TTK-tuomarit kommentoivat tanssinopettaja Saana Akiolan esiin tuomaa ahdistelua – Jukka Haapalaiselta suora mielipide
----
Sunnuntaina 22. syyskuuta IS vieraili Tanssii tähtien kanssa -ohjelman suorassa lähetyksessä ja kysyi TTK.n tuomareilta Jorma Uotiselta, Jukka Haapalaiselta ja Helena Ahti-Hallbergiltä, mitä ajatuksia Saana Akiolan ulostulo on heissä nostattanut.
– Mä en ole pystynyt seuraamaan sitä ollenkaan, sillä mulla on ollut niin kiire muissa hommissa, Jorma Uotinen kertoi.
– Mä en oikeasti lue näitä lehtiäkään, Uotinen jatkoi hyväntuulisesti.
Toinen TTK-tuomari Jukka Haapalainen oli runsassanaisempi.
Hän kertoi, ettei ole koskaan ollut tietoinen, että mitään olisi tapahtunut.
– Niitä ei varmaan meille tuoda tietoon, jotta se ei häiritsisi millään lailla meidän työtä, eikä ne varmaan ole ollut niin suuriakaan. Enkä millään lailla väheksy, jos joku on tehnyt jotain, mitä ei olisi pitänyt tehdä, Jukka Haapalainen kertoi.
– Mutta niin suuria ne eivät ainakaan ole olleet, että ne olisivat silloin aikanaan meidän korviin asti tulleet. Sen verran ollaan tuotannon kanssa asiasta juteltu, että asiat on aikanaan sovittu, että sitten en tiedä motiiveita sille, miksi nyt otetaan se asia puheeksi uudelleen ja avataan vähän niin kuin haavoja, Jukka Haapalainen mietti.
Jukka Haapalainen kertoi myös, ettei hän ole kokenut koskaan tanssimaailmassa häirintää.
----
TTK:n kolmas tuomari Helena Ahti Hallberg oli hyvin lyhytsanainen siitä, mitä ajatuksia Saana Akiolan häirintäpuheet ovat herättäneet.
– Oikeastaan tuo on sellainen kysymys, mihin en haluaisi kommentoida ollenkaan. Se on mun mielestä jokaisen yksityisasia, Helena Ahti-Hallberg sanoi.
Millä lailla se on yksityisasia, jos se on tapahtunut tv-tuotannossa?
– Se on Saanan. Jos siitä halutaan jotain, tuotantoyhtiö voi vastata siihen.
Oletko itse kokenut häirintää tanssimaailmassa?
– En. En koskaan, Ahti-Hallberg vastasi.
----
Koko stoori täällä:
https://www.is.fi/viihde/art-2000010713971.html
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson