Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Paikalla
napalanko
Vic Mackey

Re: Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka surmattiin Espoon Henttaalla 13.10.2024

Viesti Kirjoittaja napalanko »

En voi mitään mutta mulla pyörii päässä koko ajan ne takavuosien åttå-drinkero mainokset tähän juttuun liittyen.
Eikös niistäkin joku pahastunut ja lopettivat näyttämisen, mutta onneksi netin syövereistä vielä löytyy...
Olkaa hyvät:
https://youtu.be/ZQ18l1Y7XqA?si=qx4Py-cxik55PQUp
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
Mukava valkku
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

HKV kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 8:39 pm https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2dd ... 1729092675

Nordmo, 66, on maaliskuussa ilmoittanut osoitteekseen Oslon kupeessa sijaitsevan talon. Talo sijaitsee Oslon ulkopuolella.

Kadulla olevassa postiluukussa lukee kuitenkin tyystin eri nimi kuin Nordmo. Talon pihalla haukkuu saksanseisoja, joka on suosittu metsästyskoirarotu. Nordmo harrasti metsästystä.

Ikkunassa pyörähtää noin 60-vuotias mies. Talon oven avaa koiran haukkumisen säestämänä surullisen näköinen nainen.

– Ei kommentteja, nainen sanoo päättäväisesti, mutta ystävällisesti kysyttäessä onko Rolf Nordmo tuttu.

Iltalehden haastattelemat useat naapurit sanovat, etteivät he ole koskaan nähneet Nordmoa talon pihapiirissä.

Selviää, että talossa asuva mies on Nordmon pitkäaikainen työtoveri ja sosiaalisen median perusteella myös perheystävä.

Nordmon tiedot on sittemmin poistettu yrityksen sivuilta.

Ei ole tiedossa, miksi Nordmo on siirtänyt kirjat ystävänsä luokse. Syyt saattavat liittyä esimerkiksi verotukseen. Nordmo ei ole ilmoittanut itselleen vakituista osoitetta Suomessa.
Hän asui Puhakan kanssa kahdestaan Espoon Henttaalla sijaitsevassa paritalossa. Sitä ennen pariskunta asui pitkään Helsingin Lauttasaaressa.
Nordmon vakituisen Suomessa olon takana lienee epäonnistuminen liiketoimissa Norjassa. Turskat eivät soveltuneet kasvatettavaksi lohien tapaan ja sitä tullut turskaa sitä yrittäneille.

Papereiden siirtämättömyys liittynee työttömyyskorvauksen tai muun sosiaalietuuden vastaanottamiseen Norjassa.

Tilanteen eskaloitumisen takana näyttää olevan se tavallinen tarina: Kun isukki ei pysty jakamaan sokeria entiseen tapaan, toyboy ottaa tunkkinsa ja lähtee.
Viimeksi muokannut Mukava valkku, Ke Loka 16, 2024 9:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
Pirkko Ala-Hippuli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Pirkko Ala-Hippuli »

Sanie kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 3:56 am Olen lukenut koko ketjun läpi, mutta en ole nähnyt hirveästi pohdiskelua siitä mitä hätäkeskukseen ilmoittanut henkilö on nähnyt.

Tällä hetkellä tiedetään:

-hätäkeskukseen on soittanut uhrin ystävä n. klo 20
-naapuri ei ole soittanut hätäkeskukseen

-"Poliisi sai hätäkeskuksen kautta tehtävän Espoon Henttaalla sijaitsevaan asuntoon sunnuntai-iltana noin kello 20. Ilmoituksen mukaan asunnossa on tapahtunut epäilty väkivaltarikos."
https://poliisi.fi/-/poliisilla-epailty ... henttaalla

-poliisi tuli paikalle monella partiolla, piirittivät talon ja myös drone oli käytössä
-epäilty on tullut ulos ja antautunut heti, kun on nähnyt poliisit

