Maiju kirjoitti: To Syys 12, 2024 5:26 pm
Talvi24 kirjoitti: To Syys 12, 2024 4:26 pm
Eikä taatusti hakeutunut psykiatrin hoitoon vain "muodon vuoksi", vain saadakseen jotain tiettyjä reseptejä.
Väitteesi, jonka mukaan henkilö
ei olisi hakeutunut psykiatrin hoitoon 'vain muodon vuoksi' tai saadakseen tiettyjä reseptejä, vaatisi tuekseen objektiivista näyttöä. Tällä hetkellähän tilanne on nimenomaan se, että mtt ei todennut ainakaan Tikkasen väittämää vakavaa mielenterveyden häiriötä eikä mitä ilmeisimmin hoitavakaan, koska ei tarttunut käypä hoitosuositusten mukaisiin toimiin, eikä mtt:kaan saanut hänen tekemistään havainnoista ja diagnooseista tukea.
Psykiatrisen hoidon motiiveja koskevia oletuksia ei voida pitää todennettuna ilman luotettavaa diagnoosia ja siihen liittyviä tutkimuksia. Se, että väitetty vakava häiriö ei saanut vahvistusta mielentilatutkimuksessa, ja että Tikkanen itse ilmaisi tyytymättömyyttä tutkimukseen, erityisesti sen keskittymiseen hänen valehteluunsa, antaa huomattavasti enemmän perusteita kyseenalaistaa hänen hoitoonsa hakeutumisen taustalla olleet motiivit kuin olettaa hänen toimineen vilpittömästi.
Unihäiriöt tulevat muuten jo tyypillisenä sivuvaikutuksena tuosta lääkityssetistä.
Väitteesi, että T olisi hakeutunut psykiatrien hoitoon "vain muodon vuoksi" tai saadakseen tiettyjä reseptejä vaatii tuekseen objektiivista näyttöä! Tuohan on se lähtöasetelma eli jospa sinä kerrankin itse vastaisit. Minä vastaan sen jälkeen.
Mt-tutkimuksessa ei siis oltu todettu psykoosia eikä skitsofreniaa. Noita vakavia mielisairauksia. Nikki Deta valisti aiemmin ketjussa, että nimenomaan noista kahdesta on kyse silloin kun syyntakeettomuus voitu todeta. Toki olihan oikeuspsykiatrin maininta, ettei psykoosi automaattisesti merkitsisi syyntakeettomuutta. Psykoosi ja skitsofrenia on luettu mielisairauksiksi. Onko ne muut sitten mielenhäiriöitä vai mitä?
Muitakin vakavia psykiatrisia sairauksia on olemassa. Esim. 2-suuntiaseen liittyy iso itsemurhasriski ja elinikä on huomattavasti keskimääräistä alhaisempi. Tuo Psykoottinen masennuskaan ei taida ihan helppo juttu olla ja masennuksista osa on vaikeita, kroonistuneita. Myös masennukseen, erityisesti vaikeaan liittyy merkittävä itsemurhariski.
Osoitatko, missä hoitava psykiatri ei olisi huomioinut käypä-hoito-suosituksia. Ja Muistaneet, että ne ovat suosituksia, joita toki voi soveltaa tilanteen mukaan. Ja tiedät, että hoitosuhteen 8 kk tauko oli Tikkasesta johtuva. Et tunnu hahmottaneen hoitosuhteen ongelmien syytä.
Mitä mahdat tarkoittaa tällä? "... eikä mtt:kaan saanut hänen (minun lisäys: tarkoitat hoitavaa psykiatria?) tekemistään havainnoista ja
diagnooseista tukea."
Onko sinulla jotain sellaista tietoa mt-tutkimuksen tuloksesta, jota meillä muilla ei ole?
Ei mennyt tosiaan läpi Tn yritys psykoosista teon hetkellä. Etkö nähnyt nikki mielistelijän? pari päivää sitten ketjuun tuomaa tietoa Ruotsin mielentilatutkimuksista ja erityisesti suhteutettuna masennukseen? Riittää, kun sen lukee, niin tietää, miksi T yrittää masennukseensa vedoten uutta mt-tutkimusta Ruotsissa tai ruotsalaisen oikeuspsykiatrin tekemänä Suomessa.
Viimeinen lauseesi on täysin luuloa luulon päälle.
Elinkautisen murhatuomion saanut T yrittää saada lievennystä tuomioonsa näköjään myös Ruotsin käytänteisiin vedoten. Ei tule onnistumaan, ainakaan uusi mt-t. Suomessa tehdään niin kuin täällä tehdään. Se, että T itse itsensä ajamassa ahdingossa alkoi valehtelemaan heti henkirikoksen jälkeen keksien täysin oman tarinansa tapahtumista - jatkaen tarinaansa johdonmuksesti ei tietenkään oikeuta kyseenalaistamaan sitä millä perusteilla hän on joskus aikanaan ehkä melko kauan sitten hakeutunut hoitosuhteeseen psykiatrin kanssa ja jatkanut hoitosuhteita.
T oli elämänsä hyvin poikkeuksellisessa tilanteessa tehdessään suunnittelemattoman henkirikoksen. Suunnittelematon henkirikos ilman motiivia ei vaan leimaa koko hänen elämäänsä - muuten kuin sinun ja MHn kehittämässänne tarinassa. Ei leimaa - ennen kun toisin todistetaan.
Kun noin väität, niin sinulla lienee esittää perusteet; ei siis mitään yleistä höpinää linkkeineen vaan ihan tapaus Tikkasesta.
Onko sinulla kokemusta vastaavasta
lääkesetistä, kun tiedät, että uniongelmia voisi tulla? Minulla ei ole kokemusta, mutta saattanee tulla?.Yksilöllistä lienee kuitenkin.
Tn uniongelmat eivät ole olleet juurikaan esillä ja olen ihmetellyt, miksi ei ollut erillistä unihäiriö-diagnoosia.
Ainoat maininnat oli, että 2013 sairaalahoidon jälkeen oli käyttänyt isoja unilääkeannoksia.
Pidätyksen jälkeen Aurorassa oli heti myöntänyt bvain ylisuuret unilääkeannokset (pitkään varmaan käyttänyt, ehkä 2013 alkaen), muut selvisi vähän myöhemmin. Lisäksi oli
23.11.22 kertonut psykiatrille voineensa paremmin,
nukkuneensa paremmin. Tuossa taisi olla kaikki vähätuntaan koskevat maininnat. Mahtoiko viimeisillä unilääkkeillään nukkua hyvin / kohtalaisesti?