Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
siiantaika
Vic Mackey

Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Schimanski kirjoitti: Su Elo 25, 2024 11:01 am
siiantaika kirjoitti: La Elo 24, 2024 11:47 pm
Turhaan sinä jauhat jargonia laeista, kun minä puhuin asioista nimenomaan käytännöllisestä enkä lainopillisesta näkökulmasta. Suomessakin nimenomaan rivisotilaat ja varusmiehet komennettaisiin poteroihin sodan syttyessä. Siinä ei ole mitään outoa.
Sinä sitä jargonia laeista jauhat enkä minä :mrgreen:

Lait ja Venäjä sopivat huonosti yhteen. Onhan Venäjällä lakeja ja on myös laki jonka mukaan varusmiehiä ei saa lähettää etulinjoihin, mutta mitkään lait eivät estä tai edes hidasta Putinia, kun Putin venyttelee niitä aina tarvittaessa ihan miten huvittaa. Suomea ja Venäjää ei voi muutenkaan verrata keskenään oikein millään tavalla.
On tyhmää nauraa Venäjälle siksi, että varusmiehiä käsketään puolustamaan omaa maataan, kun Suomessa toimittaisiin aivan samalla tavalla. Sitä tässä olen yrittänyt teroittaa. Ja ihan samalla tavalla Suomessakin on varmasti paljon "turhia" lakeja, joista poikettaisiin pakon edessä. Sivarinkin on turha tulla itkemään, että hänelle on joku sossutantta luvannut, ettei tarvitse mennä poteroon tykinruoaksi, mutta sinnehän me kaikki päädymme.

Olisi tietysti fantsua nähdä Petteri Orpo ja Stubb lukemassa tiedotetta Ylen erikoislähetyksessä, että Suomi antautuu koska sivareita ei haluta laittaa sotimaan.
Whicher
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Whicher »

Even Steven kirjoitti: Pe Elo 23, 2024 6:46 pm Tuosta se sitten lähti..
Ai se lähti Krimin takaisinsaamispuheista eikä suinkaan sen laittomasta valtaamisesta?
Solttuetsivä
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

siiantaika kirjoitti: Su Elo 25, 2024 2:27 pm On tyhmää nauraa Venäjälle siksi, että varusmiehiä käsketään puolustamaan omaa maataan, kun Suomessa toimittaisiin aivan samalla tavalla. Sitä tässä olen yrittänyt teroittaa.
Suomen sodanajan armeija on reserviläisistä.
Varusmiehiä ei Suomessa lähetettäisi sotatoimiin.

Varusmiehillä ei ole edes vielä sodanajan sijoituspaikkaa. Se tulee vasta varusmiespalveluksen jälkeen.
kiinnostunut5
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut5 »

Kahlaaja kirjoitti: Su Elo 25, 2024 3:42 pm
Solttuetsivä kirjoitti: Su Elo 25, 2024 3:20 pm
siiantaika kirjoitti: Su Elo 25, 2024 2:27 pm On tyhmää nauraa Venäjälle siksi, että varusmiehiä käsketään puolustamaan omaa maataan, kun Suomessa toimittaisiin aivan samalla tavalla. Sitä tässä olen yrittänyt teroittaa.
Suomen sodanajan armeija on reserviläisistä.
Varusmiehiä ei Suomessa lähetettäisi sotatoimiin.

