Kai Eronen, Puumala - katosi koirineen 16.-17.4.2022

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Helmie
Jessica Fletcher

Re: Kai Eronen, Puumala - katosi koirineen 16.-17.4.2022

Viesti Kirjoittaja Helmie »

kakkosurpo kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 4:58 pm
Helmie kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 3:32 pm Virallisen Lehden julkaisussa 42/2.6.2023 ilmoitetaan Kai Matti Erosen (s. 1967) kuolleeksi julistamisesta. Määräpäivä on 4.9.2023, Etelä-Savon käräjäoikeus.
Onko kyseessä sama Kai Eronen? Kuolleeksi julistettava näyttää olevan 55 vuotias, ja kadonneen kerrotaan olevan 60 vuotias.
Mainittu useassa poliisin ilmossa 60 vuotiaaksi.
Nyt on minun moka. :oops: Tarkistin tuon Virallisen Lehden uutisen ja Kain syntymävuosi on siis 1961, eikä 1967, kuten olen virheellisesti ilmoittanut.
Nikkelinakkerttoni
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nikkelinakkerttoni »

Tästä ei ole kai mitään uutta kuulunut? En ainakaan paikkakuntalaisena ole kuullut mitään, aikaa on kulunut niin paljon ettei varmaan elävänä löydy enää.
Missmatchfrog
Alokas

Viesti Kirjoittaja Missmatchfrog »

Haluan nostaa Erosen tapausta esiin.

Olen entinen puumalalainen. Vihaan koko paskakylää, enkä kävisi siellä, mutta perhettä asuu siellä edelleen. Täällä on ollut keskustelua mm. Erosen puolison sukupuolesta ja muuta hyödytöntä ölinää.
Joten haluan kertoa mitä ihan luotettavan oloiset ihmiset kylillä puhuivat pian tämän tapahtuneen jälkeen.

Eronen on lähtenyt yöllä kotoaan noin 500 m päästä Puumalan satamasta. Erosen lähdön on nähnyt ja havainnoinut naispuolinen avopuoliso. Siksi tiedetään tarkkaan mitä Erosella on ollut päällään ja mihin aikaan hän on lähtenyt.
Mukaan otettu koira on kuulunut hänen avopuolisolleen.

Täällä on päivitelty jäihin joutumista. Onhan se mahdollista, mutta Puumalan sataman vierestä, Puumalansalmessa, kulkee syväväylä, eikä se ole koskaan jäässä luonnollisten virtausten vaikutuksesta.

Salmen yli kulkee silta jonka kokonaispituus on yli 700 metriä. Alituskorkeus on salmessa jokin 20 metriä: isotkin purjeveneet siitä kulkevat ja esimerkiksi tukinuittajat.
Sillalla ei ole kameravalvontaa kuin siltatornissa.

Käytännössä joka kesä sillalta hyppää joku alas. Yleensä salmen virtaan. Eräs oma entinen luokkakaverinikin teki näin. Jäi kylläkin eloon, mutta ei olisi päässyt sieltä itse pois, jos veneilijät eivät olisi tulleet apuun. On ihan yleinen konsensus että sillalta, etenkin Kotiniemen puolelta, voi hypätä alas ilman että kukaan huomaisi.

On olemassa todistajia (olen kuullut nimeltä mainittuina, ja joita tietojeni mukaan on poliisi haastatellut) että Erosen katoamisen yönä on kuultu jonkun hyppäävän sillalta.

Kylillä on siis yleisenä mielipiteenä, että Eronen on Saimaassa. Missä siellä? Sen tietää vaan herra jumala taivaassa.

Oon jo pari vuotta harkinnut tulevani kertomaan nämä jutut tänne. Nyt se on sitten tehty. En tiiä onko minulla koskaan mitään muuta annettavaa Murha-infolle, joten jospas tästä olisi iloa edes jollekulle.
Vastaa Viestiin