
-NILS-
Eli teini. Mitä vittua te tuostakin jankkaatte? Jos olisin samanlainen kuin te niin kyselisin täälllä olikohan kovinkin maksamakkaran värinen iho ja kuinka paljon "isi" viettikään aikaa baareissa. Mutta antaa olla. Toivottavasti oikeust toteutuu. En ole jaksanut seurata onko tässä jo todettu kumpi tässä on tehnyt virheen. Liikaa öyhöä. Parista viestistä sain käsityksen että suojatietä ylittäessä on skuuttiheebolla väistämisvelvollisuus kuten pyörällä. Mutta se ei ole tullut vielä selväksi miksi tuo ajoradalla kaahannut lasketaan jos ei ollut rekisteröitu seuraavaan tason bröm rööööööm vehkeeksi. Ja joo, uutiset olen vilkaissut mutta elämässä on paljon muutenkin mietittävää.Rousku kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 1:43 am Itse asiasta sen verran, että onko ketjussa tai muualla ehkä tarkempaa tietoa, mikä tuo risteys oli ja törmääjien suunnista sieltä.
Se on silti selvää että hengissä selvinnyt ja päälle ajanut oli teini. Mihin tuo kuolevalle vittuilu perustuu? Jonkun somesankari-rassukan Facebook/Twitter -propagandaan?
Poistettu teini-sanan jankkaamista lainauksessa
-NILS-
-NILS-
Niin ja jos "Pentti" olisi jättänyt nussimasta niin "isi" ei olisi kaahannut pyörätien sivuille katsomatta. Turha jossittella. "Pentti" tosin saattoi olla aivan hyvin myös "George".vanhellsing kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 1:47 am Ihan vitun sama, 15-17v lähi-idästä kotoisin oleva teini ajoi suomalaisen päälle skuutilla ja tappoi hänet. Jos oltaisin rajat pidetty kiinni niin tätä ei olisi tapahtunut, nussikaa rauhassa pilkkua jos se helpottaa.
Ihan vitun sama nämä kansallisuudet ja iät. Minua kiinnostaa tietää, missä risteyksessä tuo tapahtui ja mistä suunnista osapuolet siihen saapuivat.vanhellsing kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 1:47 am Ihan vitun sama, 15-17v lähi-idästä kotoisin oleva teini ajoi suomalaisen päälle skuutilla ja tappoi hänet. Jos oltaisin rajat pidetty kiinni niin tätä ei olisi tapahtunut, nussikaa rauhassa pilkkua jos se helpottaa.
Ja yleisemmin se, miksi noin älyttömän vaarallisilla välineillä saa kevyen liikenteen väylillä edes kaahailla. Ihan kansallisuudesta riippumatta voi olla niinkin, että se "tapettu" ehkä olisi voinut myös vilkaista ympärilleen, ja ehkä olisi ollut velvollinen päästämään ajoneuvoliikenteen ensin. Tietysti myös suojatietä tietä pitkin lähestyttäessä pitää pystyä kulkupeli pysäyttämään niissäkin tapauksissa, joissa joku sinne sääntöjen vastaisesti ja ihan yllättäen säntää. Tämäkin täysin riippumatta osapuolten kansallisuuksista.
-
vanhellsing
Lukekaa nyt poliisin uutisia ja mistä ketäkin epäillään, lisäksi tämä teini on jo tunnustanut tekonsa, ei mitään epäselvää. Jos joku on ampunut jonkun hengiltä ja tunnustanut tekonsa niin siinä ei ole jossiteltavaa, ihan verrattavissa. Mutta joillakin silti tässä on jossiteltavaa kun ei voi uskoa että karvaranneteini on yksin syyllinen, pärjäämistä teidän elämään, jossain vaiheessa se kupla puhkeaa ja se voi olla rankkaa.
