Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
ˆ
Vielä Ulricalle vastauksena:
Kummallista, että koet herjaamiseksi sen, että kirjoitin vain siitä mitä olet tehnyt - aiemmin ne kaksi kertaa. Muistan tietenkin oikaisseeni silloin virheellisen luulosi - molemmilla kerroilla - ja ilmoitin siis yp:lle. Jos olet jotain tehnyt jonkun yllytyksestä, niin sinä olet itse ratkaissut sen mitä teit. Meillä kaikilla on oma vastuumme. Minulla ei ole tarpeen penkoa mitään vanhoja viestejä, en jää sellaisiin mitenkään ”kiinni". Eikä ole tarvetta sulkea silmiäni. On ihan normaalia olla erimieltä asioista. Saman ihmisen kanssa voi olla toisinaan erimieltä ja toisinaan samaa mieltä. Ei sen kummempaa. Olihan ne toki outoja yritelmiä, mutta kaikenlaista voi näköjään kohdata anonyymissä keskusteluketjussa.
Todella outoa on uhkailusi. Tuokin reaktio puhuu omaa kieltään. Tuohon nyt kieltämääsi tapaukseen liittyvät kirjoituksesi ovat siis ketjussa tallessa ”mustaa valkoisella" eikä niistä jäänyt mikään epäselväksi, ei varmasti kenellekään. Olihan se iso ihmettelyn aihe ketjussa silloin jonkin aikaa. Eihän tuossa "mustaa puhuttu valkoiseksi Sissin ottaessa tällä kertaa tämän sinulle vaikean asian esille.
Olisikohan sinunkin aika palata ketjun aiheeseen tapaus Tikkaseen.
Vielä Ulricalle vastauksena:
Kummallista, että koet herjaamiseksi sen, että kirjoitin vain siitä mitä olet tehnyt - aiemmin ne kaksi kertaa. Muistan tietenkin oikaisseeni silloin virheellisen luulosi - molemmilla kerroilla - ja ilmoitin siis yp:lle. Jos olet jotain tehnyt jonkun yllytyksestä, niin sinä olet itse ratkaissut sen mitä teit. Meillä kaikilla on oma vastuumme. Minulla ei ole tarpeen penkoa mitään vanhoja viestejä, en jää sellaisiin mitenkään ”kiinni". Eikä ole tarvetta sulkea silmiäni. On ihan normaalia olla erimieltä asioista. Saman ihmisen kanssa voi olla toisinaan erimieltä ja toisinaan samaa mieltä. Ei sen kummempaa. Olihan ne toki outoja yritelmiä, mutta kaikenlaista voi näköjään kohdata anonyymissä keskusteluketjussa.
Todella outoa on uhkailusi. Tuokin reaktio puhuu omaa kieltään. Tuohon nyt kieltämääsi tapaukseen liittyvät kirjoituksesi ovat siis ketjussa tallessa ”mustaa valkoisella" eikä niistä jäänyt mikään epäselväksi, ei varmasti kenellekään. Olihan se iso ihmettelyn aihe ketjussa silloin jonkin aikaa. Eihän tuossa "mustaa puhuttu valkoiseksi Sissin ottaessa tällä kertaa tämän sinulle vaikean asian esille.
Olisikohan sinunkin aika palata ketjun aiheeseen tapaus Tikkaseen.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
(BTW, minä olen Tikkasen alterego
)
Laurmalla ja Jurilolla on paljon hyviä mielipiteitä ja kirjotuksia tämn kaltaisten tekojen ’sisimmästä’. Kannattaa googlailla nimillä ja lukea, vaikka otsikko ei viittaisi henkirikoksiin.
Ps Talvi
Tiedätkö mikä se oli?
Koukku ilman matoa.
Laurmalla ja Jurilolla on paljon hyviä mielipiteitä ja kirjotuksia tämn kaltaisten tekojen ’sisimmästä’. Kannattaa googlailla nimillä ja lukea, vaikka otsikko ei viittaisi henkirikoksiin.
