Nuori haki "lykkäystä" armeijaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Nuori haki "lykkäystä" armeijaan

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Eriksson kirjoitti: Ma Syys 09, 2024 6:06 pm
Private dick kirjoitti: Ma Syys 09, 2024 2:35 pm
Eriksson kirjoitti: Su Kesä 30, 2024 7:49 pm Mulla oli armeijassa ollessani hiukan vaikeuksia silloisen tyttöystävän kanssa. Se suhde sitten loppui itsestään, mutta ensi alkuun näytti että pystyn sen homman pelastamaan jos otan ritolat armeijasta mahdollisimman pian.
Joku kantaupseeri totesi haastattelussa että jos suhde ei kestä varusmiespalvelua niin aika heikoilla motiiveilla ollaan yhdessä jos pitää erota kun ei joka päivä pääse pussaileen tai nussimaan. Jos on tosirakkaus niin kyllä neiti tai nuori herra jaksaa odottaa ja tuleehan niitä lomiakin nykyään aika usein.
Kyllä. Tätä samaa meille hoettiin silloin ensimmäisellä viikolla kun niitä tutustuttiin siihen miten homma toimii. Mutta eihän sitä uskoa voinut, vaan piti olla omakohtaista kokemusta asiasta.

En minä niitä ritoloita sieltä ottanut enkä saanut, mutta merkintä passiin jäi että homma ahdistaa.
Siis sun sotilaspassissa lukee, että varusmiespalvelus ahdistaa vai mitä tarkoitat?
Mitä te dorkat dorkailette?
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Ross Sullivan kirjoitti: Ma Syys 09, 2024 7:40 pm Siis sun sotilaspassissa lukee, että varusmiespalvelus ahdistaa vai mitä tarkoitat?
No niinkuin aiemmin tähän ketjuun kirjoitin, niin mulla on pari numerolitaniaa sotilaspassissa.

Näytin sitä joskus työpaikkahaastattelussa, kun passia kysyttiin ja sanoin etten tiedä mitä noi numerot merkitsevät.

Muija katsoi jostain kirjasta, silloin ei vielä oltu nettiajassa, ja kysyi että "oliko sulla jotain ahdistuneisuutta?".

Sanoin että "ei ollut vaan valehtelin olevan jotta pääsisin sieltä helvettiin mutteivät päästäneet".
Alfons Jokinen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Alfons Jokinen »

Joke75 kirjoitti: Su Kesä 30, 2024 11:14 pm Intin käymättä jättäminen ei ole koskaan ollu este millekään työpaikalle tai koulutukselle. Käsittääkseni intin käymistä vaaditaan vain rajan hommissa. Poliisiin ja tulliinkin voi päästä vaikka intti olisi suorittamatta. Voin toki olla väärässäkin.
Itse olen tuon leikkikoulun käynyt, mutta eipä ole ikinä tarvinnut sotilasarvoja todistella yhtään missään. Käsitys omien työkavereiden statuksesta sekin perustuu heidän itse kahvipöydässä tms. ilmoittamaansa epäviralliseen jutusteluun, toki inttijutut maailman tylsin keskustelunaihe muutenkin.

Sitten kun oikeasti menee vaikka ulkomaille opiskelemaan, kuten minä 21-vuotiaana tein, huomaa että aika harvat saman ikäiset muualta Euroopasta ovat mitään poskilaukauksia ikinä käyneet ampumassa.

Sotilaspassin poltin joskus kiukaassa, sillä ei tee mitään, ne tiedothan on kertauksia varten sähköisesti tallennettu vuosikymmenet.
Korpisoturi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Eriksson kirjoitti: Ma Syys 09, 2024 8:01 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Syys 09, 2024 7:40 pm Siis sun sotilaspassissa lukee, että varusmiespalvelus ahdistaa vai mitä tarkoitat?
No niinkuin aiemmin tähän ketjuun kirjoitin, niin mulla on pari numerolitaniaa sotilaspassissa.

Näytin sitä joskus työpaikkahaastattelussa, kun passia kysyttiin ja sanoin etten tiedä mitä noi numerot merkitsevät.

Muija katsoi jostain kirjasta, silloin ei vielä oltu nettiajassa, ja kysyi että "oliko sulla jotain ahdistuneisuutta?".

Sanoin että "ei ollut vaan valehtelin olevan jotta pääsisin sieltä helvettiin mutteivät päästäneet".
Tuo kuulostaa laittomalta merkinnältä. Käsittääkseni ainakaan nykyään tuollaista ei saa laittaa passiin.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Korpisoturi kirjoitti: Ti Syys 10, 2024 10:43 pm Tuo kuulostaa laittomalta merkinnältä. Käsittääkseni ainakaan nykyään tuollaista ei saa laittaa passiin.
En osaa sanoa tuosta mitään. Vuonna 1988 ainakin laitettiin, ja vielä kuulakärkikynällä kirjoitettiin. Komppanianpäällikkö tai kirjuriko noita koodeja siihen oli raapustanut.

