Missään ei tosin ole kerrottu, että tekijä olisi vaatinut tai odottanut uhria.MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 23, 2024 11:18 pm Suunnitelmallisuuden tai valmiuden väkivaltaan "todistaa" hyökkääjällä oli mukanaan jokin astalo=lyömiseen ja vahingoittamiseen sopiva esine.
En usko että tekoa oli suunniteltu ainakaan postinjakajaa kohtaa, se oli vahinko minun mielestä.
Suunnitelmallisuus vahingoittaa jotakin henkilöä, näkyy myös hyökkääjän käytöksestä. Hyökkääjä "vaani" ja odotti piilossa rapunovella. Suunnitelmallisuus on myös kyseessä jos päätös hyökkäyksestä tapahtui vasta pihalla vaaniessaan uhria. Murhan kriteeri myös täyttyy koska mukana oli rikospaikalle tultaessa jo tekoväline. Teon väkivaltainen luonne myös antaa mahdollisuuden syyttää murhasta.
Jos hyökkääjä jää kiinni, hänellä on pienet mahdollisuudet välttää murhatuomio. Hyökkääjä voi vedota ja yrittää todistaa jotain psyykkistä häiriötä ennen ja teon aikana.
Tutkinnallisista syistä Poliisi ei useinkaan kerro kaikkea mitä tietää. Kertomatta jättäminen ei ole valehtelua.
Vihjailu johonkin suuntaan voi olla myös taktista ja tiedostettua, mahdollisen syyllisen kiinni saamisen helpottamiseksi.
Suomessa tapahtuu paljonkin asioita jotka ylittäisivät uutiskynnyksen, Poliisi ei vain kaikkea tuo julki jos ei ole pakko.
Itse ainakin ajattelen että Poliisin tutkinta on tällä hetkellä "herkässä" tilassa ja siksi eivät voi avata asioita liikaa.
Alussa 2 epäiltyä varmasti aiheutti ettei Poliisi halua taas julkisuuteen "väärän pidätyksen/kiinnioton" juttuja.
Saattaa olla hyvin pienestä kiinni, saako tai pystyykö Poliisi todistamaan kuka hyökkääjä oli. Odotan ainakin nyt loppuvuoden aikana juttu ratkeaa tai sitten ei ehkä koskaan.
Mihin omat fiilikset perustuu että Poliisi ehkä lähellä tekijää.
Katsotaan jo meidän spekulaatioita täällä. Aika hyviä, fiksuja ja sopivat faktojen kanssa hyvin toisiinsa.
Jos olisin tekijä "kyllä munaskuissa jo kihelmöisi" (itsellä jo tuntuu sielläkoska olen varma että meidänkin spekulaatioista löytyy jotain juttuun sopivaa)
Ketään ei ole 1,5 vuoteen pidätetty rikokseen liittyen. Myös vihjeruinaaminen mistä tahansa pienestäkin vihjeestä vaikuttaa epätoivoiselta. Toivottavasti olen väärässä.