Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Paljon mahdollista, tosin sotii hieman sitä vastaan, kuinka ylläpito painottaa murha.infon tarjoamaa ehdotonta anonymiteettisuojaa. Mikäli pointtina on, että täällä saadaan löpistä anonyymisti, on hieman epistä antaa erityisvapauksia niille jotka eivät niin tee ja näin tukea omana itsenä esiintymistä.
Kirsi
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^Niin. Mä en nyt hirveästi markjan teksteihin ole perehtynyt mutta onko siellä jotain niin rajusti netiketin vastaista että häntä olisi asiaperustein syytä rajoittaa. (Joku voisi osoittaa vaikka threadin jossa tuollaista ilmenee) Mietin, voisiko kysymys olla siitä, että muu porukka yhteishenkeään ylläpitääkseen tarvitsee markjan kaltaisen yleissyntipukin, mikä olisi psykologisesti aika yleinen avoimen kiusaamisdynamiikan peruskuvio. Ja siinä tapauksessa, kyllä jokaisella täytyy olla oikeus itseään puolustaa, eikä itseään puolustava taho tuossa tilanteessa voi olla se, johon vähääkään oikeudentajuinen ylläpito kontrollitoimenpiteitään kohdistaa.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kirsi kirjoitti:^Niin. Mä en nyt hirveästi markjan teksteihin ole perehtynyt
Et näköjään.

Tuskin kukaan siihen haukkumiseen sinänsä nuivettuu mutta se, ettei herra janssonin sormista lähde juuri lainkaan kommentteja joissa ei esiintyisi esim. sanaa idiootti, pistää joskus ihmetyttämään. Kuten myös se, että hän saa niin vapaasti täällä muita haukkua. Ja vieläpä se, ettei perusteita siihen vapauteen ole kyselyistä huolimatta annettu.

Että ihan yhteishenkeä ylläpitääksemme...

Itse en juuri käy lukemassa ko. pässin tekstejä mutta silti ihmetyttää, millä perusteilla hän saa miltei vapaasti täällä rellestää. Oman nimen perusteella, höpöhöpö, mikä syy se nyt olisi?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Virveli
Alokas

Viesti Kirjoittaja Virveli »

Voisikohan joku näyttää viestin misä markja haukkuu idiootiksi ja haistattelee ja muuta? Siis tämän lautamiesketjun ulkopuolella? Minusta vaikuttaa ennemminkin siltä että toiset osaa sääntöjen puitteissa paremmin kuin toiset ja siitä poru.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Virveli kirjoitti:Voisikohan joku näyttää viestin misä markja haukkuu idiootiksi ja haistattelee ja muuta? Siis tämän lautamiesketjun ulkopuolella? Minusta vaikuttaa ennemminkin siltä että toiset osaa sääntöjen puitteissa paremmin kuin toiset ja siitä poru.
Hei Markus. Keksit sitten paremman kakkosnimimerkin kuin vaikkapa Palofoorumilla.

Kyllä niitä viestejä on. Jos et ole niitä nähnyt, etsi haku-toiminnolla.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Kirsi kirjoitti:^Niin. Mä en nyt hirveästi markjan teksteihin ole perehtynyt mutta onko siellä jotain niin rajusti netiketin vastaista että häntä olisi asiaperustein syytä rajoittaa. (Joku voisi osoittaa vaikka threadin jossa tuollaista ilmenee) Mietin, voisiko kysymys olla siitä, että muu porukka yhteishenkeään ylläpitääkseen tarvitsee markjan kaltaisen yleissyntipukin, mikä olisi psykologisesti aika yleinen avoimen kiusaamisdynamiikan peruskuvio. Ja siinä tapauksessa, kyllä jokaisella täytyy olla oikeus itseään puolustaa, eikä itseään puolustava taho tuossa tilanteessa voi olla se, johon vähääkään oikeudentajuinen ylläpito kontrollitoimenpiteitään kohdistaa.
Kyllähän se todettu tosiasia on, että ns. ryhmäkiusaamista tapahtuu erilaisissa yhteisöissä toisinaan. Tässä ei kuitenkaan ole kyse samasta asiasta, vaan siitä lähinnä, mikä on markjan tyyli vastata toisille hänen ollessaan eri mieltä ASIOISTA. Tai jonkun toisen ollessa eri mieltä kuin hän. Itsekin olen kohtalaisen uusi Minfossa, mutta ketjuja luettuani sanoisin toisten olleen varsin pitkämielisiä markjan suhteen.

