Entinen nimismies Tarmo Rapo, 71, katosi Kokkolassa - löytyi Toholammin maastosta

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
1101
Sabrina Duncan

Re: Ihmisen käsi löytyi Toholammin maastosta

Viesti Kirjoittaja 1101 »

Mikrotatuointi jätskitötteröstä tai pieni ilkeä lehti karan tynkää myöten joka näki päivänvalon vasta äskettäin kun varsi käännettiin.
Murheli
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Itsekin nään siinä pää-kallon tai muun pään kuvion. Oletan että ensimmäinen Kysyjä ei tarkoita sitä mustaa läiskää, vaan laajemmalla alueella olevaa kuviota
Voi voi, kun päättyi elämän koi
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Näette ihmiskasvoja sielläkin missä niitä ei ole. Mikäs tatuointi sellainen on joka kuollessa muuttuu hennon hennosti nähtäväksi kun puolet vielä kuvittelee?
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Takaluomalla oli tuon mallinen tatuointi samassa kohtaa vasemmassa kädessä, ja mun silmiin toi on vasen käsi muodoista päätellen.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Amandalooni kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:13 pm Takaluomalla oli tuon mallinen tatuointi samassa kohtaa vasemmassa kädessä, ja mun silmiin toi on vasen käsi muodoista päätellen.
Nahka on auennut kyynärvarren sisäsivulta ja sieltä näkyy radius ja ulna-luut niin että radius on isompi toi yläpää. Kun taas katsellaan kuvaa kyynärvarren ulkosivulta (jossa näette tatuointeja) havaittavissa on peukalon luita. Tarkoittaa näin siis oikeaa kättä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Itse taas näkisin oikeana kätenä, jossa tuo nahkakohta on ollut ylöspäin. Kyllä tuo joltain ihoon tatuoidulta näyttää -tosin EMT, miltä luomi näyttää pitempään maatuneen vainajan kädessä. Kuka haluaa tatskata jonkun 'mustikanlehden' käteensä?!

Ihmettelen myös sitä käden ekana löytänyttä. Eikö nyt uteliaisuuskin jo 'pakottanut' vaikka jollain kepillä sörkkimään, ja katsomaan tarkemmin? Luultavasti kyseessä joku kuuskymppinen lady pölyhuiskansa kanssa niin ei uskaltanut. Koska jos se olisi ollut noin, kuten toisessa kuvassa niin kuinka torvelo täytyy olla, jos ei tunnista tuota ihmiselle kuuluvaksi?

Kiehtova mysteeri...
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Amandalooni kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:13 pm Takaluomalla oli tuon mallinen tatuointi samassa kohtaa vasemmassa kädessä.
Onko Takaluoman käsi jäänyt hukkaan vai miten hän tähän liittyy?
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

K9Wifey kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:30 pm
Ihmettelen myös sitä käden ekana löytänyttä. Eikö nyt uteliaisuuskin jo 'pakottanut' vaikka jollain kepillä sörkkimään, ja katsomaan tarkemmin? Luultavasti kyseessä joku kuuskymppinen lady pölyhuiskansa kanssa niin ei uskaltanut. Koska jos se olisi ollut noin, kuten toisessa kuvassa niin kuinka torvelo täytyy olla, jos ei tunnista tuota ihmiselle kuuluvaksi?

Kiehtova mysteeri...
Täältä ainakin löytyy luita joka metsälenkillä, eipä ole tullut mieleen niitä sörkkiä sen tarkemmin, kun yleensä ovat peuran tai hirven ja metsästäjien jäljiltä. Toki näissä kuvissa tuo käsi ei näytä eläimen jäänteeltä, mutta jospa se on ollut vähän jossain pusikossa tms.

Kiehtova tapaus kieltämättä.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Jack the Ripper kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:26 pm
Amandalooni kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:13 pm Takaluomalla oli tuon mallinen tatuointi samassa kohtaa vasemmassa kädessä, ja mun silmiin toi on vasen käsi muodoista päätellen.
Nahka on auennut kyynärvarren sisäsivulta ja sieltä näkyy radius ja ulna-luut niin että radius on isompi toi yläpää. Kun taas katsellaan kuvaa kyynärvarren ulkosivulta (jossa näette tatuointeja) havaittavissa on peukalon luita. Tarkoittaa näin siis oikeaa kättä.
Oisin tullu ite ja korjaamaan, et näyttää luiden koon perusteella oikean puoleiselta kädeltä kuitenkin, kun kävin vähän virkistämässä muistia, miten perin noi koot noissa meni.
Mut hyvä huomio ja tieto sulla heti.
Kiitos tarkkaavaisuudesta ja tarkasta selityksestä.
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja kaalimatte »

Hautausmaa teoria ei mahdollinen. Ei ole haudattu ketään niin lyhyellä aikavälillä samaan hautaan niin lyhyellä aika välillä että olisi käytännössä mahdollista.

