19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Millavaan
Perry Mason

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Make69 kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 10:52 pm
Millavaan kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 6:16 pm Ja tämäkin tavallaan niin tavallisen näköinen nuori jannu ettei ulkoisesti osaisi päätellä mitä päässä liikkuu.
Osaatko kuvailla minkänäköinen jannu on sellainen josta näkee että ei saatana toihan on tuleva murhaaja, jos pystyt laita joku esimerkki kuva.
No Michael Penttilä näytti siltä jo nuorempana.
Juliet Jones
Axel Foley

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Millavaan kirjoitti: La Loka 12, 2024 5:10 am Olinkin alunperinkin yllättynyt tästä valinnasta. Yleensä esim Gummerus osaa hoitaa nää hullut jos ei vapaaksi niin mahdollisimman pienellä tuomioĺla. Epäilen että tää Saros samalta seudulta kotoisin olevana on hoitanut tän juttuja ennenkin niin Tuomas itse valitsi hänet. Nehän lykkää siellä paperin eteen että valitse tosta jos sulla ei oo valmiiksi sanoa nimeä..
Saros on mediassa kertonut hoitaneensa Salmisen puolustusta aiemminkin, ja siksi Salminen oli hänet pyytänyt avustajakseen.
Juliet Jones
Axel Foley

Kriminologi David Wilson tulkitsee Salmista:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010758507.html

Maailmankuulu kriminologi: Valkeakosken teinimurhassa hälyttäviä piirteitä

Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-
Millavaan
Perry Mason

Niin että vanhukset olis käyneet myös, kunhan on fyysisesti heikompi. Tosiaan sarjamurhaaja-ainesta. Kiinnijäämistään ei kuitenkaan yrittänyt välttää kun oli kotiinsa mennyt ja vielä tehnyt tuollaisia hakuja vaikka on päivänselvää että poliisi ottaa laitteet tutkintaan..
kiillotan
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kiillotan »

Mä olen kyllä aika varma, ettei tekijä ole kuristanut uhria teon jälkeen.

Vendi on varmaan mennyt (ja nyt järjettömän isot heittomerkit) "vapaaehtoisesti" mukana koska on ajatellut, että säilyy hengissä jos ei tappele vastaan. Mutta mä uskon, että Tuomas on laittanut vyön kaulalle heti ja suorittanut muun tekonsa samalla, kun uhrilla on ollut vyö kaulalla ja taistellut hengestään. Varmaan käsin kuristanut samalla.

Tää aikaikkuna on lopulta niin pieni, että siihen pitäisi mahtua (viesteihin vastaamisen lopettamisen jälkeen) tekopaikalle kävely, riisuminen, raiskaukset ja vielä erikseen jopa 10 minuuttia kuristamista, Tuomaksen oma pukeutuminen ja paikalta poistuminen.

Osa puhui, että Vendi löytyi vastakkaiselta suunnalta kotoaan. En todellakaan kysele tarkkaa osoitetta, mutta kuinka pitkästä välimatkasta puhutaan? Mä olin jotenkin siinä käsityksessä, että löytyi ihan kotinsa läheltä, melkein takapihalta.
Mauriainen
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mauriainen »

Sergio Leone kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 7:22 pm
kakkosurpo kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 1:55 pm Puolustusasianajajan velvollisuus on tuoda juuri sen päämiehensä näkemys tapahtuneesta asiasta, oli se sitten omenavarkaus, tai murha.
Puolustusasianajaja ei voi virallisesti kyseenalaistaa päämiehensä kertomaa, vaan on tuotava se julki oikeussalissa.
Lainasin sen pienen osan mitä postauksessa oli asiaa.

Ei puolustusasianajajan tarvitse enää tuoda päämiehensä näkemystä esille, sehän löytyy jo kuulustelupöytäkirjasta ja tässä tapauksissa valheet toistettiin suullisesti oikeussalissa syytetyn toimesta. Pääasiallinen tehtävä on kyseenalaistaa syyttäjän esittämä näyttö siltä osin kuin se sisältää epävarmuuksia. Puolustusasianajajan kardinaalivirhe on alkaa kiistämään päivänselvää näyttöä, kuten tässä tapauksessa valvontakameroiden kertomaa. Hyvä puolustusasianajaja löytää oikeat asiat mihin tarttua, Saros ei löytänyt.