Sinunkin olisi hyvä ennen mielipiteesi kertomista perehtyä ketjuihin kokonaisuuksina, jotta näet kuinka asiat ovat alusta edenneet.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Virveli kirjoitti:Voisikohan joku näyttää viestin misä markja haukkuu idiootiksi ja haistattelee ja muuta? Siis tämän lautamiesketjun ulkopuolella? Minusta vaikuttaa ennemminkin siltä että toiset osaa sääntöjen puitteissa paremmin kuin toiset ja siitä poru.
Katselin ja en juuri löytänyt. Siis lautamiesten ulkopuolelta. Selasin 8 sivua markjan viestejä.
Aika suoraviivaista tekstiä, muttei haistattelua.
Tarkistakaa itse.
Paskanen tukka
Kirsi
Neuvoja-Jack

Kylli kirjoitti:Tuskin kukaan siihen haukkumiseen sinänsä nuivettuu mutta se, ettei herra janssonin sormista lähde juuri lainkaan kommentteja joissa ei esiintyisi esim. sanaa idiootti, pistää joskus ihmetyttämään. Kuten myös se, että hän saa niin vapaasti täällä muita haukkua. Ja vieläpä se, ettei perusteita siihen vapauteen ole kyselyistä huolimatta annettu.

Että ihan yhteishenkeä ylläpitääksemme...

Itse en juuri käy lukemassa ko. pässin tekstejä mutta silti ihmetyttää, millä perusteilla hän saa miltei vapaasti täällä rellestää. Oman nimen perusteella, höpöhöpö, mikä syy se nyt olisi?
Nooh, mulle "idiootti" kelpaa ihan yleismääreeksi ihmisestä, kunhan siihen aina muistaa sisällyttää itsensäkin (myös markja, luonnollisesti). Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai virtuaaliyhteisöä kokonaisuutenakaan kommenteillani, vaan esittää jotain mahdollisia ratkaisuja siihen miten tähän on tultu. Kun olen vielä onnellisesti "outsider", siinä voi usein olla jonkinlainen näköalapaikka, liian lähelle kun tapaa olla vaikea nähdä. Edelleen pyydän silti viitteen threadiin jossa markjan katteeton, netiketin vastainen tai muuten vakava kärkevyys tulisi (hyvin) esiin.
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Kirsi kirjoitti: Edelleen pyydän silti viitteen threadiin jossa markjan katteeton, netiketin vastainen tai muuten vakava kärkevyys tulisi (hyvin) esiin.
Käypä sinä itse huolella Markjan muutama tuhat postausta läpi, ja kerro sitten oliko niistä jokainen asiallinen. Laita myös linkkejä parhaisiin ja osuvimpiin.

...Eli ärsyttäää suunnattomasti se, että useat tyypit (ei vain Kirsi) vaativat koko ajan muita käymään ketjuja tai vanhoja lehtilinkkejä läpi jonkun asian todistamista varten. Onhan se helppo odottaa valmista.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

rapier kirjoitti:
Katselin ja en juuri löytänyt. Siis lautamiesten ulkopuolelta. Selasin 8 sivua markjan viestejä.
Tarkistakaa itse.
'

Käyppäs vaikka lukemassa holokausti ja mikäs se oli naistensilpomis ketju kerroppa mielipiteesi asiasta sitten uudestaan. Se mikä minua tässä kaverissa vituttaa, niin on se ,että sillä ei ole oikeestaan foorumin aiheisiin juurikaan mitään sanomista joka puolella vaan vittuilee ja suurimmaksi osaksi nekin kuuluisi sinne isi foorumille vai mikä se oli.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

jamppa kirjoitti:
rapier kirjoitti:
Tarkistakaa itse.
'

Käyppäs vaikka lukemassa holokausti ja mikäs se oli naistensilpomis ketju kerroppa mielipiteesi asiasta sitten uudestaan. Se mikä minua tässä kaverissa vituttaa, niin on se ,että sillä ei ole oikeestaan foorumin aiheisiin juurikaan mitään sanomista joka puolella vaan vittuilee ja suurimmaksi osaksi nekin kuuluisi sinne isi foorumille vai mikä se oli.

Niin annappas linkkiä sinne. Siis holokausti ja mikäs se olikaan? Oliko se muualla kuin lautamiehissä?
Paskanen tukka
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

rapier kirjoitti:
jamppa kirjoitti:
rapier kirjoitti: Katselin ja en juuri löytänyt. Siis lautamiesten ulkopuolelta. Selasin 8 sivua markjan viestejä.
Tarkistakaa itse.
'

Niin annappas linkkiä sinne. Siis holokausti ja mikäs se olikaan? Oliko se muualla kuin lautamiehissä?

