Raisa Räisäsen, 16 v. katoaminen 16.10.1999 n. klo 23 Tampereen keskustassa (ketju 2)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Mielestäni ns. naisparilinja on kaikkein uskottavin linja, koska:

a) Se on ollut heti alusta asti yhtenä linjana
b) Sitä tukee useampi eri silminnäkijähavainto, ja kävelystä muodostuu looginen kokonaisuus (myös Armonkallion kirkaisu sopii aikajanaan, ja kävelysuunta on looginen/isän luokse).

Se onkin sitten kysymys, että onko seuralainen ollut Virpi Butt vai ei. Jos miettii todennäköisyyksiä, niin ei Tampereella kuitenkaan ole ollut kovin montaa naispuolista henkilöä, jotka kykenevät henkirikokseen, tai olemaan hiljaa sellaiseen osallistumisesta.
Mitä te dorkat dorkailette?
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa.🤭🤭
Ross Sullivan

^Se on just näin! Meidän mielipiteillä ole sinällään tutkinnallisesti mitään merkitystäkään.

Poliisilla on vain yksi tekijäehdokas, ja hän on kerrotusti Virpi Butt.
Hurjimus
Perry Mason

Olisiko hänkään, jos ei olisi kuollut, tiedä vaikka oli putkassa tai jossain v....a tuolloin. Poliisi ei ole koskaan kuullustellut häntä. Tämmöinen epäilty, eikä vaivauduta kuulustelemaankaan edes🤔
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Hurjimus kirjoitti: To Loka 17, 2024 7:25 pm Olisiko hänkään, jos ei olisi kuollut, tiedä vaikka oli putkassa tai jossain v....a tuolloin. Poliisi ei ole koskaan kuullustellut häntä. Tämmöinen epäilty, eikä vaivauduta kuulustelemaankaan edes🤔
Ei ole kuulustellut, mutta on salakuunnellut, samoin kuin muita hänen lähipiiriinsä kuuluneita. En tiedä millainen kuulusteltava Butt on ollut niiden rötösten yhteydessä joista hän istuikin, mutta jos esimerkiksi vastaus jokaiseen kysymykseen on ollut kategorisesti "En kommentoi", niin vittuakos sellaista edes kuulustelet. Ehkä poliisi ei ole halunnut edes ilmaista Buttille itselleen, että tämä on epäilty.
Hurjimus
Perry Mason

Puhelin kuuntelua on kyllä tehty, kuten multiniemen ukkojakin. Sille epäillylle antoi tämä pieksetty akkansa alibin, joten epäilyt jäi siihen.
Olisi siitä kuulustelusta saattanut olla se hyöty, että Butt olisi voinut todistetustaa tuolloin olleensa jossain muualla.
Mitäpä olet mieltä portsarin toiminnasta, onko tuollainen tavallista ja jotenkin ymmärrettävää. Yksi suomen puhutuin katoaminen ja nais paria etsitään ja jätkä on hiljaa asiasta yli 10 v. Kuka muistaa tuollaisessa tilanteessa myös 100 prosenttisesti esim tukan ja vaatetuksen, vaikka ohiajaneesta autosta hänet vain havaitsi
Minä en ainakaan ymmärrä tuollaista, enkä pystyisi myöskään noin tarkkaan kuvaukseen tuntomerkeistä🤔

Ps. Ei poliisi ajattele koskaan epäillystä, että vittuako tuota kuulustelemaan, ei se vastaa mitään.Aika helkatin monta kuullusteltavaa tekee juuri noin, en kommentoi, en kommentoi 🙄
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

En minä jonkun portsarin motiiveja ja tekemisiä pysty arvailemaan. :D Se nyt on joka tapauksessa selvää, että kun poliisi tuolla lailla tiedottaa, niin homma on niin selvä kuin olla saattaa. Muut tutkintalinjat on luultavasti pystytty sulkemaan pois, ja ollaan varmoja siitä, että naisparilinja on ratkaisun avain. Muita epäiltyjä naisparin lyhyeksi ja rotevaksi naiseksi ei ole kuin Virpi Butt, mutta sitä ei vain pystytä todistamaan.
Hurjimus
Perry Mason