Oikeudenkäynti oli noviisi Sarokselta karmea epäonnistuminen niin moraalisesti kuin syytetyn kannaltakin. Toki tämä oli hyvä juttu sen vuoksi että Tuomas ei mitenkään voinut välttyä elinkautiselta. Oikeudenkäynnin tähti oli omaisten asianajaja, sitä ei voi liikaa korostaa.
Syytetyn esitutkinnassa antamaa kertomusta ei nykyään käydä automaattisesti läpi oikeuskäsittelyssä, vaan tapahtunut pitää kertoa uudelleen suullisesti käsittelyssä, joko itse tai avustajan avulla. Jos kertomus poikkeaa esitutkinnassa annetusta lausumasta, niin silloin esitutkinnan tekstiä tarkastellaan. Eli puolustuasianajaja ei voi vain viitata esitutkintapöytäkirjan päämiehen kertomuksena, vaan kaikki on kerrottava uudelleen suullisesti.
Binohiiri
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Binohiiri »

Kriminologi David Wilson tulkitsee Salmista:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010758507.html

Wilson pohtii, olisiko Salmisesta kehittynyt Penttilän tavoin sarjamurhaaja, jos tämä ei olisi jäänyt kiinni. Sarjamurhaajalla ei ole yhtä yksittäistä, tarkkaa määritelmää, mutta tavallisesti sillä tarkoitetaan henkilöä, joka on tehnyt vähintään useamman henkirikoksen ja tekojen välissä on niin sanottu ”jäähdyttelyaika”.

– Olisiko hän jatkanut tämän uhrin kuristamisen jälkeen? On se mahdollista. Kun tekee yhden murhan, on helpompi tehdä toinen.

Onhan uusimisen riski olemassa vielä vapautumisen jälkeenkin. Istuihan Penttiläkin välillä, eikä se siitä parantunut.
I´m multitasking. I can listen, ignore and forget at the same time.
Millavaan
Perry Mason

Onhan saros aika noviisi mutta on hänellä jo meriittejä joista yksi on hyväksytty valitus korkeimpaan oikeuteen. Yleensä sinne ei ikinä kukaan saa juttua. Jos hän mokasi tahallaan tän? Tai ei eihän se tekis hyvää uralle.
Millavaan
Perry Mason

Jos itse päätyisin jonkun tappamaan niin Gummeruksen tai Erikssonin yrittäisin saada. Joskin taitavat olla kiireisiä eivätkä voi joka juttua hoitaa
.
Juliet Jones
Axel Foley

Millavaan kirjoitti: La Loka 12, 2024 7:57 am Niin että vanhukset olis käyneet myös, kunhan on fyysisesti heikompi. Tosiaan sarjamurhaaja-ainesta. Kiinnijäämistään ei kuitenkaan yrittänyt välttää kun oli kotiinsa mennyt ja vielä tehnyt tuollaisia hakuja vaikka on päivänselvää että poliisi ottaa laitteet tutkintaan..
Jep. Wilsonin mukaan Salminen on jotenkin hakenut itselleen "vahvuutta". Se kertoo minun mielestäni siitä, että on tuntenut itsensä melko mitättömäksi. Siihen taas vaikuttaa se millainen hänen elämänsä kulku on ollut tähän raakaan tekoon tultaessa, ja siksi minua kiinnostaa perhe- elämänsä, lapsuutensa ja se millaista vastakaikua sai vastakkaiselta sukupuolelta. Todennäköisesti kaikilla noilla elämänalueilla ja ehkä muillakin on tullut rankkoja pettymyksiä, kunnes Salmisella sitten viimein tuli kuorma täyteen.

Yhtään en hyväksy hänen tekoaan, mutta montako salmista tässäkin maassa on kasvamassa ja miten se epäsuotuisa kasvu saadaan oikaistua?? Siinäpä mietittävää jokaiselle, jonka elämään lapset tavalla tai toisella liittyvät.
Niks
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Niks »

Juliet Jones kirjoitti: La Loka 12, 2024 7:12 am
Millavaan kirjoitti: La Loka 12, 2024 5:10 am Olinkin alunperinkin yllättynyt tästä valinnasta. Yleensä esim Gummerus osaa hoitaa nää hullut jos ei vapaaksi niin mahdollisimman pienellä tuomioĺla. Epäilen että tää Saros samalta seudulta kotoisin olevana on hoitanut tän juttuja ennenkin niin Tuomas itse valitsi hänet. Nehän lykkää siellä paperin eteen että valitse tosta jos sulla ei oo valmiiksi sanoa nimeä..
Saros on mediassa kertonut hoitaneensa Salmisen puolustusta aiemminkin, ja siksi Salminen oli hänet pyytänyt avustajakseen.
Edit: poistettu väärä muistikuva uutisoinnista.
Sivulla 335 olikin linkitetty Saroksen haastattelu-uutinen jossa kertoo että OLI ensimmäinen jota pyydettiin.
Viimeksi muokannut Niks, La Loka 12, 2024 9:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä
TerribleBoy
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja TerribleBoy »

kiillotan kirjoitti: La Loka 12, 2024 8:08 am Mä olen kyllä aika varma, ettei tekijä ole kuristanut uhria teon jälkeen.