Eli uhrin ystävällä on ollut myös muuta tietoa, kuin pelkästään huoli uhrista. Ei poliisit pelkän huolen perusteella lähde paikalle useammalla partiolla. Onko ystävä siis nähnyt ruumiin, nähnyt epäillyn aseen kanssa, puhunut tekijän kanssa vai jotain muuta?
Jos naapuri on jo kauempaa nähnyt ikkunan läpi, että joku makaa lattialla niin kai kaveri on talolle tullessaan nähnyt saman. Ehkä ei ole uskaltanut mennä soittamaan ovikelloa.
Ja taas: veikkaan, että on tiennyt, että siellä voi olla arvaamaton heppu vastassa.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 1:22 pm
Joosua kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 12:42 pm Jos ihminen on jo kuollut. Siis oikeuslääketieteellisessä tutkimuksessa todetaan että on esim ammuttu läheltä haulikolla ns aivolaukaus joka on aiheuttanut kuoleman välittömästi, niin se mitä sen jälkeen ruumiille tehdään tai tapahtuu ei vaikuta arviointiin onko murha vai ei.

Jos joku pervo tekee jotain seksuaalisia tekoja vainajalle, on kyseessä joku hautarauhan rikkominen tai ruumiin häpäisy tai jotain tämmöistä.

Murhan kvalifiointiperusteissa olevat teot ja asiat pitää tapahtua jo ennenkuin uhri kuolee.

Eli jos tekijä olisi haavoittanut, vaikka ampunut haavoittavasti ja sitten pervoillut avuttoman uhrin kanssa tai muuten kiduttanut ennen tämän kuolemaa, ollaan murhan arviointiperusteissa.

Itse kuvittelisin että tekijä on ensin ampunut esim jalkaan ja ehkä vielä lisää haavoittavasti ja vasta jonkin ajan päästä ampunut kuolettavasti.
Kiitos tiedonannostanne. Eli veikkaat, että olisi ensin ammuttu jalkaan ja sitten irstailtu alapään asioilla ja mahdollisesti yläpään asioillakin ja siksi olisi murha? Voihan se olla. Spekulointiahan tämä pitkälle on, kun tietoja tippuu vain hieman ja vähitellen.

Modeille näyttää olevan arka aihe nämä alapään asiat. Käytetään jatkossa sitten pyynnöstä vähemmän kuvaavaa kieltä ja jätetään enemmän lukijoiden mielikuvitusten varaan.

Meinaatko, että olisi sitten lopuksi ampunut vielä päähän? Olihan niitä laukauksia kai mainitusti useampia. Ei ole paljoa jäänyt Puhakasta jäljelle pusseihin, jos näin on.
En suinkaan veikkaa mitään pervoilla tapahtuneen. Mutta poliisi kertoo väkivaltaa käytetyn enemmän kuin on ollut tarpeen. Tulkitsen tästä että siis että enemmän kuin pelkkä surmaaminen olisi vaatinut. Ja koska uhri on entinen huippu-urheilija, on ehkä haavoitettu ensin että ei voi paeta tai tehdä vastarintaa. Ja jos ihminen on jonkun aikaa tuskallisesti haavoitettuna ennen kuolemaa niin silloin erityinen raakuus ja julmuus alkaa olla lähellä. Ja tämähän on yksi murhan kvalifiointiperuste. Näin teko olisi myös ollut kokonaisuutena arvostellen törkeä. Eli perusteet murhaan alkaisi olla jo kasassa. Mutta myös suunnitelmallisuudesta on poliisi puhunut. Eli lisää perusteita murhaan.
Mutta tämä on vain spekulaatiota. En tiedä asiasta mitään tarkempaa.

Ei haulikon metsästyspatruunat, jos sellaisia on käytetty, mitään sirpalekranaatteja sentään ole, vaikka tuhovoimaisia läheltä ovatkin. Haulipanos tekee läheltä vain ison reiän, ei esimerkiksi räjäytä mitään. Kyllä tietenkin jos vaikka päähän läheltä ammutaan, toiselta puolen roiskuu tavarat pahannäköisesti. Mutta kyllä vainaja kokonaisena säilyy.
mama
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja mama »

”Ampuminen tapahtui sunnuntaina iltapäivällä. Puhakan ystävä meni asunnolle samana iltana, kun ei ollut kuullut Puhakasta mitään. Ystävä soitti hätäkeskukseen iltakahdeksan aikoihin, minkä jälkeen rikos paljastui.”