Toholammilla ei ole kadonnut ketään, ainakaan paikallisia. Niin pienestä kylästä kyse, että olisi osattu jo kaivata, jos joku olis eksynyt ja eläimet sitten hoitanut loput. Tai jos joku olis päättänyt mennä päättämään päivänsä metsään niin oltais jo osattu kaivata.

Kädestä liikkuu useita erilaisia kuvia eri kuvakulmasta (ilmeisesti kaksi eri löytäjää kuvannut ja ne kaikki lähtenyt leviämään) ja missään ei näy mielestäni eläimen puremajälkiä. Yhdessä kuvassa luu muistuttaa siltä että olisi leikattu sahalla tai muulla vastaavalla. (Laitan kuvan jos osaan)

Löytöpaikka on aivan lähellä ihmisasutusta(melkein omakotitalojen takapihalla )ja pururataa. Poliisit on jatkaneet tutkintaa vielä käsilöydön jälkeen metsässä koirien kanssa viimeksi tänä iltana.

Oma veikkaus on, että taustalla on paloittelu surma ja tulee muuttumaan vielä henkirikostutkinnaksi.
IMG-20241009-WA0016.jpg
IMG-20241009-WA0016.jpg (353.32 KiB) Katsottu 6760 kertaa
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja kaalimatte »

Itse en tajua mikä osa kättä tämä on. Kertokaa te jotka tiedätte!
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Jack the Ripper kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:35 pm
Amandalooni kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:13 pm Takaluomalla oli tuon mallinen tatuointi samassa kohtaa vasemmassa kädessä.
Onko Takaluoman käsi jäänyt hukkaan vai miten hän tähän liittyy?
Vahvat huhuthan on liikkuneet, ettei Takaluomaa löydetty kokonaan, tosin myös niinkin kerrotaan, että vain kengät jäivät löytymättä. Tuon kuvan hahmottamastani pääkallokuviosta postasin aluksi Rasmus-ketjuun, mutta muistin että Rasmuksen pääkallossa oli hampaat, joten laitoin sitten kuvan tänne. Tuossahan tuo leuan alue olisi varmaan tuhruisempi jos hampaista olisi kyse.
Itselleni tuosta piirtyy nähtäville kallon ääriviivat ja silmäkuopat.
Viimeksi muokannut Etsivä Shitlock, Pe Loka 11, 2024 10:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

kaalimatte kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 9:45 pm Itse en tajua mikä osa kättä tämä on. Kertokaa te jotka tiedätte!
Kuvittele kätesi tuohon ruohikolle kämmenpuoli ylöspäin. Etualalla oleva "iso" luu on pikkusormen kämmenluu. Keskellä taustalla on paksu, lyhyt luu, peukalonpuolen kämmenluu (en muista näitä latinaksi, jotain digitalliksia kai). Keskellä näkyy jänteiden jäänteet 5 kappaletta. Tuo latta-alue oikealla ranteella jossa tosiaan näyttää että luuta ois sahattu, luulen että tuo on ihoa joka on painutut tasaista alustaa vasten.

Hauskaa aivojumppaa kun tuota kättä on kuvattu useampaan kertaan ja pyöritelty hankaliin asentoihin.
Teckel
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Teckel »

kaalimatte kirjoitti:
En tiedä varmaksi, mutta varmaan on se, mitä on jäänyt jäljelle kämmenen luista? Pehmytkudokset ja valtaosa kämmenen luista on jokin eläin syönyt/vienyt/osin jo maatuneet, nämä kuvassa olevat ovat vielä jäljellä.
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Teckel kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 10:29 pm
kaalimatte kirjoitti:
En tiedä varmaksi, mutta varmaan on se, mitä on jäänyt jäljelle kämmenen luista? Pehmytkudokset ja valtaosa kämmenen luista on jokin eläin syönyt/vienyt/osin jo maatuneet, nämä kuvassa olevat ovat vielä jäljellä.
Eikö tuo ole kyynärvarsi?
Vastaa Viestiin