Romanisurma Tampereen keskustassa 12.9.2024 - Terno Hedmanille elinkautinen murhasta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
ruusumaa
Horatio Caine

Re: Ampuminen Tampereen keskustassa 12.9.2024

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Adagia kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 6:45 am
Minä itse kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 3:19 am Kuruun oli mennyt taksilla ja sieltä sitä isolla porukalla näytettiin etsivän. K-marketin pihassa oli poliisiautot ja poliisit pyöri siinä lähistöllä koirien kanssa.
Eikö taksikuskeilla ole mitään hätänappia, jos noinkin kauas?
On niillä, ainakin useimmilla, mutta jospa taksari ei heti tajunnut kuskaavansa ampujaa.

Ylöjärvellä noita mieliharmeja piisaa. Kurussa varsinkin.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Villeri kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 3:52 am
Sipi kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 12:36 am Voi kun asialle voisi tehdä jotain. Siis oikeasti. En kaipaa mitään sosiaaliterapiakokeilua tai työllistämisohjelmaa, ne junat on jo menneet. Vaan rehellistä tilastointia ja sen perusteella kohdennettuja toimia jotka oikeasti toimivat. Jos tietty, rajattu ihmisryhmä aiheuttaa valtavaa tuhoa ja vaaraa ympäristölleen, ei ole rasismia tai syrjintää nimetä tätä ryhmää ja puuttua heidän toimintaansa.
Se olisi ennen kaikkea kaaleiden oma etu, että ongelmiin puututtaisiin. Heillä on paljon isoja ongelmia väkivallan ihailusta aseistautumiseen ja huumeisiin, mutta niistä ei kyetä edes puhumaan. Se on se etnototeemien palvonnan hinta.
Puuttuisitko miten asiaan? Tuo aseiden, huumeiden, seksin ja väkivallan ihailu, kun yhdistyy heikkoon älylliseen suorittamiseen eikä ole rodullinen ominaisuus vaan sitä esiintyy myös suomalaisten moottoripyöräjengien keskuudessa.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

TheFirstFate1 kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 3:58 am No, jos kyseessä on oikeasti Romanit, niin pitää ottaa huomioon kulttuurin alkuperä. Romanit ovat alunperin Intiasta lähtenyt kiertolaisheimo, ja Intiassa on myöskin kulttuurillisesti vaikuttanut kunnia ja sen palauttaminen. Romanit pitävät aika tiukasti kiinni perinteistään ja perinteisiin kuuluu se, että nainen on toisarvoinen kansalainen jopa perheen sisällä.
Siinä missä suomalainen tappaa pelkästä mustasukkaisuudesta puolison tai exänsä, niin romanikulttuurissa yleensä tappoon liittyy tiukasti perheen, suvun tai oman kunnianpalautus. ( Missäs muussa kulttuurissa tämä kunnia nousee aina tapetille? )

Poliisi tiedottanut sentään että epäilty on otettu kiinni, mutta missään ei ole kerrottu ammutun naisen tilasta mitään...
Toki naisella on mahdollisuudet selvitä - vaikka ne onkin pienet mahdollisuudet, kuten myös päähän ammuttu Malala selvisi ja pystyy jopa normaaliin elämään, mutta kuten sanottu pienet on mahdollisuudet selvitä.
Kunniaanhan se suomalaisellakin liittyy. Häpeä, kun ei saanut liittoa pidetty kasassa ja eipähän saa kukaan muukaan naista, jos MINÄ EN SAA NIIN!
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Minä itse
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Minä itse »

ruusumaa kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 6:52 am
Minä itse kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 3:19 am Kuruun oli mennyt taksilla ja sieltä sitä isolla porukalla näytettiin etsivän. K-marketin pihassa oli poliisiautot ja poliisit pyöri siinä lähistöllä koirien kanssa.
On niillä, ainakin useimmilla, mutta jospa taksari ei heti tajunnut kuskaavansa ampujaa.

Mihinkähän oli pyrkinyt karkuun lähteen? Kurussa ei romaneja asu oikeastaan yhtään muutamia hyvämaineisia lukuunottamatta, olettaen että ampuja oli myös romani.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

No kohta taas on isot otsikot miten tämä ”syrjitty lauma” ei ole päässyt ravintolaan tai heille ei ole myyty vettä. Sitten saa lukea somea myöten miten rasistinen kansa olemme… ple.