Lähde:Iltalehti

Mitä tekijä puuhaili ampumisen jälkeen? Selviääköhän se koskaan meille ulkopuolisille?
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Ulrica kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 9:20 pm
post_id=1707457 kirjoitti:Ke Loka 16, 2024 5:22 pm

Olin katsovinani tekoasunnon pihasta, että parkissa vain yksi valkoinen auto, jonka joku kertoi olevan Rolfiin. Minulla ei varmaa tietoa.
Muistaakseni täällä oli tieto auton olevan Suunnon omistuksessa. Ilmeisesti Janne tuli sillä, olisiko työsuhdeauto?
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Mun maalaismutulogiikalla se seikka että haulikkoon oli luvat olemassa vain Norjassa, ei Suomessa, eli sen säilytys myös siellä. Se että toi sen Norjasta Suomeen kertoo suunnitelmallisuudesta, eli yksi seikka mikä puoltaa murhaa.
ChingShih
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ChingShih »

Cadi John kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 9:44 pm

Olin katsovinani tekoasunnon pihasta, että parkissa vain yksi valkoinen auto, jonka joku kertoi olevan Rolfiin. Minulla ei varmaa tietoa.
Muistaakseni täällä oli tieto auton olevan Suunnon omistuksessa. Ilmeisesti Janne tuli sillä, olisiko työsuhdeauto?
Voiko työsuhdeautossa olla paikannus ja sitä kautta ystävä/työkaveri nähnyt sijainnin ja mennyt paikalle? Tietty puhelimessakin voi olla jossain sovelluksessa paikannus (ainakin snapchat), jonka ystävä on nähnyt ja huolestunut, kun vastausta ei kuulu ja sijainti sama ex-asunto useita (?) tunteja.
Turvallisin tapa hakea tavaroita tms. asioida eksän kanssa on julkinen paikka tai ystävä tai sukulainen mukaan, edes ulkopuolelle odottamaan. Ehkä Puhakka ei tajunnut vaaraa ja olisiko autossa ulkopuolella odottava ystävä voinut häntä edes ampumiselta pelastaakaan.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

mama kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 9:44 pm ”Ampuminen tapahtui sunnuntaina iltapäivällä. Puhakan ystävä meni asunnolle samana iltana, kun ei ollut kuullut Puhakasta mitään. Ystävä soitti hätäkeskukseen iltakahdeksan aikoihin, minkä jälkeen rikos paljastui.”

Lähde:Iltalehti

Mitä tekijä puuhaili ampumisen jälkeen? Selviääköhän se koskaan meille ulkopuolisille?
Mulle tulee tuosta asunnosta puuhailusta ajatuksiin tuo Frida-koira. On mainittu olleen lintukoira ja tottunut surma-aseen ääneen. Mutta epäilty on samassa tilassa surmannut eläimen sijasta ihmisen, toisen isännän koiralle. Onko koiralla vain yksi isäntä, jota tottelee vai onko niitä kaksi?
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

ChingShih kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 9:59 pm

Voiko työsuhdeautossa olla paikannus ja sitä kautta ystävä/työkaveri nähnyt sijainnin ja mennyt paikalle? Tietty puhelimessakin voi olla jossain sovelluksessa paikannus (ainakin snapchat), jonka ystävä on nähnyt ja huolestunut, kun vastausta ei kuulu ja sijainti sama ex-asunto useita (?) tunteja.
Turvallisin tapa hakea tavaroita tms. asioida eksän kanssa on julkinen paikka tai ystävä tai sukulainen mukaan, edes ulkopuolelle odottamaan. Ehkä Puhakka ei tajunnut vaaraa ja olisiko autossa ulkopuolella odottava ystävä voinut häntä edes ampumiselta pelastaakaan.
Mä olen käsittänyt et Janne meni hoitamaan eroon liittyviä asioita. Sanoi ehkä ystävälleen et tulen kohta ja tämä huolestui tai sit tuli mustasukkaiseksi. Kun ei voi tietää asian oikeaa laitaa.