Tämäpä. Nämä pitäisi kieltää kuten Pariisi (onko kielto vielä voimassa?). Jotkut vammaisetkin vetävät omilla laitteillaan aivan saatanan täysiä mutta sentään välittävät muista ihmisistä. Teinit ja känniset eivät. Se onkin jännä juttu ketkä ne liikennesäännöt osaavat. Usein vaikuttaa isltä että autottomat hipit tietävät ne parhaitenRousku kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 2:02 amIhan vitun sama nämä kansallisuudet ja iät. Minua kiinnostaa tietää, missä risteyksessä tuo tapahtui ja mistä suunnista osapuolet siihen saapuivat.vanhellsing kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 1:47 am Ihan vitun sama, 15-17v lähi-idästä kotoisin oleva teini ajoi suomalaisen päälle skuutilla ja tappoi hänet. Jos oltaisin rajat pidetty kiinni niin tätä ei olisi tapahtunut, nussikaa rauhassa pilkkua jos se helpottaa.
Ja yleisemmin se, miksi noin älyttömän vaarallisilla välineillä saa kevyen liikenteen väylillä edes kaahailla. Ihan kansallisuudesta riippumatta voi olla niinkin, että se "tapettu" ehkä olisi voinut myös vilkaista ympärilleen, ja ehkä olisi ollut velvollinen päästämään ajoneuvoliikenteen ensin. Tietysti myös suojatietä tietä pitkin lähestyttäessä pitää pystyä kulkupeli pysäyttämään niissäkin tapauksissa, joissa joku sinne sääntöjen vastaisesti ja ihan yllättäen säntää. Tämäkin täysin riippumatta osapuolten kansallisuuksista.
Helvetin typerä vertaus. Jos ammun sinut ja tunnustan niin kai minä olen aika selkeä syyllinen varsinkin jos olin paikalla ja siitä on tutkinnan jälkeen selvät todisteet. Nyt teini on ajanut jonku ukon päältä ja ukko sai surmansa. Teini on tunnustanut tämän. Tekikö sen tahallaan ja kumpi rikkoi lakia ajaessaan? Vaiko molemmat? Voitko laittaa tuomion alle jos kerran tiedät?vanhellsing kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 2:42 am Lukekaa nyt poliisin uutisia ja mistä ketäkin epäillään, lisäksi tämä teini on jo tunnustanut tekonsa, ei mitään epäselvää. Jos joku on ampunut jonkun hengiltä ja tunnustanut tekonsa niin siinä ei ole jossiteltavaa, ihan verrattavissa. Mutta joillakin silti tässä on jossiteltavaa kun ei voi uskoa että karvaranneteini on yksin syyllinen, pärjäämistä teidän elämään, jossain vaiheessa se kupla puhkeaa ja se voi olla rankkaa.
e: se on selvää että pakeni paikalta joka on aina (lievä) rikos.
-
vanhellsing
↑
Ehkä olen vanhan liiton mies ja minut on jo lapsena opetettu kunnioittamaan poliisia ja en voi sille mitään että jos poliisin kaikki epäilykset menee sille nuorelle ja vanhempaa ei mistään epäillä, niin minulle se on juuri noin. Toki jos jotain viitteitä tulee muualle niin sopeudun sen mukaan.
Ehkä olen vanhan liiton mies ja minut on jo lapsena opetettu kunnioittamaan poliisia ja en voi sille mitään että jos poliisin kaikki epäilykset menee sille nuorelle ja vanhempaa ei mistään epäillä, niin minulle se on juuri noin. Toki jos jotain viitteitä tulee muualle niin sopeudun sen mukaan.
