Mikä Ghost Box on?
Satunnaisesti radiokanavia skannaava laite joka muodostaa niin sanotusti white nose -ääntä.
Mitä sillä voi tehdä?
Uskotaan, että tämä pystyy radiokanavien kautta saamaan henkimaailman ääniä ihmiskorville.
Onko sen toimivuudesta todisteita?
Koskaanhan mitään ei voi sanoa täysin varmaksi. Sitä on käytetty niin Suomessa kuin Ulkomaillakin. Laite ei varsinaisesti anna suoria lauseita, mutta vastauksia "kyllä" "ei" tai kertonut esim. Jonkun ihmisen nimen joka käy yksi yhteen jo kuolleen ihmisen tai on vaikka kuullut monta kertaa itse istuntoa pitävän nimi eri osissa joka tuskin on sattumaa.
Täältä löytyy AaveData nimisen ryhmän videoita jossa tätä kyseistä laitetta käytetään;
https://www.youtube.com/user/aaveDATA/videos
Tuli aihe mieleen, lukiessani kadonneiden ihmisten/selvittämättömien henkirikosten juttuja. Uskotaan siis ihmisen jäävän välitilaan jos hän ei kuole luonnollisesti. Mietin sitä voisiko tätä kokeilla käytettävän esim. Ulvilan tutkinnassa tai Hilkka Laitisen katoamisessa. Haluan sen sanoa kuitenkin, että en tarkoita sitä, että tämä olisi jokin virallinen todiste tai niiden vastausten perusteella voisi ketään ihmistä tuomita. Eihän sitä koskaan tiedä mitä mielenkiintoista paljastuisi.
Voin sanoa sen verran, että olen itse ollut mukana ghost box istunnossa, ettei se ainekana sillä tavalla huuhaata ole, mutta niinkuin mainitsin henkimaailma on asia josta ei voi tietää. Mua ehdottomasti kiinostaa mitä mieltä muut on!