Jotenkin on niin mitta täynnä tätä laumaa ettei tosikaan. Erittäin ihmeellistä, ettei tähän puututa hallituksen taholta. Nämä saa ampua miten sattuu keskellä väkijoukkoa. Roskasakkia.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Näin sitä saadaan sukujen väliset kärhämät pysymään voimassa ja verikostoon on jatkuvasti aihetta.
Romanit eivät ilmeisesti muualla saisi näitä ampumistaidonnäytteitään kohteisiinsa hoideltua, kuin keskellä vilkkaita kaupunkipaikkoja. No, ehkä kerrostalojen parkkipaikoilla olisi mahdollisuus.
Mutta todella noloja tyyppejä ovat. Antaisivat toisen olla ja elää ja mennä menojaan. Miksi täytyy toimia niin järjettömällä tavalla, että vahingoittaa toista, tai tappaa.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
jukuripää
Axel Foley

Minä itse kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 7:10 am
ruusumaa kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 6:52 am

Mihinkähän oli pyrkinyt karkuun lähteen? Kurussa ei romaneja asu oikeastaan yhtään muutamia hyvämaineisia lukuunottamatta, olettaen että ampuja oli myös romani.

Jos on saanut uhkailtua taksikuskilta kyydin Kuruun saakka. Luullut siellä olevansa turvassa; juurikin siksi, ettei Kurussa pahemmin ole romaneja.
Monster
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Monster »

aku88 kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 12:06 am Ajatukseni on ampujan omaisten luona.
Minun sähköfillarini saattaa olla myös siellä samassa paikassa.

Jokohan muuten kohta taas alkaa puheet aselakien kiristyksestä tavan kansalaisille, koska mannet räiskii luvattomilla aseillaan melkeinpä viikottain?
Mysteerimikitin
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Mysteerimikitin »

Sarjahurmaaja kirjoitti: To Syys 12, 2024 11:13 pm
Jos vartijalla on Suomessa ampuma-ase, niin siinä kyllä rikotaan räikeästi lakia. Vain poliisilla, rajavartijoilla ja pv:n henkilökunnalla on aseenkanto-oikeus virantoimituksessa.
Ikäväkseni totean sulle, että laki sallii vartijoiden ampuma-aseen kantamisen tietyissä tehtävissä tietyt koulutukset käytyään jne. Näihin tehtäviin kuluu henkivartijan tehtävät, ydinvoimaloiden ja vastaavien yhteiskunnallisesti merkittävien kohteiden suojaus ja arvokuljetustehtävät. Tää on toki vähän off-topic mut menköön.

Hämeenkadulla ei yksikään myymälävartija asetta kanniskele.
"There's a simple way to solve the crime problem: obey the law; punish those who do not." ~ Rush Limbaugh
jukuripää
Axel Foley

Monster kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 7:43 am
aku88 kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 12:06 am Ajatukseni on ampujan omaisten luona.
Minun sähköfillarini saattaa olla myös siellä samassa paikassa.

Jokohan muuten kohta taas alkaa puheet aselakien kiristyksestä tavan kansalaisille, koska mannet räiskii luvattomilla aseillaan melkeinpä viikottain?
Todella helppoa hommata aseita pimeiltä markkinoilta, koska romaneitten tussarit ovat luvattomia aina. Mutta niinhän se menee, että laillisten aseitten hankintaa ja hallintaa tosiaan pitää aina kiristää, kun luvattomilla (baarin nurkan takaa ostetuilla) aseilla ammuskellaan.
Jarde
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Jarde »

Liittynee tapaukseen?

https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art- ... 94394.html

Useita poliisipartioita yöllä Ylöjärven Kurussa – Operaatio liittyi Hämeenkadun ampumiseen

Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Minä itse kirjoitti: Pe Syys 13, 2024 7:10 am Mihinkähän oli pyrkinyt karkuun lähteen? Kurussa ei romaneja asu oikeastaan yhtään muutamia hyvämaineisia lukuunottamatta, olettaen että ampuja oli myös romani.
No jos sillä nyt mitään merkitystä on, niin lototaan vaikka Ähtäri, kun on samassa suunnassa, ja jokerina Ruotsiin Tornion hoodeilta.
multsi
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja multsi »

Yleisesti ottaen Pirkanmaalla on melko voimakas mannekanta. Mielikuvani mukaan erityisesti Ylöjärvi on jostain syystä mustalaisten asuttamaa aluetta, mutta kai ne Pirkanmaan mannet yleisesti siellä liikkuvat ja kohtaavat toisiaan missä muutkin, eli Tampereella ja sen keskustassa.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Raukka jätkä kun ampui naisen jolla pieni lapsi sylissä, toivotaan elinkautista, ilman aika helpotuksia ja lusimista liskolla.
NoKamala
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja NoKamala »

Näitä romanien isompia ja pienempiä rötöstelyitä on pitskun jutun jälkeen ollut lähes viikoittain, onko kukaan listannut tai onko jossain tilastoa niitten oikeusjutuista? Olisi hyvä vetäistä esiin, kun suvakit Ylellä tai muissa hyyssärimedioissa itkee romanien kohtaamasta rasismista Suomessa.
Vastaa Viestiin