No kannattaa lukea aika tuore juttu is.sta muutama viesti taaksepäin on linkki.
Näät, mitä poliisi on mieltä.
Ei se mene noin, mitä kirjoitit, ei sinnepäinkään.
Tuoreus tarkoittaa, että butt on jo esillä ollut.
Ross Sullivan

viivahattu kirjoitti: To Loka 17, 2024 8:20 pm En minä jonkun portsarin motiiveja ja tekemisiä pysty arvailemaan. :D Se nyt on joka tapauksessa selvää, että kun poliisi tuolla lailla tiedottaa, niin homma on niin selvä kuin olla saattaa. Muut tutkintalinjat on luultavasti pystytty sulkemaan pois, ja ollaan varmoja siitä, että naisparilinja on ratkaisun avain. Muita epäiltyjä naisparin lyhyeksi ja rotevaksi naiseksi ei ole kuin Virpi Butt, mutta sitä ei vain pystytä todistamaan.
Niin, kyllä naisparilinja on kaikista uskottavin linja. Sitä tukee useampi silminnäkijähavainto. Eikä niitä tappamaan pystyviä naisia niin hirveästi Tampereella ole/sellaisia, että olisivat henkirikoksesta hiljaa.

Sehän on ihan selvästi niin, että poliisilla on ollut vahva epäilys Buttin syyllisyydestä, koska ovat vielä senkin jälkeen tiedottaneet Buttiin ja Hyvöseen liittyvistä tutkintatoimista, kun Butt on kuollut.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

sörsse kirjoitti: To Loka 17, 2024 4:11 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009154634.html
Pitkästä aikaa tästäkin tuli luettua kertauksena tuo artikkeli. Itse pidän toistaiseksi selkeästi todennäköisimpänä tuota Multisilta - linjaa. Se vaan kuulostaa valitettavan luontevalta tapahtumakululta. Vastaavaa jossa uhri ei sentään surmaansa saa, tapahtuu suunnilleen jatkuvasti viikonloppuöinä - tässä tapahtunut pahin mahdollinen. Toki naispari -linjaa seuraan mielenkiinnolla, josko siitä jotain vielä selkiää.
Hurjimus
Perry Mason

No, ei näytä olevan kovin vahva tuo poliisin usko Buttin syyllisyydestä tuon lehtiartikkelin mukaan. Mikään linja ei ole tutkinnanjohtajahan
mukaan toistaan vahvenpi.
Butt ei taatusti alentunut kauppaamaan postikortteja kapakoissa kiertelemässä pöydästä pöytään. Kyseessähän oli mielenterveys tapaus, tosin kyllä Buttt oli myös sitä ehken, mutta käytös ei ollut tuollaista.
Eikä muutenkaan ikä ym täsmännyt Buttiin.
Kuten poliisikin sanoo, ei ole varmaa, että kyseessä Butt.
Tämä akan tuntenut ja vastaan kävellyt ei ole taatusti tunnistanut häntä Buttiksi, siitä olisi ollut hevosenkorkuiset jutut iltalehdissä ja silloin tämä linja olisi kyllä saanut kierroksia ja varmasti olisi ykkönen suvereenisti poliisilla.
Jos viitsii selata tätä, sieltä löytyy juttua tästä akasta ja se ei kyllä ole Butt, mutta vähän samanoloinen vaatetukseltaan ja olemukseltaan.
Lienee nykyisin sairaalassa tai keikannut.🤔
Tietysti on mahdollista, että tämä akka tappoi Raisan, mutta mitä sitten tapahtui 🤔
Ross Sullivan

kattokarpänen kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 1:05 am
sörsse kirjoitti: To Loka 17, 2024 4:11 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009154634.html
Pitkästä aikaa tästäkin tuli luettua kertauksena tuo artikkeli. Itse pidän toistaiseksi selkeästi todennäköisimpänä tuota Multisilta - linjaa. Se vaan kuulostaa valitettavan luontevalta tapahtumakululta. Vastaavaa jossa uhri ei sentään surmaansa saa, tapahtuu suunnilleen jatkuvasti viikonloppuöinä - tässä tapahtunut pahin mahdollinen. Toki naispari -linjaa seuraan mielenkiinnolla, josko siitä jotain vielä selkiää.
Multisilta-linja on mielestäni kaikkein epäuskottavin. Sehän on keksitty vasta 2015 perustuen taksikuljettajan höpinöihin.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Ross Sullivan kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 12:36 pm Multisilta-linja on mielestäni kaikkein epäuskottavin. Sehän on keksitty vasta 2015 perustuen taksikuljettajan höpinöihin.
Se että taksikuski avautui vasta 2015 on mun mielestä lopulta ihan sivuseikka. Siihen riittää inhimilliset syyt, joita voi olla vaikka kuinka paljon. Se riittää, että lukee uutisen sopivalla hetkellä ja saa flashbackin vuosien päästä. Taksikuskin kuvailut kuulostaa nimenomaan hyvin realistiselta. Olen itsekin "samankaltaista" tilannetta saanut muutaman kerran seurata Helsingin yössä. Paha niihin puuttua, kun ei rikoksen piirteitä ja nainen sinällään näyttää olevan paikalla vapaaehtoisesti. En tiedä, miten on lopulta käynyt.

Ei sillä, tutkintalinjoista ei taida mikään olla ylitse muiden ainakaan julkisesti. Mulla ei ole tarve alkaa kisaamaan, mikä on todennäköisin ainakaan ennenkuin uutta näyttöä jostain tulee. Naispari -linja mahdollinen toki, mulle se kuulostaa aika epätodennäköiseltä toki mahdolliselta...
Hurjimus
Perry Mason

kattokarpänen kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 1:06 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 12:36 pm Multisilta-linja on mielestäni kaikkein epäuskottavin. Sehän on keksitty vasta 2015 perustuen taksikuljettajan höpinöihin.
Se että taksikuski avautui vasta 2015 on mun mielestä lopulta ihan sivuseikka. Siihen riittää inhimilliset syyt, joita voi olla vaikka kuinka paljon. Se riittää, että lukee uutisen sopivalla hetkellä ja saa flashbackin vuosien päästä. Taksikuskin kuvailut kuulostaa nimenomaan hyvin realistiselta. Olen itsekin "samankaltaista" tilannetta saanut muutaman kerran seurata Helsingin yössä. Paha niihin puuttua, kun ei rikoksen piirteitä ja nainen sinällään näyttää olevan paikalla vapaaehtoisesti. En tiedä, miten on lopulta käynyt.

Ei sillä, tutkintalinjoista ei taida mikään olla ylitse muiden ainakaan julkisesti. Mulla ei ole tarve alkaa kisaamaan, mikä on todennäköisin ainakaan ennenkuin uutta näyttöä jostain tulee. Naispari -linja mahdollinen toki, mulle se kuulostaa aika epätodennäköiseltä toki mahdolliselta...
Butt on keksitty vielä myöhempään, se se vasta on epäuskottava, ottaen huomioon ilmoittajan taustankin.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Jos vielä otetaan vertailuun käsittääkseni ihan tilastollinen tosiasia, ketkä seksuaalirikoksia eniten tehtailee ja missä yhteydessä... Eikös tuo Multisilta -teoria osu siihen kuin nenä päähän. Tämä on yksi lukuisista, joita tapahtuu vuosittain. Tässä vain kävi ehkä pahin mahdollinen. Multisilta - teoriaa tukee erityisesti sen valitettava tavanomaisuus. Muuten toki naispari - ihan todellisen kuuloinen, joskin erityislaatuisempi tapauksena.
Vastaa Viestiin