Vendi on varmaan mennyt (ja nyt järjettömän isot heittomerkit) "vapaaehtoisesti" mukana koska on ajatellut, että säilyy hengissä jos ei tappele vastaan. Mutta mä uskon, että Tuomas on laittanut vyön kaulalle heti ja suorittanut muun tekonsa samalla, kun uhrilla on ollut vyö kaulalla ja taistellut hengestään. Varmaan käsin kuristanut samalla.

Tää aikaikkuna on lopulta niin pieni, että siihen pitäisi mahtua (viesteihin vastaamisen lopettamisen jälkeen) tekopaikalle kävely, riisuminen, raiskaukset ja vielä erikseen jopa 10 minuuttia kuristamista, Tuomaksen oma pukeutuminen ja paikalta poistuminen.

Osa puhui, että Vendi löytyi vastakkaiselta suunnalta kotoaan. En todellakaan kysele tarkkaa osoitetta, mutta kuinka pitkästä välimatkasta puhutaan? Mä olin jotenkin siinä käsityksessä, että löytyi ihan kotinsa läheltä, melkein takapihalta.
Se kevyen liikenteen väylän viereinen kapea metsikkö oli siis paikka, jossa teko tapahtui ja uhri löytyi. Paikka on kodin ja keskikaupungin välisellä alueella, joten ei löydetty mistään toiselta puolelta kaupunkia. Ja löytöpaikasta nyt voi sanoa sen, että kyllä siitä oli vielä ihan hyvin matkaa taitettavana kotiin asti. Tänne nyt ei voi mitään tarkkoja matkamääriä kirjoittaa. Eli tuo juttu löytymisestä ihan kotinsa läheltä ei pidä paikkaansa.
Matti Ja Maija
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

Juliet Jones kirjoitti: La Loka 12, 2024 7:12 am
HEH HEH. Ei männyt Saroksella kovin hyvin, kun taposta vaadittiin tuomiota ja Saros sitä yritti pienentää, niin tulikin MURHAtuomio.
Slava Ukraini! <3

JanitaSlima nauraa joka paikkaan. :D

Bänniä hänelle.
Pössiperk
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pössiperk »

Osaatko kuvailla minkänäköinen jannu on sellainen josta näkee että ei saatana toihan on tuleva murhaaja, jos pystyt laita joku esimerkki kuva.
Jos mulla ois romani-narkomaanipariskunnan poikalapsesta kuva ja laittaisin tänne saisin syytteen herjauksesta ja rasismista, mutta jonkinlainen prosentuaalinen mahdollisuus tällaisessa on, mutta paino sanassa prosentuaalinen. Varmasti tällaisestakin lähtökohdasta voi selvitä hyvällä prosentilla elämästä ilman murhaamista, vaikka olisi aikuisena syrjäytynyt väkivaltaa nähnyt ja kunniaväkivallan omaksunut itsekin narkomaani.
Kuvassa olisi kuitenkin vielä viaton ja hymyilevä lapsi.

Tuon paremmin ei kai kukaan osaa ennustaa.
🇫🇮 Syyttömänä syntymään sattui hän
Tähän maahan pohjoiseen ja kylmään
🇫🇮
Binohiiri
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Binohiiri »

Pössiperk kirjoitti: La Loka 12, 2024 10:37 am
Jos mulla ois romani-narkomaanipariskunnan poikalapsesta kuva ja laittaisin tänne saisin syytteen herjauksesta ja rasismista, mutta jonkinlainen prosentuaalinen mahdollisuus tällaisessa on, mutta paino sanassa prosentuaalinen. Varmasti tällaisestakin lähtökohdasta voi selvitä hyvällä prosentilla elämästä ilman murhaamista, vaikka olisi aikuisena syrjäytynyt väkivaltaa nähnyt ja kunniaväkivallan omaksunut itsekin narkomaani.
Kuvassa olisi kuitenkin vielä viaton ja hymyilevä lapsi.

Tuon paremmin ei kai kukaan osaa ennustaa.

Siis tämähän on täydellinen kuvaus, kyllä tuollaiset merkit laittais jo hälytyskellot soimaan. Niinhän ne on kaikki murhaaja/raiskaajat olleet joskus niitä mamman pikku kultia, mitä on pitänyt suojella pahalta maailmalta, että pääsevät itse sitä pahaa maailmaa luomaan.
I´m multitasking. I can listen, ignore and forget at the same time.
Vastaa Viestiin