Varusmiehillä ei ole edes vielä sodanajan sijoituspaikkaa. Se tulee vasta varusmiespalveluksen jälkeen.
Mutta jos ryssä nyt hyökkää varusmiesten kimppuun niin pitääkö näiden laittaa kädet pystyyn vai kuinka toimitaan.
Tuota tuskin tarvii harmitella, välissä on kuitenkin suomen armeija NATOn tuella.
Anoteus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Anoteus »

:D saksa just laittoi hyvän setin menemään, lisää vaan valheita, siitä aina tietää, että jotain hyvää taas tapahtuu.. sikke palannut teurastamolta?
QwertyKeyboard
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

siiantaika kirjoitti: Su Elo 25, 2024 2:27 pm On tyhmää nauraa Venäjälle siksi, että varusmiehiä käsketään puolustamaan omaa maataan, kun Suomessa toimittaisiin aivan samalla tavalla. Sitä tässä olen yrittänyt teroittaa. Ja ihan samalla tavalla Suomessakin on varmasti paljon "turhia" lakeja, joista poikettaisiin pakon edessä. Sivarinkin on turha tulla itkemään, että hänelle on joku sossutantta luvannut, ettei tarvitse mennä poteroon tykinruoaksi, mutta sinnehän me kaikki päädymme.

Olisi tietysti fantsua nähdä Petteri Orpo ja Stubb lukemassa tiedotetta Ylen erikoislähetyksessä, että Suomi antautuu koska sivareita ei haluta laittaa sotimaan.
Suomen laki kieltää lähettämästä varusmiehiä rintamalle ja siitä pidetään kiinni toisin kuin Venäjällä. Suomessa rintamalle lähetetään vain reserviläisiä, jotka ovat suorittaneet täyden koulutuksen. Itse esimerkiksi en joudu sodassa rintamalle, koska sijoituspaikkani on alue-ilmatorjunta eli minut sijoitetaan suojaamaan jotain strategista kohdetta ilmamaaleilta kaukana rintamalinjojen takana.

Vaikka sota onkin hirveää niin tietyllä tavalla siinä on jotain fiilistä kun laitat huippuluokan ilmatorjunta ohjuksen Venäläisen hävittäjän perään ja se osuu ja venäläinen hävittäjä leiskahtaa tulipalloksi ilmassa ja pääset huutamaan siitäs sait saatanan kusipää. En minä tietenkään sotaa toivo jotta pääsen toteuttamaan fantasioitani tuhota venäläisiä hävittäjiä, mutta en minä karkuunkaan lähde jos ryssät väkisin haluavat tulla rajan yli tuhottavaksi. Ne ketkä lähtevät karkuun lähtevät karkuun minä en lähde. 8)
QwertyKeyboard
Javier Pena

Kahlaaja kirjoitti: Su Elo 25, 2024 8:15 pm Niinkö. Olisiko linkkiä että Venäjä toimisi toisin ? Mielestäni tuolla ei myöskään varusmiehiä rintamalle lähetetä.

Korjaa toki mikäli olen väärässä.
Venäjän lain mukaan varusmiehen, jolla on neljäkuukautta tai yli palvelusta saa lähettää rintamalle puolustamaan Venäjää, mutta sitä lakia rikotaan. Lakia kierretään sillä, että varusmiehiä painostetaan allekirjoittamaan sopimusotilaan paperit jolloin heidät saa lähettää sotaan kun varusmies muuttuukin sopimusotilaaksi. Varusmiehiä painostetaan esim. sillä, että varusmiesten ei anneta nukkua ennen kuin sopimusotilaan paperit on allekirjoitettu tai ruokaa ei tule ennenkuin nimi on paperissa. Toinen keino millä lakia kierretään on se, että Venäjä on liittänyt Ukrainasta valtaamansa alueet Venäjään, jolloin Venäjä voi väittää, että Varusmiehiä ei lähetetä ulkomaille sotaan kun Ukrainalta vallatut alueet ovatkin Venäjän alueita, joten Ukrainaan lähetetyt varusmiehet puolustavatkin Venäjää. Sehän on pelkkä silmänkääntö temppu, mutta sellaisia Putin on harrastanut koko presidentti kautensa ajan.