- Tarkastaja Levisi
- James Bond (David Niven)
Autojen törmäystilanteistahan on tehty testejä mutta en ole nähnyt vastaavia skooteista tai sähköpyöristä. Energiaa on kuitenkin törmäyksessä mukana paljon enemmän, jos vaikkapa sähkökäytteinen taakkapyörä rymähtää päälle. Sähköpotkulautojen turvallisuutta tuskin on tutkittu mutta painavina kulkuvälineinä ne auraavat pyörät tieltään kolaritilanteessa, tosin skuuttikuskillekin saattaa käydä huonosti. Itse rysäytin eilen kaverin kanssa pyörällessä kaverin perään (Oivaksi modattu armeijan pyörä, kaverilla 3 v Jääkäri) ja selvisin ruhjeilla. Kaveri on lääkäri joten paikkasi reissun jälkeen. Peräänajo sattui vain 400 metriä ennen reitin loppua ja oli ohi varmaan alle viidessä sekunnissa. Lensin kuitenkin pari metriä asfalttiin, osin soralle, joten oikea polvi on nyt sidottu pariksi päiväksi ja kyynärpää teipattu. Kypärä on olemassa mutta en ole sitä tähan saakka käyttänyt mutta nyt taitaa tulla muutos. Nopeutta oli tuossa molemmilla vain noin 15 km/h joten uskoakseni ei edes tarvita 25 km/h vauhtia vakavampaan onnettomuuteen.Rhietala kirjoitti: Su Elo 18, 2024 8:31 am Juuri näin. Itse ajan sähköpyörällä kaupunkiolosuhteissa 15km/h - 20km/h, jos on tyhjä katu. Siksi noista skooteista onkin tullut vaaratekijä, koska niitä ei kuule ja ne kulkee aina sen 25km/h ja ohittaa kummalta puolelta tahansa, jos edes ohittaa.
Viimeksi olin pysähtynyt tienlaitaan odottamaan pääsyä tien yli, kun tämmönen samanmoinen sankari tuli täydellä vauhdilla selkään ja teloi mut viikon sairaslomalle.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
Olisi mukava tietää, että oliko sähköpotkulauta lailllinen? Oliko esimerkiksi viritetty? Potkulauta tuskin oli vakuutettu, joten miten nuo korvaukset menevät? Kai niiistä viimekädessä päätetään oikeudessa.
Ihan vaan kauniisti sanoen, tuskin tuolta etelänmieheltä mitään mahdollisia korvauksia saa perittyä?
Ihan vaan kauniisti sanoen, tuskin tuolta etelänmieheltä mitään mahdollisia korvauksia saa perittyä?
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. 
Taidat olla samanlainen muiden päälle ajava mulkku, kun noin puhut.B€st kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 1:46 pm Ottamatta kantaa caseen, niin aina toivon skuuttisanan käyttäjän saavan vasarasta päähänsä.
Pardon my skuutish.
Pyörän kellon soittaminen ohitettaessa muita ihmisiä on hienoa ja älykästä käytöstä, jolla varoitetaan edellä kulkevaa että olemme ohittamassa.Myönnän että ainakin mua joskus vituttaa ne kellon soittajat kun kävellen olen liikenteessä, häiritsevä ääni ja usein tarpeeton jos kävelen tienreunaa niin pääsevät turvallisesti ohi ilman kellon soittamistakin, joissakin tilanteissa ihan loogista on käyttää sitä. Käskynä nyt en sitä ota, päinvastoin, en ainakaan väistele jos joku kävelyretkeäni häiritsee turhaan.
EDIT: Ja usein rimpauttavat siinä korvan juuressa, jolloin en enään kerkisikään väistää.
Jos et kestä pyörien kelloja, tuolla Afganistanissa on kameleita, joiden kellonsoittoa et kuule kun autiomaassa jolkotat.
Juuri tuollainen pelko, että ihmiset eivät tykkää pyörän kellonsoittamisesta varoitukseksi, on saanut monet pyöräilijät välttämään sitä, jottei heitä vihattaisi.
Ja sitten ajetaan päälle, kun jalankulkija liikahtaa väärään suuntaan.
Kun mä luen kaikkea, mitä pyöräilijät, skuuttiperseet ja suuri osa kitisevistä jalankulkijoista ovat ja puhuvat, ei ihme että ihmistä pidetään universumin paskiaisena.
Ihminen on aivokuollut olento.