Kukaan meistä ei tiedä tapahtumien kulkua, joten olemme ihan kaikki luulojemme varassa. Ketjussa luullaan, spekuloidaan. Et sitten muista, että ehkä juuri sinulle vastikään kommentoidessani ihmettelin, miten ihmeessä oikeus voi ylipäänsä osoittaa parisuhdesurman joko provosoimattomaksi tai provosoiduksi? Kukaan ei vastannut. Enkä edes tiedä, mitä nuo kaksi käsitettä pitävät sisällään ”lakiteknisesti.” Toivottavasti joku asioista tietävä valaisisi tätä asiaa.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Loka 14, 2024 9:53 am Olet Talvi myös toistamalla kertonut, että murhaa edelsi riita, vaikka välituomiossa ja tuomiossa tuodaan erittäin selkeästi ilmi, että teko oli provosoimaton. Voitko perustella tuon väitteesi faktojen pohjalta.
Esität faktana jatkuvasti, että V petti Tikkasta, jonka Tikkanen sai selville Vn puhelimesta kopioimistaan kuvista.
Kuitenkaan tutkinta ei ole kuvista löytänyt mitään sellaista, jolla olisi voitu mustasukkaisuus osoittaa motiiviksi.
Sen sijaan kriminaalipsykologi on yleisellä tasolla tuomiossa todennut, että narsistisia piirteitä omaavilla henkilöillä on normaalia suurempi taipumus mustasukkaiseen käytökseen.
Oletko sinä tutkintaa ja ammattilaisia pätevämpi myös tuossa?
Näin henkirikosten suhteen täysin maallikkona luulen, että on aika mahdotonta ellei jopa täysin mahdotonta kenenkään ulkopuolisen jälikäteen yrittää päätellä, mitä tilanteessa oikeasti tapahtui. Ainut joka tietää on T eikä hän tule sitä kertomaan.
Huonostipa olet lukenut kirjoituksiani, jos et muka ole ihan äskettäi kirjoittamaani lukenut. Olen perustellut luuloani tapahtumien käynnistymisestä mitä ilmeisimmin riidalla - koska naapurit kuulivat sanalliseen riitaan sopivia ääniä. Voit tarkistaa faktat mm. välituomiosta. Minä luulen, että fyysinen yhteenotto on tapahtunut kohtalaisen pian riidan alkamisesta. Olivat voineet olla jopa ”asemoituneina” hyvin lähelle toisiaan - ehkä juuri siinä sängyn vieressä matolla /lattialla (olipa voinut olla vaikka seksiakti ennen riidan alkua?). Se, että molemmissa oli runsaasti niitä pieniä kamppailun jälkiä kertoo siitä, että uhri pystyi aluksi panemaan vastaan varsin voimakkaastikin (purema Tn vasemmassa sisäreidessä). V pystynyt panemaan vastaan oletettavasti ensimmäiseen päähän iskuun asti.
Vn exän mukaan: ”V oli temperamenttinen ja saattoi todellakin kiivastua (brusa up) ja muuttua vihaiseksi, mutta se meni (yleensä) nopeasti ohi.”
Ei MHn viestiä ilman että olisi vääristellyt = valehdellut kirjoitusteni sisällöstä. Vääristely n:o 1: Niinpä, osoita kohta, jossa olisin esittänyt faktana sen, että V olisi pettänyt Tikkasta! Etkö tosiaan ole huomannut, että en esitä faktana mitään muuta kuin faktoja. Ja edelleen luulen, pidän hyvinkin mahdollista, että V olisi pettänyt. Tähän on hyvin sevää viitettä oikeuspsykologin tekemässä tutkimuksessa Tn mustasukkaisuudesta. Edellyttää toki sitä, että ymmärtää lukemansa. Joko unohdit tuonkin. Voit tarkistaa mm. välituomiosta.
Vääristely n:o 2 en ole sanonut Tn saaneen selville Vn pettämistä Vn puhelimelta löytämistään rohkeista kuvista ja hlöX:stä. Ei ole julkisuuteen tuotu sellaista tietoa, joka kertoisi selvästi, ei esim. videoitua seksiaktia toisen miehen kanssa. Oikeuspsykologin tekemän tutkimuksen mukaan noilla löydöillä näyttää olleen ison luokan merkitys T:lle. Oletettevasti hän on ainakin voinut epäillä pettämistä löydostensä perusteella.
>> Oliskiko tuo sinulle aivan liian "kuuma peruna"? ”Pyhimykseksi” ylistämäsi V olisikin pettäjä? Joo, muistan kyllä, että et ollut sentään niin tuomitseva Victoriaa kohtaan. Jos V oli pettänyt, ymmäärrän sen hyvin ajatellen tilannetta, joss pariskunta oli ollut koko ilmeisen rankan syksyn ajan.
T tietää kuvien ottoajat niin kuin tietää tutkijat ja oikeuskin. Luulen ja pidän erittäin todennäköisenä, että Tn mustasukkaisuus oli voimistunut todella, todella paljon - oli sitten aihettä epäillä pettämistä tai ei. Luulen, pidän mahdollisena, että T on kohtalon iltana / yönä vaatinut Victoriaa tilille niistä löydöksistä. Oliko epäilemäni riita käynnistynyt niistä vai jostain muusta?
Ehkä muistat minun moneen kertaan ihmetelleen, miksi oikeus ei katsonut mustasukkaisuutta motiiviksi. Minusta se on hyvin selvä motiivi käytössä olevien tietojen perusteella.
Kuten edelle kirjoitin, olen henkirikosten kuten muidenkin rikosten suhteen täysin maallikko - enkä luule olevani yhtään sen enempää. En ole millään tavoin pätevä näissä asioissa enkä yritä olla. Pohjaan edelleen FAKTOIHIN - niinpä minun ei tarvitse vetää minkäänlaisia oletusteorioita tähän tueksi (”että kun näin on yleisesti - niin täytty olla tässä tapauksessa) - nuo kun ei vie ketjun tasolla millään tavoin teenpäin.
Sinä voit pitää omat luulosi tapahtumien kulusta - sinä taidat tarvita niitä saadaksesi oman agendasi pysymään kasassa.