Maiju kirjoitti: Ti Loka 01, 2024 10:31 am
Olen jo aiemmissa viesteissäni perustellut näkemykseni Tikkasen tilanteesta sekä siihen liittyvistä ilmiöistä viitaten niin tutkimustietoon kuin oikeuskäytäntöön. Yleinen tutkimustieto tarjoaa perusteita arvioida näitä ominaisuuksia myös yksittäistapauksissa ja on luonnollisesti luuloja vahvempi tulokulma. En aio toistaa näitä joka kerta uudelleen vain siksi, että esität samat kysymykset yhä uudelleen. Se, että jatkat näiden kyseenalaistamista, ei muuta jo esitettyjä faktoja.
Mitä tulee väitteeseesi selittelyistäni ja niiden osumista seinään, en koe tarvetta puolustautua tällaisilta huomautuksilta, koska keskustelu ei ole edennyt asiallisesti. Jos esitetyt faktat ja perustelut eivät sinulle riitä samaan aikaan kun itse väistät vastuusi todistustaakattomuuteen vedoten, se ei ole merkki niiden puutteesta, vaan siitä, että keskustelun sävy ei ole osaltasi avoin todelliselle dialogille.
Oman osaltani olen käsitellyt nämä kysymykset kattavasti, eikä jatkuva kysymysten uudelleen esittäminen muuta tätä. Keskityn mieluummin asiapitoiseen keskusteluun kuin toistuvien väitteiden luokattomaan pyörittelyyn.
Tuon mitä kirjoitit ekaan kappaleeseen ja suurin osa lopustakin on selitystä sille, miksi et halua / kykene edelleenkään vastaamaan noihin kahteen kysymykseen. Olisit samalla näppäilyn määrällä jo vastannut. Päätelmä: et edelleenkään kykene vastaamaan ”Tikkas-kohtaisesti” miten ja missa väittämäsi manipulointisa ja empatiakyvyttömyytensä olisivat tulleet esiin. Tutkimustiedosta on toki apua, mutta siihen on turha vedota, josei saa sitä tähän tapaukseen yhdistettyä. Mutta antaa olla. Et pysty perustelemaa, se on käynyt selväksi. Viestisi vahvisti epäilyni.
Luetun ymmärtäminen? Koko kommenttini oli vastaus Miss Holmesille. Vain em. olin ottanut sinut mukaan (kun MH tuota manipulointia ytritti vääntää).
Viittasin nimenomaan MHn selittelyihin Tn masennus = tylsistymistä ja sen teoriansa osumisesta seinään kirjoitin (”sinun” viittasi tietysti henkilöön, MHiin, jolle vastasin, ei viitannut sinuun, oli jo eri kappaleessakin). Jostain syystä siis meinasit alkaa puolustautumaan MHn puolesta. Joskus ihminen tuohtuu niin, että lukee, ymmärtää lukemansa tai tulkitsee väärin.
Juu, MH näytti tarvitsevan - jostain syystä - todistustaakkaa, jolla olisi saanut ”oikeutuksen” Westinien kaksinkertaisille kärsimyskorvauksille. Sääliksi käy MHn eilistä turhaa urakkaa tuon osoittamiskesi. Ei se näemmä ollut edes mahdollista. Ja siis
todella erikoinen sinun Maiju luulosi, ettei niitä kahta juttua olisi saanut ottaa ketjuun esille (kärsimyskorvauksista ja suosituksista) ennen kun olisi tehnyt kattavan pohjatyön. Kuumaakin kuumempi peruna.
Minulle riittää täysin Murha Pajatson löytämä juttu, jossa
” Rikosoikeuden emeritusprofessori Matti Tolvanen pitää vaarallisena sitä, että rikoksen käsittely julkisuudessa korottaisi omaisille maksettavien kärsimyskorvausten määrää. Se ei enää ole rikoksen aiheuttamaa kärsimystä. Minkä takai rikoksesta tuomitun tulisi kantaa vastuu siitä, mitä tapauksesta on kirjoitettu?” (linkattuna eilen).
Todella selkeä kannaotto. Olen samaa mieltä emeritusprofessori Tolvansen kanssa. Muuten oltaisiin varmasti sillä tiellä, ettei vaatimuksilla olisi enää minkäänlaista kattoa. Myös, ettei suosituksia kärsimyskorvauksista ole tehty turhaan.
Minusta näyttää, että keskityt (mielummin) selittelemään, miksi teet niin tai näin - kuin että osallistuisit keskusteluun. Jostain syystä.