Oon meinannu jäädä tällä viikolla kahdesti jalankulkijana skuutin alle. Ensimmäinen ajaja kaahasi kovaa vauhtia puhelintaan tiukasti tuijottaen ja kaarteli samalla laidasta laitaan, toinen ajoi punaista päin suojatiellä, kun itse saavuin sille toisesta suunnasta kävellen ja pysähdyin odottamaan valon vaihtumista. Puhelimen tuijottaja oli nuori maahanmuuttaja, toinen vaikutti kantasuomalaiselta. Ja on vasta keskiviikko...
En ole edes kiinnittänyt huomiota siihen, miten monta kertaa olen nähnyt useamman lapsen saman skuutin päällä.
Kyllähän tuohon toimintaan olisi pakko saada selvät lait ja rajoitukset, että ainakin ikärajat ja nopeusrajoitukset tulee noudatetuiksi. Muuten ei haittaisi,jos joku kaahaa itsensä sairaalakuntoon, mutta kun sivullisetkin ovat samalla vaarassa, ja lapset luulevat vuokralaitteita leluiksi.
Tämä on aika hauska video:
Nuoren skuuttikuskin tunarointi veti Dennis Pastersteinin hiljaiseksi
20.8. 19:52
Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein jakoi tiistaina X:ään videon, jolla nuori skuuttikuski tunaroi Kontulassa.
– Näin, ei tähän ole juuri sanottavaa, video kertoo. Nuorta kuskia ei tavoitettu, jäi epäselväksi mikä oli ajokunto, juoksukunto oli ainakin hyvä.
Videolla nuori skuuttikuski kurvailee tiellä poliisiautoa vastaan ja kaatuu tielle. Nuori jättää skuutin jälkeensä ja lähtee juosten pois paikalta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010643312.html