Ps Talvi
Tiedätkö mikä se oli?
Koukku ilman matoa.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
↑
Kiitos Talvi vastauksesta. Pyrkimykseni on selvittää ainoastaan se seikka, että onko henkilö kykeneväinen pyytämään yhtään keneltäkään anteeksi tai edes pahoittemaan tahallisesti aiheuttamaansa massiiviista omaa virhearviota. Oli se sitten tahallista tai tahatonta, ihmisillä on tapana korjata virheensä tai pahoitella asiaa. Sinä ja Sissi, ette sellaiseen kykene, selittää paljon näkökantaanne ketjun tekoon. Kiitos siitä.
Kiitos Talvi vastauksesta. Pyrkimykseni on selvittää ainoastaan se seikka, että onko henkilö kykeneväinen pyytämään yhtään keneltäkään anteeksi tai edes pahoittemaan tahallisesti aiheuttamaansa massiiviista omaa virhearviota. Oli se sitten tahallista tai tahatonta, ihmisillä on tapana korjata virheensä tai pahoitella asiaa. Sinä ja Sissi, ette sellaiseen kykene, selittää paljon näkökantaanne ketjun tekoon. Kiitos siitä.
Voi Maiju hyvä, minulla ei kylläkään ole tässä tapaus Tikkasessa yhtään minkäänlaista todistustaakkaa. Et kai ihan tosissasi luullut että olisi. Todistelut ovat aivan muiden käsíssä tulevan hovin käsittelyn yhteydessä.Maiju kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 9:38 pm Yleisen teorian ja omien tutkimustensa perusteella puolisonsa surmaaja on todennäköisemmin sairaalloisen itsekäs, päihteiden väärinkäyttäjä ja persoonallisuushäiriöinen kuin että ei olisi. Lisäksi päihteiden väärinkäyttö lisää todennäköisyyttä entisestään, sillä addiktiot liittyvät tutkitusti itsekeskeisyyteen, ja persoonallisuushäiriöisiä on addikteissa enemmän kuin muussa väestössä.
Ihan puhdasta todennäköisyyksillä pelaamista. Moni asia, mukaan lukien Lauerma ja Tikkasen tutkimukset puhuvat pahuuden puolesta. Hyvyydestä sitä vastoin ei ole juuri näyttöä. Todistustaakka - ei syyttelyoikeus- on ehdottomasti nimenomaan hypoteettisella hyvyydellä spekuloivilla.
Näyttää siltä, että sinulla on jostain johtuen tarve ”leimata”. Minä en puolestani ”leimaa” ketään - odotan tässä tapauksessa ihan rauhassa faktoja. Ei tämä juttu minnekään karkaa. Kun sinun on tarve leimata, niin olet tainnut ottaa itsellesi todistustaakkaa.
Kuten sanottu yleiset teoriat ovat yleisiä teorioita. Ne pätevät monien kohdalla, mutta sinä et ole kyennyt tuomaan niitä Tikkasen tasolle. Faktoja tapauksesta on - ja toki niitä on osittain vähän. Edelleen toivon, että toisivat mt-tutkimuksesta esille edes tärkeimmän ytimen syyntakeisuuden lisäksi, koska tähän mennessä ei olla saatu tietoon surmaan vaikuttanutta / vaikuttaneita tekijöitä.
Lainaus korjattu
-NILS-
Mahtoiko mielessäsi käydä, että ehkä monikin oli odottanut sinut pyytävän anteesi kesäkuussa tapahtunutta. Kyllä se hämmensi jonkin aikaa. Ratkaisusi näytti olleen ketjusta poistumien useammaksi kuukaudeksi. Sen jälkeen palasit - kuin ei mitään.Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 10:06 pmKiitos Talvi vastauksesta. Pyrkimykseni on selvittää ainoastaan se seikka, että onko henkilö kykeneväinen pyytämään yhtään keneltäkään anteeksi tai edes pahoittemaan tahallisesti aiheuttamaansa massiiviista omaa virhearviota. Oli se sitten tahallista tai tahatonta, ihmisillä on tapana korjata virheensä tai pahoitella asiaa. Sinä ja Sissi, ette sellaiseen kykene, selittää paljon näkökantaanne ketjun tekoon. Kiitos siitä.