Tämä kikkailu ja painostaminen on lisääntynyt sitä mukaa mitä huonommin Venäjällä on mennyt Ukrainassa kun Putinin aloittama sota on pitkittynyt eikä valmista näytä tulevan ja Putin keksii kokoajan lisää kikkoja millä väkeä voi painostaa Ukrainan rintamalle.
Even Steven

Viesti Kirjoittaja Even Steven »

Whicher kirjoitti: Su Elo 25, 2024 3:01 pm
Ai se lähti Krimin takaisinsaamispuheista eikä suinkaan sen laittomasta valtaamisesta?
Siitä se nyt kuitenkin lähti, oletpa sinä mitä mieltä tahansa.
QwertyKeyboard
Javier Pena

Ukrainan F-16 hävittäjät tuhoavat Venäläisten asemat JDAM täsmä pommeilla:
kiinnostunut5
Jane Marple

Hyvin on länsi ja Ukraina varsinkin pelannut korttinsa. En muista että kukaan olisi ennustanut nykyhetken menevän näin kesällä -22
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Even Steven kirjoitti: Su Elo 25, 2024 9:13 pm
Tuo on ihan tyypillistä Pietarista ja Moskovasta syötettyä hölynpölyä :mrgreen: Sillä ei tosin ole mitään merkitystä mistä tämä jo 10 vuotta jatkunut Venäjän hyökkäyssota lähti uusille kierroksille, kun kaiken takana on laajentumishaluinen Venäjä. Olisi Ukraina sanonut tai tehnyt ihan mitä tahansa niin ei Venäjä olisi tätä suurhyökkäystä väliin jättänyt. Sitä suunniteltiin vuosia ja harjoiteltiin ihan käytännössäkin Ukrainan rajan tuntumassa monta kuukautta. Perseelleen meni kaikesta huolimatta monellakin tavalla vaikka niitä isoja aluevaltauksia tuli kyllä suurhyökkäyksen ensimmäisinä päivinä kun Ukrainalla ei ollut vielä rivit suorina ja aseistus riittävällä tasolla.
Viimeksi muokannut Schimanski, Su Elo 25, 2024 10:26 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kiinnostunut5
Jane Marple

Höpöhöpömediat ja -sopimukset sikseen, ainakaan tällä foorumilla ei kukaan edes ehdottanut tällaista nykytilannetta sodan alkaessa vaan enemmistö uskoi että venäjä olisi ollut jo kävellyt Ukrainan yli monta kertaa tähän mennessä. Itse en ainakaan löytänyt ennustuksia siitä että Ukraina ottaisi osia venäjältä haltuun ~kolmen vuoden päästä. Löysikö joku muu?
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

kiinnostunut5 kirjoitti: Su Elo 25, 2024 10:04 pm Höpöhöpömediat ja -sopimukset sikseen, ainakaan tällä foorumilla ei kukaan edes ehdottanut tällaista nykytilannetta sodan alkaessa vaan enemmistö uskoi että venäjä olisi ollut jo kävellyt Ukrainan yli monta kertaa tähän mennessä. Itse en ainakaan löytänyt ennustuksia siitä että Ukraina ottaisi osia venäjältä haltuun ~kolmen vuoden päästä. Löysikö joku muu?
Ukrainan puolustustahtoa ja kykyä aliarvioitiin monella tavalla kaikkialla mutta suurimman virheen siinä asiassa teki Vladimir Putin. Sitä että Ukraina hyökkää Venäjälle ei kyllä ihan varmasti osannut aavistella kukaan vuonna 2022 :mrgreen:
Honey_Badger
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Honey_Badger »

Todella vakuuttava argumentti "Siitä se nyt lähti, koska minä ajattelen niin". Hevosenpaska ei muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisit.
Even Steven

Viesti Kirjoittaja Even Steven »

Honey_Badger kirjoitti: Su Elo 25, 2024 11:16 pm

Todella vakuuttava argumentti "Siitä se nyt lähti, koska minä ajattelen niin". Hevosenpaska ei muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisit.
Sanoinko että minä ajattelen niin?
https://interfax.com/newsroom/top-stories/73284/

Te olette selvästi jääneet alakynteen.
Vastaa Viestiin