Maiju kirjoitti: Ke Loka 09, 2024 12:54 pm
Talvi24 kirjoitti: Ke Loka 09, 2024 12:47 pm
Sissi kirjoitti: Ke Loka 09, 2024 12:31 pm
Samaa mieltä, teon tuomitsee varmasti jokainen siitä ei ole epäilystäkään. Luin maijun tekstiä vähän

ihmetellen miten se liittyy edes ketjun aiheeseen.
Niinpä, kummallista kirjoittelua. Ei liity ketjun tapaukseen. Lautamiehiin varmaan kuuluisi.
Mihin kuulunevat koulukiusaamis- ja kotityönjakokommentit sekä miesten kokema lähisuhdeväkivalta

Eivät ainakaan tähän ketjuun.
Sitä vastoin tuomittu on itse uhriutunut mm ilmaistessaan kohdanneensa vääryyttä mitä mielentilatutkimukseen tulee. Hän oli myös oikeutettu itkemään mereenajon aiheuttamaa järkytystä samaan aikaan kun hän sivuutti omien lastensa pelot ja itkuisuuden. Eli kyllä uhriutuminen tekniikkana kuuluu hyvinkin aiheeseen.
Et siis ollut lukenut, että ketjussa on aiemmin aikakin pariin otteeseen nostettu esille epäilyä siitä olisiko Tikkasta kiusattu koulussa. Viittaan mm. Miss Holmesin kommenttiin pari päivää sitten. Siihen liittyen kommentoin (olin lainannut MHn kommentin).
Etkö huomannut, että taas kerran oli tapauksen pariskunnan kotitöiden jakamiseen keskustelua. Muistaakseni olet jossain aiemmassa keskustelussa kommentoinutkin asiaa. Voin muistaa väärin. Aika oleellisia asioita pariskunnan arjessa.
Lähisudeväkivaltako koskee sinun luulosi mukaan vain naisia. Ihan tarkoituksella nostin tuon jutun, kun sattui juuri kohdalle tuo haastattelu. Kai huomasit, että kirjoittamassani osiossa oli maininta myös siitä, miten pienestä osuudesta lähisuhdeväkivaltaa kokeneet naiset ilmoittavat. Miehet vielä paljon pienemmästä. Onko miesten kokema lähisuhdeväkivalta sinullekin tabu. Se on olemassa oleva asia, faktaa.
Faktaa on sekin, että tiedossa ei ole, oliko pariskunnan väleissä ollut henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Siis faktaa. Vai onko sinulla jotain muuta tästä asiasta esittää faktana.
Voisin kuvitella, että syytetyt, tuomitut saattavat yrittää uhriutumista kerran jos toisenkin, mm. valehtelemallakin.
Oho tuomittu ei olisi siis saanut itkeä mereenajoon liittynyttä järkytystään (jos noin julkisuudessa nähty, en ole nähnyt sellaista median juttua).
Niin, mitä mahdat tietää tuosta tilanteesta, jossa he kaikki olleet alkushokin vaiheessa. Kuka milläkin tavalla. Myös V omalla tavallaan.
Taisitkin nyt itse kertoa saman tien kyselemäsi tuomitulla epäilemäsi uhriutumiset.