Käviko mielessäsi, että olisit voinut pyytää anteeksi minulta, ettö luulit minua kahteen otteeseen Tikkaseksi - ja hyökkäilit minua vastaan - oletettavine omine tavoitteinesi?
>> Et kyennyt millään noista kerroista. En yhdistä noita näkökantoihisi ketjussa, koska ajattelen kyse olevan muusta. Mutta en penää anteeksipyyntöjäsi. Ihminen tietää kyllä itse, milloin sellaisen paikka on.
Kuten muistat vaihdoit hyvin radikaalisti näkökantojasi olikohan jo kevään aikana - aina sinne asti kun jäit kesäkuussa pois ketjusta. Kun palasit pitkän tauon jälkeen olitkin alkuperäisillä ajatuksisllasi talaisin. Eihä tuollainen ole tietysti kiellettyä.
Virhearvioita eivät ole ne, että syytit minua Tikkaseksi kahteen kertaan. Siitä osoituksena se, että yp yhtyi käsitykseeni. Minulla ei ole sinulta anteeksi pyydettävää - myöskään kesäkuun tapahtumien osalta.
Toistan: Olisikohan sinunkin aika palata ketjun aiheeseen tapaus Tikkaseen.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Kyllä on.Edelleen toivon, että toisivat mt-tutkimuksesta esille edes tärkeimmän ytimen syyntakeisuuden lisäksi, koska tähän mennessä ei olla saatu tietoon surmaan vaikuttanutta / vaikuttaneita tekijöitä.
Tikkasen massiivisen lääkkeiden väärinkäytön on epäilty vaikuttaneen tekoon.
En tiedä mitä tuolla tarkemmin tarkoitetaan, mutta yleisesti ottaen se voisi olla
A) lääkkeiden aiheuttamaa muutosta persoonassa
B) lääkkeiden aiheuttamia harhoja parisuhteesta
Tai yksinkertaisesti sitä, että muiden (ennen kaikkea Vn) tieto lääkkeistä ärsytti Tikkasen tekoon.
Ps antakaa jo olla. Osalla tyypeistä on kyky myöntää virheensä, korjata sanomisiaan, pyytää anteeksi.
Mutta toisilla on tapana vain arvostella ja tuomita muita.
Peilit käteen ja silleen…..
Älähän nyt. skoune on perustanut sinun vuoksi ketjunkin, koska hänen elämäntehtävänään on selvittää ja todistaa, että olet palkattu mainosmagneetti eri palstoilla
Tässähän on vain kartoitettu laadukkaalla objektiivisella otannalla, että ketjun keskustelua ohjaa tyypilliset rosvo-poliisi hierarkiat. Talven puolella on rosvodynastia ja toinen puoli on viranomaistaho. Jatketaan, näillä on menty tähänkin asti, mitä niitä muuttamaan. Sopiva tila argumentoida.
Ulricakin tietänet, että rosvot ja henkirokolliset valehtelevat - ketjun tapauksessa Tikkanen on valehdellut ainakin kaikesta henkirikokseen ja sen jälkeisiin tapahtumiin liittyen. Mainittakoon, että sinä et ole voinut todentaa minun valehdelleen mistään. En kuulu tosvojen ja rikollisten dynastiaan. On aika outoa, että joudut turvautumaan ketjulaisten luokitteluun. Se on todella asiatonta. Ei sitä katso varmasti hyvällä ylläpitäjäkään. Ketjussa on toki aika paljon vääristelyä = valehtelua. Joiltain se käy niin näppärästi, etteivät halua huomata sitä tekevänsä.Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 10:37 pm..........
Tässähän on vain kartoitettu laadukkaalla objektiivisella otannalla, että ketjun keskustelua ohjaa tyypilliset rosvo-poliisi hierarkiat. Talven puolella on rosvodynastia ja toinen puoli on viranomaistaho. Jatketaan, näillä on menty tähänkin asti, mitä niitä muuttamaan. Sopiva tila argumentoida.
Eli olisiko vihdoin aika palata ketjun aiheeseen, tapaus Tikkaseen.
Viimeksi muokannut Talvi24, Pe Loka 18, 2024 11:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Taidan laittaa ylläpidolle pokkana laskun.
Varmaan vanhan alkuperäisen nikin kanssa helposti 20.000€, vaikka vain euron saisi per viesti
Itse kyllä sanoisin, että viestieni kpl arvo on vähintään satku per höpö.
Mutta asiaan. Lupaan tuoda tuon päätöksen tekstin tänne heti, kun se ilmestyy/ löydän sen.
Tänään on ollut havaittavissa pettymystä niiden taholta jotka odottivat toisenlaista päätöstä Korkeimmalta oikeudelta mereenajoasiassa ja nyt purkavat sitten sitä toisiin kirjoittajiin.Talvi24 kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 10:54 pm
On aika outoa, että joudut turvautumaan ketjulaisten luokitteluun. Se on todella asiatonta. Ei sitä katso varmasti hyvällä ylläpitäjäkään. Ketjussa on toki aika paljon vääristelyä = valehtelua. Joiltain se käy niin näppärästi, etteivät halua huomata sitä tekevänsä.
Eli olisiko vihdoin aika palata ketjun aiheeseen, tapaus Tikkaseen.
Minäkin olin ihmeissäni kun Tikkanen sai murhatuomion, mielestäni teko oli ennemminkin tappo mutta en kuitenkaan alkanyt solvaamaan niitä jotka olivat murhatuomion kannalla.
Puheenaihe https://www.youtube.com/@puheenaihefi
Tämä on kyllä äärimmäisen kolkko, tämä suomalaisen tai norjalaisen tai miehen mielenmaisema. Eropäätös monessa tekijänä. Tälläkin viikolla nainen haki yksin eroa, niin talo palo ympäriltä. Varsinaisen nopealiikkeisiä nämä miehet.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010771596.html
Mitä tekee Tikkanen, hakkaa kynttilänjalalla ja siivoaa satalasissa, teippaa vaimon jalkoja ja käärii neljäntonnin mattoon. Pulkalla Volvoon. Erottuu kyllä teko muista lähisuhdeväkivallasta. Ja glögijuhlat olisi olleet lauantaina. Tulee mieleen, että onko tuohon tekotapaan vaikuttanut, että perheessä oli oikeastaan koko ajan lapsia ja hyvin pieni aikajana järjestyi tai järjestettiin, että eivät olleet kotona. Kiire tehdä suunniteltu teko, koska siihen ei ollut mahdollisuuksia niin kovin montaa näköpiirissä.
Päihteet. Vaarallisuus. Täydessä ymmärryksessä teon aikaan todettiin neljän kuukauden tutkinnan perusteella. Elinkautinen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010771596.html
Mitä tekee Tikkanen, hakkaa kynttilänjalalla ja siivoaa satalasissa, teippaa vaimon jalkoja ja käärii neljäntonnin mattoon. Pulkalla Volvoon. Erottuu kyllä teko muista lähisuhdeväkivallasta. Ja glögijuhlat olisi olleet lauantaina. Tulee mieleen, että onko tuohon tekotapaan vaikuttanut, että perheessä oli oikeastaan koko ajan lapsia ja hyvin pieni aikajana järjestyi tai järjestettiin, että eivät olleet kotona. Kiire tehdä suunniteltu teko, koska siihen ei ollut mahdollisuuksia niin kovin montaa näköpiirissä.
Päihteet. Vaarallisuus. Täydessä ymmärryksessä teon aikaan todettiin neljän kuukauden tutkinnan perusteella. Elinkautinen.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Samaa mieltä ehdottomasti.
