Kyllä, me olemme aivan itsenäisesti ja omaa itsemääräämisoikeuttamme käyttäen liittyneet EU:hun, samaa itsenäisyyttämme ja itsemääräämisoikeuttamme käytimme liittyessämme Natoon, kukaan ei määrännyt meitä liittymään eikä kenelläkään ulkopuolisella ollut sananvaltaa siihen liitymmekö vai emme, kummassakaan tapauksessa meidän ei tarvinnut kuunnella jonkun venäjän nikottelua asian suhteen.Sverdlov kirjoitti: To Syys 05, 2024 11:11 am Ja Suomiko sitten on itsenäinen???
Ei edes pullonpalautusjärjestelmää saa tässä maassa itse tehdä ilman EU:n hyväksyntää, vaikka oma olisi paljon parempi kuin Bruxellesissa keksitty.
Kellonaika on Bruxellesista määrätty. Maatalous on romutettu EU:n lakipykälillä. EU:n lait ja asetukset menevät yli jopa tämän maan perustuslain. Siinä sitä oikeasti itsenäisyyttä näin aluksi.
Aivan samoin meillä on itsenäisyys ja itsemääräämisoikeus päättää noudatammeko me EU:n suosituksia ja säännöksiä vai emme, itse me (tai valtaan äänestämämme päättäjät) sen päätämme noudatammeko niitä ja toimimmeko niiden mukaan, ei EU:lla ole valtaa pakottaa meitä noudattamaan heidän suosituksiaan ja kehotuksiaan ellemme itse suostu niitä noudattamaan.
Eli yksinkertaisesti sanoen, me olemme itsenäinen valtio joka itsenäisesti muodostaa sopimuksia ja liittoja muiden valtioiden ja liittoutumien kanssa.
Mekin voisimme halutessamme toimia kuten Mongolia, kutsua putinin vierailulle ja olla pidättämättä häntä ICC:n nuhtelusta välittämättä, mutta Mongoliaan verrattuna meillä on se eroavaisuus että meidän ei tarvitse niin tehdä vaikka venäjä painostaisikin, koska me olemme itsenäinen valtio.