Moniko on eronnu kirkosta?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mä en ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon. Omat vanhemmat eros kirkosta joskus 60-luvulla. Ja hyvä niin.
B.Hill
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja B.Hill »

Eronnut samasta syystä kuin EuroJR.
viimeksi kävin kirkossa kaverin häissä... edes pikkusiskon rippijuhlissa en vaivautunut kirkkoon...
Enkä koskaan ole uskonut noihin jeesus/jumala juttuihin, ala asteella oli uskovainen opettaja joka kertoi jeesuksen ihmeistä ja joka päivä aloitettiin laulamalla virsi...
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Olen eronnut kirkosta kauan sitten. Olen agnostikko.
---------
Allekirjoitus.
murhavaari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Erosin kirkosta 15v sitten. En kokenut että haluaisin kuulua tuollaiseen yhteisöön.
Mother_North
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Olin muuten tuossa kesällä kaverini siskon rippijuhlissa ja voi jösses sitä jumalanpalvelusta.Nouse seisoon,istu,nouse seisoon,istu,ylistäkää herraa,aamen,nouse seisomaan,istu,nouse seisomaan,istu,rukoilkaamme... Phuuh meinasikunto loppua ja en varmaan ihan hetkee kirkkoo mee elei oo pakko
kapteeni
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Täällä näköjään ilmoittautuvat vain pakanat. Otin eron kymmenen vuotta sitten. Raha-asiat eivät olleet edes mielessä, kun ei silloin ollut juuri tulojakaan. Protestoin tekopyhyyttä vastaan. Toisaalta olen jäävi haukkumaan, kun en oo erityisemmin uskonnollinen.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

kapteeni kirjoitti: Raha-asiat eivät olleet edes mielessä, kun ei silloin ollut juuri tulojakaan. Protestoin tekopyhyyttä vastaan. Toisaalta olen jäävi haukkumaan, kun en oo erityisemmin uskonnollinen.
Sama vika: en eronnut sen takia, etta saastaisin rahaa kun valttyy kirkollisverolta.

Kirkon arvomaailmassa on paljon hyvaakin, mutta kun epailen Jumalan olemassaoloa.

Lainaus wikipediasta:
"Yleisimmän käsityksen mukaan agnostismi on oppi, jonka mukaan väitettä jumalan olemassaolosta tai olemassaolemattomuudesta ei voida (ainakaan täysin varmasti) todistaa vääräksi, eikä myöskään oikeaksi. Agnostismi voi olla esimerkiksi uskonnottoman ihmisen kanta, joka myöntää, ettei väitettä jumalan olemassaolosta voida todistaa täysin varmasti vääräksi"

Tassa siis syy. Miksi kuuluisin sellaiseen instituution, jonka arvoihin en usko?
---------
Allekirjoitus.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

anni kirjoitti:Menee vähän aiheen vierestä,
mikä on syy teidän kirkosta eroamiseen?
Itse kuulun kirkkoon, en kuitenkaan ole "uskovainen".
Erosin kun täytin 18 vuotta, en näe järkeä kuulua kulttiin jonka sanomaan ei usko tai saatiikka jumal-tarustoon.
C-Bane
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja C-Bane »

Mother_North kirjoitti:Olin muuten tuossa kesällä kaverini siskon rippijuhlissa ja voi jösses sitä jumalanpalvelusta.Nouse seisoon,istu,nouse seisoon,istu,ylistäkää herraa,aamen,nouse seisomaan,istu,nouse seisomaan,istu,rukoilkaamme... Phuuh meinasikunto loppua ja en varmaan ihan hetkee kirkkoo mee elei oo pakko
Toihan kävi jo pienestä jumpasta?
Sunnuntain voi kivasti pyhittää ihan muulle jumpalle. 8)

Kuva
anni
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja anni »

Vaikuttaa siltä että suurin osa ei kuulu kirkkoon.
Itsellä kirkkoon kuuluminen on lähinnä jonkinlainen tapa tai jotain.
Vanhemmat kuuluu jne....
Pitäis varmaan ruveta miettimään asiaa hiukan syvällisemmin.
Mother_North
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

C-Bane kirjoitti:
Mother_North kirjoitti:Olin muuten tuossa kesällä kaverini siskon rippijuhlissa ja voi jösses sitä jumalanpalvelusta.Nouse seisoon,istu,nouse seisoon,istu,ylistäkää herraa,aamen,nouse seisomaan,istu,nouse seisomaan,istu,rukoilkaamme... Phuuh meinasikunto loppua ja en varmaan ihan hetkee kirkkoo mee elei oo pakko
Toihan kävi jo pienestä jumpasta?
Sunnuntain voi kivasti pyhittää ihan muulle jumpalle. 8)
Yhdyn teihin täysin :lol:
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

En ole eronnut enkä eroa. Taivaspaikkaa ja Pietarin kanssa treffejä odotellessa. :lol:
Knuckleduster
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Knuckleduster »

Itse en koskaan ole kirkkoon kuulunut. Suurin osa suvusta ei kuulu.
En ole siis minkäänlaista kristillistä kasvatusta saanut, enkä uskonnon tunneillakaan koskaan ole käynyt.
C-Bane
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja C-Bane »

Kirkko olisi mielestäni erotettava valtiosta kokonaan. Olisi hauskaa nähdä kuinka moni seuraisi vielä silloin kirkkoa.
Esim. Ranskassa kyseiset instituutiot ovat olleet erillään jo yli 100 vuotta.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tää on kanssa eronnut ja ihan siksi, etten tahdo maksaa veroa sellaisesta mitä en hyödynnä/käytä. eihän sitä kukaan osta kaupastakaans sellaista mitä ei tarvitse.

ja niin lisätäkseni, uskoni on vahva...kohtalon usko siis.
Viimeksi muokannut Kalessin, Ma Elo 06, 2007 6:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Vastaa Viestiin