Elintarvikkeiden kohdalla ei kyllä lähdetä siitä että ihmisten pitäisi omilla aisteilla päätellä onko tuotteessa kylmäketju ja säilytys tapahtunut asianmukaisesti. Vaikka siis olisikin aistit tallessa. Tuo heittosi että "kai nyt jokaisella" paljastaa että et elämästä paljoa ymmärrä, ei tarvitse olla kuin polyyppia nenässä niin eipä siinä toimi hajuaisti eikä makukaan yleensä. Ja kyseessä on erittäin yleinen vaiva.K9Wifey kirjoitti: To Elo 15, 2024 9:45 am Toki ymmärrän, että ruuanjakopisteillä kylmäketju ainakin jossain välissä katkeaa. Varsinkin keräys-/kuljetusvaiheessa. Olen itse hakenut ruoka-avustuksia ollessani väliaikaisesti työttömänä, ja enpä ole sairastunut. Sen sijaan säästänyt - varmaan satasia/kk. Kai nyt jokaisella on haju- ja makuaisti, joka kertoo, onko tuote ookoo vaiko nou.
Toki tuo, että elintarvikkeita olisi säilytetty jopa vuorokausia liian lämpimässä kuulostaa tosi pahalta.
Hurstin työ on kyllä todella kullanarrvoista, ja toivottavasti epäkohdat saadaan kuntoon hänen nimeään lokaamatta.
Mitä tulee rattijuopumukseen, niin onneksi suomessa näitä ei katsota läpi sormien sen perusteella mitä kukakin työkseen tai vapaaehtoisuuttaan tekee. Siitä olen samaa mieltä, että toivottavasti saavat tilat asianmukaisiksi ja hommat voi jatkua.