Eipä tuosta haittaa ole ollut. Yhden kerran olen sotilaspassia tarvinnut, mainitussa työhönottohaastattelussa joka muuten oli vuonna -96 Uudenkaupungin autotehtaalla. Ja niinkuin aiemmin ketjuun kirjoitin, töihin pääsin siitä huolimatta mutta ei Erikssonin ämmän pojasta tullut kuitenkaan autotehtaan sankaria. Vuonna 1997 jo vaihdoin työpaikkaa kun en viihtynyt Ukissa.
Korpisoturi
Perry Mason

Eriksson kirjoitti: Ti Syys 10, 2024 11:27 pm
Korpisoturi kirjoitti: Ti Syys 10, 2024 10:43 pm Tuo kuulostaa laittomalta merkinnältä. Käsittääkseni ainakaan nykyään tuollaista ei saa laittaa passiin.
En osaa sanoa tuosta mitään. Vuonna 1988 ainakin laitettiin, ja vielä kuulakärkikynällä kirjoitettiin. Komppanianpäällikkö tai kirjuriko noita koodeja siihen oli raapustanut.

Eipä tuosta haittaa ole ollut. Yhden kerran olen sotilaspassia tarvinnut, mainitussa työhönottohaastattelussa joka muuten oli vuonna -96 Uudenkaupungin autotehtaalla. Ja niinkuin aiemmin ketjuun kirjoitin, töihin pääsin siitä huolimatta mutta ei Erikssonin ämmän pojasta tullut kuitenkaan autotehtaan sankaria. Vuonna 1997 jo vaihdoin työpaikkaa kun en viihtynyt Ukissa.
No hyvä, että ei ollut haittaa ja mahdollinen rikos olisi vanhentunutkin moneen kertaan. Silti tuo kyllä taitaa olla jonkin kapiaisen omaa soveltamista ja laitonta sellaista.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Jarrukenkä
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Jarrukenkä »

Ylpeä en ole, mutta T-papereilla pihalle. Tasan 24 tuntia kerkesin kontiorannassa olla.
Korpisoturi
Perry Mason

Jarrukenkä kirjoitti: To Syys 12, 2024 10:26 pm Ylpeä en ole, mutta T-papereilla pihalle. Tasan 24 tuntia kerkesin kontiorannassa olla.
Siis häh? T-paperi, mutta olet ollut silti vuorokauden intissä? Voitko avata?
Jarrukenkä
Armas Tammelin

Voin.vankilasta kyydillä inttiin jossa menin seuraavana päivänä juttusille toimistoon jossa ihmeteltiin mitä siellä tein. Kerroin että kärräsivät suorittamaan palvelusta. Tieto ei ollut kulkenut armeijan ja vankilan välillä minulle tehdystä t-luokituksesta. Joten hömötin siellä viellä muutaman tunnin ennen kuin tulivat hakemaan pois.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Jarrukenkä kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 3:59 pm Voin.vankilasta kyydillä inttiin jossa menin seuraavana päivänä juttusille toimistoon jossa ihmeteltiin mitä siellä tein. Kerroin että kärräsivät suorittamaan palvelusta. Tieto ei ollut kulkenut armeijan ja vankilan välillä minulle tehdystä t-luokituksesta. Joten hömötin siellä viellä muutaman tunnin ennen kuin tulivat hakemaan pois.
Onko t-luokitus pysyvä? Siis tarkoitan: x törttöilee 18-vuotiaana: istuu 3 vuotta: sen jälkeen nuhteeton: 27-veenä inttiin?

Eihän tuolla paikalla silleen väliä oli. Jos olisin nuorena tiennyt, että ketään ei akateemisissa duuneissa kiinnosta inttiarvot, niin oisin varmaan ollut vaan sen 6 kk.
Mitä te dorkat dorkailette?
Jarrukenkä
Armas Tammelin

Tuohon en tiedä vastausta mutta luulen että on pysyvä. Ainakaan en ite tarvinnu olla enää puolustusvoimien kanssa tekemisissä. Tosin jos esim. Sota syttyisi niin varmaan c ja t miehet olis ekana tamppaamaassa miinoja maastossa.
Korpisoturi
Perry Mason

Jarrukenkä kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 10:57 pm Tuohon en tiedä vastausta mutta luulen että on pysyvä. Ainakaan en ite tarvinnu olla enää puolustusvoimien kanssa tekemisissä. Tosin jos esim. Sota syttyisi niin varmaan c ja t miehet olis ekana tamppaamaassa miinoja maastossa.
Jos sota syttyisi, niin todennäköisesti nuhteeton t-mies koulutettaisiin johonkin miehistötehtävään (siis jos on nuorehko).
Vastaa Viestiin