Janne ei todellakaan aavistanut ampumista saatika edes pelännyt tätä erosta katkeraa omistushaluista pappaa. Muuten ei olisi sinne mennyt, ainakaan yksin.

Snäppiä veikkaisin josta näki paikannuksen.
Kottarainen
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

IG-päivityksessä 14.7. (konfirmaatio) on hyvin erikoinen biisivalinta, joka ei liity päivän juhlaan mitenkään.
Alla sanat, joita lukiessa kylmää.

Onnellinen itsensä kanssa;

Kun on liian pitkään soudettu ja huovattu
Puolet unelmista kuopattu
Ei toisis enää ku virheitä huomattu
Toinen toisemme toiselle muovattu

Eikä toistemme perään enää me kuolattu
Ne sanoo että pitää tehä kompromissejä
Mut tähä taloon en enää ota missejä
Jos tää jatkuu näkee lapset vanhempansa lyövän
Tai jompi kumpi meistä saa vielä syövän

Oon nähny parien kuihtuvan
Raiteilta suistuvan
Elämän käsistä luisuvan
Pakko eroo tai ei mua enää kohta oo
Enkä mä haluu sitä kohtaloo

En haluu enää koskaan elää pelossa
Mä haluun tuntee olevani elossa
En aio pitää mitää narua mu kaulas
Liian pitkä aika olla toinen jalka haudas

Mitä tilaa nii sitä sä saat
Tärkeintä on olla onnellinen itsensä kaa

Mut ite mä oon syypää
En oo koskaan ollu siinä asemassa että voisin muita syyttää
Yritin kaiken niinku me molemmat

Mut pitää hyväksyy tosiasiat
Ettei me sovita yhteen
Ei saman katon alle toinen toistaan enempi ylpee
Toinen toisen mielipiteille sylkee
Selkä seinää vasten isku vyön alle suoraan kylkee

Seinältä revin kaakelit nainen
Ei tän pitäs olla niin saakelin vaikeet
Haudataan kirveet turha enää sotia
Takas sydämeen nokka kohti kotia

Jos koti on mis sydän on en löydä enää kotio
Kun on kaiken luovuttanut ei oo jäljellä ku kotilo
Kulissit kaatuu niinku domino
Ja mä haluan vaan kotio /

Jos koti on mis sydän on en löydä enää kotio
Kun on kaiken luovuttanut ei oo jäljellä ku kotilo
Ja mä haluan vaan kotio
Kulissit kaatuu niinku dominot

Ja mä haluan vaan kotio
Mä haluan vaan kotio

(Juju)
terssi
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja terssi »

Siellä pihalla oli myös joku punainen SUV toisella puolella etuovea.
Sissi
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Sissi »

Tässä on muodostumassa ainekset siihen että uhrista tehdään jonkinlainen sateenkaariväen marttyyri, vaikka kyse on kahden ihmisen välisen suhteen traagisesta väkivaltaisesta lopusta. "Lives Matter"-lippuja liehumassa Jääkiekkotapahtumissa ja muita irvokkaita kaupallistettuja oheistapahtumia epäilemättä tiedossa. :|
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Nordmo hymyilee rentona tuijottaen kameraan, ja samaan aikaan asianajaja sössöttää, miten "järkyttynyt ja pahoillaan hän on".

On sekin duuni.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010768003.html
Tomaatti
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tomaatti »

Sissi kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 9:23 pm Äärimmäisen katuvainen ja hirmuisen pahoillaan tämä harmaahapsinen vanhus tässä. Onneksi on jo pian saatu ymmärtäväinen ja suojelevasti ympärille koottu puolustustiimi tämän varmastikin vääryyttä kokeneen herkän ihmisen lähelle kaikkea ilkeää ja pahaa vastaan taistelemaan.
Kuva

Mistä toi kuva on?! :shock:
Ei vittu mitä tolloja. 🤦🏻‍♂️
Vastaa Viestiin