Täällä on moneen kertaan hoettu, että Tikkasen suunnitelma oli huono.
Minä olen täysin eri mieltä. Suunnitelma oli lähes täydellinen.
Ainoa missä meni vikaan, oli läheisten nopea huoli.
Siinä keikka ns ”kusi”.
Siinä keikka ns ”kusi”.
-
JasseHames
- Perry Mason
↑
Se oli vain heikohkosta toteutuksesta kiinni, ettei tämä ketju ainakin aluksi olisi ollut Kadonneet-osiossa.
Vain se, että puuttui Punavuori/Ullanlinna Facebook-sivuilla ollut ilmoitus kadonneesta henkilöstä, siis tästä surmatusta, mahdollisti sen, ettei tapaus ollut alunperin Kadonneissa. Jos jollain on mahdollisuus päästä katsomaan tuota fb-sivustoa ja sieltä se ilmoitus löytyisi, niin tänne palstalle vaan
-NILS-
Se oli vain heikohkosta toteutuksesta kiinni, ettei tämä ketju ainakin aluksi olisi ollut Kadonneet-osiossa.
Vain se, että puuttui Punavuori/Ullanlinna Facebook-sivuilla ollut ilmoitus kadonneesta henkilöstä, siis tästä surmatusta, mahdollisti sen, ettei tapaus ollut alunperin Kadonneissa. Jos jollain on mahdollisuus päästä katsomaan tuota fb-sivustoa ja sieltä se ilmoitus löytyisi, niin tänne palstalle vaan
-NILS-
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Nyt taisi Ulrica muistaa väärin? Perustin Lautamiehiin ketjun, jossa voisi keskustella Tn huumeiden ja lääkkeiden käytöstä pelkästään, kun "pääketjussa" se aihe dominoi ja vei muilta keskusteluaiheilta tilaa... Olin kyllä ärsyyntynyt siitä, että enimmäkseen vain kaksi nikkiä keskusteli keskenään täällä pääketjussa siitä asiasta.Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 10:37 pmÄlähän nyt. skoune on perustanut sinun vuoksi ketjunkin, koska hänen elämäntehtävänään on selvittää ja todistaa, että olet palkattu mainosmagneetti eri palstoilla 🐇 Se ei oikeen saanut tuulta alleen.
Ja nyt alan ymmärtää sinunkin Ulrica taustaasi...
Ja ihan tiedoksi, tuskin minä enään mitään elämäntehtävää tässä iässä haikailen.. Olen jo tehnyt riittävästi "elämäntehtäviä" yhden mummelin osalta.
Tietysti minulle olisi tervetullut lisä saada vähän palkkaa täällä ketjussa roikkumisesta. Ei ole eläkkeeni häävi, vaikka olen töitä tehnyt teini-iästä saakka eliyli 60 vuotta.;)
Mua on jäänyt vaivaamaan uhrin veljen todistelussa kertoma, että uhrin oma valkoinen mersu oli parkkeerattu melkein sakkopaikalle, jota sisarensa ei koskaan tekisi. Miksi. Toinen asia, ehkä nainen tuli kotiin liian myöhään ja oli alunperin tarkoitus mennä asunnosta ulos syömään jne. ja teko muualla. Ehkä Wolt tuli käymään kotona ja alkuperäinen suunnitelma meni pieleen. Onhan ilmoitettu, että teko oli provosoimaton, joten todennäköisesti kohdisti sen jo nukkuvaan uhriin. Faktaa: uhrin myöhäinen kotiintulo ja Wolt-tilaus.Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 11:46 pm Samaa mieltä ehdottomasti.
Siinä keikka ns ”kusi”.
Aiemmin löysin Tikkasen käytössä olleen auton oheisen videon kohdasta 11:29. On kivoja walk-videoita eri vuodenajoilta surma-asunnon kadunpätkiltä. Kaunis Ullanlinna.
https://www.youtube.com/watch?v=ifrWX2CgVeg