Hyvin markja maista toimintaa käytä vittu hakua ja eti ite. Kokeile sanaa vaikka holokausti ja ylläty kuinka helppoa haku toiminnjon käyttö loppujen lopuksi on. Toinen ketju koski ympärileikkauksia, kokeileppas vaikka tuosta muunneltuja sanoja samaisessa haku toiminossa ja rupee sitten kahlaamaan niitä ktjuja läpi. Nämäkin esimerkit kertovat hyvin paljonko velliperseella on yliopäätänsä annettavaa foorumille. Molemmat ketjut sijaitsevat vapaakeskustelun ja gallup alueiden alla. Jos marja nyt joskus harvoin sattuu johonkin itse rikosaiheiseen ketjuun vastaamaan niin yleensä nekin vastaukset eivät ole liittyneet oikeestaan mitenkään koko ketjuun.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Kirsi
Neuvoja-Jack

Katjushka kirjoitti:Käypä sinä itse huolella Markjan muutama tuhat postausta läpi, ja kerro sitten oliko niistä jokainen asiallinen. Laita myös linkkejä parhaisiin ja osuvimpiin.

...Eli ärsyttäää suunnattomasti se, että useat tyypit (ei vain Kirsi) vaativat koko ajan muita käymään ketjuja tai vanhoja lehtilinkkejä läpi jonkun asian todistamista varten. Onhan se helppo odottaa valmista.
Ok, teen tuon ehtiessäni. Riskinä on, että päädyn puolustamaan markjaa vielä ankarammin kuin olen tähän asti tehnyt :)

Ymmärrän ärsyynnyksesi, mutta puolustaudun sillä, että jotkut viestiketjut täällä ovat todella pitkiä, esim. markjan jo pelkästään hänelle nimetyt lautamiesketjut yli 80 sivuisia - tässois niin paljon muutakin luettavaa :shock: Mutta kiitos palautteesta, yritetään nyt parannusta tällä alueella eikä tästedes kysellä liikaa siitä mikä voidaan itsekin helposti selvitellä ketjut läpilukemalla.
Kirsi
Neuvoja-Jack

Aamun saldo (enempää en tälle aamulle ehdi): Olen lukaisuut ensimmäiset 25 sivua threadista "Markja vs. naiset"). Kursorisesti toki, mutta Markjan tekstit muita huolellisemmin. Markja on esittänyt siellä yhden kerran ilmaisun "pelle", tavallisimiin vain "hahhahahaha" ja niissä kohden mielestäni aivan syystä. Tuossa threadissa huomioni kinnittyi nimimerkki "Ed"iin, joka on tekaissut anonyymisti nickinsä suojista hienon julisteen, johon on lainannnut markjan avoimen henkilökohtaisilla sivuillaan julkaisemaa omaa kuvaansa erittäin halveeraavaan sävyyn. Kuvalle on sitten luonnollisesti threadissa porukalla naureskeltu. Likimain halvaannuttavan törkeää käytöstä näiltä "kanssakeskustelijoilta".

Sivuilla 24-25 (ehkä pidemmällekin, jäin sivulle 25) on joukolla hyökätty epäilemään markjan mielenterveyttä sellaiseen sävyyn, jota voisi perustellusti luonnehtia herjaavaksi. Mä en montaa ilmiötä inhoa yhtä paljon kuin psykologian ja psykiatrian käyttämistä henkisen väkivallan välineenä. Tekisi mieli sanoa, että alan tieto ja kirjallisuus pitäisi lailla sallia vain niille, jotka osaavat ja ymmärtävät sitä rakentavalla tavalla käyttää. Lainaan psykiatrian proffa Jouko Lönnqvistiä mielestäni hyvin tähän kohtaan sopivasti: "Mielenterveyden paradoksi on siinä, että vaikka kenelläkään ei ole sitä riittävästi, jokaisella on mahdollisuus antaa sitä muille määrättömästi."

Tähän mennessä näkemäni perusteella pitäydyn taannoisessa "markja yleissyntipukkina ja koheesion ylläpitäjänä"- väitteessäni. Ja hatunnosto ja syvä kumarrus markjalle tavasta, jolla on tuon kaiken "palautteen" ainakin mt. ketjussa vastaanottanut.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tai sitten suurinta ärsytystä aiheuttaa se, että Markja on täällä omana itsenään, eikä anonyyminä niin kuin me muut.

Vituttaa tuollainen suoraselkäisyys! :wink: :lol:
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu