KRP tutki Itä-Uudenmaan poliisissa työskennelleen ylikonstaapelin huumerikosepäilyä
-
PaikallaOikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
KRP tutki Itä-Uudenmaan poliisissa työskennelleen ylikonstaapelin huumerikosepäilyä
Poliisimiehen asuntoon tehdyssä kotietsinnässä löytyi muun muassa kokaiinia ja ekstaasia
Poliisirikosasian esitutkinnassa todistajana kuultu naispoliisi kertoi nähneensä, kun poliisimies käytti kokaiinia työpäivän aamuna.
Asiasta kerrotaan illan Rikospaikka-ohjelmassa, jonka 16. kausi alkaa tänään MTV3-kanavalla ja MTV Katsomossa.
Jutun esitutkintapöytäkirjoista selviää, että huumerikosepäily oli tullut ilmi muun tutkinnan yhteydessä. Esitutkinta alkoi viime maaliskuun alussa.
Poliisin epäiltiin tavanneen ja pitäneen yhteyttä henkilöön, jota on epäilty huumeiden välittämisestä. Tapaaminen tai yhteydenpito ei liittynyt ylikonstaapelin työhön poliisina.
Kotietsinnässä löytyi useita eri huumeita
Epäillyn poliisin asuntoon Vantaan Tammistossa tehtiin kotietsintä toukokuussa. Asunnosta löytyi huumausainevälineitä ja useita eri huumeita. Lisäksi asunnosta löytyi kaksi OC-sumutinta, joista toinen oli luvaton. Poliisimiestä epäiltiin tutkinnan aikana myös lievästä ampuma-aserikoksesta.
Häntä kuulusteltiin rikoksesta epäiltynä 14. toukokuuta. Miehen oman kertomuksen mukaan huumeet olisivat olleet peruja henkilöiltä, jotka olivat olleet hänen luonaan konemusiikkijuhlien jatkoilla kevättalvella 2023.
– Löysin niitä sohvatyynyjen välistä, keittiön pöydältä, lipaston laatikosta. Niitä oli siellä täällä, epäilty kertoi kuulusteluissa.
Jatkot lähtivät käsistä
Poliisimies kertoi, että hän oli sallinut ulkopuolisten käyttää huumeita hänen luonaan ja antanut luvan säilyttää niitä asunnossaan. Kuulusteluissa poliisilta kysyttiin edelleen, mistä hän oli hankkinut huumeet ja miksi aineet olivat hänen kotonaan.
– Minä en ole hankkinut niitä, epäilty vastasi.
– Minulla on ollut muutamia kertoja näiden konemusiikkitapahtumien jälkeen jatkot. Yhdet näistä jatkoista olivat sellaiset, jotka lähtivät täysin käsistä. Olin pyytänyt jatkoille muutamaa henkilöä. Lopulta sana oli lähtenyt kiirimään ja huomasin, että asunnossani oli kymmeniä ihmisiä ja musiikki soi. Ihmiset olivat oma-aloitteisesti kutsuneet lisää ihmisiä ja siellä oli porukkaa miltei 70 ihmistä. Tiedän, että porukka on käyttänyt näitä essoja (ekstaasia). Sen näki päälle päin.
Pyöri konemusiikkipiireissä
Poliisimies halusi tuoda kuulusteluissa esiin myös sen, miksi hän liikkui tuollaisissa piireissä. Samalla hän perusteli tekemisiään.
– Minä pidän konemusiikista ja se on minulle se juttu. Se, että noihin kyseisiin piireihin menee joku uusi henkilö, sitä ei oteta vastaan, ennen kuin hänet ikään kuin hyväksytään. Minä en siis missään vaiheessa ollut salannut omaa ammattiani, koska tiesin, että sitä ei voi ikinä täysin salata. Olen julkisessa ammatissa.
– Jos noissa piireissä meinaa yrittää olla, siellä ei ole varaa yhteenkään valheeseen. Jatkojuhlissa olleet ovat nimenomaisesti näitä yhteisön henkilöitä. Minun valintani on konemusiikki ja se, että pääsen toteuttamaan sitä tuollaisessa yhteisössä. Se ei voi olla este, että minä joutuisin valitsemaan ammattini takia seuran ja sen paikan, missä minun on hyvä olla.
– Minä olen siis hyväksynyt sen, että minä en ole 24/7 ammatissani eikä minun kuulukaan. Nyt puhutaan muiden henkilöiden käyttörikoksista enkä minä voi niille mitään.
Naiskollega todisti huumeidenkäyttöä
Esitutkinnassa kuultiin todistajana epäillyn naiskollegaa.
Nainen kertoi poliisimiehen tuputtaneen hänelle vahvasti kotonaan ekstaasia ja suositelleen kokeilemaan sitä bilehuumeena. Nainen ei kertomansa mukaan suostunut tähän.
Noin 45-vuotias poliisimies pidätettiin virasta 22. toukokuuta. Hän oli kokenut poliisi ja toiminut muun muassa kenttäjohtajana.
Syyttäjälaitos päätti esitutkinnan epäillyn osalta kesällä, koska epäilty kuoli. Rikospaikan tietojen mukaan poliisimies teki itsemurhan kesken esitutkinnan.
Tapaus on järkyttänyt työyhteisöä ja herättänyt laajemminkin keskustelua päihdeongelmista myös poliisin sisällä.
Tapauksesta lisää illan Rikospaikassa. Rikospaikka keskiviikkoisin MTV Katsomossa ja MTV3-kanavalla klo 22.35.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.fcbese
Poliisirikosasian esitutkinnassa todistajana kuultu naispoliisi kertoi nähneensä, kun poliisimies käytti kokaiinia työpäivän aamuna.
Asiasta kerrotaan illan Rikospaikka-ohjelmassa, jonka 16. kausi alkaa tänään MTV3-kanavalla ja MTV Katsomossa.
Jutun esitutkintapöytäkirjoista selviää, että huumerikosepäily oli tullut ilmi muun tutkinnan yhteydessä. Esitutkinta alkoi viime maaliskuun alussa.
Poliisin epäiltiin tavanneen ja pitäneen yhteyttä henkilöön, jota on epäilty huumeiden välittämisestä. Tapaaminen tai yhteydenpito ei liittynyt ylikonstaapelin työhön poliisina.
Kotietsinnässä löytyi useita eri huumeita
Epäillyn poliisin asuntoon Vantaan Tammistossa tehtiin kotietsintä toukokuussa. Asunnosta löytyi huumausainevälineitä ja useita eri huumeita. Lisäksi asunnosta löytyi kaksi OC-sumutinta, joista toinen oli luvaton. Poliisimiestä epäiltiin tutkinnan aikana myös lievästä ampuma-aserikoksesta.
Häntä kuulusteltiin rikoksesta epäiltynä 14. toukokuuta. Miehen oman kertomuksen mukaan huumeet olisivat olleet peruja henkilöiltä, jotka olivat olleet hänen luonaan konemusiikkijuhlien jatkoilla kevättalvella 2023.
– Löysin niitä sohvatyynyjen välistä, keittiön pöydältä, lipaston laatikosta. Niitä oli siellä täällä, epäilty kertoi kuulusteluissa.
Jatkot lähtivät käsistä
Poliisimies kertoi, että hän oli sallinut ulkopuolisten käyttää huumeita hänen luonaan ja antanut luvan säilyttää niitä asunnossaan. Kuulusteluissa poliisilta kysyttiin edelleen, mistä hän oli hankkinut huumeet ja miksi aineet olivat hänen kotonaan.
– Minä en ole hankkinut niitä, epäilty vastasi.
– Minulla on ollut muutamia kertoja näiden konemusiikkitapahtumien jälkeen jatkot. Yhdet näistä jatkoista olivat sellaiset, jotka lähtivät täysin käsistä. Olin pyytänyt jatkoille muutamaa henkilöä. Lopulta sana oli lähtenyt kiirimään ja huomasin, että asunnossani oli kymmeniä ihmisiä ja musiikki soi. Ihmiset olivat oma-aloitteisesti kutsuneet lisää ihmisiä ja siellä oli porukkaa miltei 70 ihmistä. Tiedän, että porukka on käyttänyt näitä essoja (ekstaasia). Sen näki päälle päin.
Pyöri konemusiikkipiireissä
Poliisimies halusi tuoda kuulusteluissa esiin myös sen, miksi hän liikkui tuollaisissa piireissä. Samalla hän perusteli tekemisiään.
– Minä pidän konemusiikista ja se on minulle se juttu. Se, että noihin kyseisiin piireihin menee joku uusi henkilö, sitä ei oteta vastaan, ennen kuin hänet ikään kuin hyväksytään. Minä en siis missään vaiheessa ollut salannut omaa ammattiani, koska tiesin, että sitä ei voi ikinä täysin salata. Olen julkisessa ammatissa.
– Jos noissa piireissä meinaa yrittää olla, siellä ei ole varaa yhteenkään valheeseen. Jatkojuhlissa olleet ovat nimenomaisesti näitä yhteisön henkilöitä. Minun valintani on konemusiikki ja se, että pääsen toteuttamaan sitä tuollaisessa yhteisössä. Se ei voi olla este, että minä joutuisin valitsemaan ammattini takia seuran ja sen paikan, missä minun on hyvä olla.
– Minä olen siis hyväksynyt sen, että minä en ole 24/7 ammatissani eikä minun kuulukaan. Nyt puhutaan muiden henkilöiden käyttörikoksista enkä minä voi niille mitään.
Naiskollega todisti huumeidenkäyttöä
Esitutkinnassa kuultiin todistajana epäillyn naiskollegaa.
Nainen kertoi poliisimiehen tuputtaneen hänelle vahvasti kotonaan ekstaasia ja suositelleen kokeilemaan sitä bilehuumeena. Nainen ei kertomansa mukaan suostunut tähän.
Noin 45-vuotias poliisimies pidätettiin virasta 22. toukokuuta. Hän oli kokenut poliisi ja toiminut muun muassa kenttäjohtajana.
Syyttäjälaitos päätti esitutkinnan epäillyn osalta kesällä, koska epäilty kuoli. Rikospaikan tietojen mukaan poliisimies teki itsemurhan kesken esitutkinnan.
Tapaus on järkyttänyt työyhteisöä ja herättänyt laajemminkin keskustelua päihdeongelmista myös poliisin sisällä.
Tapauksesta lisää illan Rikospaikassa. Rikospaikka keskiviikkoisin MTV Katsomossa ja MTV3-kanavalla klo 22.35.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.fcbese
Re: KRP tutki Itä-Uudenmaan poliisissa työskennelleen ylikonstaapelin huumerikosepäilyä
Noo, ollaan nyt asiallisesti, eikä lähdetä levittämään mitään ikäviä juoruja. Poliisikin on ihminen, hänellähän voi olla pieniä lapsia ja varmasti myös asuntovelkaa. Olisi hyvä jos hän saisi kuitenkin joko pitää vanhan työnsä tai että hänelle hankittaisiin uusi työtehtävä.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Re: KRP tutki Itä-Uudenmaan poliisissa työskennelleen ylikonstaapelin huumerikosepäilyä
"Teki itsemurhan" tarkoittaa, että henkilö ei tee enää minkäänlaisia maallisia työtehtäviä.Sverdlov kirjoitti: Ke Syys 18, 2024 2:30 pm Noo, ollaan nyt asiallisesti, eikä lähdetä levittämään mitään ikäviä juoruja. Poliisikin on ihminen, hänellähän voi olla pieniä lapsia ja varmasti myös asuntovelkaa. Olisi hyvä jos hän saisi kuitenkin joko pitää vanhan työnsä tai että hänelle hankittaisiin uusi työtehtävä.
-
Hairy Muff
- Lauri Hanhivaara
Jep. Ja jos himassa löytyy kamaa sohvatyynyjen välistä ja milloin mistäkin ja työpäivän aamu alkaa koksuviivoilla, niin todellakin toivon, ettei ollut niitä pieniä lapsiakaan.
Jos yleinenetu vaatii. Niin nimet esiin !
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
No, eipä taida vainajan nimestä olla minkään valtakunnan etua.
OT: yleinen etu ei ole yhdyssana.
X X X X X
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Olisi soveltanut tuota rehellisyyttä myös poliisissa– Jos noissa piireissä meinaa yrittää olla, siellä ei ole varaa yhteenkään valheeseen. Minun valintani on konemusiikki ja se, että pääsen toteuttamaan sitä tuollaisessa yhteisössä. Se ei voi olla este, että minä joutuisin valitsemaan ammattini takia seuran ja sen paikan, missä minun on hyvä olla.
Toivottavasti tosiaan ei ollut lapsia.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
"Oppikirjaesimerkki" siitä kuinka homma päättyy, jos alkaa pulaamaan humehien kanssa vasta myöhemmin aikuisena.JanitaSlim kirjoitti: To Syys 19, 2024 12:13 amOlisi soveltanut tuota rehellisyyttä myös poliisissaNainen kertoi poliisimiehen tuputtaneen hänelle vahvasti kotonaan ekstaasia ja suositelleen kokeilemaan sitä bilehuumeena. Nainen ei kertomansa mukaan suostunut tähän.Kunnon idiootti yrittänyt saada myös kollegaa vetämään huumeita ja varmaan vongannut myös seksiä.
Jos ei ole nuorempana oppinut sitä, että minkään tajusteen kanssa ei ole leikkimistä, niin yli 18-vee ei enää kannata edes "kokeilla tämän kerran". Suhteellisuudentaju voi mennä ihan helvetin äkkiä, eikä sitä itse huomaa.
Just saying.
X X X X X
Ei ollut lapsia kyseisellä henkilöllä.
Suotta itsensä tappoi. Luultavasti ei olisi tullut tuomioo. Niinkuin ei tullut sillekkään poliisille jolta festareilla tms löytyi kokkelia takin taskusta. "Kaverin takki" tai vastaava selitys riittiYrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Syys 19, 2024 12:01 amNo, eipä taida vainajan nimestä olla minkään valtakunnan etua.
Taas hyvä malliesimerkki millaista roskaväkeä poliisina toimii. Poliisiviranomaiseen voi luottaa yhdessä asiassa ja se on se, että kyseinen ammattikouluammattikunta on varsin epäluotettava. Tämäkin narkkari sen hyvin todistaa. Oikein kenttäjohtaja!
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Suotta tosiaan. Kun kenttäjohdossakin toiminut niin lienee ollut sitten muutenkin ansioitunut.Kåppis kirjoitti: To Syys 19, 2024 1:38 pmSuotta itsensä tappoi. Luultavasti ei olisi tullut tuomioo. Niinkuin ei tullut sillekkään poliisille jolta festareilla tms löytyi kokkelia takin taskusta. "Kaverin takki" tai vastaava selitys riittiYrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Syys 19, 2024 12:01 amNo, eipä taida vainajan nimestä olla minkään valtakunnan etua.
Poliisikin on vain ihminen, ja kuinkahan paljon vastaavaa löytyisi vaikka IT-alan ihmisistä. Toki tuo kollegalleen tuputtaminen antaa hyvin kyseenalaisen kuvan kuolleesta
Eikö kaksi poliisia mennyt junan alle jossain vaiheessa, oliko samana vaiko seuraavina päivinä. Vai peräti yhdessä? Mies ja nainen?
Tämän tapauksen perusteella on aika vaikea luokitella kaikkia poliiseja roskaväeksi. Vai onko sinulla mahdollisesti muita perusteluja päätelmällesi?RL11/6 kirjoitti: To Syys 19, 2024 2:44 pm Taas hyvä malliesimerkki millaista roskaväkeä poliisina toimii. Poliisiviranomaiseen voi luottaa yhdessä asiassa ja se on se, että kyseinen ammattikouluammattikunta on varsin epäluotettava. Tämäkin narkkari sen hyvin todistaa. Oikein kenttäjohtaja!
Poliisin suorittamat julkitulleet rikokset. Nämä ovat lähinnä lasten raiskauksia, huumekauppaa, murhia, tappoja, rattijuopumuksia, näpistyksiä ja vahingontekoja sekä laittomia uhkauksia.Joosua kirjoitti: To Syys 19, 2024 4:49 pmTämän tapauksen perusteella on aika vaikea luokitella kaikkia poliiseja roskaväeksi. Vai onko sinulla mahdollisesti muita perusteluja päätelmällesi?RL11/6 kirjoitti: To Syys 19, 2024 2:44 pm Taas hyvä malliesimerkki millaista roskaväkeä poliisina toimii. Poliisiviranomaiseen voi luottaa yhdessä asiassa ja se on se, että kyseinen ammattikouluammattikunta on varsin epäluotettava. Tämäkin narkkari sen hyvin todistaa. Oikein kenttäjohtaja!
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.