16-vuotias: "Tee minulle rullakebab tai tapan sinut

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Solmu
Adrian Monk

16-vuotias: "Tee minulle rullakebab tai tapan sinut

Viesti Kirjoittaja Solmu »

16-vuotias poika: "Tee minulle rullakebab tai tapan sinut"
07.10.2008 13:06

16-vuotiaan uhkaus "tee minulle rullakebab tai tapan sinut" ei Lappeenrannan käräjäoikeuden mukaan osoittanut rasistista motiivia.

Tapauksesta kertoi ensimmäisen Etelä-Saimaa.

Käräjille johtaneet tapahtumat käynnistyivät viime huhtikuussa, kun 16-vuotias lappeenrantalaispoika kaatoi 14-vuotiaan maahan ja kuristi kurkusta.

Seuraavana päivänä teinipoika puhui uhrinsa isän kanssa puhelimessa. Nuorukainen uhkasi miestä sanoin "tee minulle rullakebab tai tapan sinut" ja "jos et tee pitsaa heti, kuolet huomenna". Saman tyyppisiä uhkauksia hän esitti myös uhrilleen.

Syyttäjän mukaan pahoinpitelyllä oli rasistinen motiivi. 16-vuotias itse kertoi oikeudessa lähestyneensä 14-vuotiasta, koska tällä oli ollut riitaa hänen entisen kihlattunsa kanssa.

Oikeuden mukaan teon rasistinen motiivi ei tullut osoitetuksi, vaikka 16-vuotias myönsi pyytäneensä rullakebabia.

Oikeus huomautti kuitenkin, että nuorukainen oli lausumillaan osoittanut loukkaavaa ja rasistista käytöstä ulkomaalaistaustaista kohtaan.

16-vuotias tuomittiin Etelä-Saimaan mukaan pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta 360 euron sakkoihin.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1599214
"Yöperho on koteloitunut"
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Eikös tuo selkeästi rasistista ole, mikäli mies ei ollut mikään kepapinvääntäjä? Mutta jos taas oli, niin mitään rasistista en asiassa näe.

Ja OT, 16-vuotiaan entinen kihlattu :lol: :lol:
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

vandt kirjoitti:Eikös tuo selkeästi rasistista ole, mikäli mies ei ollut mikään kepapinvääntäjä? Mutta jos taas oli, niin mitään rasistista en asiassa näe.

Ja OT, 16-vuotiaan entinen kihlattu :lol: :lol:
Joko 16-vuotiaalla on todella vahva usko elämänpituiseen rakkauteen tai sitten vähän viiraa päässä. Oli sitten rasistinen motiivi tai ei, mutta nämä uhkauksista tulevat tuomiot ovat ihme pelleilyä. Oli sitten asetta messissä tai ei, niin ei siitä paljoa sanktiota tule.
Paavo Arhinmäki on äijä!
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Nykyään on kaikki rasismia voi saatana, jos joltain sompanssilta pyytää kebabbia tai pitsaa niin mitä sitten.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

Toimisikohan suomalaisia kohtaan? "Pyöräytäpäs Pentti kuule vaikka kalakukko!"
kakojootti
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

combat18 kirjoitti:Nykyään on kaikki rasismia voi saatana, jos joltain sompanssilta pyytää kebabbia tai pitsaa niin mitä sitten.
miten niin pyytää? eikös se sitä vaatinut tai kuolema koittaa? :? on se henki pienestä kiinni :)
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

http://www.youtube.com/watch?v=QYuZz8PfHxc
Tuohon kun kuvittelee tuon keinukuristajan sanovan: "Ja sähän teet mulle sen rullakebabin! Ja yhtään et laita valkosipulia! Kuulitsää!"
:D :D :D
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Mise
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Mise »

Nyt teet Rampe mustaamakkaraa tai tapan sut. Ei oikeen toimi noin, mutta kyllähän toi kebab juttu on hengeltään rasistinen vaikkei siinä mitään suoraan rasistista olekkaan. Tosta kihlauksesta sen verran ettei oo nykyään kovinkaan harvinaista että alle 18 vuotiaana ollaan jo oltu kihloissa. Mulla on useempiakin ala-ikäisiä kavereita jotka on tai on ollut kihloissa(vai pitäisköhän näissä tapauksissa pistää lainausmerkit ympärille). Nuorin teinikihloihin mennyt oli sillon 14vuotias ja eros 16 vuotiaana.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Ennen oli "Rahat tai henki", nyt on "Kebab tai kuole!", O tempora, o mores.
Vastaa Viestiin